خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلاخبار هوآویمقایسه گوشی

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

سری دوم پرچمداران هواوی در سال ۲۰۱۹ مدتی است که با نام گوشی Huawei Mate 30 و گوشی Huawei Mate 30 Pro وارد گود شده‌اند. علاوه بر این، میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به عنوان رقیبان اصلی گوشی‌های پرچمدار ۲۰۱۹ سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۱۰ و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس نیز شناخته می‌شوند.

از این میان Huawei Mate 30 Pro و Galaxy Note 10 Plus دو اسمارتفون برتری هستند که قصد داریم به مقایسه گوشی و بررسی تفاوت‌های آنها بپردازیم تا انتخاب بین این دو آسان‌تر باشد.

میت ۳۰ پرو و گلکسی نوت ۱۰ پلاس هر دو دارای صفحه خمیده، قاب فلزی و پنل پشتی از جنس شیشه‌ هستند. هر دو برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، دارای گواهینامه IP68 هستند. با این حال، تفاوت های اساسی بین این دو وجود دارد. در مورد مشخصات فنی در ادامه به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

طراحی:

میت ۳۰ پرو دارای کادر بزرگ مستطیلی شکل در بالای صفحه نمایش برای قرار گرفتن دوربین سلفی است، در حالی که گلکسی نوت ۱۰ پلاس تصمیم به پانچ دوربین روی نمایشگر گرفته است. دوربین های Huawei Mate 30 Pro در ماژولی دایره ای شکل و با طراحی خاص در بخش بالایی قاب پشتی و در مرکز قرار گرفته‌اند، در حالی که نوت ۱۰ پلاس دوربین های خود را با چینش عمودی در قسمت بالا سمت چپ قرار داده است که شاید بزرگترین تفاوت طراحی این دو باشد.

در مورد هواوی میت ۳۰ پرو مدل‌های استاندارد به رنگ مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز زمردی ارائه می‌شوند، که می‌توانید نسخه چرمی آنها را نیز در رنگ سبز و یا نارنجی تهیه کنید.

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس سامسونگ یک گزینه شیشه‌ای دارد که با طیف رنگین کمانی است و در سه رنگ ساده آبی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد. البته این نکات البته به سلیقه و نگاه زیبایی‌شناسی مخاطب برای انتخاب بستگی دارد و نمی‌توان طراحی هیچ کدام را بر دیگری برتری داد.

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۳۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

صفحه نمایش:

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

هواوی میت ۳۰ پرو دارای صفحه نمایش خمیده ۶٫۵۳ اینچی OLED است که با زاویه‌ای شیب‌دار ۸۸ درجه منحنی است. وضوح تصویر ۲۴۰۰ در ۱۱۷۶ بوده و نسبت ابعاد ۱۸٫۴:۹ ، تراکم پیکسل در حدود ۴۰۹ppi و پشتیبانی از HDR نیز دارد.

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

در مقابل سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی وضوح ۳۰۴۰ در ۱۴۴۰، از نوع Dynamic AMOLED با نسبت ابعاد ۱۹:۹ ، تراکم پیکسل ۴۹۸ppi و پشتیبانی از HDR10 + است. بنابراین نوت ۱۰ پلاس از نمایشگر بزرگتری برخوردارست و اگر می‌خواهید یک فبلت واقعی داشته باشید، این گوشی بالقوه بهتر است.

دوربین:

کیفیت دوربین‌ها ویژگی‌ای به شمار می‌رود که اخیراً هواوی در آن برتری داشته و به نظر می‌رسد هواوی میت سی پرو نیز از این قاعده مستثناء نیست. این گوشی دارای لنز ۴۰ مگاپیکسلی اولترا واید، لنز تله ۸ مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۳ برابر و لنز حسگر عمق ۳ بعدی است. همچنین لنزهای واید و تله‌فوتو دارای تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) هستند. قابلیت ضبط ویدئویی ۴k و ۷۶۸۰ فریم بر ثانیه اسلو موشن نیز از دیگر ویژگی‌های آنست.

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

دوربین سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس برای عکس گرفتن هم خالی از لطف نیست. دارای چهار لنز در بخش ماژول دوربین اصلی است، لنز اصلی ۱۲مگاپیکسلی OIS، لنز تله‌فوتو ۱۲مگاپیکسلی با بزرگنمایی ۲ برابر OIS، یک لنز اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی و حسگر عمق سه بعدی است.

از دیگر ویژگی‌های دوربین سامسونگ این است که از Live Focus Video استفاده می‌کند، که زمینه را در پشت سوژه‌های متحرک تار می‌کند. در مورد دوربین سلفی، Huawei Mate 30 Pro در کنار حسگر عمق دارای ۳۲مگاپیکسلی بوده در حالی که Galaxy Note 10 Plus سامسونگ دارای دوربین ۱۰ مگاپیکسلی است. بر روی کاغذ و محاسبات قطعاً میت ۳۰ پرو موفق‌تر عمل کرده است.

مشخصات سخت افزاری:

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

هواوی میت ۳۰ پرو دارای تراشه Kirin 990  بوده و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه است. از طرف دیگر سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای یک تراشه Snapdragon 855 در ایالات متحده یا Exynos 9825 در بازارهای دیگرست که با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه جفت شده است. بنابراین نوت ۱۰ پلاس دارای رم و قابلیت ذخیره‌سازی بیشتر بوده و برتری دارد، اما از نظر چیپست این دو باید شبیه به هم باشند، زیرا این پردازنده‌ها هر دو جزء تراشه‌های برتر هستند.

نرم افزار:

تفاوت بزرگ این دو در نرم‌افزار است و تحریم‌های آمریکا و گوگل این راند را به نفع سامسونگ به پایان می‌رساند. در حالی که سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس اندروید ۹ را اجرا می‌کند و با دسترسی کامل به برنامه‌ها و خدمات Google است، Mate 30 Pro از نرم‌افزار هواوی مبتنی بر نسخه منبع باز اندروید ۱۰ استفاده می کند و هیچ دسترسی به فروشگاه Google Play یا سایر موارد ندارد. این محدودیت بزرگترین مسئله‌ای به شمار می رود که می‌تواند با آن روبرو شود و بازی را به نفع سامسونگ پیش می‌برد.

از منظر دیگر ویژگی‌های نرم افزاری این دو شباهت‌های زیادی دارند؛ به عنوان مثال، هر دو اسکنر اثر انگشت در صفحه نمایش دارند.

باتری :

مقایسه هواوی میت ۳۰ پرو و سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس

باتری هواوی میت ۳۰ پرو ۴۵۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد که در مقابل برای گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۴۳۰۰ میلی آمپر در نظر گرفته شده است. بنابراین هوآوی نه تنها ظرفیت بیشتری دارد، بلکه به یاد داشته باشید که صفحه نمایش کوچکتر به شارژدهی بیشتر باتری هم کمک می‌کند. هواوی نوید شارژ سیمی ۴۰واتی، شارژ بی‌سیم ۲۷واتی و امکان استفاده از Mate 30 Pro را به عنوان شارژر بی‌سیم برای سایر دستگاه‌ها را ارائه می‌دهد.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس همان قابلیت شارژ بی‌سیم معکوس را دارد و باتری با شارژر ۴۵واتی شارژ می‌شود اما شارژ بی‌سیم آن، ۱۵واتی بوده و به نسبت هواوی کندترست. با توجه به همه این نکات، در مورد عمر باتری Huawei Mate 30 Pro نگاه خوش بینانه‌تری وجود دارد. در عین حال دوام باتری نوت ۱۰ پلاس یک روز است که دوام خوبی است اما عالی نیست. برنده این بخش نیز بدون شک هواوی خواهد بود.

گذشته از این تمام این موارد، به نظر می‌رسد میت سی پرو یک پرچمدار واقعی با انواع مشخصات و ویژگی‌هایی منحصر به فرد است که می‌تواند رقیب واقعی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس باشد؛ اگر این شرایط نرم افزاری نبود، سامسونگ یک جنگجوی واقعی پیش روی خود داشت.

نظر شما در مورد خرید گوشی های معرفی شده چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن