خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

شیائومی می ۱۰؛ اولین گوشی دنیا با رم LPDDR5

امروز مورخ ۶ فوریه ۲۰۲۰ یکی از کمپانی‌های سازنده حافظه رم به نام Micron Technology اعلام کرده که این شرکت شروع به تولید انبوه اولین تراشه کم مصرف LPDDR5 DRAM در جهان کرده است. قرار است این رم در بازار گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار مورد استفاده قرار گیرد. مشخص شده که سری شیائومی می ۱۰ جزء اولین گوشی‌هایی خواهند بود که قرار است از این تراشه بهرمند شود. گرچه سری می ۱۰ اولین گوشی خواهد بود که به جدیدترین فنآوری رم LPDDR5 مجهز می‌شود؛ اما سری گلکسی اس ۲۰ نیز در استفاده از این نسخه از رم با آن رقابت خواهد کرد. 

شیائومی می 10

رم LDDR5 احتمالاً ظرفیتی برابر با ۱۲ گیگابایت خواهد داشت.

رم LDDR5 احتمالاً ظرفیتی برابر با ۱۲ گیگابایت خواهد داشت. گفته می‌شود که رم‌های کم مصرف DDR5 حداکثر سرعت انتقال ۶.۴ گیگابیت‌بر‌ثانیه را ارائه خواهند داد. از نظر سرعت نیز دو برابر سریع‌تر از LPDDR4 و ۲۰ درصد سریع‌تر از RAM LPDDR4x عمل می‌کنند. سرعت دسترسی به داده‌ها در LPDDR5 تا ۵۰ درصد بالاتر رفته‌ است.

گفته می‌شود که شیائومی می ۱۰ در مقایسه با نسل قبلی تا ۲۰ درصد باتری کمتری مصرف می‌کند. طبق گفته کمپانی Micron Technology از آنجایی که LPDDR5 سریع‌‍تر است، سرعت پردازش و عملکرد برنامه‌ها نیز سریع‌تر خواهد بود. از‌این‌رو، دستگاه‌های مجهز به LPDDR می‌توانند ۵ تا ۱۰ درصد عمر باتری بیشتری داشته باشند.

در رابطه با کارایی این نوع رم نیز «کمپانی میکرون تکنولوژی» خاطر نشان کرده که رم LPDDR4 را می‌توان برای برنامه‌های ۴K ،۸K و ویرایش تصویر استفاده کرد. با‌این‌حال، این تراشه برای اجرای بازی‌های AR، تصاویر ۱۰۰مگاپیکسلی و برنامه‌های ویرایش فیلم‌های رزولوشن بالا عملکرد خوبی نخواهد داشت. از طرفی نیز اگر رم  LPDDR4 همزمان ۱۰۰ برنامه را اجرا کند، احتمالاً هنگ خواهد کرد. این کمپانی ادعا کرده که دستگاه‌های مجهز به  LPDDR5 هرگز چنین مشکلاتی را تجربه نخواهند کرد.

می 10

LPDDR5 می‌تواند سرعت و ظرفیت مورد نیاز موتور هوش مصنوعی را که به طور مستقیم در داخل پردازنده گوشی موبایل قرار دارد را نیز فراهم کند. این پردازنده‌ها برای پشتیبانی از قابلیت‌های ماشین یادگیری، به انتقال داده از حافظه داخلی LPDDR5 میکرون متکی هستند. گوشی‌های مجهز به رم ۸ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت از نوع LDDR5 در نیمه اول سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد. پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها در نیمه دوم سال گوشی‌های رم ۱۶ گیگابایتی را رونمایی کنند. کمپانی «میکرون تکنولوژی» تأیید کرده که شیائومی Mi 10 اولین گوشی هوشمندی خواهد‌ بود که به حافظه LPDDR5 مجهز شده‌ می‌شود.

چانگ چنگ گفته است:

«ما از توانایی‌ها، نوآوری های دیرینه میکرون در زمینه حافظه قدردانی می‌کنیم. از نظر عملکرد رم LPDDR5 میکرون یکی از بهترین ها در این بازار بوده و باعث مصرف کمتر باتری در گوشی‌های هوشمند خواهد شد. همچنین این حافظه عملکرد و ثبات بهتر را در گوشی‌های موبایل تضمین می‌کند»

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۵۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۴۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

گمانه زنی شده است که این شرکت چینی طی هفته آینده از این حافظه رونمایی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن