خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

آیا پوکوفون اف ۲ در سال ۲۰۱۹ تولید می‌شود یا خیر؟

اواسط سال ۲۰۱۸ عرضه پوکوفون اف ۱ توجه زیادی را به خود جلب کرد. از طرفی دیگر اولین گوشی بود که از این زیر برند به بازار آمد. برخورداری از سخت‌افزار عالی از جمله پردازنده اسنپدارگون ۸۴۵، نمایشگر ۶٫۱۸ اینچی و یک باتری بزرگ ۴۰۰۰ میلی‌آمپری آن را به یکی از موبایل‌های عالی و پر‌فروش تبدیل کرد. در کنار همه این خصوصیات، قیمت گوشی کمتری نیز نسبت به گوشی‌های هم‌رده خود داشت. در نتیجه این مسئله که چرا تاکنون گوشی پوکوفون اف ۲ تولید نشده، سوالات زیادی را به وجود آورده است.

اکنون در اکتبر ۲۰۱۹ هستم؛ اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر معرفی و عرضه پوکوفون اف ۲ وجود ندارد. حال این سوال پیش می‌آید چه چیزی می‌تواند باعث تأخیر در عرضه جانشین یکی از جالب‌ترین گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ شده باشد؟ چندین احتمال برای این تأخیر و یا به طور کلی عدم تولید این موبایل گیمینگ وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

پوکوفون اف 2

یکی از مهم‌ترین مسئله‌هایی که مطمئناً عاملی برای تأخیر در عرضه Pocophone F2 بوده، برخی از تغییرات صورت گرفته در خود شرکت شیائومی است. در ماه ژوئیه، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه که رئیس زیر برند Poco، پس از پنج سال فعالیت در این شرکت، شیائومی را ترک کرده است. از آنجا که این فرد در Poco مسئولیت هدایت این زیر برند را بر عهده داشته، این احتمال وجود دارد که عزیمت وی بر برنامه عرضه محصولات این زیر برند شیائومی تأثیر گذاشته است.

 

یکی دیگر از احتمالات ممکن در تأخیر عرضه پوکوفون اف ۲، تمایل این شرکت برای ارتقاء سرعت عملکرد آن است. این احتمال نیز وجود دارد که شیائومی بخواهد اطمینان دهد که این گوشی دارای سریع‌ترین پردازنده فعلی اندرویدی است. سال گذشته در پوکوفون اف ۱ از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۴ استفاده شده است. شرکت کوالکام جانشین این تراشه یعنی اسنپدارگون ۸۵۵ را در اوایل سال ۲۰۱۹ عرضه کرد.

در ماه جولای نیز این شرکت، نسخه پلاس این تراشه را عرضه کرده است. با وجود اینکه این نسخه، از بسیاری جهات، سرعت قابل توجهی را از خود نشان داده؛ اما به نظر می‌رسد که این شرکت منتظر است تا نسخه بعدی آن با عملکرد سریع‌تر در دسترس تولید‌کنندگان قرار گرفته تا بتواند آن را در پوکوفون اف ۲ مورد استفاده قرار دهد.

آیا ردمی کی ۲۰ جایگزین پوکوفون اف ۲ خواهد شد یا خیر؟

پوکوفون اف 2

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

در جولای ۲۰۱۹ شرکت شیائومی از ردمی کی ۲۰ در کشور هند رونمایی کرد. ردمی کی ۲۰ پرو، از پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری بهره برده بود. همچنین در بردارنده ۳ دوربین بوده و دوربین سلفی آن هم پاپ‌آپ است. در قبال همه ویژگی‌های سخت‌افزاری که در آن بکار رفته برچسب قیمتی بسیار پایینی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

مدیرعامل شیائومی هندوستان خاطرنشان کرد که Redmi K20 Pro از ویژگی‌هایی مانند نمایشگر AMOLED، حسگر اثر انگشت درون صفحه و موارد دیگر برخوردار بوده به همین دلیل این گوشی قیمت بیشتری نسبت به پوکوفون اف ۱ دارد در حالی که این گوشی از ویژگی‌هایی مثل صفحه نمایش LCD قدیمی، سنسور اثر انگشت عقب و بدنه پلاستیکی برخوردار بود.

این امکان وجود دارد که وقتی پوکوفون اف ۲ به بازار عرضه شود، مشخصات مشابه‌ای با Redmi K20 Pro داشته باشد. با این وجود، احتمالاً Pocophone F2 در موارد دیگر امکانات ضعیف‌تری را به خدمت بگیرد. ممکن است به منظور کاهش قیمت آن نسبت ردمی کی ۲۰ پرو، شاهد بدنه پلاستیکی، صفحه نمایش ال سی دی، دوربین‌های عقب کمتر یا دوربین سلفی پاپ آپ باشیم. در مورد زمان عرضه آن هیچ خبر قطعی وجود ندارد و باز هم می‌بایست منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری از این گوشی پرچم‌دار گیمینگ از سری پوکو شنیده شود.

قیمت گوشی برای برخی افراد در اولویت بوده در حالی که می‌خواهند از امکانات یک پرچم‌دار بهرمند شوند، در این راستا سری پوکوفون می‌تواند بهترین گزینه برای آنها در‌نظر‌گرفته شود.نظر شما در مورد خرید گوشی پوکوفون اف۲ چیست؟ 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن