قیمت تبلت شیائومی
قیمت تبلت شیائومی
oos

گوشی موبایل شیائومی Pocophone F1 ظرفیت 128 گیگابایت رم 6GB

رجیستر شده به همراه کد فعالسازی

 

 قیمت و موجودی به روز و قطعیست

 
  • تولیدکننده: برند پوکو
  • مدل کالا: Xiaomi Poco F1(Pocophone F1)-128GB
  • تمام شد
  • 0 تومان
X




بررسی کامل گوشی شیائومی پوکوفون اف 1




بازار میان رده های خوب به سرعت به یکی از بازارهای تهاجمی و مورد توجه تبدیل شده است. برای مثال شرکت های زیادی چون وان پلاس با گوشی وان پلاس 6 خود مسیر جدیدی را برای  ورود میان رده هایی با امکانات خوب و قیمت مقرون به صرفه آغاز کرده اند. حال یکی دیگر از گوشی های شیائومی وارد این میدان شده است. Xiaomi Pocophone F1 یکی از محصولات شیائومی است که از امکانات پرچم داران استفاده کرده و در مقابل قیمت به نسبت پایین تری نسبت به آنها دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

در کل قیمت گوشی شیائومی پوکو در مقایسه با گوشی های همکلاس خود بسیار مقرون به صرفه بوده در حالی که امکانات بسیار عالی را نیز ارائه می دهند




طراحی:

همانند بسیاری از موبایل های سال 2018 در بالای پنل جلو آن بریدگی صفحه نمایش دیده می شود و از این نظر طراحی خاص و جدیدی ندارد اما از طرفی دیگر چیزهای زیادی وجود دارد که اشاره به آنها خالی از لطف نیست. گر چه دیده نمی شود اما این موبایل شیائومی هم همانند سامسونگ گلکسی نوت 9  از سیستم خنک کننده مایع بهره برده است. به محض اینکه CPU داغ می شود مایه درون ماژول خنک کننده بخار شده و به انتهای خنک کننده می رود در اینجا این مایع دوباره به بخار تبدیل شده و از این طریق سیستم خنک می شود. این سیستم همانند مدل های لپ تاپ گیمینگ عمل کرده اما بر خلاف آنها فن ندارد. Pocophone در کل چندین ترفند را به خدمت گرفته تا قیمت کلی محصول را پایین آورد اما در مقابل از امکانات منحصر به فرد زیاد دیگری برخوردار است.


این بار پنل شیشه ای دیده نمی شود و به جای آن بیشتر سعی شده که از پلاستیک استفاده شود اما با این وجود، به گونه ای ساخته شده که همچنان ظاهر شیک و بسیار ظریف آن حفظ شده و از طرفی دیگر هم احساس عالی در دست دارد. کاربرد پلی کربنات در ساخته بدنه به این معناست که F1 بسیار مقاوم تر از مدل هایی است که اکنون در بازار میان رده و پرچم دار رایج بوده و دارای بدنه شیشه ای هستند. یک قاب محافظ در این جعبه قرار داده شده که در صورت لزوم می توانید از آن استفاده کنید. یکی از اهداف استفاده از پلاستیک در ساخت بدنه این است که کاربران بدون نگرانی از افتادن و یا خط و خش بتوانند از بدنه زیبای آن حتی بدون نیاز به قاب محافظ استفاده کرده و لذت ببرند. 


نسخه استاندارد این مدل پرداختی صاف داشته اما اگر این نسخه سلیقه شما نباشد گفته می شود که  نسخه دیگری از آن به نام Armored Edition F1 هم عرضه شده که قیمت آن کمی بیشتر است. تنها ایراد وارده بر این دو نسخه این است که هر دو اثر انگشت را به خود جذب کرده و اندکی لک می شوند. همچنین قیمت مقرون به صرفه این محصول به این معنی است که فاقد گواهینامه مقاومت در برابر آب است. ضخامت آن 8.8 میلیمتر بوده که برای یک موبایل عالی است. با وجود اینکه قیمت مقرون به صرفه ای دارد باز هم جک 3.5 میلیمتری هدفون و پورت USB-C در آن قرار داده شده است. از نظر طراحی می توان گفت که شاید به زیبایی گوشی آنر 10 طراحی نشده باشد اما بسیار مقاوم بوده و حس خوبی در دست دارد. بدنه پلاستیکی آن در مقابل سقوط از دست در مقابل پنل های شیشه ای مقاومت بهتری دارد. 








همه مدل ها با فریم آلومینیومی باریک ساخته شده و دکمه های تنظیم صدا و پاور هر دو در سمت راست قرار گرفته اند. دکمه ها گرچه کمی باریک بوده اما بازخورد خوبی داشته و دسترسی به آنها هم راحت است. سنسور اثر انگشت هم به صورت دایره ای و در عقب قرار داشته و دسترسی به آن بسیار راحت است. همانند اکثر گوشی های تولید سال 2018، Pocophone F1 به بریدگی نمایشگر مجهز شده اما به دلیل لبه های باریک بالا و پایین به نظر می رسد که در سر جایش قرار ندارد.







این طور دیده می شود که شیائومی بریدگی صفحه نمایش را بر روی یک گوشی با طرحی قدیمی گذاشته تا ظاهری شیک و مدرن را به آن بخشد. زوایای بسیار منحنی لبه ها را بیشتر نمایان کرده است. اگر به دنبال یک طرحی جمع جور هستید می بایست گفت که اف 1 اندازه و وزنی برابر با گوشی وان پلاس 6 داشته درحالی نمایشگر آن 0.3 کوچکتر است. کار با یک دست خیلی راحت نبوده اما برخورداری از بدنه پلاستیکی از لغزندگی آن کاسته است. ابعاد آن 155.5× 75.3× 8 میلیمتر و وزنی برابر با 180 گرم دارد. مدل پلی کربنات آن در رنگ های مشکی، آبی و قرمز در دسترس قرار گرفته اما نسخه Armored Edition F1  با روکش پارچه کولار ساخته شده و دارای رم 8 و 256 گیگابایت حافظه بوده و نیاز به پوشش محافظ نداشته و تنها در رنگ مشکی عرضه شده است.


نمایشگر:





Pocophone F1 به یک نمایشگر 6.18 اینچی از نوع IPS LCD تجهیز شده که رزولوشن 1080× 2246 پیکسل و کیفیت تصویر Full HD+ را ارائه می دهد. تراکم پیکسلی 416dpi برای نشان دادن تصاویر شارپ و قابل توجه، کافی است. در کل رنگ ها خوب و غنی بوده گرچه پنل های OLED حقیقتا دارای زاویه دید بهتر و کانتراست بهتری نسبت به این نوع پنل ها هستند. روشنایی آن به اندازه کافی بوده و در زمان خواندن محتوا در زیر نور خورشید مشکل خاصی وجود نداشته و محتوا به راحتی قابل خواندن است. یکی دیگر از گزینه هایی که در تنظیمات آن گنجانده شده حالت خواندن قابل تنظیم است که پرتوهای نور آبی را کاهش داده و استفاده از آن در شب را برای کاربر راحت تر می کند. حتی می توان این گزینه را به صورت خودکار هم تنظیم کرد. 


دوربین:



دوربین عقب Pocophone F1 حقیقتاً دوربین پیچیده ای است. از نظر تئوری از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. دوربین عقب آن دوگانه بوده که از یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و یک لنز ثانویه 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 (برای ثبت اطلاعات عمقی) تشکیل شده است. در واقع لنز 12 مگاپیکسلی از نوع Sony IMX363 و نوع لنز سلفی آن هم دقیقا همان لنزی است که در Xiaomi Mi 8 به کار گرفته شده است. در اکثر موارد خصوصا در شرایط نوری خوب و در محیط های بیرونی شیائومی پوکوفن اف 1 قادر است عکس های عالی با ثبت جزئیات قابل توجهی را ثبت کند.


حالت پرتره آن هم عالی بوده و به خوبی مرز سوژه با پشت زمینه را تشخیص می دهد. همان طور که در شیائومی نوت 5 پرو و یا شیائومی می ای 2 دیده شد شیائومی پرتره های بسیار خوبی را در میان رده های خود گنجانده است با این حال در شرایط نوری متغیر نه لزوما نور کم و نور پیش از حد، تعادل نور سفید از بین رفته که باعث خراب شدن و رنگ پریدگی تصاویر می شود. در اغلب موارد عکس ها بسیار اشباع بوده که برای اکثر افراد مسئله مهمی به حساب نمی آید. دوربین جلو 20 مگاپیکسلی با دیافراگم (f/2.0) از تکنولوژی ترکیب پیکسل های شیائومی (Xiaomi’s pixel binning ) که برای ترکیب داده ها از چهار پیکسل مجزا استفاده می کند بهره برده است. عکس های گرفته شده با دوربین سلفی در اکثر موارد رضایت خاطر کاربران را جلب خواهد کرد. عملکرد کلی دوربین در بخش میان رده ها عالی است اما همانند همه گوشی های میان رده زمانی که نور کاهش می یابد اندکی از کیفیت تصاویر کم شده و نویز تصاویر بیشتر می شود.


نرم افزار:

Pocophone F1، با اندروید 8.1 Oreo اجرا شده و از پوسته سفارشی MIUI 9.6 استفاده کرده اما از آنجایی که پوکوفون یک زیر برند جداگانه ای بوده یک لانچر پوکو در بالای MIUI وجود دارد. در واقع هدف از قرار دادن لانچر پوکو این است که رابط کاربری پوکوفون شبیه به نسخه خام اندروید شود همانند آنچه که Oxygen OS انجام می دهد. این مشخصه به شیائومی اجازه داده است تا نظر آن دسته از افرادی که به نسخه خام اندروید علاقه دارند را جذب کرده در حالی که مشخصات و امکانات بیشتری را به آن اضافه کرده است. نرم افزار پوکوفن اف 1 یکپارچه و زیبا است و از ویژگی های بسیار کاربردی برخوردار بوده که بدون شک توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب خواهد کرد. گفته شده است که در به روز رسانی های آینده تجربه کاربری بهتری در رابطه با ناتیفیکیشن ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.


سخت افزار:



نکته مثبت و جالب توجه گوشی Pocophone F1 فقط قیمت پایین آن نیست، شیائومی برای توصیف آن عبارت" استاد سرعت" را به کار برده چرا که به آخرین نسل پردازنده های شرکت کوالکام یعنی Snapdragon 845 مجهز شده و دارای رم 6 و 8 گیگابایتی است. با وجود اینکه از پردازنده ای استفاده کرده در اکثر پرچمداران به کار رفته است در حالی که برخی از آنها قیمتی سه برابر آن دارند. پردازنده گرافیکی آن Adreno 630 بوده و گفته شده که سرعت این پردازنده گرافیکی 30% بیشتر از Adreno 540 قدیمی که در پردازنده Snapdragon 845 به کار رفته است همچنین نسبت به آن 30% مصرف انرژی کمتری دارد. پردازنده آن 8 هسته ای است که هسته های Gold Kryo 385 با سرعت 2.8 گیگاهرتز و هسته های Kryo 385 Silver آن با سرعت 1.8در ساعت عمل می کنند. 


در بنچمارک آنتوتو امتیاز نسخه رم 8 گیگابایتی آن بین 240،000 تا 260،000 می رسد که با امتیاز اکثر پرچم داران برابر بوده و یا حتی از برخی از آنها فراتر رفته است. در کل عملکرد گیمینگ گوشی پوکوفون اف وان به این صورت است که بسیاری از بازی ها را بسیار قوی و بدون کوچکترین مشکل با وضوح بصری بالا اجرا می کند. شما می توانید برای انجام بازی ها حداکثر تنظیمات لازمه را اعمال کنید چرا که می دانید اف وان به خوبی می تواند آنها را مدیریت کند. زمانی که عنوان هایی چون PUBG Mobile اجرا می شود، زمان بارگیری بسیار کوتاه بوده و فریم ریت روان تری را ارائه می دهد. در حال حاضر این محصول در سه نسخه 256 /8 گیگاباتی، نسخه  6/64 و نسخه 128/6 گیگابایتی موجود است. از طرفی با پشتیبانی از درگاه سیم کارت دوم هم می توان حافظه آن را ارتقاء دهید.


همان طور که در بالا اشاره شد این مدل شیائومی مکانیسم خنک کننده مایع را به خدمت گرفته است. وقتی که گوشی بازی را تشخیص می دهد حافظه کش را پاک کرده و منابع را دوباره توزیع کرده و تمام تمرکز آن بر روی کاری است که انجام می دهد از این رو تجربه روان تری از گیمینگ را در اختیار کاربر قرار می دهد. علاوه بر عملکرد فوق العاده آن کیفیت صدای آن هم قابل توجه است. با برخورداری از صدای قابل اطمینان و بلند شفافیت صدای عالی را ارائه داده است. درگاه سیم کارت هیبریدی به شما امکان می دهد که از دو کارت در کنار هم استفاده کرده و یا از کارت حافظه جانبی جهت افزایش حافظه استفاده کنید.


در رابطه با خصیصه های امنیتی این مدل می بایست گفت که بریدگی بالای f1 تنها دربردارنده دوربین جلو نیست؛ این قسمت همچنین یک دوربین مادون قرمز را نیز شامل می شود که قابلیت باز شدن قفل با استفاده از چهره را امکان پذیر می کند. استفاده از IR به این معناست که دوربین می تواند حتی در نور کم هم چهره شما را به خوبی اسکن کند. گرچه به کیفیت تکنولوژی Face ID اپل نمی رسد اما یک پیشرفت قابل توجه در قابلیت فیس آنلاک بر اساس دوربین های RGB به حساب می آید. علاوه بر این،  از سنسور اثر انگشت lightning-fast هم برخوردار بوده که در پنل پشت جای داده شده است که برخی از افراد ممکن است آن را به جای Face ID ترجیح دهند . خاطر نشان می شود که سرعت این سنسور هم  قابل توجه است.


نکته: به طور کلی یک گوشی گیمینگ می بایست علاوه بر  سخت افزار قدرتمند از نظر باتری نیز ایده ال باشد که این گوشی با برخورداری از یک باتری 4000 میلی آمپری به خوبی  پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.




باتری:



اگر موبایلی را انتخاب کرده اید که عملکرد سریع و عملکرد گیمینگ آن مدنظر است بدون شک طول عمر باتری آن هم اهمیت زیادی پیدا می کند. از این رو می بایست اطمینان حاصل کنید که بعد 30 دقیقه بازی باز هم می توانید با آن کار کنید. خوشبختانه پوکوفون اف 1 به یک باتری فوق العاده 4000 میلی آمپری مجهز شده است که در گوشی های سامسونگ گلکسی نوت 9 و یا هوآوی پی 20 پرو هم به کار رفته است. نوع این باتری هم لیتیوم پلیمری بوده که نسبت به گوشی های لیتیوم یونی از عملکرد بسیار بهتری برخوردار است. به طور معمول این گوشی می تواند تا 2 روز با 5 ساعت استفاده از نمایشگر روشن بماند، در زمان بازی هم می توان به طور میانگین یک روز کامل بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کرد. در زمان آزمایش زمانی که 30 دقیقه از بازی PUBG Mobile اجرا شد تنها 7% از باتری خود را از دست خواهد داد. علاوه بر این از شارژ سریع هم پشتیبانی می کند که می توانید در کمترین زمان ممکن آن را شارژ کنید.


نکته: این گوشی شیائومی در دو نسخه گلوبال مارکت و هند تولید شده است در بازار هند این گوشی به نام Xiaomi Poco F1 و نسخه گلوبال آن Xiaomi Pocophone F1  نامگذاری شده است. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که این دو محصول از نظر سخت افزار و  نرم افزار و طراحی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

اطلاعات کلی
برند شیائومی
GPU (گرافیک) Adreno 630
سیم کارت دو سیم کارت 4G
دوربین 12 مگاپیکسل(دوگانه)
اندازه 8.8 × 75.3 × 155.5میلی متر
وزن 182 گرم
جنس بدنه پلاستیک
حافظه 128 گیگابایت حافظه داخلی-6 گیگابایت رم
تاریخ معرفی 2018, August
سال تولید 2018
پردازنده (CPU)
CPU (پردازنده) (Octa-core (4x2.8 GHz Kryo 385 Gold & 4x1.8 GHz Kryo 385 Silver
سازنده چیپست Qualcomm
چیپست Qualcomm SDM845 Snapdragon 845
سرعت 2.8 گیگاهرتز
تعداد هسته 8 هسته ای
سیستم عامل
نوع سیستم عامل اندروید
نسخه 8.1 Oreo
صفحه نمایش
اندازه 6.18 اینچ
نوع صفحه نمایش IPS LCD لمسی خازنی ، 16 میلیون رنگ
رزولوشن 2246 × 1080 پیکسل
نسبت صفحه نمایش به بدنه ~82.2%
تراکم پیکسل در هر اینچ ~403
چند لمسی
مشخصات حافظه
حافظه RAM 6 گیگابایت
حافظه داخلی 128 گیگابایت
درگاه حافظه پشتیبانی از microSD تا 256 گیگابایت( استفاده از درگاه سیم کارت دوم)
دوربین
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل(دوگانه)
رزولوشن 2246 × 1080 پیکسل
کیفیت فیلمبرداری فیلمبرداری Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه(gyro-EIS)، فیلم برداری 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری Full HD با سرعت 240 فریم در ثانیه
فلش فلش LED (دوگانه)
دوربین دوم 20 مگاپیکسل
امکانات HDR، پانوراما
سنسور
سنسور ها تشخیص صورت مادون قرمز-سنسور اثر انگشت-شتاب سنج(حسگر حرکتی)-حسگر مجاورتی-ژیروسکوپ-قطب نما -فشار سنج
شبکه
تکنولوژی GSM / HSPA / LTE-A (4CA) Cat16 1024/150 Mbps
باندهای 4G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 4G
باندهای 3G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 3G
باندهای 2G پشتیبانی کامل از اپراتورهای 2G
EDGE
GPRS
نوع زنگ
نوع هشدار Vibration; MP3، WAV ringtones
بلندگو استریو
جک 3.5 میلیمتری
اینترنت و ارتباطات
وایرلس Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, DLNA, hotspot
GPS (مکان یاب) A-GPS به همراه GLONASS ,BDS
رادیو رادیو FM
بلوتوث 5.0, A2DP, LE, aptX HD
مادون قرمز
USB 2.0, Type-C 1.0 reversible connector, USB On-The-Go
امکانات
ارسال پیام SMS , MMS , Email , Push Mail , IM
تکنولوژی مرورگر HTML5
جاوا
سایر Corning Gorilla Glass-پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع(9V/2A (Quick Charge 3.0 -حذف نویز صدا با کمک میکروفن جداگانه- پشتیبانی از فرمت های تصویری divx/xvid/mp4/h.264- پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/eaac+/flac- ویرایش عکس و فیلم- قابلیت نمایش فایلهای آفیس و پی دی اف، مجهز به رابط کاربری MIUI 9.5
باتری
باتری باتری لیتیوم پلیمری 4000 میلی آمپری (غیر قابل تعویض توسط کاربر)

تجربه شما

فقط نظرات و تجربه شما در مورد محصول منتشر میگردد.
جهت سوال در مورد موجودی و سایر موارد با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. 02191300019
    بد           خوب

© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد© حقوق کپی رایت طراحی،توسعه و محتوا برای 19 کالا محفوظ می باشد

این محصول فعلا موجود نیست، ایمیل و شماره موبایل خود را وارد نمایید، به محض موجود شدن به شما اطلاع میدهیم.