خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار شیائومیگجت‌های هوشمند

 Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e مسئله این است؟! +ویدئو

وقتی صحبت از ردیاب‌های تناسب اندام و گجت هوشمند مربوط به سلامت می‌شود تنوع در گزینه‌ها انتخاب را سخت می‌کند. دو مورد از بهترین ردیاب‌های تناسب اندام Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e هستند که اگر بین خرید این دو مردد هستید پیشنهاد می‌شود ادامه متن را که مقایسه این دو در بخش‌های مختلف است مطالعه کنید.

سامسونگ گلکسی Fit e با صفحه نمایش AMOLED بوده و تمام ویژگی‌های اساسی مورد نیاز مخاطب خود را در یک ردیاب تناسب اندام ارائه می‌دهد. در مقابل اگر دنیای لوازم جانبی بدنسازی را دنبال می‌کنید، باید بدانید که Xiaomi Mi Band 4 ویژگی‌های زیادی دارد، از ردیابی روزانه و ضربان قلب شما تا بسیاری از موارد دیگر، که بسیار کاربردی است.

شاید اینگونه به نظر بیاید که با  Samsung Galaxy Fit e هیچ تفاوتی ندارد. خوب، این تصویری است که از نگاه اول به دست می‌آورید. از‌این‌رو، بهتر است تمام زوایای این دو را بسنجید تا ببینید کدامیک برتر است.

طراحی و راحتی

Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e مسئله این است؟!

ابتدا با طراحی شروع می‌کنیم؛ Xiaomi Mi Band 4 اسپرت با طراحی لبه‌های گرد بوده که در عین محکم و مقاوم بودن سبک و راحت است. همچنین این امکان برای شما فراهم خواهد بود که بند آن را به رنگ مورد نظر خود تغییر دهید.

مجهز به مکانیزم tuck-and-pin است. بنابراین می‌توانید بند را در امتداد سوراخ O شکل بکشید و سپس آن را به یکی از سوراخ‌ها وصل کنید. این نوع بند تضمینی است که ساعت ثابت و محکم روی مچ دست شما بماند. همچنین در صورت عرق کردن زیاد، با یک پارچه مرطوب به راحتی تمیز می‌شود.

Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e مسئله این است؟!

از طرف دیگر، Samsung Galaxy Fit e در مقایسه با Mi Band 4، به طور قابل توجهی براق و باریک است. مانند می‌بند، می‌توانید هر زمان که می‌خواهید بند را تغییر دهید و کپسول را بیرون بیاورید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

با این حال، هنگامی که صحبت از ساخت Fit e می‌شود باید بدانید که اگر زیاد عرق می‌کنید به پوست شما می‌چسبد که باعث ایجاد احساس ناراحتی می‌شود.

نمایشگر و سنسورها

ابتدا با نمایشگر Samsung Galaxy Fit e شروع می‌کنیم. این گوشی از نمایشگر ۰٫۷۵ اینچی PMOLED  تک رنگ برخوردار است. اگرچه از دور خوب به نظر می‌رسد اما سیاه و سفید بودن آن کمی حالت کلاسیک به آن می‌بخشد.

xiaomi-mi-band-4-vs-samsung-galaxy-fit-e-19kala-01

یکی از اشکالات بزرگ Galaxy Fit e عدم وجود صفحه نمایش لمسی است. بله درست خواندید؛ بنابراین، شما باید به جای کشیدن انگشت، روی صفحه نمایش ضربه بزنید تا بین صفحه نمایش‌های مختلف و ابزارک‌ها حرکت کنید. اگرچه بعد از چند بار اول به آن عادت می کنید اما این مکانیسم ناوبری غیر معمول و کمی ناخوشایند است. به علاوه، همیشه آنطور که انتظار دارید جواب نمی‌دهد.

برخلاف آن، چهارمین سری شیائومی Mi Band، صفحه نمایش حساس به لمس و رنگی AMOLED 0.95 اینچی دارد. رنگ‌ها روشن و پانچ هستند و پیمایش و انتقال بین صفحه‌ها روان است. علاوه بر آن آیکون‌ها ظاهری مدرن دارند.

Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e مسئله این است؟!

به طور خلاصه، Mi Band 4 از نظر نمایشگر عالی بوده  و از حساسیت لازم به لمس برخوردارست و تقریباً با همان قیمت گلکسی فیت ای، حداقل در بخش نمایشگر، تصمیم بهتری برای خرید است.

باتری

وقتی صحبت از ردیاب‌های بدنسازی می‌شود، بدیهی است که شما مایل هستید که حداقل یک هفته دوام باتری داشته باشد.

Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e مسئله این است؟!

Galaxy Fit e از باتری ۷۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد، که طبق ادعای سامسونگ حدود یک هفته دوام دارد. با وجود این ادعا اگر در دنیای واقعی، تمام ویژگی‌ها مانند اعلان، پیگیری خواب یا ردیابی ضربان قلب را فعال کنید، ماندگاری این باتری حدود چهار روز طول می‌کشد.

یک نقطه ضعف بزرگ Galaxy Fit e سامسونگ این است که شما نمی‌توانید درصد باتری را در بند بررسی کنید. برای این امر باید برنامه Galaxy Wearable را باز کنید. به علاوه، لرزش هشدار برای اتمام باتری ندارد بنابراین اگر تصمیم به خرید آن گرفتید، باید عادت به بررسی باتری در برنامه داشته باشید.

وقتی صحبت از Mi Band 4 می‌شود از باتری ۱۳۵ میلی آمپر ساعتی برخوردارست، اما اگر ویژگی‌هایی مانند ردیابی مداوم ضربان قلب یا اعلان های تلفن را روشن کنید، به طور قابل توجهی، ماندگاری باتری افت می‌کند. با این وجود ماندگاری ۱۵ روزه باتری در مقایسه با همتای این محصول از شرکت سامسونگ، بسیار جالب توجه است.

هر دو ردیاب دارای شارژ اختصاصی هستند. اگر تصمیم به شارژ  Mi Band 4 دارید باید ماژول ردیاب را از بند خارج کرده و سپس آن را به کابل شارژ وصل کنید. برخلاف آن، برای شارژ Fit e نیازی به بیرون کشیدن ماژول از بند نیست.

ردیابی فیتنس

اکنون به مهمترین قسمت رسیدیم که این دو ردیاب چقدر دقیق هستند؟

وقتی نوبت به Galaxy Fit e می‌رسد، می‌تواند تعداد ساعات خواب و کیفیت خواب را به شما بگوید، یا اینکه چه مدت شما بی‌حرکت مانده‌اید. به غیر از این ، Fit e با یک حالت Workout Detection همراه است و می‌تواند حدود ۹۰ فعالیت مختلف را تشخیص دهد و اگر بیش از ۱۰ دقیقه با سرعتی یکنواخت قدم بزنید، بطور خودکار آن را وارد و ثبت می‌کند و پیشخوان بسیار دقیقی دارد.

Xiaomi Mi Band 4 یا Samsung Galaxy Fit e مسئله این است؟!

Mi Band 4 دارای سنسور فعالیت جدیدی است که قادر به شناسایی نه تنها حالت‌های تمرین بوده بلکه می‌تواند بین سبک‌های مختلف شنا نیز تفاوت قائل شود. به علاوه، خوانش‌ها نیز بسیار دقیق هستند. ردیابی مداوم ضربان قلب نیز در بالای صفحه است. گذشته از موارد فوق، هر دو تراشه GPS ندارند و این جزئیات را از گوشی هوشمند شما وام می‌گیرند تا آمار لازم را به شما ارائه دهند.

به طور کلی سامسونگ Galaxy Fit e مملو از ویژگی‌های خوب است، اما آنها کافی نیستند. طول عمر باتری و صفحه نمایش تک رنگ برای این قیمت ناامید کننده است. برخلاف آن، Mi Band 4 تعادل مناسب بین ویژگی‌ها و قیمت را دارد و افزون بر آن یک صفحه نمایش برتر دارد.

ویدئوی مقایسه

[aparat id=”3zc4J”]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن