خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های شیائومینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

مقایسه پوکو ایکس ۲ و ردمی نوت ۸ پرو؛ دو میان‌رده گیمینگ عالی

در اینجا قصد داریم دو گوشی میان‌رده عالی از شیائومی را با هم مقایسه کنیم. همان طور که می‌دانید شیائومی ردمی نوت ۸ پرو یکی از بهترین و محبوب‌ترین گوشی‌های میان‌رده در طی چند ماه گذشته بوده است. این دستگاه قابلیت‌های بسیار عالی را برای کاربران خود ارائه داده است. مدل دیگر شیائومی پوکو ایکس ۲ است که تنها چند روز از معرفی آن می‌گذرد. این گوشی میان‌ رده گیمینگ در ۴ فوریه ۲۰۲۰ معرفی شده است.

در این ویدئو ردمی نوت ۸ پرو و پوکو ایکس ۲ با هم مقایسه شده است. 

اگر قیمت این دو میان‌رده عالی را در نظر بگیرید، پوکو ایکس ۲ نسبت به ردمی نوت ۸ پرو حدوداً ۷ درصد قیمت بیشتری دارد؛ اما مطمئناً با ویژگی‌های عالی خود می‌تواند یک گزینه عالی برای گیمرها در هنگام خرید گوشی موبایل در نظر گرفته شود. در مقابل ردمی نوت ۸ پرو نیز از تراشه گیمینگ مدیاتک استفاده کرده است. در اینجا به مقایسه این گوشی‌ها خواهیم پرداخت. 

طراحی:

اولین موردی که در اینجا مقایسه می‌کنیم طراحی این دو گوشی میان‌ رده گیمینگ است. نسبت به ردمی نوت ۸ پرو طراحی پوکو ایکس ۲ جذاب‌تر به نظر می‌رسد. طول این گوشی بلندتر بوده، اما از نظر وزن و ضخامت هر دو اندازه مشابه‌ای دارند. در پوکو ایکس ۲ همانند ردمی نوت ۸ پرو از پوشش گوریلاگلس استفاده شده و لبه‌های پنل عقب هر دو نیز به صورت خمیده طراحی شده است.

پوکو ایکس 2

یکی از مهمترین امکانات برای یک گوشی میان‌ رده گیمینگ قطعاً نمایشگر آن است. در این مرحله نمایشگر این دو را با هم مقایسه می‌کنیم. پوکو ایکس ۲ در قسمت جلو از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از نوع LCD بهره برده که از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند؛ از‌این‌رو، می‌تواند یک تجربه گیمینگ روان و بدون لگ را برای گیمرها ارائه دهد.

مقایسه پوکوفون ایکس2 و ردمی نوت 8 پرو

علاوه بر آن این گوشی گیمینگ کنتراست بسیار عالی را به نسبت ردمی نوت ۸ پرو ارائه داده است. تفاوت در عملکرد نمایشگر‌های این دو تا حدودی مشهود است. دوربین سلفی پوکو ایکس ۲ نیز بسیار خاص و منحصر به فرد در نظر گرفته می‌شود. این گوشی از طراحی هول-پانچ دوگانه بهره برده است. این دو دوربین به صورت مجزا روی نمایشگر جای داده شده‌اند، از‌این‌رو، با یک تصور پس‌زمینه و یا یک تم خاص می‌توانید طرح متفاوت‌تری به آن دهید. 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

بهترین میان رده گیمینگ

دوربین: 

سنسور اصلی این دو گوشی میان‌ رده گیمینگ، ۶۴ مگاپیکسلی بوده، با این تفاوت که پوکو ایکس ۲ از لنز جدید ۶۴ مگاپیکسلی شرکت سونی به همراه سه دوربین استفاده کرده در حالی که نوت ۸ پرو به همراه سه لنز خود از لنز ۶۴ مگاپیکسلی سامسونگ بهره برده است. از نظر کیفیت تصاویر نیز خاطر نشان می‌شود که در هر دو تصاویر بسیار شفاف بوده و رنگ‌ها طبیعی و جذاب به نظر می‌رسند؛ اما با زوم بر روی یک تصویر مشخص، می‌توانید جزئیات عکس‌های پوکو ایکس ۲ را بهتر ببینید. همان طور که می‌بینید ارائه رنگ چمن‌ها هم در پوکو بهتر بوده و تصاویر گرفته شده در شب هم که دیگر حرفی را برای گفتن باقی نذاشته و عملکرد آن بسیار عالی است.

بهترین میان رده بازار

سخت‌افزار:

سپس به سراغ مغز اصلی این دو گوشی میان‌ رده گیمینگ می‌رویم:

Helio G90T مدیاتک در برابر Snapdragon 730G کوالکام

پوکو ایکس 2

در این مرحله امتیاز بنچمارک این دو گوشی را در قسمت عملکردهای تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای در کنار هم مشاهده می‌کنید. 

این نکته را نیز می‌بایست در نظر گرفت که پوکو ایکس۲ در یک نسخه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه شده است. در تست بازی هم در همه گیم‌های اجرا شده هر دو گوشی عملکرد روانی داشته و بازی‌ها را با جزئیات عالی اجرا می‌کنند؛ اما در بعضی گیم‌های بسیار حرفه‌ای و خاص، پوکو ایکس ۲ فریم‌ریت روان‌تری را ارائه داده و صفحه نماش ۱۲۰ هرتزی این دستگاه واقعاً عملکرد درخشانی دارد، از طرفی دیگر نیز از نظر ارائه کنتراست هم به نسبت دستگاه دیگر عملکرد بهتری دارد.

باتری:

هر دو گوشی از باتری مشابه ۴۵۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده که قاعدتاً پوکو ایکس ۲ بخاطر نوع پردازنده‌ای که دارد احتمالاً مصرف شارژ پایین‌تری خواهد داشت، این در حالیست که در سرعت شارژ هم دوباره پوکو ایکس ۲ به لطف فست شارژ ۲۷ واتی قدرتمند خود، بهتر از فست شارژ ۱۸ واتی نوت ۸ پرو عمل کرده است.

ردمی نوت 8 پرو

حسگر اثر انگشت پوکوفون در کنار آن قرار دارد و عملکرد آن با دکمه پاور یکی شده است. در تست سرعت باز شدن قفل، هر دو گوشی عملکردی فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده؛ اما از نظر جایگاه قرارگیری سنسور اثر انگشت، برخی کاربران محل قرارگیری حسگر اثر انگشت نوت ۸ پرو را ترجیح می‌دهند. اگر جزء آن دسته افرادی هستید که قابلیت فیس‌آنلاک نیز برای شما مهم بوده، باید گفت که هر دو گوشی از این نظر در یک سطح عمل کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

‫۷ نظرها

  1. سلام میخواستم بدونم پوکو ایکس۳بهتره یا ردمی نوت ۸پرو

    اگه میشه یه فیلم از مقایسه این دو گوشی بزارید
    لطفا جواب بدید

    1. از پنل مقایسه سایت استفاده کنید و این دو گوشی رو با هم مقایسه کنید

  2. ببخشید یه سوال داشتم اونم اینه که چرا پوکو ایکس ۲ وارد کشور نشده و الان ۱ سال از رونماییش میگذره و توی هیچکدام از فروشگاه های اینترنتی موجود نیست

    1. با سلام
      به این دلیل که تا سال قبل گوشی های خط تولید پوکو از این سری تنها تو برخی از بازارها عرضه شد ولی امثال برخی از مدل ها تو بازار ایران هم توضیح شده برای مثال پوکو ام ۳ یا پوکو ایکس ۳ ، هر دو هم در سایت موجود هست

  3. واقعا انتظار همچین مقایسه نا عادلانه ای رو نداشتم خیلی بد مقایسه کردین توی پنجمارک قدرت نوت هشت پرو خیلی بالاتر بود واقعا که وقتی قدرت بالاس یعنی برنامه ها و بازی هارو بهتر اجرا میکنه در مورد نمایشگر که حتما پوکو بهتره ولی سخت افزار شک نکنین که اسنپ ۷۳۰ حریف مدیاتک نخواهد شد من خودم تجربه کردم

    1. از همه لحاظ که نه از نظر پردازنده عقب میمونه فکر نکنید که چون اسم پردازنده اسنپ دراگونه قوی تره نه اینجور نیست توی پنجمارک دیدین که بیست تا سی هزار نوت هشت پرو قوی تر بوده توی بازی ها هم قوی تره شک نکن اسنپ هفصد سی توی فورت نایت لگ بیشتری نسبت به مدیاتک داره مدیاتک اسمشو نگاه نکن قدرت بالایی داره هرچند مصرف برق اسنپ کم تره ولی این مهم نی مهم قدرت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن