خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

بررسی کامل ردمی نوت ۹؛ میان‌رده‌ای ارزان و قدرتمند

ماه گذشته بود که شیائومی دو مدل پرفروش و پرطرفدار خود را از خط تولید ردمی به نامهای ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس در برخی از بازارها رونمایی و عرضه کرد. دو نسخه پرو از یک خط تولید! این امر تعجب کاربران این برند را در پی داشت و این سوال را در ذهن آنها به وجود آورد که چرا این شرکت نسخه معمولی این دو مدل را رونمایی نکرده است. بالاخره دیروز مصادف با ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ این کمپانی از  Redmi Note 9 NFC به همراه دو مدل دیگر رونمایی کرد. در ادامه به بررسی کامل ردمی نوت ۹ می‌پردازیم.

در این رویداد که به صورت آنلاین برگزار شد نسخه گلوبال ردمی نوت ۹ پرو به همراه نسخه ارزان قیمت می نوت ۱۰ به نام می نوت ۱۰ لایت هم رونمایی شد.

می نوت 10لایت و ردمی نوت 9 امروز معرفی می‌شوند!

می نوت ۱۰لایت و ردمی نوت ۹

طراحی:

اولین چیزی که با دیدن تصاویر این گوشی نظر را جلب می‌کند این است که زبان کلی طراحی آن مشابه به دو مدل پرو است. شکل مجموعه دوربین‌ها مشابه به ردمی نوت ۹ پرو بوده؛ اما برخلاف آنها سنسور اثر انگشت در ردمی نوت ۹ در زیر ماژول دوربین‌ها واقع شده و خبری از نوع کناری و یا سنسور زیر نمایشگر در آن نیست.

فریم آن از جنس پلاستیک است؛ اما بر روی پنل جلو از شیشه گوریلاگلس ۵ استفاده شده که مقاومت این گوشی را در برابر خط و خش و ضربه بالا می‌برد. برخورداری از یک نمایشگر هول-پانچ و مدرن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این گوشی ارزان قیمت شیائومیست که می‌تواند تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم زند. 

بررسی کامل ردمی نوت 9

بررسی کامل ردمی نوت ۹

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

شاید کمتر گوشی موبایل میان‌رده‌ای را بتوان مثال زد که از گواهینامه ضد آب و گرد و خاک برخوردار باشد؛ اما برخی از آنها برای دفع آب و مایعات به پوشش نانو مجهز شده‌اند و ردمی نوت ۹ نیز جزء همین میان‌رده‌ها محسوب می‌شود و به پوشش نانو ضد پاشش آب مجهز شده است.

ابعاد این محصول ۱۶۲.۳ × ۷۷.۲ × ۸.۹ میلی‌متر و وزنی برابر با ۱۹۹ گرم دارد و نسبت به مدل‌های پرو برای افرادی که گوشی‌های سنگین را دوست ندارند می‌تواند در هنگام 🛒خرید گوشی گزینه مناسب‌تری باشد. به این دلیل که وزن نسبتاً سبک‌تری دارد. 

نمایشگر: 

همان طور که اشاره شد تفاوت قابل‌توجه این مدل با مدل‌های پرو برخورداری از یک نمایشگر کوچکتر است. نمایشگر استفاده شده در آن از نوع LCD بوده و کیفیت تصویر FHD+ را ارائه می‌دهد؛ اما نرخ نوسازی آن نیز همان استاندارد ۶۰ هرتز است. این نمایشگر اندازه‌ای برابر با ۶.۵۳ اینچ داشته و تراکم پیکسلی آن ۳۹۵ یپکسل‌بر‌اینچ است که می‌تواند کیفیت عالی آن را تضمین کند. سال گذشته ردمی نوت ۸ در بین میان‌رده‌های سال ۲۰۱۹ بهترین عملکرد را از نظر نمایشگر از خود نشان داد. میزان روشنایی که این شرکت برای آن در نظر گرفته هم ۴۵۰ نیت است که پاسخگوی نیاز شما خواهد بود خصوصاً زمانی که در محیط‌های بیرونی از آن استفاده می‌کنید.

 

همانطور که اشاره شد این کمپانی برای محافظ از نمایشگر ردمی نوت ۹ در برابر ضربه و خط و خش محافظ گوریلاگلس ۵ را به خدمت گرفته است. نکته جالب توجه اینکه نسبت به Redmi Note 8 اندازه نمایشگر افزایش یافته؛ اما از طرفی دیگر تراکم پیکسلی آن اندکی کاهش یافته است.

بررسی کامل ردمی نوت ۹ از نظر دوربین‌:

از آنجایی که ردمی نوت ۸ نیز هنوز جزء میان‌رده‌های پرفروش بازارست شاید بخواهید بدانید که آیا نسخه جدید این گوشی از نظر دوربین تغییر خاصی داشته است یا خیر؟ در پاسخ به این سوال می‌بایست گفت که لنز‌های بکار رفته در دوربین آن نسبت به نسخه سال قبل تفاوت قابل‌توجهی ندارند و از همان لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. سه لنز دیگر نیز تفاوت قابل‌توجهی با مدل سال قبل ندارند. سایر لنزهای آن به این ترتیب است:

 

  • لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی 
  • لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی 
  • لنز ثبت عمق ۲ مگاپیکسلی 

دوربین سلفی آن نیز به جای استفاده از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی واید، از نوع معمولی این لنز استفاده کرده است.

بررسی کامل ردمی نوت ۹ از نظر سخت افزار و نرم افزار:

زمانی که قصد خرید یک گوشی میان‌رده دارید قطعاً باید تراشه آن را هم در نظر داشته باشید. با عرضه گوشی‌های ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس به نظر می‌رسید که این کمپانی دیگر قصد همکاری را شرکت مدیاتک را ندارد؛ اما ظاهراً این دو باز هم با هم همکاری خواهند داشت. سال گذشته تراشه گیمینگ استفاده شده در ردمی نوت ۸ پرو نتیجه بسیار خوبی داد به طوریکه این گوشی میان‌رده هنوز هم در صدر جدول امتیازات آنتوتو قرار دارد. شیائومی امیدوارست که گوشی ردمی نوت ۹ نیز با برخورداری از یکی دیگر از تراشه‌های ساخت این شرکت تایوانی نتیجه خوبی را برای آن رقم بزند. 

 

ردمی نوت ۹ با تراشه Helio G85 تغذیه می‌شود. این تراشه بر اساس فرآیند ساخت ۱۲ نانومتری ساخته شده است. هسته‌های این تراشه ۸ هسته‌ای نیز دارای فرکانسی برابر با ۲.۰ گیگاهرتز هستند. از نظر حافظه داخلی نیز این گوشی در دو نسخه ۳/۶۴ و ۴/۱۲۸ گیگابایت عرضه خواهد شد. همانند سال قبل، از درگاه اختصاصی کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند. 

 

در رابطه با قابلیت NFC نیز می‌بایست گفت که این شرکت گزینشی عمل کرده و همه بازارها از این قابلیت بهرمند نخواهند شد. از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز پشتیبانی می‌کند، از‌این‌رو برای استفاده از هدفون و هندزفری‌های سیمی نیاز به مبدل نخواهید داشت.

 

بررسی کامل ردمی نوت ۹ از نظر باتری:

در مقایسه با قبل باتری ردمی نوت ۹ از نظر ظرفیت ارتقاء یافته و به یک باتری ۵۰۲۰ میلی‌آمپری مجهز شده است. با یک باتری بزرگتر می‌توانید مدت‌ها بدون نیاز به شارژ مجدد از این گوشی استفاده کنید. نسخه فست شارژ آن نسبت به سال گذشته تغییر نکرده؛ اما در مقابل قابلیت دیگری به آن اضافه شده و آن شارژ معکوس ۹ وات است. 

 

نتیجه گیری:

در مجموع می‌توان گفت که در مقایسه با ردمی نوت ۸ این گوشی از نظر دوربین ارتقاء خاصی نداشته است. نمایشگر آن اندکی بزرگ‌تر شده ولی رزولوشن تغییر خاصی نداشته و تراکم پیکسلی نیز اندکی کاهش یافته است. ولی در نظر داشته باشید که تراشه این گوشی به احتمال زیاد بر عملکردهای زیادی تأثیرگذار خواهد بود. ۱۹کالامگ بعد از عرضه این گوشی تجربه کاربری آن را نیز با شما به اشتراک خواهد گذاشت.

نظر شما در مورد این محصول قدرتمند و ارزان قیمت شیائومی چیست؟ آیا می تواند با توجه به قیمت خود در ردیف بهترین گوشی های موبایل از نظر باتری و سخت افزار در سال ۲۰۲۰ قرار گیرد؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید. چه تغییراتی را انتظار داشتید که در نسخه جدید این گوشی شاهد باشید؟

منبع: gsmarena

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

نوشته های مشابه

‫۲۷ نظرها

  1. با سلام می خواستم بدونم این گوشی میتونه گیم هایی مثل کالاف رو خوب نه خیلی خوب اجرا کنه ممنون از سایتتون

    1. بله اجرا می کنه اما نباید توقع زیادی ازش داشت و حداقل تنظیمات گرافیکی

  2. سلام به نظر شما برای بازی این بهتر است یا پوکو m3 لطفا دقیق توضیح دهید

  3. سلام به تیم ۱۹کالا
    آیا تراشه heloo G85 و پردازنده گرافیکی mali G52 که در نوت ۹ قرار گرفته ، مشکلی یا لگ و باگ در هنگام گیم به وجود نمی آره.
    لطفاً جواب بدید

    1. نوت ۹ گوشی هست که در کل برای بازی ساخته نشده پس نباید ازش انتظار زیادی داشته باشه

  4. سلام من این گوشی رو دارمو راضیم
    از نظر ضد آب بودن چطور؟
    ضد ابه؟
    ضد رطوبت هست؟
    و تا چه اندازه ای مقاومت داره؟
    ممنون میشم پاسخ بدید لطفاً.

  5. دوستان سامسونگ رو نمیتونی با شیائومی مقایسه کنی خیلی بهتره . ولی گرونه . الان نسخه های جدید شیائومژ هم قیمتشون رفته بالا . ولی یه چیزی که هست شیائومی بیشتر از سامسونگ به قیمتش میارزه . الان نوت ۱۰ شیائومی قیمت یکسانی با اس ده سامسونگ داره ولی کیفیتش مثل است بیسته که خیلی گرونه . شیائومی خیلی به قیمتش میارزه . آیفون که هیچی هیچ قابلیتی نداره حداقل تو ایران خیلی هم گرونه .

  6. من یه سئوال دارم از ۱۹ کالا شیائومی ردمی نوت ۹ گوشی خوبی هست ارزش خرید داره اگه جوابمو‌بدین ممنون میشم وآنتن دهیش خوبه چون خودم سامسونگ A20S دارم آنتن‌دهیش خیلی ضعیفه اگر میشه جواب سئوال منو بدین

    1. سلام دوست عزیز. این گوشی جزء گوشی های خوش قیمت و میان رده شیایومی محسوب میشه و از نسبت قیمت به امکانات خوبی هم برخوردار هست. در حال حاضر این گوشی جزء میان ردهای پرفروش و خوب بازار محسوب میشه ولی همان طور که میدونید مواردی هم هست که سلیقه ای هست و اولویت شما در انتخاب هم مهمه. سپاس

      1. سلام
        میشه لطفا جواب بدید
        به نظرتون کدوم بهتره؟ من میخام که هنگی نداشته باشه و واقعا خوب باشه بازی سنگینی هم اصلا نمیکنم من
        من ازش انتظار دارم ک مثلا۵ سالی کار کنه
        کارهام بیشتر درسی هست و روزانه ۱۴ ساعتی دستم هست اما کار سخت نمیکنم و کارهای روزانه و معمولی(اهنگ و تلگرام و..)هست
        لطفا از بین گوشی های شیائومی نوت ۹ _ نوت ۹ اس_ نوت ۸ _ البته با A31 که شنیدم این سامسونگ اصلا خوب و جالب نیست
        ممنونم♡
        لطفا جواب قطعی بدید من مطمئن شم چون میخوام برم بخرم و نمیدوم کدوم بهتره
        دلیلش روهم بگید که من پشیمون نشمم مرسی♡

        1. ببینید طول عمر گوشی به خود شما برمیگیره اینکه چه جوری از گوشی خودتون استفاده کنید.

  7. سلام نظر منم گوشی خوبیه نوت ۹ البته Sدر هر صورت من رازیم خدا هم رازی باشه

  8. سامسونگ اصلا بدرد نمیخوره با قیمت های زیادی که داره امکانات خیلی کم داره ولی شیاومی همه گوشی هاش عالیه یک دفعه یکی از گوشی های شیامومی رو بگیرد میفهمید من چیمیگم مخصوصاً ردمی نوت نه من خودم ردمی نوت نه دارم گوشی قبیلم سامسونگ جی هشت بو د فوق العاده اشغال بود

  9. سلام
    چرا سایت شما که اینقدر مدعی است که بهترین گوشیها و قیمتها را داره ، چرا اصلا موجودی نداره

    1. با سلام، از حسن توجه شما به سایت ممنونم، خیلی از گوشی ها موجود هست، الان ما فروش ویژه گوشی های آیفون رو داریم

  10. همون اشغالای پلاستیکی اسباب بازی رو میگی دیگه،با سود ۷۰در صد گوشی میفروشه به شما بعد شیاومی با سود ۵درصد میفروشه نخر !!!سامسونگ اگه چند سال جلوتر از شیاومی تولید گوشیرو شروع نکرده بود الان بایداز اون پایینا با شیاومی بای بای میکرد،اکه یک بار فقط یک بار شیاومی دستت بگیری دیگه عمرا سراغ اسباب بازیهای سامسونگ نمیری،البته اگه تخصص داشته باشی وتعصبو کنار بذاری میفهمی شیاومی چیه

    1. باهاتون تا حدودی موافقم اما انصاف نیست پرچمداراست سامسونگ رو نادیده بگیریم بنده شیاومی دارم ولی دیگه نمیخرم چون گوشی من بهترین میان رده در سال ۲۰۱۹ واسه شیاومی بود ولی حتی یک اندروید هم دریافت نکرد و این یعنی مشتری به جهنم شیاومی فقط به فکر خودشه ولی سامسونگ نه.

    1. من این گوشیو حدود سه هفته هست خریدم از طراحیش راضی هستم ولی به نظر من نوت هشت بهتره رم گوشی من ۳هست ولی رم نوت ۸ چهار هست
      توی بازی های سنگین هم یکم هنگی داره مثلا اینستا گرام پشت صفحه باز باشه و بخوای کلش رویال بازی کنی یکم به هنگی میزنه

    2. گوشی رو تازه خریدم باتریش اگر فول شارژ باشه به صورت مداوم هشت نه ساعت بیشتر شارژ دهی نداره .. چجوری میتونم عیب یابی کنم؟

    1. عالی این گوشی واقعا من حدود بیست روزه که دارم استفاده میکنم از این گوشی یک دفعه هنگ نکرده همه جور برنامه بازی رو میگره بدون نیم شدن ثانیه هنگ امکانات خیلی خوبی هم داره تا الآنم دو دفعه بروزرسانی کرده ام رابط کاربری اش را آخرین بار هم رسید به ۱۲ کلی امکانات دیگه بهش اضافه شد دوربین اش رو که دیگه نگم براتون فوق العاده عالیه کل فامیل پول میدم من ازشون عکس بگیرم من اول خیلی شک داشتم تو خریدش کلی تحقیق کردم الآنم واقعا راضی ام از این گوشی خیلی خوبه من نسخه ۱۲۸گیگ بارم۴ اش رو گرفتم الان ۳۲۴ تا برنامه ۴۰۰ تا عکس دارم توش ولی هنوز ۸۲ گیگ دیگه حافظه داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن