خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار تکنولوژیاخبار سامسونگاخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلسخت افزار

مقایسه پردازنده های پرچم داران ۲۰۱۷ دنیای موبایل در بنچمارک های مختلف

mediatek-pro         Exynos

زمانی که قصد خرید گوشی موبایل دارید سوال های زیادی ممکن است برایتان پیش آید یکی از این سوال های متداول ممکن است مربوط به پردازنده آن باشد اینکه کدام پردازنده سرعت بیشتری دارد؟

در اینجا فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا گوشی HTC U 11 را که از پردازنده اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کرده است مبنا قرار می دهیم. امتیاز گوشی هوشمند اچ تی سی یو۱۱، به دلیل چیپست اسنپ دراگون ۸۳۵ آن است. این همان چیزی است که دقیقا HTC U Ultra فاقد آن است. اچ تی سی جدید یکی از گوشی هایی است که از بهترین تراشه های کوالکام استفاده کرده است هرچند این گوشی، اولین گوشی هوشمندی نیست که از این تراشه استفاده کرده است.

این به این معناست که این گوشی هوشمند در مقابل خود رقبای بسیار خوبی دیگری نیز دارد. یکی از این رقبا، شیائومی می ۶ است که همانند گلکسی اس ۸ پلاس از چیپست اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کرده است رقیب بعدی آن Galaxy S8+ است که از چیپست۸۸۹۵ Exynos خود شرکت سامسونگ استفاده کرده است. همچنین ما Mate 9 که از چیپست Kirin 960 استفاده می کند را نیز مورد بررسی قرار دادیم. رقبای دیگر مقابل این گوشی نیز دارای چیپست های قدیدمی تر کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۲۰ و اسنپ دراگون ۸۲۱ هستند.

اما این نام های بی شمار برای شما مفهمومی نخواهد داشت؛ تنها نمودار های میله ای به عنوان یک مرجع خوب، همه آنچه را که می خواهید بدانید را به شما نشان می دهند. بنچمارک AnTuTu کل این سیستم را مورد بررسی قرار داده است. اچ تی یو ۱۱ برنده شده است (دریک مورد با می ۶، برابر بوده اما در هر حال در بالای نمودار قرار دارد).

AnTuTu 6 مقایسه بنچمارک

1-compare

این گوشی موبایل برخی از بهترین فروشندگان گوشی های هوشمند آیفون ۷ وگلکسی اس ۸ را از دور خارج کرده است. این پنچ مارک همچنین HTC Ultra و LG G6 را با هم مقایسه می کند. در واقع هر دو مدل های ۲۰۱۷ می باشند اما عملکرد اواخر سال ۲۰۱۶ را دارند ما در اینجا نمی خواهیم به اچ تی سی یو ۱۰ اشاره کنیم.

چند هسته ای) ) GeekBench 4 مقایسه بنچمارک

c2

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

تک هسته ای )) GeekBench 4 مقایسه بنچمارک

c3

 در اینجا اچ تی سی یو ۱۱ با رم ۴ گیگابایتی را مورد بررسی قرار می دهیم. گرچه در بنچمارک بعدی CPU در واقع عملکرد هر هشت هسته آن اهمیت دارد همان طور که می بینید تغییر از چهار هسته (در اسنپ دراگون ۸۲۱ و ۸۲۰) به هشت هسته (در اسنپ دراگون ۸۳۵) تاثیر قابل توجه ای بر عملکرد چند هسته ای دارد. هرچند هسته های جدید، خودشان به خودی خود سرعت خیلی زیادی ندارند.

Basemark X مقایسه بنچمارک

c4

HTC U 11، همچنین از جدیدترین پردازنده گرافیکی کوالکام یعنی adreno 540 استفاده می کند؛ که سازندگان این تراشه ادعا می کنند که عملکرد این تراشه ۲۵ درصد بیشتر از تراشه های قبلی است. بنچمارک x از این ادعا حمایت می کند. در واقع بهبود عملکرد اچ تی سی یو ۱۱ در مقایسه با HTC U 11 بیش از یک چهارم است. در مقایسه با گوشی های هوشمندی که از تراشه اسنپ دراگون ۸۲۱ استفاده می کنند، مثل ال جی جی ۶ این تفاوت کمتر (۲۰ درصد) است؛ اما هنوز هم یک بهبود قابل توجه به حساب می آید.

با ارتقاء رابط کاربری گرافیکی جدید، به نظر می رسد پردازنده های گرافیکی multi G71  Exynosدر اس ۸ پلاس و kirin در میت ۹ نسبت Adreno مدیریت بهتری دارد. با این وجود کوالکام عملکرد فوق العاده ای در بازی های پرچم دار دارد.

Basemark ES 3.1 / Metal مقایسه بنچمارک

19kala

ما می دانیم که تعداد چیپست های موجود در بازار از تعداد گوشی ها بیشتر است. اما برتری عملکرد  چیپست  اسنپ دراگون ۸۳۵ نسبت به سایر چیپست ها کاملا روشن است حتی خارج از این محک نیز این چیپست یک مدعی بوده که بسیاری از مدعیان پرچم دار دیگر را از دور خارج می کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن