خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

آیا شارژ سریع به باتری گوشی آسیب می‌زند؟ (همه چیز راجع ‌به شارژ سریع گوشی)

باتری گوشی و بحث شارژ کردن آن همیشه یکی از دغدغه‌های مهم کاربران گوشی‌های موبایل بوده است. با پیشرفت تکنولوژی، تغییر لایف استایل مردم و علاقه‌ی آن‌ها به سریع‌تر انجام شدن کارها شاهد پیشرفت‌هایی در تکنولوژی باتری گوشی‌ها و شارژ سریع گوشی ها هستیم. این روز‌ها اکثر افراد با واژه‌ی شارژ سریع یا فست‌ شارژ آشنا هستند، در این مقاله سعی داریم نکاتی را در مورد این تکنولوژی به شما معرفی کنیم و به معایب و مزایای آن بپردازیم.

شارژ سریع چیست؟

تکنولوژی Fast Charging شارژ سریع همانطور که از نامش پیداست، برای سریع‌تر کردن عمل شارژ باتری گوشی موبایل ساخته شده است. اگر بخواهیم به طور کلی بررسی کنیم، تکنولوژی شارژ سریع با ارسال ولتاژ و توان بیشتر باتری گوشی را در زمان کمتری شارژ می‌کند. امروزه این تکنولوژی دربرندهای مختلف گوشی مثل سامسونگ، آیفون، شیائومی و… استفاده می‌شود و حتی برخی از برندها جهش‌هایی را در این زمینه دارند که از آن جمله می توان به شرکت اپو اشاره کرد که در حال حاضر سریع‌ترین نسخه فست شارژ را به کاربران خود ارائه داده است.

خرید گوشی

واضح است که با افزایش امکانات و قابلیت‌های گوشی‌ها، ظرفیت باتری آن‌ها نیز افزایش یافته تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد؛ اما از طرفی هم، همین افزایش ظرفیت باتری باعث طولانی‌تر شدن زمان شارژ آن‌ها می‌شود. فست شارژ یا شارژ سریع، تکنولوژی است که برای حل این مشکل ابداع شده است. در این فناوری باتری گوشی‌هایی که قابلیت شارژ سریع دارند در مدت زمان کمتری شارژ می‌شوند. مثلاً می‌توان در نیم ساعت ۶۰ یا ۵۰ درصد باتری را پر کرد.

آیا شارژ سریع گوشی به باتری گوشی آسیب می‌زند؟ و یا اینکه ایا شارژ سریع برای باتری مضر است

در پاسخ به این سوال که آیا شارژ سریع گوشی روی عمر باتری اثر می‌گذارد؟ می‌بایست گفت که در مورد باتری‌های لیتیوم یونی این فضیه ممکن است در طولانی مدت روی عملکرد این نوع باتری‌ها تأثیر گذارد.

عده زیادی از شما ممکن است این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا فست شارژ ضرر دارد یا خیر در ادامه به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.

همان طور که می‌دانید باتری‌های موبایل تاکنون در دو نوع بکار می‌روند لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری، باتری‌های لیتیومی یونی ممکن است به مرور زمان با شارژ سریع قابلیت اولیه خود را از دست بدهند، گرچه این روزها شرکت های سازنده سعی می‌کنند که بیشتر از باتری‌های لیتیوم پلیمری استفاده کنند.

دومین موردی که در رابطه با معایب شارژ سریع مطرح است گرم شدن پیش از حد گوشی است از آنجایی که در یک بازه زمانی مقدار جریان الکتریسته بیشتری وارد گوشی می‌شود ممکن است گرمای بیشتری نیز تولید کند. دمای بیش از حد گوشی نیز ممکن است آسیب سخت‌افزاری به گوشی را در پی داشته باشد. باز هم گفته می شود که زمانی که دمای محیط متعادل باشد مشکل خاصی به وجود نمی‌آید؛ اما اگر برای مثال همزمان بخواهید گوشی خود را به شارژ بزنید و بازی کنید اینجاست که کمی باید تعامل کنید.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Poco F4 5G ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

نکته: همچنین در نظر داشته باشید که شارژ سریع وابسته به سخت افزارست و باید سازگاری کامل با سخت افزار دستگاه مورد نظر را داشته باشد به همین دلیل می‌بایست این نکته را مد نظر داشته باشید که یک شارژر سریع از یک برند یک گوشی از برند دیگری را سریع شارژ نخواهد کرد در واقع کارایی برای یک برند دیگر نخواهد داشت. پس نباید انتظار داشته باشید که یک گوشی آیفون را با سرشارژ گوشی سامسونگ شارژ کنید.

این موارد از جمله معایب فست شارژ بود که به آن اشاره شد با این تفاسیر اگر قصد دارید که دیگر از شارژ سریع استفاده نکنید هم در برخی از مدل‌ها راه‌حل‌هایی ارائه شده که به سادگی می‌توانید این قابلیت را در مواقعی که به آن نیاز ندارید غیرفعال کنید. در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.
برای این کار می‌توانید مسیر Setting> Device Maintainance> Battery را دنبال کنید و یا در برند‌های دیگر عبارت Quick Charge را سرچ کنید و این قابلیت را غیر‌فعال کنید.

شارژ سریع

شارژ سریع گوشی به خودی خود تآثیری بر عمر باتری ندارد؛ اما گرمای ناشی از سرعت بالای شارژ بر عمر باتری تاثیرگذار است. وقتی باتری گرمای زیادی را متحمل شود به مرور زمان آسیب می‌بیند. حتی ممکن است باتری به دلیل به جوش آمدن الکترولیت‌ها متورم و یا حتی منفجر شود، اما به کمک تکنولوژی‌های پیشرفته این خطرات کنترل شده و جای نگرانی نیست، عملکرد مانیتورینگ دما که توسط برد کنترلر انجام می‌شود، برای محافظت از باتری ارائه شده و اجازه نمی‌دهد که باتری در مواقع بحرانی بیش از حد گرم شود.

مکانیسمی که برای محافظت از باتری در برابر دمای بالا طراحی شده است ۲ مرحله دارد. مرحله اول اصطلاحاً انفجار ولتاژ نام دارد، این مرحله در زمانی که باتری گوشی خالی و یا نزدیک به خالی شدن است رخ می‌دهد و شارژ گوشی طی ۱۰، ۱۵ و یا ۳۰ دقیقه ۵۰ الی ۷۰ درصد شارژ می‌شود. در این مرحله باتری به سرعت مقدار قابل‌توجهی شارژ می‌شود و هیچ اثر منفی متوجه باتری گوشی در دراز مدت نمی‌شود.

برای مثال، با شارژر ۴۵ واتی سامسونگ در ۳۰ دقیقه می‌توانید باتری گوشی خود را از ۰ به ۷۰ درصد برسانید. از جمله گوشی‌هایی که از این نسخه فست شارژ استفاده کرده می‌توان به گلکسی اس ۲۰ اولترا  اشاره کرد. در مرحله دوم سازندگان گوشی برای جلوگیری از آسیب دیدن باتری سرعت شارژ را کاهش داده‌اند و روند شارژ را مدیریت کرده‌اند. بنابراین اگر سیستم شارژ به خوبی مدیریت شود جای نگرانی نیست؛ شارژ سریع آسیبی به باتری وارد نمی‌کند.

چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است؟

با اینکه استفاده از شارژ سریع تقریباً در همه‌ی برندها رواج پیدا کرده و قطعاً در مشخصات گوشی به آن اشاره شده است، با این حال ممکن است بعضی افراد اطلاع نداشته باشند که آیا گوشی موبایلشان از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای پاسخ به این سوال که چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است کافیست شارژر موبایل خود را چک کنید. روی بدنه شارژ سریع سامسونگ، هواوی و تقریباً تمام برند‌ها، علامت فست شارژ حک شده است (مشابه عکس زیر). نوشته‌ی Adaptive Fast Charging روی بدنه شارژرها نشان دهنده پشتیبانی دستگاه از تکنولوژی فست شارژ است. البته اگر گزینه خاموش و روشن کردن فست شارژ را در گوشی‌تان پیدا کردید یعنی گوشی شما از این تکنولوژی پشتیبانی می کند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برخی از گوشی‌ها از یک نسخه مشخص شارژ سریع پشتیبانی می کنند؛ اما ممکن است شرکت سازنده از آدابتور ضعیف‌تری در جعبه استفاده کند؛ اما ممکن است گوشی شما از شارژ سریع قوی‌تری هم پشتیبانی کند.

شارژ سریع

توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی از شارژرهای تقلبی و فیک استفاده نکنید.

چگونه شارژ سریع گوشی را فعال کنیم؟

فعال کردن قابلیت شارژ سریع گوشی بسیارساده است. کافیست وارد تنظیمات گوشی موبایل خود شوید و گزینه Battery را انتخاب کنید تا وارد تنظیمات باتری گوشی شوید. سپس گزینه Fast Cable Charging را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه، مدت زمان شارژ شدن گوشی به زیر ۱ ساعت می‌رسد. برای غیرفعال کردن آن نیز همین راه را طی کنید.

گوشی شما از چه نسخه‌ای از فست شاژر پشتیبانی می‌کند و عملکرد آن به چه صورت است؟ تجربیات خود را در رابطه با شارژ سریع با دوستان خود در ۱۹ کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

سوالات متداول

شارژ سریع چیست؟ و چه گوشی‌هایی از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

✔️ شرکت‌های سازنده تکنولوژی شارژ سریع را ارائه داده‌اند تا شما بتوانید در حداقل زمان ممکن گوشی خود را شارژ کنید حتی اگر ظرفیت باتری بکار رفته در گوشی موبایل شما زیاد باشد، فرآیند کار آن هم به این صورت است که شارژ سریع باعث می‌شود که در یک زمان مشخص توان و ولتاژ بیشتری وارد باتری گوشی شما شود. این روزها اکثر برندها سعی می‌کنند که از شارژ سریع استفاده کنند حتی میان‌رده‌ها هم این روزها از نظر فست شارژ عملکرد بسیار عالی دارند.

نسخه‌های شارژ سریع در گوشی‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

✔️ به طور کلی می‌توان گفت که هر چه عدد نسخه فست شارژ بیشتر باشد گوشی زودتر شارژ می‌شود؛ اما در نظر داشته باشید که یک گوشی با شارژ سریع 10 وات عملاً فست شارژ نیست. نکته دیگری که باید همواره در زمان خرید گوشی موبایل در نظر داشته باشید این است که برخی از شرکت‌های سازنده ممکن است از شارژر استفاده کنند که از فست شارژ گوشی ضعیف‌تر باشد.

آیا یک گوشی با یک فست شارژ مشخص، می‌تواند مدلی از برند دیگر را سریع شارژ ‌کند؟

✔️ پاسخ این سوال منفیست. فست شارژ و حتی شارژر باید از نظر سخت‌افزاری گوشی یکپارچه باشند بنابراین نباید انتظار داشت که مثلا اگر یک مدل گوشی شیائومی طی 45 دقیقه شارژ می‌شود با همان شارژ بتوان مدلی از گوشی سامسونگ را طی همین مدت شارژ کرد.

چگونه بفهمیم گوشی فست شارژ است و چگونه فست شارژ را غیر فعال کنیم؟

✔️ یکی از راه‌ها برای مشخص کردن اینکه آیا گوشی فست شارژ هست یا نه، خود شارژر موبایل است به این دلیل که ایکون مربوط به فست شارژ روی سر شارژر حک شده است. در مقاله می‌توانید نمونه تصویر آن را ببینید. برای غیرفعال کردن فست شارژ نیز می‌توانید وارد تنظیمات شوید کلمه battery را وارد کنید سپس گزینه Fast Cable Charging را غیر فعال کنید.

نوشته های مشابه

‫۱۴۸ نظرها

  1. سلام گوشی سامسونگ A54دارم ۲۵ وات است میتونم از شارژر ۱۵ وات سامسونگ استفاده کرد

  2. سلام وقت بخیر ببخشید من گوشی شیائومی۱۱T proگرفتم شارژر اصلی خودش شکسته.الان فست شارژر مناسبش که ضرری هم نداشته باشه چند وات باید باشه؟

  3. سلام گوشی من سامسونگ قدیمیه ۲۰۱۶ وقتی روشنه و ۴۰ درصد مثلا شارژ داره میزنم شارژ ولی وقتی همون موقع خاموش میکنم میزنم شارژ درصد شارژ رو میزنه ۱۵ درصد،ینی وقتی خاموش میزنم شارژ درصد پایینتری رو نشون میده .و وقتی گوشیو تو حالت خاموش میزنم شارژ بیشتر نگه میداره.انگار وقتی روشنه درصدی که نشون میده فیکه

    1. باتریت خرابه..کالیبرش کنن شاید درست شه..وگرنه باتری گوشیت ب اصطلاح باد کرده و باید تعویض شه

  4. سلام گوشی من شارژ ۶۷واتی داره خیلی داغ میگه گوشی ردمی نوت *۱۲پرو
    می‌خوام نصف ۶۷وات شارژ کنه میشه راهنمایی کنین به فارسی بگین کجا باید برم لطفاً چون گوشی من فارسیس

  5. باعرض سلام و ادب خدمت شما.بنده گوشیم A. 53هست و برای شارژ کردنش از آداپتور فست ۲۰ واتی استفاده میکنم آیا به مرور ب باتری آسیب میزنه یا خیر؟

  6. سلام خسته نباشید گوشیم a.21.s هست و بیشتر از ۱۵ وات پشتیبانی نمی‌کند
    اما شارژ جدیدم ۲۵ وات گرفتم چن وقت خوب شارژ می‌کرد اندازه همون ۱۵ وات اما یکی دو روزه شارژر میزنم به گوشی یا شارژ نمیکنه یا اصلا یخی دیر درصد جلو میره شارژر خرابه یا به‌گوشی من نمیخره ؟؟؟ لطفا جواب بدید

    1. سلام شاید کابل شارژ ضعیف یا خراب شده با کابل دیگر امتحان کنید

  7. سلام روزتون بخیر خواهشا جواب بدین گوشی من A.02.s هستش شارژر داخل جعبه ۷ واتی بود الان براش ۱۵ واتی خریدم قابلیت فست شارژ رو دارع مشکلی براش پیش نمیاد؟باطریش خراب نمیشه؟لطفا جواب بدین منتظرم ممنون

    1. شارژر اصل باشه فکر نمیکنم موضوع کلیش هم خوانی شارژر با گوشیه

  8. سلام گوشی من نت ۱۰پرو با شارژ ۶۷وات شارژ کنم آسیب نمیبینه

  9. سلام گوشی من A.22 سامسونگ هستش
    من در طول ۲۴ ساعت شاید دوبار روزی گوشی رو به شارژ بزنم خواستم بدونم باعث خرابی نمیشه

    1. سلام من نزدیک یه ماهه گوشی سامسونگ a.23 خریدم و همیشه از شارژ سریع برای شارژ استفاده میکنم و شارژ ۱۷ درصد میشه میزنم به شارژ تا ۹۵ درصد بشه و همیشه حدودا ۷۵ دقیقه طول میکشه خواستم بدونم یه بار فراموش کردم بعد از ۷۵ دقیقه گوشی رو از شارژ بکشم و بجای ۷۵ دقیقه شد ۱۲۰ دقیقه حالا بنظر شما به باطری گوشی آسیب وارد شده چون از اون به بعد وقتی از گوشی استفاده نمیکنم شارژش کمی مثلا ۱ یا ۲ درصد کم میشه و مثل سابق بنظرم باطریش درست کار نمیکنه به نظر شما چکار کنم مثل قبل بشه ممنون

      1. نه عزیز فرایند و همیشه دراز مدت در نظر بگیرین تو این مدت اینجوری نمیشه وگرنه گوشی اسباب بازیه

  10. سلام وقتتون بخیر
    من یه گوشی poco-x4-pro-5g به تازگی خریدم که از یه فست شارژ ۶۷ وات پشتیبانی میکنه گوشی موقعی که به شارژ میزنم خیلی داغ می‌کنه دمای باتریش به ۴۰تا ۴۱ هم میرسه میخواستم بدونم این روند تو بلند مدت به باتری گوشی آسیب نمیزنه ؟ و آیا میتونم بجاش از آداپتور ۱۵ واتی سامسونگ گلکسی-a32 استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد براش؟

    1. سلام وقت بخیر
      برای مشکل داغ کردن گوشی این مقاله رو بخونید
      https://www.19kala.com/mag/the-most-important-reason-to-warm-up-the-phone/
      در مورد آداپتور هم بله میتونید استفاد کنید مشکلی نیست

    2. اسیب نمیزنه شیائومی کاری که ضرره انجام نمیده گوشی طراحی شده برای اونکار ولی اگه خواستین از ۳۳ وات x 3 استفاده کنین البته چرا هزینه از تو تنظیمات فست شارژو لغو کنید

  11. درود بر شما خسته نباشید یک پرسش دارم از شما گوشی من a.12 new یا ناچو هستش میخواستم بدونم که فست شارجش رو غیر فعال کنم یا نه بلخره چه کنیم الان میخام بزنم ب شارج سپاس از شما

  12. سلام من گوشی A52s دارم و با کلگی شارژر سامسونگ ۲۵واتی و کابل دوسرتایپc بصورت “سوپر فست” شارژ میکنم چون شارژر خود گوشی ۱۵وات بوده ولی باتری ۲۵وات رو هم ساپرت میکنه. خواستم بپرسم مشکلی ایجاد نمیشه در طولانی مدت بصورت سوپرفست شارژر بشه یا همون شارژر ۱۵واتی استفاده کنم. ممنون

      1. مگه نگفتید واسه باتری های لیتیوم یونی ضرر داره
        خب اینم لیتیوم یونیه دیگه

    1. سلام وقت بخیر ببخشید گوشی شیائومی ۱۱T* proگرفتم. شارژر اصلیش شکسته. الان فست شارژر مناسبش که ضرری برای گوشی نداشته باشه چند وات باید باشه؟؟

  13. سلام .یه هفته پیش ی گوشی سامسونگ a32 5gخریدم .فست شارژشم روشن کردم ولی دو ساعت طول میکشه تا فول شه .و اینکه بدون اینکه باش کاری کنم (گذاشتمش کنار فقط نگاش میکنم)شارژ خالی میکنه .شب ۱۰۰ درصد شارژ کردم.فردا صب ۹۱ شد .ساعت ۸ شب ۷۸ شد .به نظر شما طبیعیه؟؟

    1. از برنامه samsung members که به صورت پیش فرض روی گوشیتون نصب هست ، سلامت باتری رو چک کنید.
      علامت برنامه هم عکس یه M سفید رنگ روی پس زمینه آبی رنگه

  14. سلام من POCO M3 دارم. شارژ سریع بهش اسیب نمیزنه چون یکم یک کوچولو سریع خالی میکنه؟ آیا مشکلی هست تو گوشی؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین!!!

    1. نه دوست عزیز قرار نیست یه قابلیتی که خود شرکت سازنده روی یک محصول قرار میده آسیب زا باشه

  15. سلام
    گوشی من A02s هستش قبلا شارژ دو روز نگه می‌داشت الان شده یک روز . کابلش Type c هستش ولی فست شارژ ندارع
    اگه براش فست شارژ بگیر مشکلی ندارع
    میگم شاید مشکل از شارژر باشه چون ۲ ساعته شارژ میشه؟

    1. گوشی قابلیت فست شارژ نداره اونم بخاطر سلامتی باطری هست که بعد از خرابی باید تعویض شه

    2. شایدم کابل باشه…در کل یبار خاموش کن بزن شارژ..ببین چقد طول میکشه…

  16. سلام‌ من گوشی A51 دارم حالت فست شارژ رو به تازگی غیر فعال کردم و گوشی رو با اداپتور اصلی خودش که فست شارژ ۱۵ واتی هست شارژ میکنم میخواستم‌بپرسم چون فست شارژ رو غیر فعال کردم و با اداپتور فست شارژ میکنم مشکلی برای باتری پیش نمیاد؟ممنون میشم جواب بدین لطفا۴

    1. سلام من گوشی A52s دارم و با کلگی شارژر سامسونگ ۲۵واتی و کابل دوسرتایپc بصورت “سوپر فست” شارژ میکنم چون شارژر خود گوشی ۱۵وات بوده ولی باتری ۲۵وات رو هم ساپرت میکنه. خواستم بپرسم مشکلی ایجاد نمیشه در طولانی مدت بصورت سوپرفست شارژر بشه یا همون شارژر ۱۵واتی استفاده کنم. ممنون

  17. سلام من گوشیم a51هست فست شارش ۱۵وات بوده خراب شده شارژرش به نظر شما شارژر ۳۳وات برای گوشیم بگیرم باتری اسیب میبینه یاخیر؟

    1. در کل شارژری که خریداری می کنید باید با فست شارژ گوشی تناسب داشته باشه اگر برای مثال گوشی تا ۱۵ وات پیشتیبانی داره نباید از شارژر ۳۳ واتی استفاده کنید

      1. سلام وقت بخیر کوشی A51دارم من از تنطیمات فسا شارژ رو غیر فعال کردم تازگی ها اما چون خود اداپتور فست شارژ هست الان چون غیر فعال کردم و با شارژ اصلی خودش که فست هست شارژ میکنم مشکلی برای باتری در دراز مدت پیش نمیاد؟یا عمر باتری رو زودتر کاهش نمیده؟متشکرم لطفا جواب بدین مممون

      2. سلام‌ من گوشی A51 دارم حالت فست شارژ رو به تازگی غیر فعال کردم و گوشی رو با اداپتور اصلی خودش که فست شارژ ۱۵ واتی هست شارژ میکنم میخواستم‌بپرسم چون فست شارژ رو غیر فعال کردم و با اداپتور فست شارژ میکنم مشکلی برای باتری پیش نمیاد؟ممنون میشم جواب بدین لطفا

      3. سلام‌ من گوشی A51 دارم حالت فست شارژ رو به تازگی غیر فعال کردم و گوشی رو با اداپتور اصلی خودش که فست شارژ ۱۵ واتی هست شارژ میکنم میخواستم‌بپرسم چون فست شارژ رو غیر فعال کردم و با اداپتور فست شارژ میکنم مشکلی برای باتری پیش نمیاد؟ممنون میشم جواب بدین لطفا۴

  18. سلام بالاخره هیچ راه رسمی برای خاموش کردن فست شارژ شیائومی وجود نداره؟؟
    میخوام poco x3 gt بگیرم . مشکلی که پیش نمیاد؟

  19. سلام وقت بخیر گوشی من پوکو ایکس تری هس سه ماهه که خریدمش تا امروز همیشه سریع شارژ میشد زیر یک ساعت ولی امروز چهار ساعت طول کشید الان مشکلی برای گوشیم پیش اومده؟این وضعیت باتری دائم هست یا موقت؟ممکنه دوباره بشه سریع شارژ بشه اخه تو تنطیمات نمیشع تنظیم کرد

  20. سلام . من میخوام ۱۱tpro بخرم که شارژ ۱۲۰ واتی داره که در مدت ۱۸ دقیقه فول شارژ میشه . بنظرتون مشکلی برای باتری پیش نمیاد در صورتی که با گوشی در لحظه شارژ شدن کار نکنی?

  21. سلام روزتون بخیر
    برای آیفون ۱۳ پرو مکس که شارژر نداره همراهش یه نظرتون استفاده از شارژر ۲۰ وات اپل در طول زمان آسیبی به باتری نمیزنه؟ چون هنگام شارژ هم شارژر و هم گوشی گرم میشه،ممنون

    1. شارژری که استفاده می کنید با نسخه ای که خود گوشی ازش پیشتیبانی می کنه مطابقت داشته باشه

  22. ببخشید امروز می خواستم یه گوشی تهیه کنم poco x3 GT که با توان ۶۷wشارژ می شود یعنی ۴۵دقیقه ای کامل شارژ می شود ایا به گوشی صدمه می زند به نظرتون تهیه کنم گوشی صفر است

  23. سلام گوشی آ۳۲ دارم از دیروز دیگه با فست شارژ خودش شارژ نمیشه چنتا دیگه هم امتحان کردم فقط میاد نماد شارژ و قط میشه گاهی هم نمیاد اصلا ولی با شارژر ساده آ۳ شارژ میشه ۵ ماهه گوشی گرفتم اون قسمت ک شارژ سریع خاموش روشن میشه امتحان کردم بروزرسانی هم انجام دادم فایده نداشت با تشکر راه حل

    1. دوست عزیز این نسخه فست شارژش ۱۵ وات هست خیلی قوی هم نیست

  24. سلام خسته نباشید
    من گوشی a71 دارم ک شارژر ep-ta800داخل کارتن ۲۵ وات بود اما شارژرم متاسفانه داخل اب افتاده و سوخت الان یک شارژر ep-ta845 تهیه کردم منتها توان خروجیش ۴۵ وات است میخواستم بدونی ایا برای گوشی من مشکلی ایجاد میکند در بلند مدت؟

    1. بله بهتر هست که از شارژر متناسب با شارژر اصلی استفاده بشه

  25. سلام گوشی منm11 هستش تازه بیست روزِ خریدم
    ولی وقتی میزنم تو شارژ داغ میکنه
    و وقتی که به ۸۵ به بالا می رسه دماش کم میشه
    هیچ برنامه سنگینی توش ندارم
    قاب رو هم از گوشی در میارم
    بیشتر دمای اون هم بیشتر کنار دوربین هستش

    1. باید دقیق بررسی بشه گرچه، داغ شدن گوشی تا حدودی طبیعی هست

  26. سلام خسته نباشید,, من گوشی Samsung S20Plus 5G دارم. شارژر اورجینال هم داره. ولی مشگل من زود, خالی, شدن باطری موبایل هست. شارژر های اورجینال از, ماوک های دیگه هم دارم. با وات های مختلف. ولی مشگل من فقط زود تمام شدن باطری هست. تقریبا بین ۴-۵ ساعت بیشتر کار نمی کنه. ممنون میشم اگر بتونید, راهنمایی کنید

    1. خب حتما استفاده خیلی زیادی از نمایشگر دارید
      رفریش ریت رو سعی کنید در حالت استاندارد تنظیم کنید

  27. سلام من گوشی وای ۷ پی هوآوی دارم شارژر ۱۰ وات میخوره اگه از شارژر ۲۷ واتی براش استفاده کنم برای باتری ضرر نداره
    تازه خریدم شارژر ۲۷ وات رو
    لطفا جواب بدید ممنون

    1. بله دوست عزیز بهتر هست که از شارژ ساده استفاده کنید

      1. سلام ببخشید من گوشی poco x3 nfc موقع شارژ خیلی داغ می کنه از چه شارژری به عنوان شارژر اصلی استفاده کنم ؟

  28. سلام من گوشی poco x3 دارم که شارژر ۳۳ فست ۳۳ واتی داره اگه همیشه تو دمای خوب بزنمش به شارژ و کیس گوشی رو در بیارم دیگه گوشیم اسیب نمیبینه؟؟؟چون من کلا از فست شارژ استفاده میکنم

  29. سلام
    گوشیم a30s با اینکه گزینه فست شارژ فعاله ولی وقتی به شارژر وصل میکنم پشتیبانی نمیکنه ینی میزنه شارژ کابل تقریبا یه چندوقتی هست که اینطوری شده از طرفیم بی دلیل شارژ خالی میکنه ینی شبا ۸۰ درصده تا صب حدودا بیست تا سی درصد خالی میشه
    تمام مواردی که باعث زود خالی شدن باطری میشرو رعایت میکنم
    مشه راهنماییم کنید

    1. چند احتمال هست که باید در نظر بگیرید شارژرتون رو بررسی کنید و این امکان هم هست که سوکت شارژ گوشی شما خراب شده باشه

  30. سلام من گوشیa12دارم وقتی میزنمش به شارژ گزینه فست شارژ غیر فعال میشه روشن نمیشه چکار کنم

  31. سلام
    گوشی من Poco x3 pro هستش و و شارژر خودش فست سی و سه واتی هسته که نمیشه توی تنظیمات نوع شارژ رو عوض و وقتی که به شارژ میزنمش دمای باتری بالای چهل درجه میشه این دما به باتری یا سخت افزار گوشی آسیب نمیرسونه؟؟؟و اینکه پیشنهاد میکنید که از همین شارژر استفاده کنم یا از شارژر عادی (غیر فست)؟ ممنون

    1. این مشکل از فست شارژ نیست
      و گوشی های شیائومی امکان فعال و یا غیر فعال کردن فست شارژ رو ندارند
      باید دقیقا بررسی کنید که دقیقا مشکل داغ شدن گوشی شما چی هست
      حتی ممکنه از سوکت شارژ باشه و خراب شده باشه

      1. جواب من رو لطفا بدین گوشیa12فست شارژش کار نمیکنه گوشی نوع هم هس چکار باید کنم

        1. ای ۱۲ فست شارژش ۱۵ وات هست خیلی هم قوی نیست
          اما نمی دونم دلیلش واسه اینکه میفرمایید کار نمی کنه چیه؟

          1. وقتی ک گوشی داخل شارژ نیس تو تنظیمات میزنه فست شارژ فعال ولی وقتی میزنم به شارژ قطع میشه کلا غیر فعال میشه و حدود ۳ ساعت طول میکشه گوشیم شارژ شه

  32. سلام redmi note 10 pro دارم هنگام شارژ داغ میکنه و دمای باتری به ۴۰ میرسه اصلا احساس خوبی ندارم بنظرتون چه شارژری وصل کنم تا یکم دیرتر شارژ بشه اما لااقل عمر باتری با این دمای بالا کمتر نشه؟
    گوشی قبلیم که honor 5x بود به هیچ وجه دماش از ۳۲ بالا نمیرفت طی ۴ سال که داشتم.
    این گوشی متاسفانه گاهی تو جیبم احساس میکنم داره داغ میشه و خیلی سریع باتری کم میشه

    1. شارژر خودش بهترین شارژر هست و اگر شارژری که فست نباشه هم استفاده کنید اکی هست

  33. سلام من‌ گوشی a 32 دارم‌و تازه خریدم و گوشی از اول در حالت شارژ سریع بوده . الان خیلی زود شارژ تموم‌ میکنه و زمانی هم که ازش استفاده نمیکنم شارژ خالی میکنه . خواستم بپرسم اگه از حالت شارژ سریع بردارم مشکلم‌برطرف میشه؟
    میشه یه راه حل بهم پیشنهاد کنید؟

    ممنون‌از سایت خوبتون

    1. خالی شد ن شار ربطی به شارژ سریع نداره باید علت دیگه ای داشته باشه

  34. سلام ببخشید من گوشیم a3 2017 توانایی فست شارژ نداره
    یه فست شارژر ۱۸ واتی تهیه کردم qualcomm3.0 مارک borofone
    میخواستم بدونم باتری گوشیمو خراب میکنه و ضرر جدی میزنه
    اگه اینطوریه شارژر خود سامسونگ تهیه کنم، ممنون میشم راهمنایی کنید

    1. بله دوست عزیز از شارژر فست برای گوشی هایی که فست نیستن نباید استفاده کنید

      1. سلام من گوشی a.52 دارم اگر سوپر فست شارژ براش بگیرم مشکلی برای باتری گوشیم پیش نمیاد ممنون میشم جواب بدید

        1. این مدل از فست شارژ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنه. اگه تا ۲۵ وات بخرید هیچ مشکلی پیش نمیاد

  35. با سلام به سایت خوب ۱۹ کالا
    ببخشید یه سوال دارم خیلی درگیر کرده
    گوشی من شیائومی هست و اصلا هیچ جوره نمیشه خاموشش کرد از اون طرف من نمی‌خوام روشن باشه و زمان کافی دارم که شارژ بشه میخواستم بدونم با شارژ خودش شارژ کنم بهتره یا از از شارژ های معمولی اصل استفاده کنم اگه میشه جواب کاملی بدید ممنون .

    1. دوست عزیز توصیه می کنم که فقط و فقط با شارژر خودش گو شی رو شارژ کنید

      1. سلام
        ببخشید الان گوشیa21 s دارم شارژ سریع و خاموش کنم یا روشن باشه ؟؟؟

    2. سلام من گوشی ردمی و نوت ۸ پرو دارم می خواهم بدونم که راهی نیست برای غیر فعال کردن فست شارژ

  36. سلام من تبلت اسس۷ دارم و زیاد باهاش کار میکنم
    مثلا روز از شارژ معمولی استفاده میکنم و شب از شارژ سریع،
    برای باتری ضرری نداره؟
    درضمن باتریو هیچوقت نمیزارم زیر ۵۰درصد برسه،
    ممنون

    1. اگر خود تبلت از فست شارژ پشتیبانی نمیکنه سعی کنید که با شارژر فست شارژ نکنید

      1. سلام خسته نباشید گوشی من A7 2017 هستش مخواستم بدونم استفاده کردن با شارژ سریع باطری رو خراب میکنه یا نه اگه خراب مکنه که قطعش کنم از حالت سریع

        1. این گوشی از شارژ سریع ۱۸ وات پیشتیبانی میکنه نه به شرط اینکه با شارژری که باهاش تناسب داره شارژ کنید مشکلی پیش نمیاد

  37. سلام علیک تو گوشی های شیاومی میشه از شارژ قویتر استفاده نمود مثلا گوشی از شارژر ۱۵ وات استفاده کنه از ۲۵ وات استفاده کرد باطری منفجر نمیشه یا سامسونگ هم این طوری هست

  38. سلام
    خسته نباشید
    برای گوشی هاییکه شارژر فست دارن مثل پوکو ایکس ۳ nfc
    که پیش فرض روی جعبه این جور شارژر ها قرار داره
    آیا بهتره که از شارژر معمولی استفاده کنیم یا همون شارژر فابریک؟
    در زمان شارژر شدن هم گوشی داغ نمیکنه و در نهایت تا حدودی گرم میشه

  39. سلام من گوشیم a3 1 هست فست شارژ وقتی هست اداپتورش بیش از حد داغ میکنه با گوشی کمی داغ میکنه صفر تا صد شارژ شدنش ۲ساعتو ۲۰ دیقه طول میکشه
    خواستم بودنم مشکل از چیه ؟
    اداپتورش هم ماله خوده گوشیه
    شارژ کابلی یا آهسته کمی کمتر از فست شارژ داغ میکنه

    1. سلام گوشی منم اینجوریه مشکلی نداره اگه خیلی نگرانی میتونی گوشیو کلا خاموش کنی و بعد بزنی شارژ دگه آداپتور داغ نمی کنه

  40. مدل گوشی من galaxy a2 1s هستش هم وقتی شارژ سریع فعاله هم وقتی خاموشه حوالی ۲ ساعت شارژش طول میکشه
    حالا من بنظرتون این مودو فعال بزارم یا نه؟

  41. سلام گوشی منa21s خودش رو شارژ سریع بود بعد من گذاشتمش روی کند الان ک روی شارژ کنده ب باطری آسیب میرسه

  42. سلام وخسته نباشید خدمت دست اندرکاران۱۹کالا
    ببخشید گوشی منa12هستش وشارژسریع رو هم پشتیبانی میکنه
    میخواستم بدونم که ایا فست شارژبرای موبایل من ضرر داردیا بهتره از شارژمعمولی استفاده کنم؟

    1. فست شارژ همان طور که در مقاله هم بیان شده زمانی برای موبایل خطر داره که در حین شارژ به خاطر کارهای سنگینی که با گوشی انجام می دین گوشی شما پیش از حد گرم بشه

      1. سلام خسته نباشید من یک کابل شارژ خریدم فسته ولی گوشی من کند شارژ می کند علتش از چی میتواند باشه…

        1. نسخه فست آداپتور رو هم بررسی کنید مثلا نسخه ۱۰ وات به نسبت بقیه اصلا فست شارژ نمی کنه

  43. سلام من جدیدا گلکسی a02s خریدم که خود گوشی فست شارژ هست ولی شارژر داخل جعبه فست نیست . یه شارژر فست جدا هم تهیه کردم حالا موندم که از شارژر فست استفاده کنم یا شارژر خود کوشی،که ۷ وات هست میشه راهنمایی کنید . سپاس

    1. باید از شارژر فستی استفاده کنید که با نسخه فست شارژ گوشی شما همخو انی داشته باشه در این صو رت مشکلی نیست

  44. سلام من کابل شارژرم خراب شده بود و یک کابل جدید خریدم که به مدت ۲ساعت از ۱۸ درصد به ۹۹درصد میرسه آیا این کابل فست است؟
    مدل گوشیم honor 8liteهست و ایا کابل فست باعث خرابی باتری میشه؟
    بعد اینکه با کابل جدید گوشی و شارژر کردم به مدت هر ۳ دقیقع ۱ درصد کم میشه و گاهی ۲درصد پشت سر هم کم میشه این مشکلش چیه
    ؟

    1. دوست عزیز کابل فست وجود ندارد فقط شارژر فست هست و معمولی مهم شارژره

  45. سلام من گوشیم ردمی ۹است می‌خوام برم شارژ سریع ۱۸وات فست بخرم میخواستم ببینم که گوشیم داغ میکنه یا خیر
    یه سوال دیگه هم داشتم ببخشین گوشیم پلپمه آیا میتونم باتریش رو عوض کنم یا غیر قابل تعویضه
    ممنون میشم که جواب بدین

  46. سلام من گوشیم ردمی ۹است می‌خوام برم شارژ سریع ۱۸وات فست بخرم میخواستم ببینم که گوشیم داغ میکنه یا خیر
    یه سوال دیگه هم داشتم ببخشین گوشیم پلپمه آیا میتونم باتریش رو عوضش کنم یا غیر قابل تعویضه
    ممنون میشم که جواب بدین

  47. سلام خسته نباشید
    من ی گوشیnote 9sشیاومی حدود دو هفتس گرفتم ،وقتی با آداپتور فست داخل کارتن گوشی رو شارژ میکنم حدود یک ساعت وربع از ۲۰تا حدود۱۰۰٪ شارژ میشه و با استفاده معمولی یک روز شارژ نگه میداره ،اما وقتی که از آداپتور غیر فست شارژ اصلی سامسونگ استفاده میکنم،دو ساعت و نیم(دو برابر زمان فست) حد فاصله ۲۰تا۱۰۰٪شارژ میشه ولی در عوض خیلی بهتر شارژ نگه میداره و با همون شکل استفاده دو روز باتری نگه میداره شایدم بیشتر !!!حالا از شما میخوام بپرسم با وجود بهتر شارژ نگه داشتن نسبت به آداپتور فست ،ایرادی نداره از آداپتور فست داخل کارتون استفاده نکنم مشکلی بجود نمیاد ؟؟؟؟ممنون میشم ازتون جواب بدید

  48. سلام من گوشیم ۱۱ پرو مکس هست
    داخل جعبه هم شارژر فست بود
    الان من میتونم همیشه از همون شارژر فست استفاده کنم یا نه؟
    برم شارژر قدیمی بخرم که سلامت باطری کم نشه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. با سلام
      توصیه می کنیم که همیشه از شارژر خود گوشی استفاده کنید

  49. سلام
    تبلت من قابلیت شارژ سریع ۱۵ درصد داره اما در جعبه آداپتور ۷ وات بود یکی از گوشی هام شارژر ۱۵ وات سامسونگ داره که برای شارژ کردن تبلتم استفاده میکنم موقعی که کابل شارژ وصل میکنم به تبلت دکمه شارژ سریع هم فعال کردم اما علامت شارژ سریع نمیاد مجددا میرم و دکمه شارژ سریع را یک بار خاموش و روشن میکنم و دوباره به شارژر وصل میکنم و تبلت شارژ سریع می‌شود
    به نظر شما چرا این اتفاق می‌افتد
    باتری تبلت ۷۰۴۰ میلی آمپر هست

  50. سلام
    من گوشیم پوکو ایکس ۳ هست نمی‌دونم چرا وقتی به شارژ میزنم داغ می‌کنه شارژرش هم۳۳ وات هست شما میدانید چرا داغ می‌کنه

    1. چندین علت ممکنه وجود داشته باشه مقاله دلایل مهم داغ شدن گوشی رو مطالعه کنید

  51. سلام من گوشیم قدیمیه هم فسا شارزر دارم هم شارژ سریع
    با هم روشن میکنم تو ده دقیقه ۱۵در صد شارز میشه احسن به تکنولوژی

  52. سلام
    گوشی من a21s هست و خیلی هم خوب شارژ میکنه ولی نمیدونم چرا وقتی فست شارژش فعاله باتری گوشی گرم میشه ولی وقتی غیر فعاله زیاد گرم نمیشه
    بعد از نظر شما من فست شارژ رو غیر فعال کنم یا فعال..

    1. شارژ گوشی باید با نسخه فست شارژ موبایلتون تناسب داشته باشه اگر از شارژی استفاده کنید که فست شارژ قوی تری داره ممکنه گوشی داغ کنه

  53. با عرض سلام آیا گوشی های شیاومی مثل ردمی ۹ شامل شارژر سریع میشه یعنی به جای شارژر ۱۸ وات که داره از شارژر قویتر استفاده کرد

    1. با سلام نه امکان نداره
      اگر از شارژری که نسخه فست شارژ قوی تری هم داره استفاده کنید ممکنه به گوشیتون اسیب برسونه

  54. سلام . گوشی من A21s هست حالت فست شارژ فعاله و هم شارژر فست شارژه اما وقتی اون رو به شارژ میزنم ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه طول میکشه تا به ۸۵ درصد برسه . مشکلش چیه ؟

    1. شارژ شدن به موارد دیگه ای هم بستگی داره
      باید این موارد رو هم در نظر بگیرید اینکه با گوشی کار می کنید و فعال بودن اینترنت و یا مواردی از این قبیل

  55. سلام گوشی من a31است و من میخواستم بپرسم اگر فست شارژ مشکلی نداره اما تو مقالتون نوشته روی عمر باتری تاثیر دارد؟

    1. باسلام
      در مقاله هم قید شده که خود فست شارژ بر طول عمر باتری تاثیری نداره فقط شما باید مراقب باشید که گوشی بیش از حد گرم نشه

  56. باسلام گوشی من نوت ۹ پرو هست چجوری میشه فست شارژشو غیر فعال کنم اصن فست شارژ ضرر واسه گوشی داره یا نه این گزینه های که گفتید تو تنظیمات گوشی من نیست چیکار کنم لطفاً جواب بدید ممنون…!

  57. سلام وقت بخیر
    گوشی من آیفون ۸ پلاس هست که فست شارژررو پشتیبانی میکنه ولی شارژر خودش فست شارژر نیست
    برای همین رفتم یه فست شارژر خریدم حدود ۴۰۰ هزار تومن
    بسیار از گوشیم خوب مراقبت کردم و کار بیش از حد نکشیدم از گوشی
    اما در طی ۶ ماه ۵ درصد سلامت باطری گوشیم کم شده
    به نظرتون مشکل اچیه؟
    از همون شارژر معمولی خودش استفاده کنم بهتره؟

      1. سلام من گوشی a02s خریدم خود گوشی شارژ فست ۱۵ واتی هست ولی شارژر داخل جعبه فست نیست . به نظر شما شارژر فست براش بگیرم یا از شارژر خودش استفاده کنم . ولی برام سوال شده چرا گوشی فست هست ولی شارژر نیست

          1. سلام من دو هفته ی میشه ک گوشی
            A.53 5G گرفتم ..وقتی گوشیو زدم شارژ نوشته بود فوق سریع
            روز اول بعد از شارژ اولیه نیم ساعت باهاش کار کردم
            سریع کنار دوربین گوشی داغ کرد داغ کردنش طبیعی نبود ..رفتم پس دادم گوشیو..گفتن باید امتحان کنیم ک ببینیم چطوره روز بعدش گفتن گوشی مشکلی نداره نمیشه بفرستیم بره و مجبور بودم دوباره بگیرمش
            ولی وقتی آوردمش باهاش کار کردم روز بعدش فقط نوشته بود در حال شارژ ..مث قبل داغ نکرد و شارژش سریع خالی نشد…ولی وقتی باهاش کار نمیکنم موقع خواب تا صب ک بلند شم ۳ یا ۴ درصدی خالی میکنه
            میشه پیام منم بخونی و جواب بدی مرسی بزنم شارژ سریع یا همین حالت عادی بمونه در حال شارژ بهتره خاهش میکنم جوابمو بده مرسی

  58. سلام من گوشیم شیائومی نوت ۹اس هست وارد فست شارژ ۱۸واتی پشتیبانی می‌کنه وموقعه ای با شارژ خود که به شارژ میزنم میزنم س
    شارژ سریع ایا این به باطری استب نمیزنه راهی نیست فست شارژشو قطع کرد ویا اگر راهی میرسه به من بگید د««««««

    1. با سلام از این مسیر می تونید برای غیر فعال کردن فست شارژ استفاده کنید
      Settings> Device Maintenance> Battery

      1. سلام من m31s سامسونگ دارم سرعت شارژش خیلی پایینه تقریبا دو ساعت طول میکشه که شارژ بشه راهی هست که سرعت شارژ شدن رو افزایش بدم؟!

  59. سلام من گوشیم شیائومی نوت ۹اس هست وارد فست شارژ ۱۸واتی پشتیبانی می‌کنه وموقعه ای با شارژ خود که به شارژ میزنم میزنم س
    شارژ سریع ایا این به باطری استب نمیزنه راهی نیست فست شارژشو قطع کرد ویا اگر راهی میرسه به من بگید

    1. بله شما می تونید از مسیر
      Settings> Device Maintenance> Battery فست شارژ رو غیر فعال کنید

      1. سلام من m31s سامسونگ دارم سرعت شارژش خیلی پایینه تقریبا دو ساعت طول میکشه که شارژ بشه راهی هست که سرعت شارژ شدن رو افزایش بدم؟!

        1. با سلام بستگی به نسخه فست شارژ داره و اینکه از چه شارژی استفاده می کنید
          دقیقا فست شارژی که استفاده می کنید باید با نسخه فست شارژ مطابقت داشته باشه

      2. سلام گوشی من پوکو ایکس تری هس براش یه شارژر ده واتی‌ بگیرم خوبه یا شارژر خودش چون بیشتر جا ها گفتن فست شارژر تو دراز‌ مدت باتری رو ضعیف میکنه ممنون میشم به این سوالم جواب بدین

  60. سلام
    گوشی من سامسونگ j7 core است آیا فست شارژ است اگه هم نیست میشه اپلیکیشن فست شارژ را روی آن نصب کرد؟ آسیبی نمی رسونه؟ روی شارژر هم نگاه کردم ننوشته فست شارژ اما نمیشه استفاده کرد؟
    ممنون میشم اگه پاسخ سوال های من رو بدین

      1. سلام.حدود ۶ ماهه که گوشی سامسونگ a 20sخریدم.اوایل فست شارژ بود ولی بعد از مدتی کلا فست شارژش از کار افتاده.گزینه شارژ سریعش هم خاموشه و کار نمیکنه.
        مشکل از چیه؟گارانتی داره ولی بهر حال گوشی باز میشه

          1. سلام و عرض ادب.
            ببخشید گوشی بنده سونی xa1 ultra که باتری این گوشی با ولتاژ ۳/۸ شارژ می شود برای این مدل میتونم از کابل شارژ سریع استفاده کنم؟ اگر شارژ سریع رو پشتیبانی می کند از کابل با شدت جریان ۲ آمپر باید استفاده شود یا ۲/۴ آمپر؟
            لطفاً راهنمایی بفرمایید.

          2. معمولا روی سر شارژر توی پک میزان ولتاژ نوشته شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن