خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلنقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC؛ مجهز به سیستم خنک کننده و باتری قدرتمند!

ظاهراً سری پوکو شیائومی درست مانند خط تولیدهای دیگر در حال گسترش و تنوع دادن به محصولات خود است و به همین منظور در سال ۲۰۲۰ چندین مدل از این خط تولید را راهی بازارهای جهانی کرده است. این سری در تاریخ ۷ سپتامبر از دیگر گوشی‌های خود به نام Poco X3 NFC رونمایی کرد. در ادامه به ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC مجهز به سیستم خنک کننده و باتری قدرتمند خواهیم پرداخت.

فروشگاه اینترنتی موبایل شیائومی در ادامه به برخی از مشخصات این گوشی اشاره خواهد کرد.

ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

طراحی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

ابعاد این محصول ۱۶۵.۳×۷۶.۸×۹.۴ میلی‌متر بوده و وزنی برابر با ۲۱۵ گرم دارد. کیفیت ساخت آن نیز عالیست. گرچه در ساخت بدنه از پلاستیک بهره برده؛ اما فریم آلومینیومی و استفاده از گوریلاگلس ۵ روی نمایشگر شیشه‌ای آن به مقاومت هر چه بیشتر این گوشی شیائومی افزوده است. از نظر رنگ نیز پوکو x3 در رنگ‌های آبی و خاکستری وارد بازار خواهد شد. همان طور که می‌دانید این گوشی در بین میان‌رده‌های سال ۲۰۲۰ جزء گوشی‌های سنگین وزن محسوب می‌شود.

ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC
ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

زبان طراحی پوکو ایکس ۳ خاص پوکو بوده و لوگو در اندازه بزرگ در پشت آن حک شده است. پنل پشت به سه ناحیه تقسیم شده و ناحیه‌ای که ماژول دوربین‌ها را در بردارد رنگ تیره‌تری دارد. ظاهر کلی ماژول دوربین نیز منحصر به فرد طراحی شده؛ یک ماژول مستطیلی شکل با زوایای منحنی که روی یک سطح مدور جای گرفته است. شاید در نگاه اول شبیه طرح گوشی‌هایی چون ردمی کی ۳۰ پرو و یا دیگر مدل‌های پوکو به نظر برسد، اما اگر جزئی‌تر به قضیه نگاه کنید متوجه تفاوت فاحش بین آنها خواهید شد.

Poco X3 NFC
Poco X3 NFC

نمایشگر شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

یکی از نقاط مثبت این گوشی شیائومی بدون شک نمایشگر آنست. گرچه پنل آن از جنس IPS LCD است؛ اما برخورداری از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را در کمتر میان‌رده‌ای می‌توان دید که برای پوکو ایکس ۳ NFC یک امتیاز محسوب می‌شود. دومین ویژگی که این گوشی را از نظر نمایشگر برجسته نشان می‌دهد تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل بر‌اینچ است که نمایش جزئیات عالی را در این گوشی تضمین می‌کند. اندازه آن هم ۶.۶۷ اینچ بوده و با طراحی هول پانچ یک پنل تمام صفحه را در اختیار شما قرار می دهد. بد نیست بدانید که کیفیت تصویر هم + FullHD است.

دوربین شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

همانند بسیاری از گوشی‌هایی که این روزها به بازار می‌آیند Poco X3 NFC هم در دوربین اصلی خود از لنز ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کرده است. همچنین در کنار این لنز واید یک لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی نیز به چشم می‌خورد. لنز ماکرو و سنسور عمق نیز ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی هم ۲۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. تفاوت این دوربین با سایر دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی را می‌توان مربوط به شرکت سازنده آنها دانست به این دلیل که از سنسور Sony IMX682 ساخت شرکت سونی بهره برده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۵۶۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC
ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

عملکرد سخت افزاری Poco X3 NFC

Poco X3 NFC را می‌توان اولین مدل‌های گوشی موبایل در نظر گرفت که از تراشه اسنپدراگون ۷۳۲G استفاده کرده است. یکی از ویژگی‌های جالب توجه این مدل برخورداری از LiquidCool 1.0 Plus است که می‌تواند خصوصاً برای گیمرها و کسانی که به دنبال بهترین گوشی گیمینگ با قیمت عالی هستند یک ویژگی فوق‌العاده محسوب شود. با این قابلیت و به کمک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی تجربه بی‌نظیری از بازی را در اختیار کاربر قرار داده، به طوری که با خیال راحت می‌توانید تا ساعت‌ها به بازی کردن بپردازید. از نظر حافظه داخلی نیز پوکو ایکس ۳ NFC در دو نسخه ۶۴/۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده، اما رم هر دو ۶ گیگابایت است.

ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC
ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

از نظر سخت‌افزاری می‌توان این گوشی را یک ترکیب کاربردی قلمداد کرد به این دلیل که قابلیت‌های ارتباطی متنوعی را برای کاربران این برند به ارمغان آورده است. برای مثال از پورت مادون قرمز، NFC و … پشتیبانی می‌کند.

باتری پوکو ایکس ۳ NFC

باتری استفاده شده در این گوشی Xiaomi نیز بهترین منبع انرژی برای اجرای بازی به مدت طولانیست. این باتری ظرفیتی برابر با ۵۱۶۰ میلی‌آمپر داشته و فست شارژ ۳۳ واتی را نیز به خدمت گرفته است. این دستگاه با کمک این نسخه فست شارژ می‌تواند طی مدت ۳۰ دقیقه ۶۲ درصد شارژ شود.

Poco X3 NFC همچنین دارای شارژ سریع ۳۳ واتی است. شرکت پوکو ادعا می‌کند که این تلفن در مدت زمان ۶۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد برسد!

ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس 3 NFC
بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC

این دستگاه از نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و سرعت نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتز استفاده می‌کند که از HDR10 پشتیبانی می‌کند و با Corning Gorilla Glass 5 پوشانده شده است.

علاوه بر این سری پوکو مورخ ۸ سپتامبر نیز از یک مدل دیگر به نام پوکو ام ۲ رونمایی کرد که از تراشه مدیاتک بهره برده و باتری آن ۵۰۰۰ میلی‌آمپری است. در اینجا شاهد ویدئو بررسی شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC اشاره کردیم.

جهت اطلاع از جدیدترین اخبار روز موبایل به مجله ۱۹کالامگ سر بزنید و نظرات خود را پیرامون شیائومی پوکو ایکس ۳ NFC کامنت کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

نوشته های مشابه

‫۷۰ نظرها

  1. سلام خسته نباشید
    من میخواستم بدونم پوکو اکس ۳ ان اف سی بهتره یا پوکو اکس ۳ معمولی و فرقشون تو چیه این دوتا ؟ و کدوم ارزش خرید بیشتری داره ؟

    1. تفاوت چندانی باهم ندارند به طور کلی می توان گفت که باتری اندکی تفاوت داره و از نظر حافظه و رم هم برخی از نسخه های ارائه شده هم متفاوت هستند

  2. سلام عرض ادب و خسته نباشید به تیم خوب ۱۹کالا
    بنده پوکو ایکس ۳ خریدم اما زمانیکه بازی کال آف دیوتی شروع میکنم روی بالاترین کیفیت بازی بتل رویال گوشی هنگ میکنه و صفحه سیاه میشه گاهی اوقات روی تصویر گیر میکنه اما صدا هست اما نمیشه بازی رو ادامه داد
    ریست فکتوری زدم آپدیت از نو انجام دادم خواستم فلش کنم که شرکت گفت از گارانتی خارج‌میشه بوت هم نمیشه دکمه های پاور و ولوم میگیرم اما روی یک عکس که نوشته فست بوت گیر میکنه
    میشه بنده رو راهنمایی کنید
    ممنون

    1. یک بار گوشیتون رو در حالت سیف مود راه اندازی مجدد کنید اگر مشکل نرم افزاری باشه برطرف خواهد شد و یا تنظیمات بازی رو مدیوم تنظیم کنید

  3. سلام
    یه سوال داشتم از خدمتتون.
    من گوشی poco x3 تازه خریدم، وقتی اهنگ با صدای بلند گوش میدم، صفحه پشت گوشی در اثر صدای زیاد لرزش داره. خواستم ببینم ایراد محسوب میشه؟ یا تمام این گوشیا اینطوری هستن؟

    1. نه دوست عزیز این ایراد محسوب نمیشه
      در گوشی های دیگه میزان بلندی صدا خیلی زیاد نیست اما این گوشی اسپیکرهای قوی داره و همین دلیل این مورد اتفاق می افته که مشکل خاصی نیست

  4. سلام به ۱۹کالا خیلی میبخشین من یه سوالی داشتم تو بعضی سایت ها میگن کاربران از نظر روز های اوایل خود از گوشی نظر میدن من میخواستم بدونم ایا این گوشی واسه۴ ۵ سال دوام میاره یا نه من که نمی خوام فشار زیاد به گوشی بیارم فقط مخوام یه گوشی درست حسابی باشه و هنگ و ایرادی نداشته باشه اگه پاسخ بدین ممنون میشم خسته نباشید.

    1. با سلام
      بله این گوشی هم از نظر بدنه و هم از نظر تراشه و سخت افزاری که مورد استفاده قرار داده یکی از گوشی های خوب بازار هست ولی اینکه طول عمر گوشی شما بیشتر باشه به این بستگی داره که شما چگونه از گوشی خودتون استفاده کنید

      1. خیلی ممنون و ببخشین به جز این تخفیف زمستان برای این گوشی تخفیف دیگه ای در راه هست؟

  5. سلام و تشکر از سایت خوب ۱۹ کالا
    من ان شاالله پنجشنبه این هفته گوشیم برام میاد فقط میخوام بدونم آیا گوشی های پوکو مثل بقیه شیائومی ها، قضیه پک و رام گلوبال دارند یا نه؟
    اگر این قضیه هست، لطفا به من بگید چجوری گوشی های پوکو رو تشخیص بدم (البته میدونما، منتها چون این گوشی بسته بندی متفاوت تری رو داره دارم میپرسم) چون که اگه گوشی باز کنم دیگه نمیتونم پس بدمش خواهش میکنم کامل توضیح بدید.
    یه نکته خیلی مهم!!
    اگه پک گوشی، پک هند بود چجوری میشه تشخیص داد؟ من شنیدم یه جایی از جعبه بزرگ مینویسه NO.1؟
    خواهشا جواب بدید، کامل کامل
    دستتون درد نکنه

    1. با سلام
      دوست عزیز مقاله تفاوت رام گلوبال و رام چین+بایدها و نبایدهای مهم! رو مطالعه بفرمایید

  6. سلام.‌
    از‌تون‌میخواستم‌
    که راهنمایی کنین پوکوایکس۳ ان‌اف‌سی‌بهتره‌
    یا‌a71سامسونگ‌بهتره؟!
    یا‌بعضی‌جا‌هاa71بهتره‌بعضی‌جا‌پوکوایکس۳ان‌اف‌سی
    باتشکر.ممنون

  7. سلام‌.‌باتشکر‌از‌سایت‌خوب‌۱۹کالا
    فقط‌میخواستم‌بدونم‌همه‌گوشی‌ها‌مثل‌پوکو‌x3ان‌اف‌سی
    مجهز‌به‌خنک کننده‌هستند؟!
    یانه
    فقط‌‌تو‌گوشی‌های‌
    نوت‌۹پرو
    نوت۸پرو
    ‌پوکوx3. ان‌اف‌سی
    کدوم‌انتخاب‌میکنید؟!
    باتشکر‌صدرا‌گنجی

  8. ببخشین نسخه ۶۴ بیتی پکوکوx3 قابلیت ارتقا حافظه رو پشتیبانی میکنه؟؟درگاه میکروsd رو داره؟؟

    1. بله دوست عزیز از درگاه کارت حافظه پشتیبانی میکنه برای بررسی دقیق تر بررسی پوکو ایکس ۳ در سایت ۱۹کالا رو مطالعه کنید

      1. سلام.گوشی رسید دستم با بسته بندی عالی .اگر تخفیف میزاشتین یکی دیگه هم سفارش میدادم.

        1. ممنونم از شما دوست عزیز،
          جهت هماهنگی با بخش فروش با پشتیبانی تماس بگیرید

  9. با سلام
    ببخشید این گوشی(پوکو ایکس ۳ nfc) از درگاه حافظه پشتیبانی میکنه؟
    منظورم اینه که کارت ssd میخوره؟
    یه جایی خونده بودم که گفته بود یرای قرار دادن کارت ssd باید سیم کارت دوم رو در بیارین و کارت ssd رو به جاش بزارین.
    این درسته؟

    1. بله اسلات این گوشی دوتایی هست یا سیم کارت دو یا کارت ssd

  10. سلام توی گوشی poco X3 NFC وnote8پرو موندم کیو بگیرم من استفادم بیشتر بازی و گشت و گزر در مجازی هست….. بعد بعضیا میگن زیاد داغ میکنه همین پوکو درسته سایت ۱۹ کلا لطفا راهنمایی کنید با تشکر

    1. هر دو گوشی های خوبی هستند برای بازی
      پوکو ایکس ۳ خب گوشی جدیدتر هست و به مدت بیشتری به روزرسانی رو دریافت می کنه و اینکه به سیستم خنک کننده هم مجهز است

    1. نسخه nfc خیر نداره اما نسخه بدون nfc این مدل یک نسخه با رم ۸ هم ارائه شده

  11. سلام،آیا این گوشی در جلو چراغ اعلان یا همون نویکیشن داره؟ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام ایا این گوشی از نسل ۵g را ساپورت میکند یا نه

        1. با سلام
          نه دوست عزیز این مدل فعلا از اینترنت ۴G پشتیبانی می کند اما مشخص نیست که نسخه ۵G این مدل ها ارائه بشه یا خیر

  12. سلام من بین گوشی های نوت ۸ پرو و نوت ۹ پرو و گوشی پوکوx3 موندم
    درباره ی گوشی نوت ۸ پرو شنیدم داغ میکنه
    نوت ۹پرو هم چون عکاس هستم جلوه ها رو پرنگ تر نشونه و یه حالت افیکت داره
    و گوشی پوکوx3 شندیدم و دیدم لوازم جانبی کم مثل قاب گلس محافظ دوربین، کم پیدا و خیلی گرونی داره که قیمت تا ۲۵۰ میرسه
    می خواستم ببینم چون این گوشی تازه در اومده در آینده درست میشه یا خیر ،
    و یک مسئله گوشی های نوت ۸و۹ پرو در بازار ایران جا افتاده هستن و گوشی های پوکو هنوز جا نیوفتاده
    من گوشیم الان ایسوس هستش، شرکت ایسوس
    بعد یه مودت تمام لوازم و تمام مدل های گوشیش در ایران نا موجود شد می خواستم بگم احتمال داره که شرکت پوکو اینطور بشه

    1. نه دوست عزیز گوشی های سری پوکو شیائومی هم فرقی با بقیه مدلها نداره
      و به زودی لوازم جانبی این مدل هم در بازار موجود خواهد شد بدون شک
      مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت

  13. سلام ۱۹ کالا عزیز من قصد خرید این گوشی دارم و میخواستم بدونم عملکرد این گوشی در بلند مدت چطور است؟ چون بعضی سایت های کامنت کاربران از لگ دابط کاربری و بازی و عملکرد باتری در بلند مدت با افت مواجه میشه و رفرش ۱۲۰ هرتزی کارآمد خاصی ندارد و فقط باتری مصرف میکند میخواستم بدونم ؟
    اگر زود تر جواب من رو بدید ممنون میشم

    1. رفرش ریت رو می تونید بهینه کنید و اگر نیاز نداشتید به اون در حالت ۶۰ هرتز تنظیم کنید
      عملکرد در بلند مدت فرقی با برنده ای دیگه نداره
      اینکه گوشی شما طول عمر خوبی داشته باشه به نحوه استفاده شما برمیگرده

  14. سلام
    بنده بین سه گوشی a51 سامسونگ و نوت ۹ پرو شیائومی و این گوشی موندم

    حقیقتا امکانات این گوشی رو که خوندم از خریدش مطمئن شدم اما توی سایت های دیگه برخی نظرات از باگ زیاد،بلند بودن صدا هنگام مکالمه حتی در پایین ترین صدا و لرزش گوشی موقع گوش دادن به موزیک گله کرده بودند

    تا چه حد اینا صحت داره؟
    خیلی ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام اره من هم همین مشکل بلندی صدا رو دارم که حتی رو ولوم ۱ اطرافیان صدارو میشنون

  15. من گرفتم و خیلی راضیم ازش سریع شارژ میشه بعد از چند ساعت کار کردن همچنان خنکه کیفیت تصویر عالی من راضیم ازش

  16. سلام اینکه اول مطلب نوشتین مجهز به خنک کننده دقیقا منظورتون چیه؟یعنی مثله نوت هشت پرو خنک کننده ی مایع داره یا یه سیستم دیگست؟از سایت ۱۹کالا خواهشمندم دراین مورد یه توضیح کوتاه بدید لطفا،ارادتمندم،خیلی ممنون

  17. سلام،با توجه به اینکه این گوشی تازه وارد بازار شده و هنوز امتحانشو پس نداده بنظر شما خریدش خوبه یا نه؟من شدیدا بین این گوشی و نوت نه پرو موندم ولی با توجه به دوربین اصلی و سلفی و پردازنده ی قویتر و باتریه قوی و فست شارژ قوی اینو ترجیح میدم فقط به خاطره ضخامت و سنگینیش نگرانم،از تیم ۱۹کالا خواهشمندم راهنمایی کنه منو واسه خرید و یه جواب قطعی بهم بده این یا نوت نه پرو تا منم هم ازین دودلی دربیام هم با خیال راحت خرید کنم،باور کنید پول چند ماه کارگریمو قراره هزینه کنم اگه بد باشه دیگه سخت میتونم جبران کنم،ممنون که وقت گذاشتینو خوندیم،فدای همتون،منتظر جواب ۱۹کالای عزیز هستم

    1. با سلام
      هر دو جزء گوشی های خوب بازار هستند پردازنده وباتری هر دو قوی هست
      ولی اگر امتیاز بنچمارک این دو رو درنظر بگیرید پوکو ایکس ۳ تراشه قوی تری داره

  18. استاد ی سوال فرق پوکو ایکس تری nfc با معمولیش چیه قیمت کدوم بیشتره گبج شدم

  19. سلام خسته نباشید ببخشید این گوشی پوکو ایکس ۳ میدونم که میتونه به بهترین شکل بازی هارو اجرا کنه ولی من بین این گوشی با ام ۳۱ اس موندم کدومشون بهتره و در پایان کدوم ارزش خرید بالا داره خیلی ممنون میشم جواب بدین با تشکر

    1. با سلام پوکو ایکس ۳ سخت افزار قوی تری داره و از نظر دوربین هم عملکرد اون عالیه

  20. سلام خسته نباشید ببخشید این گوشی پوکو ایکس ۳ میدونم که میتونه به بهترین شکل بازی هارو اجرا کنه ولی من بین این گوشی با ام ۳۱ اس موندم کدومشون بهتره و در پایان کدوم ارزش خرید بالا داره خیلی ممنون میشم جواب بدین با تشکر

    1. داغ ک چ عرض کنم تو بازی تا ۳۸-۳۹میره دمایی ک خوده گوشی تو قسمت باتریش میزنه

    1. تو این تاریخ هنوز به بازار چین هم نیومده بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱

  21. با سلام
    این گوشی پوکو x3 توی یه سایت پیدا کردم اونم دیجی کالا بود که موجود نبود و اینجا هم ظاهرا موجود نیست اکثرا از رضایت و اینا پوکو x3 NFC و x3 میگن و در بعضی سایت ها میگن اصلا موجود نیست این تناقض چی هست که بعضیا از رضایتشون میگن و بعضیا از موجود نبودن بلاخره این موجوده ، موجود نیست میشه توضیح بدید

    1. دوست عزیز این گوشی به زودی در سایت موجود میشه از نظر عملکرد نیز یکی از گوشی های خوب بازار محسوب می شه

  22. یکی از دوستان گفت که x3 سه مدل داره، m7007,j2007 و مدل ساده!
    اما من که سرچ میکنم تنها زده NFC
    لطفا راهنمایی کنید

    1. با سلام دوست عزیز گوشی پوکو ایکس ۳ در دو مدل پوکو ایکس ۳ و پوکو ایکس ۳ nfc در دو زمان متفاوت توسط شرکت سازنده معرفی شده و هر کدام از این دو هم مدل های متفاوتی دارنند که در مارکت های مختلف متفاوت است

  23. با سلام خدمت ۱۹کالا عزیز.
    یه تاریخ تقریبی میگید به بنده که این گوشی کی وارد ایران میشه؟

    1. به محض موجود شدن اطلاع رسانی میشه، سایت چک کنید و اینستاگرام رو هم دنبال کنید.

  24. طبق شواهد گوشی با ارزش خرید بسیار بالا
    و از انجایی در خارج در کمتر از نیم ساعت به فروش ۱ میلیون نسخه رسید به احتمال زیاد از فروش نوت ۸ و نوت ۸ پرو هم عبور میکنه
    فقط یه سوال حدودا چه زمانی وارد ایران میشه و یا در سایت خوب شما موجود میشه
    ممنون میشم به این سوال جواب دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن