خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگی

انواع عطرها و تفاوت های آن

انواع عطرها

به طور کلی همه علاقه مند به حذف بوی بد از بدن خود هستند که معمولا توسط گرما و عرق ایجاد می شود. محبوب ترین و رایج ترین چیزهایی که مردم برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند عطر است. عطر، مخلوطی از اسانس معطر و ترکیبات معطر، فیبر و مواد حل شدنی است که برای بدن مورد استفاده قرار می گیرد. زیبایی و قدرت عطر هر نوع بستگی به محتوای عطر آن دارد.

انواع عطرها به غلظت عطر آن اشاره دارند. غلظت عطر بالا به این معنی است که روغن بیشتر و الکل کمتری در آن وجود دارد. در حالی که عطر تویلت، عطر و بویی اغلب گیج کننده است، ایده خوبی است که به انواع عطرها توجه داشته باشید زیرا می توانند نشانه ای از غلظت، قیمت و مدت زمان ماندگاری عطر باشند.

تفاوت انواع عطرها
انواع عطر و ادکلن

۱۹کالا یک دید کلی از آنچه شما در خرید یک عطر نیاز دارید، ارائه می دهد. کلمه “عطر” از کلمه لاتین Per Through  و Fumare منشا می گیرد، بنابراین شاید تعجب نکنید که موضوع کمی مبهم است. در فصل های بهار و تابستان، شما ممکن است به دنبال چیزی کمی سبک تر از عطر و بو های مورد استفاده در طول ماه های سرد بگردید.

هر خانه عطر از اصطلاحات و دسته بندی های خود برای جدا سازی محصولات خود با توجه به غلظت اسانس ها یا روغن های معطر آنها استفاده می کند. گاهی اوقات انتخاب نوع عطر می تواند گیج کننده باشد، ابتدا مهم است قبل از انتخاب دقیق نوع بوی مناسب فرد و انواع مختلف عطر را درک کنید.

 

تفاوت ادوپرفوم، ادو تویلت، ادوکلن

معمولا سه نوع عطر از جمله ادو پرفوم (EDP)، ادو تویلت (EDT) و ادوکلن (EDC) وجود دارد. این نام عطر از واژه های فرانسوی گرفته شده است که کاربرد مشترک آنها در زبان انگلیسی پیدا شده است. (EDP) ​​به “آب عطر” تبدیل می شود، در حالی که (EDT) به” آب تویلت “ترجمه می شود. با این وجود، این ترجمه های لفظی است و تنها معنای محدودی در عملکردهای واقعی  ادو پرفوم (EDP) و ادو تویلت (EDT) وجود دارد.

۱. ادو پرفوم (Eau De Parfum)

ادو پرفوم (EDP) یک نوع عطر می باشد که با ترکیبی از اتانول (ethanol)، آب و مقادیر متوسط ​​یا بالای از روغن عطری (در مقایسه با مقدار آب و الکل محلول) ساخته شده است. این تنوع عطر شامل ۱۰٪ – ۲۰٪ (۱۵٪ معمولا) روغن عطر است. این بالاترین محتوای ترکیب از هر سه نوع است. شما معمولا این عطر را در فروشگاه های پرطرفدار پیدا خواهید کرد و هزینه آن بیشتر از ادو تویلت و ادوکلن است زیرا مقدار بالایی از ترکیبات معطر در آن وجود دارد. ادو پرفوم (EDP) همچنین بسته به خشکی پوست شما و مقدار استفاده از صبح تا شب یک عطر طولانی مدت را ایجاد می کند. به چند نمونه از این نوع عطر ها اشاره می کنیم:ورسوس زنانه، سنل دِ بلو مردانه، مرمید فانتزی زنانه، بلک افغان مردانه زنانه و غیره…

۲٫ ادو تویلت (Eau De Toilette)

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

این یک نوع عطر با غلظت متوسط ​و کم (پرفیوم) است. ادو تویلت (EDT) حاوی ۵٪ – ۱۵٪ (معمولا ۱۰٪) روغن عطر است. این نوع عطر عموما حاوی آب بیشتری نسبت به اتانول است و ارزان تر است زیرا از کنسانتره کمتری استفاده شده است. این بدان معنی است که دوام و مدت ماندگاری طولانی ندارد. اگر دوست دارید عطر را در تمام طول روز داشته باشید، باید بطری (EDT) را در هر کجا به همراه خود داشته باشد، زیرا شما باید آن را مجددا استفاده کنید. این البته، می تواند هزینه کلی استفاده از ادو تویلت (EDT) را افزایش دهد. از این نوع عطر ها می توان به کرست بلک مردانه و کرست وایت زنانه و نمونه های دیگر اشاره کرد.

۳٫ ادوکلن (Eau De Cologne)

این یک نوع عطر معمولی مرکب با عطر ۳٪ تا ۸٪ (۵٪ معمولا) است. گاهی اوقات با واژه ادو تویلت (EDT) تعویض می شود. با این حال، این عطر با روغنهای مرکبات مخلوط شده و توسط ناپلئون محبوب شد. برخی از عطرها امروز نسخه ای از این نوع عطر را Eau Fraiche نامیده اند.

  • ادو پرفوم (EDP)  و ادو تویلت (EDT) هر دو نوع عطر هستند.
  • ادو پرفوم (EDP) دارای غلظت بالاتری نسبت به ادو تویلت (EDT) است.
  •  ادو پرفوم (EDP) ماندگاری طولانی تری نسبت به ادوتو یلت (EDT) دارد.
  • ادو پرفوم (EDP)  گران تر از ادو تویلت (EDT) است.
تفاوت انواع عطرها
انواع عطر و ادکلن اصلی

عطر همچنین عصاره و یا Extrait نامیده می شود و گران ترین نسخه از هر عطر است. تفاوت ها صرفا از مقدار یا غلظت روغن در عطر است. بیشترین تمرکز در عطر پرفیوم خالص است. بعد از آن، ادو پارفوم، سپس ادو تویلت، و در نهایت ادوکلن خواهد بود. بعضی از تولید کنندگان عطر جامد را تولید می کنند، عطر جامد همانند یک عطر خالص قوی است.

عطرها به صورت ترکیبی از نت بالا، میانی و پایه منتشر شده در طی یک دوره زمانی تعریف شده اند. نت های بالا اولین عطر و بو است، پس از آن نت های بالا از بین رفته و نت های پایه عطر به مشام می رسد، در عطر و ادکلن پس از نت های بالا، نت های میانی یا قلب عطر قابل توجه است.

پرفیوم به عنوان زیباترین شکل رایحه عطر شناخته می شود، زیرا عصاره های بالا، میانی و پایه را در طول یک دوره آزاد می کند، در حالی که یکی از نت ها سریع تر از دیگر نت ها (به علت غلظت زیاد اسانس ها) به مشام می رسد.

با استفاده از ادوپرفوم، نت های بالا از بین می روند پس از آن نت های قلب (میانی) قابل توجه هستند. در مقابل ادو تویلت، نت های بالا، اولین رایحه منتشر شده غالب است، این باعث می شود که ابتدا بسیار پرطراوت، اما دوام چندانی نداشته باشد.

 

نتیجه گیری

عطرها (perfume) بسیار گران هستند زیرا می توانند تا ۴۰٪ غلظت اسانس ها را داشته باشند، این بدان معنی است که عطر در طول مدت زمان طولانی آزاد می شود و بنابراین بسیار کمتر مورد نیاز است و در حجم های بسیار کوچک فروخته می شود.

ادو پرفوم (Eau De Parfum) حاوی ۱۵٪ عطر کنسانتره و ادو تویلت حاوی ۱۰٪ عطر کنسانتره است. می توان از ادو پرفوم به عنوان یک ماده سنگین تر و طولانی تر از ادو تویلت نام برد. ادوپرفیوم نیز اغلب در مو و لباس استفاده می شود، با این حال باید برای استفاده بر روی  پارچه های ظریف مراقب باشید، زیرا به علت روغنی بودن، می توانند لک هایی به جای بگذارند.

ادو تویلت (Eau De Toilette) از سوی دیگر، تا حدود ۱۰ درصد عطر و ادوکلن، یک عطر سبک تر و با طراوت تر است و مخصوصا برای آب و هوای گرم تر مناسب است. با این حال، ادو تویلت سریعتر از ادو پرفوم از بین می رود. به طور معمول، ادوپرفیوم به علت غلظت بالای مواد موجود در آن، از ادو تویلت گرانتر است. هر دو ادوپرفیوم و ادو تویلت در حجم متوسط به فروش می رسند.

ادوکلن (Eau De Cologne) در انتها است، ادوکلن تا حدود ۷٪ عطر غلظت دارد، می تواند برای آب و هوای گرم تر استفاده شود و به علت تبخیر سریع، مورد نیاز مجدد قرار گیرد. این نوع عطر حاوی حدود ۷٪ کنسانتره است که در الکل ۶۰ درجه یا ۷۰ درجه حل شده است. در آب و هوای گرم به طرز شادابانه ای طراوت بخش است و برای طولانی بودن بوی آن، می توان آن را به طور مستقیم به پوست زد. ادو کلن در مقادیر بزرگتر فروخته می شود و ارزانتر از عطر است. اغلب به عنوان اسپری  یا افتر شیو به کار می رود.

تفاوت انواع عطرها
تفاوت انواع عطرها

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن