خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگی

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

مواردی که افراد نسبت به آن عادت دارند معمولاً قابل پیش بینی است. در کشورهایی این وسواس و عادت عادی به نظر می رسد اما در برخی کشورها این عادات، قالب‌های مرسوم  را می‌شکنند که اغلب دلایل آن مبهم یا در نگاه اول احمقانه به نظر می‌رسد. ۱۰ وسواس ملی زیر باعث می‌شود، تعجب کنید که دقیقاً در کشورهای مربوطه چه در حال رخ دادن است.

روس‌ها لبخند نمی‌زنند!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

روس‌ها معتقدند که افراد لبخند به لب، کم هوش و بدون صداقت هستند. به همین دلیل لبخند نمی‌زنند.
البته تحقیقات نشان می‌دهد که هرچه جامعه فاسد‌تر باشد، احتمال لبخند زدن کمتر می‌شود که روسیه نیز کشوری با فساد اجتماعی و اداری بالاست.

پاراگوئه برای فراموش نکردن رئیس جمهور ایالات متحده وسواس به خرج می‌دهد!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

بسیاری از روسای جمهور مشهور جهان و درگذشتگان بسیاری همچون آبراهام لینکلن، فرانکلین دلانو روزولت و جان فیتزجرالد کندی را کسی فراموش نمی‌کند. با این حال، در پاراگوئه هنوز هم از او یاد می‌شود در صورتی که در سراسر جهان یا حتی در ایالات متحده مشهور نیست. نام او رادرفورد بی. هایز است. او از سال ۱۸۷۷ تا ۱۸۸۱ خدمت کرد. این وسواس گیج کننده است تا زمانی که بدانید در دهه ۱۸۶۰ ، پاراگوئه در جنگ اتحاد سه گانه – آرژانتین ، برزیل و اروگوئه – بخشی از خاک خود را از دست داد و آن زمان به دلیل نبود لاهه و سازمان ملل دست به دامن آمریکا و رئیس جمهور وقت شدند. رادرفورد بی. هایز هم طرف پاراگوئه را گرفت.
پاراگوئه برای سپاسگزاری از او یک شهر و یک تیم فوتبال را به اسم او نامگذاری کرده است. آنها چهره وی را بر روی تمبر پستی چاپ کرده‌اند و حتی در خانه‌های خود قاب عکس او را دارند.
رادرفورد بی. هایز در هرجایی دیگر فراموش شده و در قلب و ذهن مردم پاراگوئه به عنوان یک قهرمان زندگی می کند.

چین با وسواس جی واکرز روبرو است!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

قدم زدن در خیابان در چین کمی پیچیده است. به عنوان مثال ، اگر شما jaywalk کنید ( بدین معنا که در حین ترافیک از روی خط عابر پیاده رد شوید) باید به مدت ۲۰ دقیقه به یک مأمور راهنمایی و رانندگی کمک کنید و یا جریمه نقدی بپردازید. علاوه بر این فناوری تشخیص چهره نیز در محل‌هایی که جی واکرز قدغن است وجود دارد تا متخلف شناسایی شود. این سیستم به دلیل بیش از ۲۶۰،۰۰۰ تلفات ترافیک جاده ای در چین در سال ۲۰۱۳ است.

ایرانی‌ها به عمل بینی شناخته می‌شوند!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ ، ۲۴۰،۰۰۰ ایرانی تحت عمل جراحی رینوپلاستی قرار گرفتند. نود درصد از کل جراحی‌های زیبایی در ایران برای بینی است. به گفته انجمن تحقیقات راینولوژی، ایران بیشترین میزان جراح بینی را دارد. از نظر این انجمن نوع پوشش باعث می‌شود صورت افراد کوچکتر گردتر به نظر برسد و فرد حس کند که بینی با دیگر اجزای صورت تناسب نداشته و اقدام به عمل زیبایی نماید.

ایسلندی به مصرف شیرین بیان وسواس دارند!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

ایسلند با جمعیتی در حدود ۳۴۰،۰۰۰ نفر، باید به عنوان “سرزمین شیرین بیان” شناخته شود. ایسلندی‌ها مقادیر زیادی پودر شیرین بیان، کشمش پوشیده از شیرین بیان و آدامس‌های با طعم شیرین بیان را مصرف می‌کنند.
به این دلیل که مهاجران نخستین ایسلند به دلیل آب و هوای آنجا قادر به پرورش گیاهان متنوع نبودند و شیرین بیان اولین گیاهی بود که کاشت آن در ایسلند جواب داد.

آلمانی‌ها دم عید حتماً باید فیلم Dinner For One را تماشا کنند!

10-adat-vasvas-10-19kala

هر عید سال نو ، ۱۷ میلیون آلمانی (یا ۲۱ درصد از جمعیت) در اطراف تلویزیون خود جمع می‌شوند تا یک فیلم طنز ۱۸ دقیقه‌ای را از دهه ۱۹۶۰ تلویزیون انگلیس پخش شد ببینند. این فیلم Dinner For One نام دارد.
داستان این فیلم در یک مهمانی شام می‌گذرد . یک پیرزن برای جشن گرفتن نودمین سالگرد تولد خود ، دوستان خود را برای یک جشن دعوت کرده است. این دوستان سال‌هاست مرده‌اند. بنابراین ، باتل نه تنها باید غذا را سرو کند بلکه وانمود کند که هر یک از دوستان او در جمع هستند.
هنوز دلیل منطقی و تاریخی برای این کار آلمانی‌ها که به یک سنت تبدیل گردیده، کشف نشده است.

تایوانی‌ها به سرگم شدن با دستگاه‌های جایزه دار عادت دارند!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

دستگاه‌هایی که با پنجه آهنی باید جایزه را از دل محفظه شیشه‌ای بیرون آورد، بر تایوان حکومت می‌کنند. براساس اعلام وزارت دارایی تایوان، برای هر دو فروشگاه در تایوان یک دستگاه بازی وجود دارد. اخیراً، آنها به بزرگترین منبع درآمد صنعت سرگرمی تایوان تبدیل شده‌اند. حتی بانک مرکزی تایوانی مجبور شد برای تحقق تقاضای باورنکردنی بازیکنان وارد عمل شود و سکه‌های بیشتری را صادر کند. جوایز دستگاه‌های پنجه تایوانی فقط عروسک‌ها نیستند. برخی از آنها با سشوار ، لباس زیر و سبزیجات بسته‌بندی پر شده‌اند. به نظر می‌رسد دلایل اقتصادی توضیح دهنده استقبال از این دستگاه‌هاست. دستمزد تایوانی‌ها حداقلی است. دستگاه‌های پنجه سرگرمی ارزان قیمت هستند. بنابراین، تایوانی‌ها برای تکمیل دستمزد خود، خرید این ماشین‌ها را یک سرمایه گذاری عالی می‌دانند. کسانی هم که بازی می‌کنند، آنها را سرگرمی ارزان قیمت می‌دانند.

آرژانتینی‌ها به جلسات روانکاوی عادت دارد!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

در آرژانتین از هر ۱۰۰۰۰۰ نفر ۱۹۴ نفرشان روانشناس هستند و از این نظر رتبه یک را در جهان دارند. روانکاوی آنقدر برای آرژانتینی‌ها مهم است که رئیس جمهور کنونی کشور، مائوریسیو مکری ، به دنبال یک فشار برای جذب هموطنان خود به روانکاوی است. یکی از مشاوران اصلی وی معتقدست که آرژانتین “باید درمان شود.” دولت امیدوارست که روانکاوی در مقیاس عظیم، کلید باز کردن قفل درب ثبات اقتصادی و مهار تورم بالای کشور باشد. به نظر می‌رسد کارشناسان فکر می کنند که این مشکل آرژانتینی‌ها از مهاجرتشان نشات گرفته است. به عبارت دیگر، آنها دارای مشکلات جدی در هویت هستند. در دهه ۱۹۹۰ ، یک جمله رایج وجود داشت که بیانگر همین امر بود: آرژانتینی‌ها، ایتالیایی‌هایی هستند که اسپانیایی صحبت می‌کنند، مثل فرانسه عمل می‌کنند و فکر می‌کنند انگلیسی هستند.

مردم استرالیا عادت دارند همه چیز را با اسم مستعار صدا کنند!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

همه ما از به کاربردن نام مستعار بر روی افراد و فعالیت‌ها لذت می‌بریم. اما این وضع در استرالیا شدیدتر از دیگر کشورهاست و آنها علاوه بر افراد برای اشیاء مختلف و کارهای مختلف نیز اسم مستعار در نظر می‌گیرند. برخی بر این باورند که این وسواس استرالیا با نام‌های مستعار، ارزش‌های کلیدی استرالیا را منعکس می‌کند مانند مشارکت، دوستی، صمیمیت و همبستگی با سایر استرالیایی‌ها.

دانمارکی‌ها حتماً باید یک گوشه دنج داشته باشند!

۱۰ کشور با وسواس‌ها و عادت‌های عجیب و غریب!

برای دانمارکی‌ها hugga – که یک کلمه نروژی مربوط به قرن شانزدهم است- یک وسواس ملی است. این کلمه به یک سبک زندگی اشاره دارد که ” داشتن یک گوشه دنج ریلکس کردن در نهایت آرامش و راحتی” تعریف می‌شود.
که باعث ایجاد احساس رضایت درونی فرد می‌گردد. لم دادن کنار شومینه با جوراب‌های پشمی و نوشیدن شکلات داغ یا ترجیحاً یک لاته از مشخصات این گوشه دنج است. فقط بنشینید و بنوشید و باشید. شاید به همین دلیل است که در آخرین رتبه بندی‎های میزان احساس خوشبختی کشورهای جهان، دانمارک را در رده دوم بعد از فنلاندی‌ها قرار می‌دهد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن