خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های هواوی

مقایسه گوشی هوآوی میت ۲۰ لایت و هوآوی نوا ۳ ای

همان طور که می دانید هوآوی از نام لایت برای معرفی و نامگذاری نسخه های مینی محصولات خود استفاده می کند. هوآوی پی ۲۰ لایت چند ماه قبل معرفی وعرضه شده که در برخی از بازارها از جمله بازار ایران به نام هوآوی نوا ۳ ای شناخته می شود. این مدل به دلیل امکاناتی که دارد از جمله گوشی های بسیار خوب و پرفروش شرکت هوآوی به حساب می آید. اما مدلی که قرار است در ماه آگوست معرفی شود گوشی پرچم دار هوآوی یعنی میت ۲۰ لایت است. در ادامه مقایسه گوشی ها را در پیش داریم.

مقایسه گوشی هوآوی میت ۲۰ لایت و هوآوی نوا ۳ ای

 

طراحی:

پنل جلو نوا ۳ ای شیشه ای، پنل عقب از پلاستیک و فریم آن از جنس آلومینیوم ساخته شده اما میت ۲۰ لایت بدنه تماما فلزی داشته و پنل جلو آن از شیشه ساخته شده است. هر دو از بریدگی صفحه نمایش پشتیبانی کرده در حالی که بریدگی موجود در هوآوی میت ۲۰ لایت کمی بزرگ تر بوده و میزبان دو دوربین سلفی است. لبه پایین نمایشگر هوآوی پی ۲۰ لایت کمی بیشتر است و لوگو هوآوی در این قسمت قرار دارد اما در لبه پایینی میت ۲۰ لایت چیزی دیده نمی شود.

سنسور اثر انگشت هر دو، در پنل عقب جایی داده شده گرچه این امکان نیز وجود دارد که نسخه ای از میت ۲۰ لایت معرفی شود که از سنسور روی نمایشگر بهره برد اما نسخه استاندارد آن از سنسور اثر انگشت در پنل عقب استفاده خواهد کرد. ماژول دوربین دوگانه پی ۲۰ لایت در سمت چپ جای داشته و فلش LED دقیقا در زیر آن قرار گرفته است.

دوربین های دوگانه عقب در HUAWEI MATE 20 LITE به صورت ۲ لنز جدا از هم و به شکل دایره ای طراحی شده و درست در قسمت مرکز و در بالای سنسور اثر انگشت قرار گرفته اند، فلش نیز در سمت چپ این دوربین ها جای داده شده است. آپشن های رنگی این دو متنوع بوده اما رنگ گرادیانت به کار رفته در نوا ۳ ای در mate 20 lite دیده نمی شود. نمایشگر Huawei Mate 20 Lite اندازه ای برابر با ۶٫۳ اینچ داشته اما صفحه نمایش Huawei nova 3e برابر با ۵٫۸۴ اینچ است و نوع پنل استفاده شده در هر دو آنها نیز یکی است.

مقایسه گوشی هوآوی میت ۲۰ لایت و هوآوی نوا ۳ ای

 

 

دوربین:

دوربین عقب هر دو آنها دوگانه بوده اما نوا ۳ ای یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ( با دیافراگم f/2.2 و اندازه پیکسلی ۱٫۰µm ) به همراه یک لنز ۲ مگاپیکسلی( که مسئولیت ثبت عمق میان را بر عهده دارد) را به خدمت گرفته در مقابل Huawei Mate 20 Lite از یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی( با دیافراگم f/1.8) به همراه یک لنز ۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. نتیجه می گیریم که، به دلیل استفاده از دیافراگم بزرگتر و اندازه پیکسلی کوچکتر در میت ۲۰ لایت، کیفیت عکس های ثبت شده توسط آن به نسبت بهتر بوده و عملکرد بهتری نیز در نور کم خواهد داشت.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

تفاوت چشمگیر این دو می تواند در رابطه با دوربین های سلفی باشد به این دلیل که هوآوی میت ۲۰ لایت از دوربین سلفی دوگانه برخوردار بوده درحالی که هوآوی نوا ۳ ای در پنل جلو تنها یک دوربین دارد. سنسور اصلی در میت ۲۰ لایت اندازه ای برابر با ۲۴ مگاپیکسل داشته که با یک سنسور ۲ مگاپیکسلی همراه شده است در مقابل، دوربین دوم نوا ۳ ای دو نسخه دارد یکی از این نسخه ها ۱۶ مگاپیکسل و نسخه دیگر ۲۴ مگاپیکسلی است.

سخت افزار:

در اینجا رقابت بین دو تراشه ساخت هوآوی یعنی Kirin 710 و Kirin 659 است. اولین نکته ای که می بایست در رابطه با این دو تراشه گفت این است که هر دو این تراشه ها قابلیت های جدیدی را نسبت به نسخه های قبلی خود به ارمغان آورده و ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده اند. به طور کلی می توان گفت که Kirin 710 طراحی کلی بهتری داشته و قدرت CPU آن نیز بالاتر است به این دلیل که این پردازنده تحت فرآیند پردازشی ۱۲ نانومتری ساخته شده و پردازنده آن ۸ هسته ای است. ۴ هسته Cortex-A73 با سرعت ۲٫۲ و ۴ هسته Cortex-A53 آن نیز با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز عمل می کند.

 

پردازنده Kirin 659 یک پردازنده میان رده بوده که می تواند با تراشه Snapdragon 625 رقابت کند. پرازنده مرکزی آن شامل ۸ هسته Cortex-A53 است که ۴ هسته آن با ۲٫۳۶ و ۴ هسته دیگر با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز عمل می کند. علاوه بر این تراشه Kirin 710 از پردازنده گرافیکی به نسبت بهتری نیز استفاده کرده است. عملکرد پردازنده گرافیکی Mali-T830 MP2 به نسبت ضعیف تر از پردازنده گرافیکی Mali-G51 MP4 است. تنها آپشنی که برای رم Huawei nova 3e در نظر گرفته شده ۴ گیگابایت بوده درصورتی که Huawei Mate 20 Lite با رم ۶ گیگابایت عرضه خواهد شد.

باتری:

باتری استفاده شده در نوا ۳ای لیتیوم پلی مری بوده و اندازه ای برابر با ۳۰۰۰ میلی آمپر داشته و از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند در حالی که باتری میت ۲۰ لایت ۳۶۵۰ میلی آمپری و از نوع لیتیوم یونی است. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن