خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

زد فولد طرح منعطف دیگر از سامسونگ

یکی از جذاب‌ترین تیترهای خبری در حوزه تکنولوژی و گوشی موبایل مربوط به محصولی بود که حدود یک ماه از معرفی آن می‌گذرد. این مدل منحصر‌به‌فرد قرار بود اوایل امسال عرضه شود اما به دلیل مشکلات به وجود آمده، عرضه آن به تعویق افتاد. صحبت ما در مورد موبایلی است که ۲۰۰۰ دلار قیمت گوشی داشته و مشخصات بسیار جدیدی را برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد اما سامسونگ ادعا کرده که در مرحله دوم راه اندازی سامسونگ گلکسی فولد نقایص آن را به‌طور‌کامل بر‌طرف کرده‌است. حال طرح دیگری از این برند به نام زد فولد هم به ثبت رسیده است.

علیرغم همه آنچه که پیرامون سامسونگ فولد اتفاق‌افتاده؛ سامسونگ همچنان بر روی تولید طرح جدیدی از یک گوشی تاشو دیگر اصرار دارد. احتمال می‌رود که این نمونه اولیه که زد فولد نام دارد، ادامه طرح موبایل تاشو کنونی نباشد. ظاهراً این شرکت به طراحی تاشو سخت اعتقاد پیدا کرده و نمونه‌های متعددی از این نوع موبایل‌ها را به‌ثبت‌‌رسانده که اخیراً یکی از آنها در برخی از سایت‌ها منتشر شده است. در ماه می ۲۰۱۹ درست یک ماه بعد از زمان وعده‌ داده‌ شده برای عرضه Galaxy Fold اصلی، «دفتر مالکیت معنوی کره» طرح Z-fold موبایل را نیز برای سامسونگ به تأیید رسانده است(طرح Z به این معنی است که دو نمایشگر برابر بوده و می‌تواند به شکل حرف Z انگلیسی خم شود).

گوشی نشان‌داده‌شده در این ثبت اختراع و یا همان گوشی زد-فولد، یک مدل ساده اما چند منظوره است (h/t، یک گوشی را به تصویر می‌کشد که در بردارنده یک نمایشگر بزرگ و منعطف است). رندرهای رنگی که در تصویر زیر نشان داده می شود، توسط  LetsGoDigital آماده و به نمایش درآمده است. این طراحی نه تنها بد به نظر نمی‌رسد بلکه حتی جذاب هم هست.

در ۲۳ طرح مختلف که در پرونده این ثبت اختراع وجود دارد، نمونه‌ای دیده می‌شود که نمایشگر آن به اندازه‌ی یک تبلت گسترش می‌یابد. از عکس‌هایی منتشر‌شده، این گونه استنباط می‌شود که شما می‌توانید دو طرف «زد فولد» را به عقب خم کنید تا نمایشگر آن ظاهر شود؛ به علاوه می‌توان آن را به سمت داخل خم کرد تا نمایشگر پوشیده شود. اندازه این دستگاه هم ظاهراً سه برابر مدل‌های عرضه شده تاکنون است. در واقع سامسونگ قصد دارد موبایلی را ارائه دهد که ویژگی‌های یک گوشی، تبلت و یک کامپیوتر کوچک، همه را در برداشته باشد و از این طریق مشتریان خود را شگفت‌زده کند.

این نکته را می‌بایست خاطر نشان کرد، با توجه به اینکه این طرح از Samsung Electronics منتشر شده، مشخص نیست که رابط کاربری  Z-fold چگونه عمل می‌کند و یا مشخصه‌های دوربین این گوشی به چه صورت خواهد بود. با توجه به اینکه شرکت‌های هوآوی و سامسونگ هم هنوز حتی اولین دستگاه تاشو خود را هم عرضه نکرده اند. می‌توان گفت که گوشی‌های تاشو تاکنون هنوز هم یک جاه‌طلبی تحقق نیافته به حساب می‌آیند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن