خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلمقایسه گوشیمقایسه گوشی های ایفونمقایسه گوشی های سامسونگ

مقایسه iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10

آیفون ۱۱ پرو بدون شک بهترین تلفن همراه iOS است که قصد مقایسه گوشی آن با یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی، سامسونگ گلکسی S10 را داریم. هر دو دستگاه نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارتقاء پیدا کرده‌اند. از نظر امکانات و قیمت، مطمئناً هر دو گوشی پرچمدار برتر سال ۲۰۱۹ هستند. اما چه چیزی آنها را از هم جدا می‌کند؟ ما در ۱۹ مگ، مقایسه‌ای را براساس ویژگی‌های کلیدی آنها انجام داده‌ایم.

طراحی:

از نظر طراحی هر دو گوشی iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10، بسیار شبیه مدل قبلی خود هستند. اگر اندازه صفحه نمایش برای شما مهم باشد، صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی Samsung Galaxy S10 بزرگتر از صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی iPhone 11 Pro است.

مقایسه iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10

ماژول دوربین گلکسی اس ۱۰ به صورت افقی و در یک قاب مستطیلی است، مسلماً از دوربین آیفون ۱۱ پرو جذاب‌ترست که لنزهای دایره‌ای در داخل یک مربع قرار گرفته‌اند. شاید این مورد به سلیقه بستگی داشته باشد که افراد کدام سبک را می‌پسندند اما از نظر کارشناسان اگر یکی از این دو گوشی هوشمند قرارست برنده مسابقه زیبایی شوند، بدون شک Galaxy S10 خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت ایفون ۱۱ پرو مکس به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

صفحه نمایش:

صفحه نمایش OLED 5.8 اینچی آیفون ۱۱ پرو واضح‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد نمایش واضح‌تر و شفاف‌تری در نمایشگر را برای کاربران داشته باشد. همچنین دارای بریدگی مستطیل شکل بوده که دوربین سلفی را در درون خود جای داده است.

صفحه نمایش OLED 5.8 اینچی آیفون ۱۱ پرو واضح‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد نمایش واضح‌تر و شفاف‌تری در نمایشگر را برای کاربران داشته باشد. همچنین دارای بریدگی مستطیل شکل بوده که دوربین سلفی را در درون خود جای داده است.

مقایسه iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

در مورد Samsung Galaxy S10 سامسونگ، دوربین جلویی به یک سوراخ پانچ در سمت راست بالای صفحه نمایش قرار گرفته و حسگر اثر انگشت نیز به زیر صفحه نمایش انتقال یافته است. به طور کلی، این یک جنگ بین دو OLED است، با این وجود ارقام مربوط به وضوح این دو، تفاوت مشخصی دارند؛ رزولوشن ۳،۰۴۰ در ۱،۴۴۰ پیکسل سامسونگ گلکسی اس ۱۰ بیشتر از ۱،۱۲۵ در ۲،۴۳۶ پیکسل iPhone 11 Pro است و علاوه بر آن تراکم پیکسل در گلکسی اس ۱۰ برابر با ۵۵۰ppi و در آیفون۱۱ پرو برابر با ۴۵۸ppi است که در نتیجه وضوح بیشتری نیز دارد.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ اس۱۰ به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

دوربین:

مقایسه iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10

مدل آیفون ۱۱ پرو یک لنز سوم به ماژول خود اضافه کرده – یک لنز ماوراء بنفش ۱۲ مگاپیکسلی که منظره ۱۲۰ درجه‌ای را ثبت می‌کند. این چینش و کیفیت در دوربین‌ها برای گرفتن عکس هم از مناظر طبیعی و هم فضای داخلی مناسب است.

سامسونگ گلکسی S10 هم سومین لنز با زاویه دید عریض را به مجموعه ماژول خود اضافه کرده بود که نتایج بسیار خوبی داشت و زاویه دید ۹۰ درجه‌ای در اختیار ما قرار می‌داد.

به طور کلی هر دو گوشی امسال تنظیمات خود را با لنزهای بیشتر گسترش دادند، اما رقابت اصلی به نرم‌افزارهای پس از پردازش نیز رسیده است. هر دو دارای حالت شب هستند و بنابراین با هر دو گوشی عکس‌های گوناگونی را می‌توانید تهیه کنید.  البته در آینده نزدیک با عملکرد واقعی و بررسی‌های کامل دوربین آیفون ۱۱ پرو در دست کاربران و عکس‌های ثبت شده، می‌توان از حد تئوری فراتر رفته و بین این دو بهترین را انتخاب کرد.

برای اطلاع از قیمت گوشی های سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

عملکرد:

مقایسه iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10

اپل چیپست جدید A13 را برای آیفون ۱۱ پرو در نظر گرفته و سریع‌ترین مدل آیفون را ساخته است. اپل در مراسم رونمایی اذعان داشته که این سریع‌ترین تراشه است که در یک تلفن هوشمند تا به امروز وجود دارد. این تراشه قابلیت AR و AI گوشی جدید را افزایش داده است.

مقایسه iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10

سامسونگ گلکسی S10 با تراشه Snapdragon 855 را در ایالات متحده یا Exynos 9820 در سایر نقاط جهان عرضه می‌شود – هر دو پردازنده از قدرتمندترین و بهترین چیپست‌های موجود در گوشی اندرویدی است.

(باید گفت در برخی تست‌ها تراشه A12 از اسنپدارگون ۸۵۵ قدرتمندتر ظاهر شده بود.)

در انتها اینکه هیچکدام از این دستگاه‌ها دارای نسخه ۵G نیستند اما فرقی نمی‌کند: با هر دو قادر به انجام بازی سنگین و تماشای برنامه‌های تلویزیونی آنلاین خواهید بود.

باتری:

صفحه نمایش OLED 5.8 اینچی آیفون ۱۱ پرو واضح‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد نمایش واضح‌تر و شفاف‌تری در نمایشگر را برای کاربران داشته باشد. همچنین دارای بریدگی مستطیل شکل بوده که دوربین سلفی را در درون خود جای داده است.

اپل ظرفیت خاص باتری آیفون ۱۱ پرو را اعلام نکرد – اما گفته می‌شود که ۳۱۵۰ میلی‌آمپری خواهد بود. اپل ادعا می‌کند که آیفون ۱۱ پرو چهار ساعت بیشتر از باتری iPhone XS داوم دارد که در صورت صحت، یک موفقیت بزرگ است. این گوشی همچنین شارژر خسته کننده ۵ واتی را با یک شارژر ۱۸ واتی در این مدل تعویض کرده که در ۳۰ دقیقه تلفن جدید را ۵۰ درصد شارژ می‌کند.

باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری در گلکسی S10، تقریباً از ظرفیت موجود در آیفون ۱۱ پرو بزرگترست اما ممکن است عملکردی فراتر از آن نداشته باشد.

یک شارژ ۲۰ واتی درون جعبه سامسونگ گلکسی اس ۱۰ قرار دارد که ۴۵ واتی آن را نیز می‌توان به صورت جداگانه خریداری کرد. همچنین شارژ بی‎سیم سریع با سرعت ۱۵واتی در این مدل سامسونگ در دسترس است که سرعت شارژ بی‌سیم ۷٫۵ واتی اپل را پشت سر می‌گذارد.

برای اطلاع از قیمت گوشی آیفون به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

نتیجه:

آیفون ۱۱ پرو، جدیدترین گوشی اپل و گوشی Galaxy S10 یکی از بهترین‌های سامسونگ است، به این معنی که هر دو از بهترین انتخاب‌های موجود برای هر سری هستند با این تفاوت که در سه بخش گلکسی اس ۱۰ برنده واقعی بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

عملکرد باتری گوشی آیفون 11 پرو و گلکسی اس 10 نسبت به یکدیگر چگونه است؟

✔️ اپل ظرفیت خاص باتری آیفون ۱۱ پرو را اعلام نکرد – اما گفته می‌شود که ۳۱۵۰ میلی‌آمپری خواهد بود. اپل ادعا می‌کند که آیفون ۱۱ پرو چهار ساعت بیشتر از باتری iPhone XS داوم دارد که در صورت صحت، یک موفقیت بزرگ است. این گوشی همچنین شارژر خسته کننده ۵ واتی را با یک شارژر ۱۸ واتی در این مدل تعویض کرده که در ۳۰ دقیقه تلفن جدید را ۵۰ درصد شارژ می‌کند. باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری در گوشی Galaxy S10، تقریباً از ظرفیت موجود در آیفون ۱۱ پرو بزرگترست اما ممکن است عملکردی فراتر از آن نداشته باشد.

عملکرد پردازشی گوشی iPhone 11 Pro و Samsung Galaxy S10 به چه صورت است؟

✔️ اپل چیپست جدید A13 را برای آیفون ۱۱ پرو در نظر گرفته و سریع‌ترین مدل آیفون را ساخته است. اپل در مراسم رونمایی اذعان داشته که این سریع‌ترین تراشه است که در یک تلفن هوشمند تا به امروز وجود دارد. این تراشه قابلیت AR و AI گوشی جدید را افزایش داده است. سامسونگ گلکسی S10 با تراشه Snapdragon 855 را در ایالات متحده یا Exynos 9820 در سایر نقاط جهان عرضه می‌شود – هر دو پردازنده از قدرتمندترین و بهترین چیپست‌های موجود در گوشی اندرویدی است. در انتها اینکه هیچکدام از این دستگاه‌ها دارای نسخه ۵G نیستند اما فرقی نمی‌کند: با هر دو قادر به انجام بازی سنگین و تماشای برنامه‌های تلویزیونی آنلاین خواهید بود.

نمایشگر گوشی آیفون 11 پرو با گوشی گلکسی اس 10 چه تفاوتی دارد؟

✔️ صفحه نمایش OLED 5.8 اینچی آیفون ۱۱ پرو واضح‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، اپل قصد دارد نمایش واضح‌تر و شفاف‌تری در نمایشگر را برای کاربران داشته باشد. همچنین دارای بریدگی مستطیل شکل بوده که دوربین سلفی را در درون خود جای داده است. در مورد Samsung Galaxy S10 سامسونگ، دوربین جلویی به یک سوراخ پانچ در سمت راست بالای صفحه نمایش قرار گرفته و حسگر اثر انگشت نیز به زیر صفحه نمایش انتقال یافته است. به طور کلی، این یک جنگ بین دو OLED است، با این وجود ارقام مربوط به وضوح این دو، تفاوت مشخصی دارند؛ رزولوشن ۳،۰۴۰ در ۱،۴۴۰ پیکسل سامسونگ گلکسی اس ۱۰ بیشتر از ۱،۱۲۵ در ۲،۴۳۶ پیکسل iPhone 11 Pro است و علاوه بر آن تراکم پیکسل در گلکسی اس ۱۰ برابر با ۵۵۰ppi و در آیفون۱۱ پرو برابر با ۴۵۸ppi است که در نتیجه وضوح بیشتری نیز دارد.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. خیلی خوب بود کاش جدول رو هم نشون میدادید این بهتر بود یا عکس هم میزاشتید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن