خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآویمقایسه گوشی های هواوی

مقایسه هواوی P40؛ پرچمدار قدرتمند هواوی

پادشاه قدرتمند دیگری در قلمرو موبایل متولد شد. در اینجا قصد داریم به مقایسه هواوی P40 با هم بپردازیم و ببینیم که این گوشی‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند. از آنجایی که قلمرو app آن قبل از تولد از بین رفته، این سوال برای اکثر افراد پیش می‌آید، آینده آن چه خواهد شد؟ آیا ارزش و اعتبار خود را از دست داده و یا هواوی پی ۴۰ می‌تواند مسیر جدیدی را از میان این سرزمین پیدا کرده و به جلال و شکوه قبل از این باز گردد.

این موضوعیست که اکثر افراد این روزها به دنبال جواب آن هستند. مطمئناً برای شرکت هواوی از دست دادن پشتیبانی از خدمات گوگل بسیار سخت بوده؛ اما رکود فعلی فروش ناشی از بحران جهانی شیوع ویروس ویرانگر کرونا، برای این شرکت حتی چالش‌برانگیزتر خواهد بود. با این حال، هواوی در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۰ از این سری گوشی‌های پرچمدار خود به صورت آنلاین رونمایی کرد. در ادامه به بررسی و مقایسه کامل سری هواوی p40 می پردازیم.

حتماً بخوانید: بهترین برند گوشی  کدام برند است؟

در ادامه به بررسی و مقایسه کامل سری هواوی p40 می پردازیم

سری هواوی p40

P40 Pro با داشتن سنسورهای ارتقاء یافته و تمرکز بر روی بزرگنمایی اپتیکال، تجربه‌ای از یک دوربین ممتاز را در اختیار شما قرار می‌دهد، به علاوه این گوشی دارای یک صفحه نمایش OLED جدید با نرخ فرش ریت ۹۰ هرتزست. نسخه پرمیوم آن یا پی ۴۰ پرو پلاس هم برتری خود را نسبت به نسخه پرو با بدنه سرامیکی و بزرگنمایی نوری ۱۰ برابر ثابت کرده است.

عرضه نسخه پرو پلاس به تابستان موکول شده و به نظر می‌رسد که این گوشی هواوی یک نسخه با تولید محدود و گران‌قیمت باشد، به همین دلیل تمام چشم‌ها به هواوی پی ۴۰ پرو دوخته شده است. بدون شک این سه مدل حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. در ادامه به مقایسه این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

حتماً بخوانید: در زمان خرید گوشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بررسی و مقایسه کامل سری هواوی p40 از نظر طراحی:

هر سه مدل از هواوی پی ۴۰ از یک زبان طراحی بهره برده‌اند نوع ماژول هر سه مستطیلی شکل است؛ اگرچه اندازه این مستطیل در نسخه پرمیوم این مدل‌ها به دلیل استفاده از لنز‌های بیشتر اندکی پهن‌تر است. هر سه از مواد باکیفیتی در ساخت بدنه بهره برده‌اند. بدنه هر سه شیشه‌ای بوده و به فریم آلومینیومی مجهز شده‌اند. گفته می‌شود نسخه پرو پلاس با بدنه سرامیکی نیز ممکن است به بازار آید.

از نظر کیفیت ساخت می‌توانند از جمله گوشی‌های مستحکم به شمار روند. یکی از تفاوت‌های عمده هواوی پی ۴۰ پرو و هواوی پی ۴۰ پرو پلاس نسبت به نسخه استاندارد آنها نوع گواهینامه مقاومت در برابر گرد و خاک و مایعات است. هواوی پی ۴۰ از گواهینامه IP53 و دو مدل دیگر از IP68 پشتیبانی می‌کنند.

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در ادامه به بررسی و مقایسه کامل سری هواوی p40 اشاره خواهیم کرد.

نمایشگر:

طراحی نمایشگر این سه نیز مشابه بوده و تفاوت قابل‌توجهی ندارند. از طرفی هر سه نیز از یک نوع پنل استفاده کرده‌اند؛ اما اندازه نمایشگر p40 کوچکتر از دو همتای خود است. از نظر تراکم پیکسل و رزولوشن نیز دو مدل گران‌قیمت‌تر بهتر از نسخه استاندارد این سری عمل کرده و از طرفی از تکنولوژی‌های بسیار عالی برای ارائه یک تجربه بصری خارق‌العاده مثل DCI-P3، HDR10 و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز هم پشتیبانی می‌کنند.

بررسی و مقایسه کامل سری هواوی p40 از نظر سخت‌افزار و نرم‌افزار:

از نظر نرم‌افزاری هر سه مشابه عمل کرده‌اند. تراشه کایرین ۹۹۰ ۵G نیز نیروی لازم برای اجرای عملکردهای مختلف را در این گوشی‌های فوق‌العاده تأمین می‌کند. این تراشه بر اساس فرآیند ساخت ۷ نانومتری ساخته شده و ارتقاء قابل‌توجهی هم از نظر عملکرد و هم از نظر مصرف انرژی خواهد داشت. هسته‌های این پردازنده ۸ هسته‌ای نیز دارای حداکثر فرکانس ۲.۸۶ گیگاهرتز هستند.

از نظر حافظه هم گفته می‌شود که هواوی پی ۴۰ در یک نسخه ۸/۱۲۸، هواوی پی ۴۰ پرو در یک نسخه ۸/۲۵۶ و هواوی پی ۴۰ پرو پلاس در یک نسخه ۸/۵۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد. هر سه این مدل‌ سری هواوی P40 هم از کارت حافظه نانومموری(ساخت خود شرکت هواوی) تا ۲۵۶ گیگابایت هم پشتیبانی می‌کنند؛ اما درگاه اختصاصی کارت حافظه ندارند. نوع حافظه استفاده شده در آنها هم UFS 3.0 است.

دوربین سری هواوی p40:

تفاوت عمده این مدل‌ها در دوربین‌ها خود را نشان می‌دهد. هواوی استفاده از ماژول پنچ‌گانه را تنها به نسخه پرمیوم اختصاص داده است. در حالی ماژول دوربین هواوی پی ۴۰ پرو چهارگانه و هواوی پی ۴۰ ماژول سه‌گانه است.

 

P40

باتری سری هواوی p40:

این غول سازنده چینی، در دو نسخه گران‌قیمت خود از باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپری با فست شارژ ۴۰ وات استفاده کرده در حالی که باتری هواوی پی ۴۰ ظرفیتی برابر با ۳۸۰۰ میلی‌آمپر داشته و نسخه شارژ سریع آن ۲۲.۵ واتی است.

قیمت سری هواوی p40:

قیمت اولیه‌ای که شرکت هواوی برای این مدل‌ها در نظر گرفته به این ترتیب است:

  • هواوی پی ۴۰ پرو پلاس: ۱۴۰۰ یورو
  • هواوی پی ۴۰ پرو: ۱۰۰۰ یورو
  • هواوی پی ۴۰: ۸۰۰ یورو

در اینجا به بررسی و مقایسه هواوی p40 پرداختیم. نظر شما چیست؟ به نظر شما این گوشی‌ها با عدم پشتیبانی از خدمات گوگل می‌توانند فروش قابل‌توجهی را برای شرکت هواوی رقم بزند؟ نظرات خود را کامنت کنید.

gsm

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن