خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاینترنت و شبکه

ابتکار جالب مایکروسافت برای انتقال اینترنت به مناطق روستایی و دور از دسترس

بسیاری از شرکت ها تاکنون راه های بسیار جالبی را برای کمک به اتصال تقسیمات دیجیتالی ارائه داده‌اند تا بتوانند اینترنت را به مناطقی انتقال دهند که شبکه‌های سیمی و شبکه های مخابراتی تلفن همراه کارایی ندارند؛ مثلا گوگل درحال آزمایش بالون ها بوده فیسبوک نیز هواپیماهای بدون سرنشین را آزمایش می کند. حال این بار مایکروسافت روشی جالبی را برای این کار ارائه داده است. فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا در ادامه به جزئیات این ابتکار اشاره خواهد کرد.

او قصد دارد که از سیگنال های تلویزیونی به این منظور استفاده کند.

نیویورک تایمز گزارش داده است که مایکروسافت قصد دارد که از فضاهای سفید بین سیگنال های تلویزیونی یا سیگنال های استفاده نشده برای ارسال سیگنال های اینترنتی استفاده کند همانند تکنولوژی که در پخش برنامه های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از مزایای این تکنولوژی این است که می توان سیگنال ها را در طول مسافت های طولانی بدون استفاده از شبکه های سیمی انتقال داده و از آنجایی که این سیگنال ها می توانند از موانع از جمله دیوارهای بتونی عبور کنند می توانند جهت انتقال اینترنت به مناطقی استفاده شوند که حتی شبکه های مخابراتی تلفن همراه نیز کارایی ندارند.

اما می توان گفت شما جهت استفاده از این مزیت به تجهیزات خاصی نیاز دارید و در سطح ایالتی و فدرال نیز استفاده از این نوع شبکه بی سیم مورد می بایست مورد تایید قرار گیرد؛اما از آنجایی که رسانه های تلویزیونی ابراز نگرانی کرده اند که استفاده از فضای خالی برای انتقال اینترنت ممکن است در سیگنال های تلویزیونی  تداخل ایجاد کند ممکن است این طرح مورد تایید قرار نگیرد. همچنین کاربران خانگی و تجاری نیاز خواهند داشت تا ریسیورها یا گیرنده های گران قیمتی را برای استفاده از این تکنولوژی خریداری کنند.

مایکروسافت برنامه دارد تا از این تکنولوژی در چند روز آینده در شهر نیویورک رونمایی کند. همچنین انتظار می رود این شرکت به زودی ارائه خدمات مربوط به این تکنولوژی را در ۱۲ ایالت آغاز کند؛ اما در واقع مایکروسافت قصد ندارد که به عنوان یک سرویس دهنده اینترنتی عمل کند. در عوض، این شرکت بر روی توسعه این تکنولوژی کار کرده و برنامه دارد تا با “ISP“های محلی همکاری داشته باشد.

تقریبا می توان گفت به مدت یک دهه است که شرکت مایکروسافت از طریق یک سری پروژه های آزمایشی این تکنولوژی را مورد آزمایش قرار داده است؛ اما سرعتی را که کاربران می توانند از این خدمت انتظار داشته باشند همچنین اینکه چه زمانی در سطح گسترده مورد استفاده قرار خواهد گرفت دقیقا مشخص نیست.

جای هیچ شکی نیست که به زودی تکنولوژی می تواند جای کابل ها و فیبرهای نوری را گرفته و با آنها رقابت خواهد کرد. درمناطقی که به خوبی توسط “ISP“ها (ارائه دهنده خدمات اینترنتی) پوشش داده نمی شوند این شکل از اینترنت قطعا گزینه بهتری به حساب می آید تا اینکه اصلا دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن