خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

چانه دوتایی یا غبغب باعث می‌شود افراد احساس اضافه وزن بیش از اندازه کنند. غبغب که به عنوان چربی زیرپوستی شناخته شده، حتی در افرادی که در لزوماً چاق نیستند، در دهه‌های اخیر شایع شده است. هنگامی رخ می‌دهد که یک لایه چربی در زیر چانه تشکیل شود.

به عنوان یک مسئله پزشکی، غبغب در رابطه با چاقی (وزن بدن و سطح چربی‌ها) جدی‌تر است و در این موارد باید کنترل و کاهش یابد. وقتی فردی با وزن متوسط از این شرایط رنج می‌برد، عواملی مانند ژنتیک یا پوست شل به‌ دلیل پیری نیز می‌تواند علت آن باشد. حفظ وزن سالم و حفظ تعادل زندگی در بیشتر موارد باعث بهبود یا محدود شدن این شرایط خواهد شد.

چه عواملی باعث غبغب می شود؟

قبل از بحث در مورد راه‌های کاهش آن، به همان اندازه مهم است که ابتدا دلایل ظاهر شدنش را درک کنید. چانه مضاعف می‌تواند در اثر عواملی مانند: سن، رژیم، وزن، ژنتیک و وضعیت بدن ایجاد شود. پوست با افزایش سن، شروع به از دست دادن خاصیت ارتجاعی خود می‌کند که در اطراف فک بیشتر آشکار می‌شود. رژیم غذایی با کالری زیاد، غذاهای فرآوری شده و چربی‌های مضر منجر به چاقی نیز در شکل‌گیری آن موثر هستند. ژنتیک نیز یک عامل مهم است. فردی که دارای سابقه خانوادگی غبغب است، احتمال ابتلا به این مسئله را نیز دارد. آخرین عامل مهم، عضلات ضعیف است.

عمل جراحی زیبایی یا لیپوساکشن می‌تواند به از بین بردن این مشکل کمک کند، اما با داروهای طبیعی و ورزش نیز می‌توان به نتایج مشابه یا بهتر رسید. بیایید به طور خلاصه برخی از داروهای طبیعی و تمرینات ورزشی را مرور کنیم.

مواد طبیعی:

روغن جوانه گندم:

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

از روغن جوانه گندم می‌توان برای ماساژ ناحیه گردن استفاده کرد تا پوست زیر چانه سفت شود. یک ماساژ ۱۰-۱۵ دقیقه‌ای ازگردن تا چانه قبل از خواب هر شب می‌تواند بسیار مؤثر باشد. با استفاده منظم این روش درمانی تفاوت زیادی در ظاهر چانه و پوست شما ایجاد می‌شود.

سفیده تخم مرغ

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

از سفیده تخم مرغ می‌توان به عنوان ماسک صورت خانگی استفاده کرد که به طور بالقوه می‌تواند به شما در کاهش چربی چانه کمک کند. این ماسک با استفاده از: ۲ عدد سفیده تخم مرغ، مقداری روغن نعناع ، ۱ قاشق غذاخوری شیر ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری عسل تشکیل شده که باید با ضربه‌های آرام به غبغب زده شود و بعد از ۱ ساعت که خشک شد با آب ولرم شستشو دهید. استفاده روزانه از این ماسک صورت می‌تواند برای کاهش چانه دوبل بسیار مفید باشد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

آدامس بدون قند

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

برای محکم نگه داشتن پوست و جلوگیری از این مشکل باید ماهیچه‌های صورت و گردن قوی شود. موثرترین روش انجام تمریناتی است که این عضلات را درگیر کند. در کنار ورزش، ساده ترین راه فقط آدامس است. استفاده منظم از آدامس بدون قند برای کاهش غبغب مفید است و همچنین می‌تواند راهی آسان برای مراقبت از سلامت دندان شما باشد.

ویتامین E

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

یک رژیم غذایی سرشار از ویتامین E می‌تواند یک روش مفید برای کاهش چربی زیر پوستی باشد. این ویتامین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش داده و باعث کاهش چربی در زیر گردن و چانه می‌شود. ویتامین E در محصولات لبنی، سیب، سویا، برنج قهوه‌ای، جگر، حبوبات، ذرت شیرین وجود دارد. بنابراین برای پوست‌های محکم‌تر و چانه سفت‌تر، باید تعدادی از غذاهای غنی از ویتامین E در رژیم روزانه اضافه شود.

کره کاکائو

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

کره کاکائو دارای خاصیت مرطوب‌کنندگی عمیقی است. یک یا دو قاشق غذاخوری کره کاکائو را کمی گرم کنید و به آرامی در زیر گردن و فک ماساژ دهید. می‌توان آن را بعد از ۱ ساعت تمیز کرد یا یک شب روی پوست بماند. این کره باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و کاهش چانه دوقلو می‌شود.

خربزه

به راحتی غبغب خود را آب کنید!

خربزه پتانسیل آنتی اکسیدانی بالایی دارد و پوست شما را آبرسانی می‌کند. علاوه برخوردن آن، نصف فنجان خربزه خرد شده را با نصف فنجان آب میکس کنید. سپس این ماسک را در سراسر ناحیه فک و گردن با یک پنبه بمالید. بعد از نیم ساعت با آب گرم بشویید. استفاده روزانه از خربزه به روش توصیف شده می‌تواند برای کاهش چربی‌های چانه بسیار مفید باشد.

تمریناتی ورزشی:

برای کاهش غبغب چندین تمرین وجود دارد که ماهیچه‌های چانه و گردن را هدف قرار می دهد. انجام این تمرینات بطور منظم می‌تواند در خلاص شدن از شر چربی‌های ناخواسته زیر چانه مفید باشد.

۱) خمیازه شیر: این تمرین یکی از موثرترین راه‌هاست و باعث فشار بر ماهیچه‌های اطراف فک و زیر چانه می‌شود. تمرین با باز کردن دهان و نگه داشتن زبان تا حد امکان بیرون از دهان، مانند خمیازه شیر، شروع می‌شود. اگر به درستی انجام شود، عضلات گردن، چانه و فک را محکم‌تر می‌کند. قبل از بازگشت به حالت اول، زبان باید حدود ۱۰ ثانیه بیرون نگه داشته شود و ۱۰ بار این کار تکرار شود. می‌توان این تمرین را روزی دوباربا فاصله ۸- ۱۰ ساعت انجام داد.
۲) در یک تمرین ساده دیگر با فشار دادن زبان به بالای دهان و کج کردن سر به جلو و عقب انجام می‌شود. در مجموع ۳ ست با ۵ تکرار به صورت روزانه شما را به نتایج مطلوب می‌رساند.
۳) کشش زبان یکی دیگر از تمرین‌های ساده است، زبان را به سمت بالا بلند کنید و سعی کنید بینی خود را با آن لمس کنیدو این کار را به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید.
البته نباید فراموش کرد که تمام این تمرینات و رژیم غذایی مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم جواب خواهند داد.

آیا شما هم از مشکل داشتن غبغب می‌برید چه کارهایی برای کاهش آن انجام داده‌اید و تا چه حد موثر بوده‌اند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

  1. یه تمرین دیگه هم که من شنیدم خیلی مفیده برای آب کردن غبغب،بوسیدن سقفه!!!
    یعنی سرتونو به سمت بالا بگیرید و سقف رو ببوسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن