خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های شیائومینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

مقایسه اختصاصی ۱۹ کالا ؛ شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی ای ۵۰ اس

سامسونگ سال ۲۰۱۹ را طوفانی شروع کرد. در این سال ما شاهد مدل‌های متنوعی از سری M و A بودیم که از این سیاست برای رقابت با شرکت‌هایی مثل شبائومی، هوآوی و … استفاده کرده است. یکی از مدل‌هایی که از سری A این برند عرضه شد و با ویژگی‌هایی که داشت توانست فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد گلکسی ای ۵۰ بود.

در اواخر سال ۲۰۱۹ سایر شرکت‌ها مدل‌های بسیار عالی دیگری را روانه بازار کردند. به همین دلیل سامسونگ نیز نسخه به روز رسانی شده و ارتقاء یافته مدل‌های سری A و سری M خود را روانه بازار کرده است. یکی از این مدل‌ها ای ۵۰ اس در نظر گرفته شده که در جایگاه یک گوشی موبایل میان‌رده از امکانات بسیار خوبی برخوردار است. در ادامه مقایسه اختصاصی گوشی‌های ردمی نوت ۸ پرو و ای ۵۰ اس دو میان‌رده زیبا و پر قدرت بازار را مشاهده خواهید کرد. 

برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی نوت ۸ پرو به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

در مقابل شیائومی نیز از جمله شرکت‌هایی بود که سال ۲۰۱۹ میان‌رده‌های عالی را تولید کرد. از این میان می‌توان به مدل‌های میان‌رده سری محبوب می مثل می ۹ لایت و سری نوت این برند شامل ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو اشاره کرد. این سوال مطرح می‌شود که از میان این همه مدل گوشی میان‌رده، کدام یک می‌تواند به نحو بهتری انتظار شما را برآورده کند. در اینجا قصد داریم مدل‌های شیائومی note 8 pro و galaxy a50s را با هم مقایسه کنیم.

این فروشگاه اینترنتی موبایل در ویدئو، مقایسه اختصاصی شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی ای ۵۰ اس؛ دو میان‌رده زیبا و پرقدرت بازار در اختیار شما قرار داده شده است.

طراحی:

مدل گوشی: ابعاد و وزن: جنس بدنه:جنس فریم:
گلکسی ای ۵۰ اس۱۵۸٫۵×۷۴٫۵×۷٫۷ میلی‌متر

۱۶۹ گرم

پنل عقب: پلاستیک

پنل جلو: شیشه‌ای (گوریلاگلس ۳

پلاستیک
گلکسی نوت ۸ پرو۱۶۱٫۴×۷۶٫۴ × ۸٫۸ میلی‌متر

۲۰۰ گرم

پنل عقب: شیشه‌ای(گوریلاگلس ۵)
فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

پنل جلو: (گوریلاگلس ۵)

پلاستیک

a50s همانند نسخه قبلی خود یعنی ای ۵۰ دارای بدنه و فریم پلاستیکی بوده در حالی که بدنه Note 8 Pro از شیشه گوریلاگلس ۵ بهره برده است. این اولین امتیاز ردمی نوت ۸ پرو در مقابل گلکسی ای ۵۰ اس محسوب می‌شود. به این دلیل که استفاده از پوشش محافظ گوریلاگلس ۵ مقاومت بی‌نظیری به این مدل داده درحالی که بدنه پلاستیکی مقاومت کمتری دارد؛ اما فریم هر دو پلاستیکی است و از این نظر تفاوت قابل‌توجهی با هم ندارند. 

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی ای ۵۰ اس

ای ۵۰ اس نسبت به ای ۵۰ زیباتر به نظر می‌رسد و از طرح پریزما بر روی آن استفاده شده است؛ اما طرح استفاده شده در گوشی note 8 pro با ترکیب شیشه حس بهتری را به کاربر منتقل می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های میان این دو مربوط به سنسور اثر انگشت است. در پنل عقب ای ۵۰ اس سنسور اثر انگشت دیده نمی‌شود و به جای آن این حسگر در زیر نمایشگر جای داده شده است.

برای اطلاع از قیمت گوشی a50s به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

در ردمی نوت ۸ پرو سنسور درست در زیر ماژول دوربین‌ها واقع شده است. طی بازخوردی که سامسونگ از کاربران خود در رابطه با گوشی گلکسی ای ۵۰ به دست آورد تصمیم گرفت که عملکرد حس‌گر را در نسخه بعدی ارتقاء و بهبود بخشد؛ اما باز هم سنسور اثر انگشت ردمی نوت ۸ پرو هست که در کثری از ثانیه اثر انگشت شما را شناسایی و قفل گوشی را باز می‌کند. 

a50s از نظر ساختار تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد و حقیقتاً در بین سایر گوشی‌های میان‌رده مثل ای ۳۰ اس بدنه آن کیفیت خوبی داشته و قطعاً نظر شما را جلب خواهد کرد؛ اما در دست گرفتن نوت ۸ پرو حس قوی بودن و استحکام بیشتری را به شما می‌دهد.

a50s از نظر ساختار تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد و حقیقتاً در بین سایر گوشی‌های میان‌رده مثل ای ۳۰ اس بدنه آن کیفیت خوبی داشته و قطعاً نظر شما را جلب خواهد کرد؛ اما در دست گرفتن نوت ۸ پرو حس قوی بودن و استحکام بیشتری را به شما می‌دهد.

نمایشگر:

نام گوشینوع پنل رزولوشنتراکم پیکسلیکیفیت تصویر
گلکسی ای ۵۰ اسSuper AMOLED۱۰۸۰× ۲۳۴۰~۴۰۳FHD+
ردمی نوت ۸ پروIPS LCD۱۰۸۰× ۲۳۴۰~۳۹۵FHD+

پنل بکار رفته در ردمی نوت ۸ پرو IPS LCD بوده در حالی که گلکسی ای ۵۰ اس نوع Super AMOLED را به خدمت گرفته است. تراکم پیکسلی این دو تفاوت چندانی ندارد و تقریباً می‌توان گفت هر دو تقریباً تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ را ارائه داده‌اند. در تست انجام گرفته توسط تیم ۱۹ کالا تفاوت این دو نمایشگر در عمل بررسی شده است. خاطر نشان می‌شود که با زوم دوربین حرفه‌ای بر روی نمایشگر متوجه کیفیت بهتر ردمی نوت ۸ پرو خواهید شد. همان طور که می‌بینید ارائه رنگ نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو بهتر بوده و روشنایی بیشتری نیز نسبت به گلکسی ای ۵۰ اس دارد. 

a50s از نظر ساختار تفاوت چندانی با نسل قبلی خود ندارد و حقیقتاً در بین سایر گوشی‌های میان‌رده مثل ای ۳۰ اس بدنه آن کیفیت خوبی داشته و قطعاً نظر شما را جلب خواهد کرد؛ اما در دست گرفتن نوت ۸ پرو حس قوی بودن و استحکام بیشتری را به شما می‌دهد.

دوربین:

نام گوشیدوربین اصلیدوربین سلفی
گلکسی ای ۵۰ اسلنز واید ۴۸ مگاپیکسل

لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل

سنسور عمق ۵ مگاپیکسل

۳۲ مگاپیکسل
شیائومی ردمی نوت ۸ پرولنز واید ۶۴ مگاپیکسلی

لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی

لنز اختصاصی عکاسی ماکرو ۲ مگاپیکسلی

لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

 

در هنگام خرید گوشی موبایل، دوربین از جمله امکاناتی است که برای همه کاربران در اولویت قرار دارد. از این رو تیم ۱۹ کالا این نیاز کاربران را در نظر گرفته و دوربین این دو گوشی را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و نتیجه را در اختیار شما گذاشته است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

ای۵۰اس دارای دوربین سه‌گانه است که لنز اصلی آن ۴۸ مگاپیکسلی بوده و برای دوربین سلفی هم از یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. در مقابل، نوت ۸ پرو دوربین چهارگانه را به خدمت گرفته و لنز اصلی آن ۶۴ مگاپیکسلی است. برای عکس‌های سلفی نیز یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی در جلو آن تعبیه شده است.


نکته: اگر قصد خرید گوشی موبایل را داشته و بین دو مدل مردد هستید می توانید سری به انواع بررسی ویدئویی موبایل در مجله ۱۹کالامگ بزنید.


عملکرد فیلمبرداری:

۱۹ کالامگ به منظور بررسی و مقایسه دوربین این دو مدل در چند تست این دو را در مقابل هم قرار داده است. در تست فیلم‌برداری نتایج حاصله به حدی به هم نزدیک هستند که عملاً می‌توان گفت تفاوتی بین فیلم‌های ثبت شده با این گوشی‌ها وجود ندارد و بعد از عکاسی از چند سوژه مشخص و یکسان باز هم از نظر کیفیت و رزولوشن تفاوت قابل‌توجهی در تصاویر مشاهده نمی‌شود

فیلم گرفته شده در همین شرایط هم بسیار بهتر از شیائومی به نظر می‌رسد. و در فیلم‌های ثبت شده توسط ردمی نوت ۸ پرو وجود نویز به وضوح قابل مشاهده است. همچین خاطر نشان می‌شود جاهایی که شدت نور بالاست تصویر ای ۵۰ اس کمی اکسپوز شده است.

برای اطلاع از قیمت گوشی سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

برای مشاهده و بررسی و مقایسه دقیق‌تر کیفیت عکس‌های گرفته شده و ویدئوها، کلیپ ابتدای مقاله را تماشا کنید.

عملکرد عکاسی:

زمانی که این عکس‌ها دقیق‌تر بررسی شدند مشخص شد که در عکسی که با دوربین نوت ۸ پرو گرفته شده جزئیاتی وجود دارد که در تصویر ثبت شده توسط ای ۵۰ اس عملاً وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ثبت جزئیات در شیائومی ردمی نوت ۸ پرو بهتر است. در نمونه تصاویر گرفته شده با ای ۵۰ اس در شب ثبت رنگ‌ها واقعی‌تر هستند.

بر خلاف نمونه فیلم‌های گرفته، ردمی نوت ۸ پرو در ثبت تصاویر، عملکرد بهتری داشته است. همان طور که ذکر شد، ثبت جزئیات توسط لنز ۶۴ مگاپیکسلی نوت ۸ پرو خصوصاً در نور خیلی کم نسبت به ای ۵۰ اس بسیار بهتر است. در رابطه با عملکرد دوربین سلفی این دو نیز این نکته را در نظر داشته باشید که دوربین سلفی هر دو تا اندازه‌ای از نظر رنگ و میزان جزئیات تصاویر غیر واقعی را ثبت کرده‌اند.

برای اطلاع از قیمت گوشی های شیائومی به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

عکس گرفته شده با ای ۵۰ اس به نسبت دارای رزولوشن پایین‌تر، تم زرد رنگ و شدت رنگ کمتری است، به طوری که حس غروب را به شما القاء می‌کند، در حالی که ساعت ۸:۳۰ صبح است. شیائومی نیز سعی کرده که رنگ‌ها را تقویت و جذاب‌تر کند؛ اما از نظر جزئیات و رزولوشن خیلی بهتر عمل کرده است.

قدرت پردازنده:

نام گوشی:پردازنده:
ای ۵۰ اسExynos 9611 Octa (10nm)
ردمی نوت ۸ پروMediatek Helio G90T

 

در رابطه با قابلیت‌های سخت‌افزاری این مدل‌ها نیز خاطر نشان می‌شود که ای ۵۰ اس پردازنده ساخت خود شرکت سامسونگ به نام Exynos 9611 را به خدمت گرفته، این پردازنده بر اساس فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری ساخته شده است. در مقابل، ردمی نوت ۸ پرو به پردازنده گیمینگHelio G90T شرکت مدیاتک مجهز شده است. حال می‌بایست دید کدام یک از این تراشه‌ها برنده مسابقه خواهد بود. پردازنده گیمینگ مدیاتک یا پردازنده اگزینوس سامسونگ؟

حال می بایست دید کدام یک از این تراشه‌ها برنده مسابقه خواهد بود. پردازنده گیمینگ مدیاتک یا پردازنده اگزینوس سامسونگ؟

در تست انجام گرفته به منظور مقایسه عملکرد این دو پردازنده، بازی پابجی بر روی هر دو گوشی اجرا شد. دلیل انتخاب این بازی گرافیک مناسب آن است. از نظر سرعت ران شدن این بازی مشاهده شد که ردمی نوت ۸ پرو در حدود یک ثانیه زودتر از گلکسی ای ۵۰ اس آن را ران کرد. 

همچنین با اجرای بازی با بالاترین تنظیمات ممکن، نوت ۸ پرو با اجرای گیم با فریم ریت بالاتر بازی را روان‌تر اجرا می‌کند، ولی ای ۵۰ اس از این نظر کمی ضعیف‌تر ظاهر شده است. مشاهده شد که این بازی در نمایشگر گوشی شیائومی جذاب‌تر و با رنگ و جزئیات بالا و شارپ‌تر نمایش داده شد.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی ای ۵۰ اس

از نظر امتیاز این دو گوشی در بنچمارک نیز گفته می‌شود که این دو گوشی امتیازات متفاوتی دارند. امتیاز گوشی ای ۵۰ اس در بنچمارک آنتوتو به طور میانگین ۱۵۵٫۲۳۵ در حالی ردمی نوت ۸ پرو در این بنچمارک به طور میانگین امتیاز ۲۸۲۴۴۳ را به دست آورده است.

باتری:

نام گوشی ظرفیت باترینسخه فست شارژ
گلسی ای ۵۰ اس۴۰۰۰ میلی‌آمپر۱۵ وات
شیائومی ردمی نوت ۸ پرو ۴۵۰۰ میلی‌آمپر۱۸ وات

 

در این بررسی همچنین تیم ۱۹کالامگ باتری این دو گوشی را هم از نظر مدت ماندگاری و هم از نظر مدت زمان شارژ شدن نیز مورد بررسی قرار داده است. با گذشت یک ساعت شارژ بی‌وقفه، نوت۸ پرو ۸۰ درصد و ای ۵۰ اس ۶۴ درصد شارژ شدند.

شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی ای ۵۰ اس

برای تست طول عمر باتری نیز یک ویدئو یکسان با حداکثر میزان روشنایی و صدا بر روی گوشی‌ها اجرا شد. نتیجه این شد که گلکسی ای ۵۰ اس و نوت ۸ پرو به ترتیب مقدار مصرف شارژی برابر ۹ درصد و ۱۴ درصد را نشان دادند. همان طور که می‌بینید گلکسی ای ۵۰ شارژ کمتری رو مصرف کرده است. دلیل این امر هم می‌تواند مربوط به نوع نمایشگر بکار رفته در آن باشد.

در پایان گفته می‌شود که سایت فروشگاهی ۱۹کالا را می‌توان بهترین سایت مقایسه گوشی دانست به این جهت که توانسته بهترین ابزار مقایسه را برای گوشی‌های مختلف ارائه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

سوالات متداول

نمایشگر شیائومی ردمی نوت ۸ پرو بهترست یا گلکسی ای ۵۰ اس؟

✔️ پنل بکار رفته در ردمی نوت ۸ پرو IPS LCD بوده در حالی که گلکسی ای ۵۰ اس نوع Super AMOLED را به خدمت گرفته است. تراکم پیکسلی این دو تفاوت چندانی ندارد و تقریباً می‌توان گفت هر دو تقریباً تراکم پیکسلی ۴۰۰ پیکسل بر اینچ را ارائه داده‌اند. در تست انجام گرفته توسط تیم ۱۹ کالا تفاوت این دو نمایشگر در عمل بررسی شده است. خاطر نشان می‌شود که با زوم دوربین حرفه‌ای بر روی نمایشگر متوجه کیفیت بهتر ردمی نوت ۸ پرو خواهید شد. همان طور که می‌بینید ارائه رنگ نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو بهتر بوده و روشنایی بیشتری نیز نسبت به گلکسی ای ۵۰ اس دارد.

عملکرد شیائومی ردمی نوت ۸ پرو و گلکسی ای ۵۰ اس در اجرای بازی‌های سنگین چگونه است؟

✔️ در تست انجام گرفته به منظور مقایسه عملکرد این دو پردازنده، بازی پابجی بر روی هر دو گوشی اجرا شد. دلیل انتخاب این بازی گرافیک مناسب آن است. از نظر سرعت ران شدن این بازی مشاهده شد که ردمی نوت ۸ پرو در حدود یک ثانیه زودتر از گوشی a50s آن را ران کرد. همچنین با اجرای بازی با بالاترین تنظیمات ممکن، نوت ۸ پرو با اجرای گیم با فریم ریت بالاتر بازی را روان‌تر اجرا می‌کند، ولی ای ۵۰ اس از این نظر کمی ضعیف‌تر ظاهر شده است. مشاهده شد که این بازی در نمایشگر گوشی شیائومی جذاب‌تر و با رنگ و جزئیات بالا و شارپ‌تر نمایش داده شد.

دوربین شیائومی ردمی نوت ۸ پرو بهترست یا گلکسی ای ۵۰ اس؟

✔️ اگر عکس‌ های موجود در ویدئو مقاله را بیینید متوجه می‌شوید که عکسی که با دوربین نوت ۸ پرو گرفته شده جزئیاتی وجود دارد که در تصویر ثبت شده توسط ای ۵۰ اس عملاً وجود ندارد؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ثبت جزئیات در شیائومی ردمی نوت ۸ پرو بهتر است. در نمونه تصاویر گرفته شده با ای ۵۰ اس در شب ثبت رنگ‌ها واقعی‌تر هستند. در رابطه با عملکرد دوربین سلفی این دو نیز این نکته را در نظر داشته باشید که دوربین سلفی هر دو تا اندازه‌ای از نظر رنگ و میزان جزئیات تصاویر غیر واقعی را ثبت کرده‌اند. عکس گرفته شده با ای ۵۰ اس به نسبت دارای رزولوشن پایین‌تر، تم زرد رنگ و شدت رنگ کمتری است، به طوری که حس غروب را به شما القاء می‌کند، در حالی که ساعت ۸:۳۰ صبح است. شیائومی نیز سعی کرده که رنگ‌ها را تقویت و جذاب‌تر کند؛ اما از نظر جزئیات و رزولوشن خیلی بهتر عمل کرده است.

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

  1. سلام دوستان.گوشی a50s نمایشگر سوپر آمولد داره و قطعا گیم رو جذاب تر از نمایشگر ips نوت ۸ پرو نشون میده.تراکم پیکسل a50s چهارصد و سه هستش و تراکم پیکسل نوت ۸ پرو سیصد و نود و پنج هستش.در ضمن این رو هم بگم که a50s خیلی خوشدست تر از نوت ۸ پرو هستش که شما این هارو نگفتین دوستان.

  2. سلام به سایت ۱۹ کال می خوام بدونم گوشیa50با گوشی شیاعوومیpoxoxقابل رقابت یعنی بهتره یا شیاعومی ردمی نوت۹ پرو, وهواوی نوا ۷iموندم

  3. با تشکر از شما
    من خودم بین این ۲ گوشی not8pro رو انتخاب میکنم ولی مقایسه شما کمی نا عادلانه بود و تعصب گیریتون روی گوشی شیائومی کاملا مشهوده

  4. برسی جامع و کاملی بود .ممنون قیمت گوشی ها رو به دلار هم میگفتید .تا ارزش خریدشون مشخص شه .ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن