خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآویویدئو

نرم‌افزار مدل‌های گوشی هوآوی بعد از تحریم گوگل؛ رفع ابهام کاربران این برند!

در این ویدئو توضیح داده شده که چگونه از گوشی های هواوی که خدمات گوگل را ندارند استفاده کنیم.

تخفیف ویژه

یک خبر خوب برای طرفداران گوشی هوآوی ! در این مقاله قصد داریم به یک سری ابهامات در رابطه با مدل‌های جدید گوشی هوآوی که ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد بپردازیم. همه شما در جریان هستید مدتی می‌شود که شرکت هواوی در لیست سیاه وزارت بازرگانی ایالت متحده قرار گرفته است. بر این اساس شرکت هواوی از انجام هرگونه معامله چه در بخش سخت‌افزار و چه در بخش نرم‌افزار با برخی از شرکت‌های امریکایی منع شده است؛ این امردر ذهن کاربران این ابهام را به وجود آورده که مدل‌های جدید گوشی هوآوی نمی‌توانند از نرم‌افزار گوگل استفاده کنند.

آیا می‌شود با خیال راحت مدل‌های جدید گوشی هوآوی را خریداری کرد؟

حال این سوال پیش می‌آید که هواوی چه راهبردی را در پیش گرفته تا جایی که به نظر می‌رسد این تحریم‌ها تأثیر بسیار اندکی بر سیاست تولید این شرکت داشته است و این شرکت همچنان با قدرت ادامه می‌دهد. در ادامه بررسی خواهیم کرد که این تحریم‌ها تا چه اندازه بر فروش این شرکت تأثیر داشته است و اینکه تأثیر این تحریم‌ها بر گوشی‌هایی که وارد کشور ایران می‌شود به چه صورت است؟

 

هواوی در سال ۲۰۱۹ سرویس HMS را جایگزین GMS کرد

بعد از اعمال تحریم‌ها علیه شرکت هوآوی از سوی دولت امریکا شرکت گوگل نیز همکاری خود را با این غول سازنده موبایل هم از نظر نرم‌افزاری و هم از نظر سخت‌افزاری و هم فنی پایان داد. برخی از گوشی‌های جدید هوآوی از خدمات GMS پشتیبانی نمی‌کنند؛ البته از کیفیت گوشی‌های هواوی مخصوصاً دوربین این گوشی‌ها نمی‌توان چشم پوشی کرد. برای مثال هوآوی پی ۴۰ پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما از خدمات GMS پشتبانی نمی‌کند. به این جهت که این سرویس یا Google mobile service جز پروژه اپن سورس اندروید نیست و به همین دلیل هر شرکتی که قصد دارد از این خدمات استفاده کند باید مجوز لازم برای استفاده از آن را از گوگل دریافت کند تا بتواند آن برنامه‌ها را به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی هواوی خود قرار دهد؛ اما هواوی نیز برای این مشکل راه‌حلی دارد، که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد…

تفاوت سرویس GMS و سرویس HMS

شرکت هواوی نیز سرویس مخصوص به خود یا HMS را سازماندهی کرده است و کاربران به راحتی می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند و در ادامه به آن نیز اشاره خواهیم کرد. پس اگر قصد🛒خرید گوشی‌های هواوی را دارید نگران نباشید. GMS خدماتی مثل یوتیوب، گوگل کروم، جی‎میل و گوگل‌مپ را شامل می‌شود. برای اینکه تفاوت اندروید و سرویس گوگل را متوجه شوید گفته می‌شود که اندروید، سیستم عاملی بر پایه نسخه اصلاح شده لینوکس به همراه چند برنامه اپن سورس است که برای دستگاه‌های تاچ اسکرین مثل موبایل‌ها و تبلت‌ها طراحی شده است.

می‌بایست بدانید که اندروید توسط گروهی از سازندگان برنامه ساخته شده و گوگل بخشی از این گروه بوده و در واقع بازاریاب تجاری آن محسوب می‌شود در ویدئو موجود در متن جزئیات بیشتری را می‌توانید ببینید.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مدل‌های جدید گوشی هواوی
مدل‌های جدید گوشی هواوی

 

 📃📃حتماً بخوانید: بررسی بهترین‌های سری Y هوآوی؛ ارزش خرید کدام یک بالاتر است؟ اگر قصد خرید گوشی‌های هواوی سری وای را دارید این مقاله قطعاً کمک کننده خواهد بود.


آیا هواوی می‌تواند از اندروید استفاده کند؟

همان طور که می‌دانید Huawei اواسط سال ۲۰۱۹ اعلام کرد این شرکت نمی‌تواند از GMS استفاده کند. به همین دلیل سرویس HMS را راه‌اندازی کرد که عملکرد آن دقیقاً مشابه GMS است. شاید این ابهام به وجود آمده که دستگاه‌های جدید موبایل هواوی نمی‌توانند از اندروید استفاده کنند؟ این تصور کاملاً اشتباه است. از آنجایی که سیستم عامل اندروید منبع باز بوده و هر شرکت و یا شخصی می‌تواند از آن استفاده کند، شما هم می‌توانید در مدل‌های🛒 گوشی موبایل هواوی از آن بهره برده و انواع اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را دانلود و استفاده کنید.

در ویدئو موجود جزئیات بیشتری درمورد این امر شرح داده شده است اگر طرفدار برند هوآوی هستید و قصد دارید یکی از مدل‌های جدید این شرکت را خریداری کنید بهتر است این ویدئو را تا آخر تماشا کنید. نظر خود را پیرامون این گوشی ها و تجربه استفاده از سرویس HMS را با ما به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

سوالات متداول

سرویس‌های جایگزین گوگل در موبایل‌های هواوی بعد از تحریم این شرکت چیست؟

✔️ کمپانی هواوی در سال 2019 خدمات اختصاصی خود تحت عنوان Huawei Mobile Services یا به اختصار HMS را جایگزین خدمات گوگل کرد. این سرویس‌ها تقریباً مشابه با گوگل هستند، اما روش استفاده از آن‌ها کمی متفاوت است که در مقاله در مورد آن توضیح داده‌ایم.

تفاوت سرویس‌های گوگل (GSM) با خدمات هواوی (HMS) چیست؟

✔️ GMS خدماتی مثل یوتیوب، گوگل کروم، جی‎میل و گوگل‌مپ را شامل می‌شود و این امکانات در HMS وجود ندارد و برای استفاده از خدمات هواوی باید به جای جیمیل، اکانت هواوی بسازید

آیا هواوی می‌تواند از اندروید استفاده کند؟

✔️ بله؛ از آنجایی که سیستم عامل اندروید منبع باز بوده و هر شرکت و یا شخصی می‌تواند از آن استفاده کند و هواوی برای استفاده از این سیستم عامل هیچ محدودیتی ندارد.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام گوشی موبایل هواوی p30* دارم . می خوام ساعتش رو درست کنم اما قسمت تنظیم اتوماتیک تاریخ و زمان غیر فعال نمیشه. یعنی کم رنگه و نمیشه تبدیل به تنظیم دستی کرد

  2. سلام خسته نباشید ممنون بابت راهنمایی تون میخواستم بپرسم که آیا امانت بازیی که رو جی‌میل ذخیرست رو میشه رو گوشی های جدید هواوی فعال کرد ممنون میشم جواب بدین

  3. سلام ،فیلمتون عالی بود خیلی لذت بردم و کمکم کرد من واقعا واقعا گوشی هواوی دوست دارم و الان هم با یک گوشی هواویu02تایپ میکنم اما این گوشی من hmsنداره و تمام برنامه های گوگل رو بدون هیچ مشکلی داره حتی من ایمیل هم دارم وخودم هم دلیاشو نمیدونم میخوام باز هم هواوی بخرم و امید وارم با مشکلی مواجع نشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن