خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآوینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a؛ برنده خانواده سری Y9!

در این ویدئو نقد و بررسی نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a را خواهید دید که از چندین نظر این گوشی بررسی شده است.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

بعد از حضور موفق هواوی در بازار حالا نوبت به یک مدل جدیدتر از این برند چینی رسیده، گوشی هواوی Y9a که خودنمایی خود را در بازار رقابتی موبایل آغاز کند. مدل جدید که Y9a نام دارد یکی از گوشی های هواوی خوش قیمت و کارآمد محسوب می‌شود؛ ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a نیز مهر تاییدی بر این ادعاست. با ما همراه باشید و نظرات خود را در قسمت کامنت با دوستان مجله ۱۹کالا در رابطه با بررسی y9a به اشتراک بگذارید.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

بررسی گوشی y9a هوآوی از جهات زیر مورد بررسی قرار گرفته است:

طراحی و کیفیت ساخت
نمایشگر و کیفیت تصویر
سخت‌افزار و نرم‌افزار
دوربین و عکاسی با موبایل
باتری

طراحی گوشی هوآوی Y9a

مثل همیشه بررسی را با شکل و طراحی ظاهری آغاز می‌کنیم؛ باید اعتراف کرد که هوآوی زمان زیادی را صرف طراحی مدل‌های خود و حتی گوشی‌های میان‌رده می‌کند. در مورد گوشی y9a چیزی که بیش همه توجه شما را جلب خواهد کرد، رنگ آن است!

مدل بررسی ما نقره‌ای است، اما نه یک نقره‌ای معمولی؛ رنگی که هوآوی لقب «نقره‌ای فضایی» به آن داده و طیف رنگی بنفش تا آبی را شامل می‌شود و جلوه خاصی به آن می‌بخشد البته ۲ رنگ دیگر صورتی و مشکی نیز موجود است و از نظر رنگ‌بندی می‌تواند به هر سلیقه‌ای پاسخ دهد مثلاً مطمئن هستیم که رنگ صورتی آن مورد پسند نسل جوان، به خصوص دختران، قرار می‌گیرد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

کیفیت مواد ساخت هوآوی Y9a

سوال بعدی که در مورد طراحی ممکن است برایتان پیش بیاید، جنس و کیفیت مواد ساخت است، در پاسخ به این سوال باید گفت درست مانند هر میان‌رده دیگری گوشی هواوی وای ۹ ای نیز ساختار پلاستیکی دارد و از پلی‌کربنات مقام ساخته شده است، اما وقتی برای اولین بار گوشی را دست بگیرید حس و حال خوبی را تجربه خواهید کرد. اگر نسبت به گوشی حساسیت زیادی دارید حتماً از بک کاور سیلیکونی که در جعبه خود گوشی موجود است، استفاده کنید.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

اگر از روبه‌رو نگاهی به هوآوی Y9a بیندازید، هیچ بریدگی و یا شیاری روی نمایشگر مشاهده نمی‌کنید زیرا این مدل به واسطه دوربین جذاب سلفی پاپ-آپ یک صفحه نمایش تمام صفحه را به ارمغان می‌آورد. در سمت راست گوشی نیز دکمه پاور را می‌بینید که با سنسور اثر انگشت ادغام شده و بالای آن راکر کنترل صدا به چشم می‌خورد. در مورد سنسور اثر انگشت هم خوب است بدانید که هم دسترسی راحتی دارد و هم بسیار قابل اعتماده بوده و به سرعت قفل نمایشگر را باز می‌کند.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a
و در آخر اگر نگاهی به پایین گوشی بیندازید، پنجره اسپیکر، میکروفون، پورت شارژ تایپ سی و درگاه سیم کارت را مشاهده می‌کنید.

نمایشگر و کیفیت تصویر

هوآوی Y9a بزرگترین و بهترین نمایشگر را در سری y9 دارد، این صفحه نمایش ۶.۶۳ اینچی ۸۴.۸ درصد از فضای جلویی را به خود اختصاص داده و حاشیه‌های نسبتاً کمی دور تا دور گوشی ایجاد کرده است. این صفحه نمایش که از پنل IPS LCD ساخته شده، رزولوشون ۲۴۰۰ * ۱۰۸۰ پیکسلی ارائه می‌دهد، زاویه دید مناسبی دارد و با وضوح تصویر کافی یک گزینه ایده‌ال برای تماشای محتوای ویدئویی است.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

میزان روشنایی صفحه‌نمایش هم کافی به نظر می‌رسد، اما اگر در نور زیاد روز با مشکلی روبه‌رو شدید به شما پیشنهاد می‌شود که از حالت تیره موبایل استفاده کنید از طرفی در قسمت تنظیمات می‌توانید رنگ را نیز سفارشی کنید و نمایش رنگ دلخواه خود را برای نمایشگر انتخاب کنید.

نرم افزار گوشی هوآوی Y9a

Y9a با رابط کاربری EMUI 10.1 منطبق بر سیستم عامل اندروید ۱۰ اجرا می‌شود و مانند تمام مدل‌های هوآوی ۲۰۲۰ به بعد هوآوی، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند، ولی جایی برای نگرانی وجود ندارد، زیرا می‌توان از خدمات جایگزین HMS و یا همان سرویس‌های موبایل هوآوی استفاده کنید. برای دانلود برنامه‌های جانبی هم اپلیکیشن اختصاصی «Huawei App Gallery» به صورت پیش فرض نصب شده است و با کمک آن می‌توان هر برنامه و یا بازی را نصب کرد. اگر هم برنامه‌ای را در گالری هوآوی پیدا نکردید حتماً از اپلیکشن‌های دانلود نرم افزار داخلی کمک بگیرید.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

سخت‌افزار گوشی هوآوی Y9a

هوآوی از پردازنده مدیاتک استفاده کرده و برای جان دادن به Y9a تراشه هلیو G80 را در بطن این مدل بکار گرفته است. از نظر تئوری و براساس بنچمارک آنتوتو این مدل امتیازی برابر با ۲۰۳۰۷۸ کسب می‌کند، اما عملکرد این گوشی در دنیای واقعی به چه صورت است؟

در واقعیت و وقتی به عنوان یک کاربر از این مدل استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که قدرت آن نه تنها برای کارکردهای عادی و متداول کافیست، بلکه در اجرای بازی‌های سنگین هم می‌تواند یک گزینه ایده‌ال در بین گوشی‌های میان‌رده باشد. برای مثلاً اگر بخواهید بازی معروف و سنگین PUBG را نصب کنید، هواوی Y9a هم میزان گرافیک قابل قبولی را ارائه می‌دهد و هم بازی را روان و بدون لگ اجرا می‌کند.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

به طور کلی فرقی ندارد که هدف شما از خرید گوشی صرفاً به زنگ و پیام و یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی و … محدود باشید و یا بازی کردن برایتان در اولویت باشد، در هر صورت گوشی هوآوی Y9a با قدرت کافی به تمام نیازهای شما پاسخ خواهد داد.

دوربین گوشی y9a

برخلاف دیگر گوشی‌های سری Y9 که از چیدمان خطی دوربین استفاده کرده بودند، Y9a درست مثل سری میت ۳۰ لنزهای دوربین را درون یک ماژول گرد جای داده است. از نظر تنوع نیز این مدل بسیار کارآمد است و از ۴ لنز متنوع به شرح زیر برای دوربین گوشی y9a استفاده کرده است:

دوربین اصلی(واید): ۶۴ مگاپیکسل
لنز اولتراواید: ۸ مگاپیکسل
لنز ماکرو ۲ مگاپیکسل
سنسور تشخیص عمق: ۲ مگاپیکسل

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

با کمک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می‌توانید در نور روز تصاویر خوب و شفافی ثبت کنید، واقعی‌ترین رنگ ها را ببنید، ولی از نظر داینامیک رنج باید گفت که عملکرد متوسطی دارد. ما “Night Mode” و یا همان حات شب را نیز تست کردیم:

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

اگر تصویری که با کمک نایت مود گرفته شده را در کنار عکس عادی قرار دهیم، به راحتی مشخص می‌شود که عکاسی به حالت نایت مود می‌تواند تصاویر روشن و نسبتاً شفافی در تاریکی شب ثبت کند.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو تصاویر نمای نزدیک خوبی می‌گیرد، اما اگر فاصله درست را پیدا نکنید ممکن است تصویر شفاف نباشد و جزئیات به خوبی آشکار نشوند، ما به شما پیشنهاد می‌دهید که اگر قصد گرفتن عکس‌های ماکرو را داشتید، حتماً با کمی صبر و حوصله فاصله مناسبی بین دوربین و سوژه پیدا کنید تا عکس بهتری بگیرید.

لنز اولتراواید هم زاویه حدود ۱۲۰ درجه را پوشش می‌دهد و فضای بیشتری از محیط را در تصویر جای می‌دهد و در نهایت سنسور تشخیص عمق نیز کمک می‌کند تا عکس‌هایی با سبک پرتره خلق کنید. برای مشاهده تصاویر ثبت شده، ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a را تماشا کنید.

باتری گوشی هوآوی Y9a

یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری انرژی Y9a را تأمین می‌کند، باتری که اگر کاربر عادی باشید تا ۱ روز هم نیازی به شارژ مجدد پیدا نخواهید کرد و در نهایت چیزی که هوآوی در مورد این گوشی مانور زیادی داده، قابلیت سوپرشارژ است که در دو نسخه ۲۲.۵ و ۴۰ واتی عرضه شده و تنها در ۳۰ دقیقه تا ۷۰ درصد شارژ می‌شود و از نظر سرعت شارژ امتیاز خیلی خوبی می‌گیرد.

ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a

جمع بندی

گشتن در دنیای میان‌رده‌ها و پیدا کردن یک مدل مناسب در بازار رقابتی موبایل بسیار سخت شده است، ولی اگر مدلی می‌خواهید که طراحی و رنگ زیبایی داشته باشد، به واسطه سلفی پاپ-آپ یک نمایشگر تمام صفحه را در اختیارتان بگذارد، قدرت کافی برای اجرای بازی‌های گوناگون را داشته باشد، عکاسی با موبایل را به درستی انجام دهد و در نهایت از یک باتری خوب هم استفاده کرده باشد، هوآویY9a یک گزینه مناسب است.

امیدواریم که از تماشا ویدئو نقد و بررسی گوشی هوآوی Y9a لذت برده باشید، اگر تجربه استفاده از خانوای وای ۹ و یا هر مدل دیگری از گوشی هوآوی را داشته‌اید، نظرات خود را در قسمت کامنت با دوستان ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

لینک این محصول در سایت هواوی.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام ، لطفاً این ویدیو های جدیدیتون و همه‌ی ویدیو هایی که در آینده می‌سازید رو اول توی یوتیوب بزارین بعد بزارین اینجا .

    از اینجا خیلی سرعت اینترنت کمه و اصلا نمیشه ویدیو رو نگاه کرد ، مجبوریم منتظر بمونیم تا توی یوتیوب بزارین و بعد از اونجا ویدیو رو ببینیم

    1. با سلام ، ویدئو ها رو کانال یوتیوب هم قرار داده میشه و شما می تونید این ویدئو ها رو از آپارات هم ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن