خرید گوشی گیمینگ شیائومی
گجت‌های هوشمند

شرکت اپل پیشتاز در بازار گجت های پوشیدنی

فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در ادامه این مطلب به جزئیات مرتبط با این گزارش منتشر شده می‌پردازند. 
شرکت اپل پیشتاز در بازار گجت های پوشیدنی

به طور کلی سهم بازار گجت های پوشیدنی در حال رشد است که یکی از دلایل آن می تواند مربوط به حمل و نقل و فروش بیشتر مدل های ساعت هوشمند در بازار های مختلف باشد. همان طور که می دانید شرکت اپل با عرضه اولین سری از ساعت هوشمند اپل توانست بیش از ۴٫۲ میلیون از این گجت ها را در نیمه دوم سال ۲۰۱۵ به فروش برساند. اپل واچ سری ۲ خود را یک سال بعد در سال ۲۰۱۶ عرضه کرد و در سال ۲۰۱۷ نیز این شرکت اپل واچ سری ۳ خود را روانه بازار کرده که در حال حاضر چندین رنگ از این سری در بازار موجود است.

ساعت هوشمند اپل واچ سری ۳ به اتصال سلولار داخلی مجهز شده است به این معنی است که دیگر نیاز به اتصال به آیفون ندارد( البته این خصیصه در ایران پشتیبانی نمی شود). علاوه بر این اپل با در نظر گرفتن سلیقه مشتریان خود بر جلوه ها و کاربردهای مولتی مدیا نیز در این مدل ها متمرکز شده است.

شرکت اپل پیشتاز در بازار گجت های پوشیدنی

بازار گجت های پوشیدنی آمار بسیار جالبی را نشان می دهد. در مقایسه با نتایج سال گذشته این بازار رشد ۱۰٫۳درصدی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۷ آمار فروش همه برند ها در مجموع در بازارهای مختلف به طور مشترک بیش از ۱۱۵٫۴ میلیون دستگاه بوده است این در حالی است که این شاخص در سال ۲۰۱۶ مقدار ۱۰۴٫۶ میلیون واحد بوده است؛ اما گرچه برند های اصلی هنوز در این بازار حضور دارند اما موقعیت اصلی آنها تغییر پیدا کرده است. بر اساس داده های به دست آمده از IDC(شرکت بین المللی داده) شرکت اپل در این بازار دوباره در صدر قرار گرفته است.

اگر به یاد داشته باشید در سال ۲۰۱۶ شرکت چینی شیائومی توانست همه رقبا را کنار زده و با بیش از ۱۵٫۷ میلیون واحد فروش در مقام دوم قرار بگیرد این شرکت توانست ۱۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. یکی از دلایل تاثیر گذار بر این ارقام عرضه و شیائومی می بند و ورژن بعدی آن شیائومی می بند ۲ بوده است که به لطف این دو محصول شرکت شیائومی توانسته است بهترین نتیجه را کسب کند.

 

در سال ۲۰۱۷ این شرکت توانست همین مقدار دستگاه را به فروش برساند اما سازنده مبتنی بر کوپرتینو بهتر عمل کرد، به همین دلیل سهم شیائومی در بازار مقدار ۱۳٫۶٪ کاهش یافت اما با این حال در مقایسه با همین دوره در سال قبل این تغییر تنها ۰٫۳٪ بوده است. ارقام در رابطه با شرکت اپل نیز نشان می دهد که این شرکت بیش از ۱۷٫۷ واحد را در بازارهای مختلف را به فروش رسانده است و به لطف این موضوع سهم بازار اپل ۱۵٫۳% افزایش یافته است.  در مقایسه با همین دوره در سال های گذشته ۵۵٫۹% تغییر داشته است از آنجایی که اپل ۱۱٫۳ میلیون واحد را ۲۰۱۶ به فروش رسانده است سهم آن در بازار به ۱۰٫۸% رسیده است.

شرکت اپل پیشتاز در بازار گجت های پوشیدنی

بدترین نتایج مربوط به Fitbit بوده است که یکی از شرکت هایی است که طیف گسترده از گجت های پوشیدنی را تولید می کند و این نتایج در مقایسه با همین دوره در سال گذشته ۳۱٫۶ درصد تغییر داشته است. به همین دلیل با فروش ۱۵٫۴ میلیون واحد در مقام سوم قرار می گیرد و سهم آن نیز در بازار ۱۳٫۳٪ است. برای پیدا کردن دلیل این کاهش نگاهی به نتایج سال ۲۰۱۶ می اندازیم. Fitbit تعداد ۲۲٫۵ میلیون واحد را به فروش رسانده سهم آن در بازار به ۲۱٫۵٪ رسیده است. سایر برند های مهم در بازار نیز به نتایج یکسانی با این سه برند رسیده اند. 

همان طور که می بینید شیائومی با عرضه مدل های بسیار خوب خود در حال ارتقاء موقعیت خود در بازار است. یکی از دلایل افت موقعیت شیائومی در بازار می تواند مربوط به تاخیر عرضه شیائومی می بند ۳ باشد بنابرین اگر این شرکت بخواهد که دوباره سهم بازار گجت های پوشیدنی را به دست آورد می بایست سریع تر این محصول را عرضه کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن