خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های شیائومیمقایسه گوشی های نوکیامقایسه گوشی های هواوی

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در سه ماه اول سال ۲۰۱۹

در چند سال اخیر شرکت های ساخت موبایل عمده تمرکز خود را بر ارتقاء دوربین محصولات خود گذاشته اند. نتیجه همه این تلاش ها این شده که اکنون می توانید تصاویر و ویدئوهای بسیار حرفه ای را حتی بدون ادیت و ویرایش با استفاده از موبایل خود ثبت کنید. موارد زیادی وجود دارد که دیگر نیازی به دوربین های حرفه ای برای ثبت بهترین عکس ها نیست. در این مقاله نگاهی به دوربین گوشی هایی می اندازیم که در سه ماه سال اول ۲۰۱۹ بهترین نتیجه را از خود نشان داده اند. در ادامه مقایسه گوشی را هم از لحاظ کیفیت و هم نوآوری هایی که در آنها صورت گرفته، مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

۱- Huawei P30 and P30 Pro:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 3 ماهه اول سال 2019

از دیدگاه بسیاری از تحلیل گران و کاربران زمانی که صحبت از دوربین اصلی به میان می آید گوشی پی سی پرو هیچ رقیبی نداشته که تا این زمان عرضه شده باشد. هوآوی حقیقتاً با اضافه کردن یک دوربین ۴ تایی با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به طور کلی انقلابی را در عکاسی با موبایل به وجود آورده است.

سنسور اولیه، رنگ سبز موجود در RGB را به زرد تغییر داده تا از این طریق عملکرد دوربین را در نور کم ارتقاء دهد، نتیجه بسیار جالب از آب در آمده است: در نور کم این مدل حتی بهتر از گوشی گوگل پیکسل ۳ ظاهر شده و حالت Night Sight پیشرفته، مقدار نور زیادی را در زمان ثبت عکس به دام می اندازد. لنز دوم یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی است در حالی که سومین آن از نوع پیروسکوپ با زوم اپتیکال ۵ برابر بوده که تا زوم دیجیتال ۵۰ برابر هم می رسد.

این پایان ماجرا نیست. همچنین یک دوربین TOF 3D هم در این ماژول تعبیه شده که اطلاعات عمق را به شیوه ای بسیار درست و معتبر ثبت می کند. به نظر می رسد که نسخه vanilla هم دوربین مشابه ای دارد اما حقیقتاً کاملاً مشابه نیستند. این موبایل از  یک سنسور RYYB ،۴۰ مگاپیکسلی برخوردار بوده و دوربین TOF وجود ندارد. دیافراگم های متفاوتی داشته و زوم اپتیکال تا ۳ برابر می رسد اما باز هم از جمله دوربین های موثر موبایل تا به امروز مخصوصاً با توجه به قیمت گوشی بسیار خوب آن در نظر گرفته می شود.

Samsung Galaxy S10+ – ۲:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در اوایل سال 2019

اگر از ما بخواهند که به غیر از گوشی هوآوی پی ۳۰ گوشی دیگری را از لحاظ دوربین انتخاب کنید بدون شک Samsung Galaxy S10+ بهترین گزینه خواهد بود. به منظور، جذب مقدار بیشتری از نور برای خلق تصاویر جذاب و خیره کننده در تاریکی، دوربین اصلی ۳ گانه به دیافراگم قابل تغییر مجهز شده که از سامسونگ گلکسی اس ۹ پلاس به ارث رسیده است.

علاوه بر این، لنز تله فوتو آن هم قابلیت زوم ۲ برابر را برای آن به ارمغان آورده و به یک لنز اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی دیگر هم مجهز شده است. همچنین علاوه بر دوربین بسیار خوب عقب دوربین جلو آن هم پر قدرت است. در اینجا از یک لنز ۱۰ مگاپیکسلی استفاده کرده که از ضبط ویدئو ۴K پشتیبانی می کند (سرعت آن ۳۰ فریم بر ثانیه بوده در حالی سرعت ثبت ویدئو دوربین اصلی آن ۶۰ فریم بر ثانیه است) از یک سنسور ثانویه ۸ مگاپیکسلی دیگر هم  بهره برده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

۳- Huawei Mate 20 Pro

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

در چند ماه آینده، احتمالاً Huawei Mate 20 Pro به بهترین دوربین موبایل با توجه به “نسبت قیمت به کیفیت” تبدیل خواهد شد و می تواند یکی از گزینه های جایگزین گوشی پی ۳۰ پرو در نظر گرفته شود. بر خلاف برادر جوان تر خود دوربین آن سه گانه است و با وجود اینکه قدیمی تر از برخی مدل ها به حساب آمده، باز هم هیچ مدلی در رابطه با عملکرد قادر به رقابت با این مدل نبوده و نمی تواند این مدل را از میان رقابت کنار زند.

دوربین اصلی استفاده شده در Mate 20 Pro مشابه به موردی است که در گوشی هوآوی پی ۳۰ هم وجود دارد با این تفاوت که لنز ثانویه اولتراواید در پی ۳۰ رزولوشن پایین تری دارد( ۲۰ مگاپیکسل در مقابل ۱۶ مگاپیکسل). از طرفی دیگر دوربین سلفی هوآوی پی ۳۰ از دوربین جلو میت ۲۰ پرو بهتر (۳۲ مگاپسکل) است. دوربین اصلی در اینجا ۴۰ مگاپیکسل بوده که با یک لنز ۲۰ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل همراه شده است.

۴- Nokia 9 PureView

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

در زمان رونمایی از نوکیا ۹ پیور ویو مدیر ارشد شرکت HMD، اعلام کرد که نوکیا ۹ پیور ویو به طور اختصاصی برای علاقمندان به عکاسی طراحی شده است. این اولین گوشی دنیا است که از ماژول پنجگانه دوربین استفاده کرده و می تواند در مجموع نمونه هایی با رزولوشن ۶۰ مگاپیکسل را تولید کند. این مقدار رزولوشن با قابلیت های CPU ,GPU ,ISP ,DSP موجود در تراشه Snapdragon 845 ترکیب شده تا عکس های خیره کننده و جذابی را تولید کند.

این ماژول پنجگانه شامل ۲ سنسور RGB و ۳ سنسور مونوکورم و یک دوربین TOF است. طبق ادعای شرکت HMD Global این دوربین قادر است نسبت به دوربین های تکی تا ۱۰ برابر نور بیشتری را جذب کند. به علاوه، یک پردازنده مکمل نیز وجود دارد که برای روشنایی پشت سوژه و تعادل رنگ سفید مورد استفاده قرار می گیرد.

۵- Xiaomi Mi 9

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

در سال های گذشته تنها ضعف گوشی های شیائومی دوربین آنها بود اما امروزه همه چیز تغییر کرده است. از زمان عرضه Mi Mix 2S این شرکت تمرکز خود را بر روی دوربین های خود افزایش داده تا اینکه امسال یکی از بهترین گوشی های خود را از نظر دوربین عرضه کرده است. می ۹ با وجود قیمت مقرون به صرفه ای که دارد بهترین تجربه عکاسی را در اختیار شما قرار می دهد.

تنها نقطه ضعف این دوربین عدم برخورداری از تثبیت کننده نوری خصوصاً در نور کم است. جدای این، دوربین به یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و یک لنز اولترا واید ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده و یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم دو برابر نیز به آن اضافه شده است. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بوده و در حفره قطره ای شکل صفحه نمایش جای گرفته است.

۶- Google Pixel 3:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

گوگل پیکسل ۳ تنها گوشی موجود در این لیست است که تنها در بردارنده یک لنز است. Big G اغلب ثابت کرده که برای گرفتن عکس های عالی نیازی به استفاده از چند دوربین نیست. بدون شک الگوریتم و نرم افزار دو عنصر بسیار مهم برای این شرکت بزرگ به حساب می آیند. حقیقتاً سنسور ۱۲٫۲ مگاپیکسلی قادر است به لطف برخورداری از مشخصه Night Sight و اطلاعات عمقی درست و سطح قابل توجه ای از جزئیات، نمونه های بسیار روشن را ثبت کرده و مقدار قابل توجهی از نور را جذب کند.

همان طور که گفته شد دوربین اصلی در اینجا در بردارنده تنها یک لنز بوده این درحالی است که دوربین سلفی دوگانه است از این رو به عنوان بهترین دوربین های سلفی در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده که می شود روی آن حساب کرد. این ماژول شامل ۲ سنسور ۸ مگاپیکسلی ( یک سنسور واید و یک سنسور اولترا واید) بوده و دیافراگم آن f/1.8 است.

۷- Apple iPhone Xs Max:

مقایسه بهترین گوشی ها از نظر دوربین در 4 ماهه اول سال 2019

گرچه فروش آیفون ایکس اس مکس در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ ناامید کننده بوده اما این موضوع دلیلی بر چشم پوشی از دوربین عالی آن نمی تواند باشد. اپل در واقع بر روی اضافه کردن تعداد سنسورها تمرکز نداشته و از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و یک سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با زوم اپتیکال ۲ برابر بهره برده است.

در حالی که عملکرد آن در شرایط کم نور می توانست بهتر باشد اما این گوشی در اکثر مواقع خوب ظاهر شده است. تثبیت کننده تصویری نوری نیز بر کیفیت عکس های آن تاثیر مثبتی گذاشته است. همچنین این دوربین می تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴K با سرعت ۲۴/۳۰ و حتی ۶۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند. از بهینه سازی ISO هم برخوردار بوده که تاثیر به سزایی در کیفیت عکس ها دارد. نظر شما در مورد خرید گوشی های مقایسه شده چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن