خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلسیستم عامل

۱۰ قابلیت مهم اندروید ۱۰

با نام‌گذاری رسمی نسخه جدید اندروید ۱۰ و مشخص شدن برنامه رسمی عرضه آن در پاییز سال جاری میلادی، زمان آن رسیده با امکاناتی که گوگل برای این نسخه در نظر گرفته بیشتر آشنا شویم. به خاطر نام این نسخه از اندروید به بررسی ۱۰ مورد از مهمترین و خاص ترین ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

۱-حالت تاریکی سراسری

در نسخه های پیشین این حالت گستردگی و پوشش کامل بر روی برنامه‌های مختلف را نداشت اما برای اولین بار در اندروید ۱۰ این حالت به صورت درون برنامه پیش‌بینی شده و روی تمام فضای سیستم عامل و اپلیکیشن‌ها قابل اجراست.

۲-سیستم ناوبری مبنتی بر ژست حرکتی

ژست حرکتی قابلیت جذاب اندروید ۱۰ است. کافیست انگشت خود را به بالا بکشید تا به صفحه هوم برگردید، از هر طرف بکشید تا به عقب برگردید و انگشت خود را به سمت بالا بکشید و نگه دارید تا منوی مولتی تسکینگ نشان داده شود. که نشان می دهد دکمه بازشگ به طور کامل حذف شده است.

۳-زیرنویس همزمان

چه آنلاین باشید و چه آفلاین می توانید ویدئوهای گوشی را با زیرنویس تماشا کنید. این قابلیت برای کسانی که دارای مشکل شنوایی هستند یک امکان ویژه به شمار می رود تا با Live Captions همزمان از آنچه در ویدئوها گفته می‌شود مطلع شوند.

۴-منوی اشتراک‌گذاری

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

منوی اشتراک‌گذاری Android مطمئناً یکی از کاربردی ترین بخش‌های رابط کاربری آن است.  سرعت اشتراک گذاری، چینش ظاهری و میانبرهای این منو در اندروید ۱۰ تا حد قابل توجهی بهبود یافته است و امکان اضافه کردن گزینه‌های جدید نیز به آن هست.

۵-حریم خصوصی

اهمیت حریم خصوصی هر روز بیش از پیش برای جهانیان آشکار می‌شود و گوگل با علم به این موضوع، امنیت و حفاظت از اطلاعات در Android 10 را تا حد چشمگیری بهبود بخشیده است.
بطور مثال دسترسی برنامه‌ها به موقعیت مکانی، تا زمانی که در حال استفاده از آن هستید امکان دارد و به همین دلیل شما کنترل بیشتری بر اطلاعات شخصی خود دارید.

۶-تم‌های رنگی و متنوع

بازی با رنگ‌ها و انتخاب تم متناسب با سلیقه کاربر قابلیت دیگری است که در اندروید ۱۰ تدارک دیده شده، به طور پیش فرض ،UI Android به رنگ آبی است، اما اکنون با اندروید ۱۰ می‌توانید رنگ را تغییر دهید. از جدیدترین به روزرسانی‌ها، رنگ‌های موجود شامل رنگ‌های آبی، سیاه، سبز، بنفش، دارچینی، اقیانوسی، ارغوانی و کیهانی است. گرچه هنوز برای انتشار نهایی آن تصمیمی گرفته نشده است.

۷-تصویربرداری از صفحه

بسیاری از کاربران برای این کار از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مجزا استفاده می‌کردند؛ به ویژه این امر در مورد بلاگرها و اینفلوئنسرها بیشتر صادق بود. اما گوگل کار را راحت کرده و در Android 10 با ورود به بخش تنظیمات Developer Options این قابلیت را می‌توان فعال کرد.

۸-حالت دسکتاپ

بعد از سامسونگ حالا گوگل جز اولین‌هایی است که امکان دستکتاپ را فراهم می‌کند. هنگامی که تلفن خود را به یک مانیتور خارجی وصل می کنید، تلفن شما به حالت دسکتاپ تغییر می‌یابد و می‌توانید مثل یک کامپیوتر از آن استفاده کنید. اگرچه این امکان در Android 10 به اندازه سامسونگ Dex گسترده نیست، اما این یک شروع خوب است!

۹-اشتراک گذاری رمز وای‌فای از طریق QR Code

با Android 10 می‌توانید رمزعبور WiFi خود را از طریق QR Code به اشتراک بگذارید. این ویژگی هم در راستای امنیتی‌تر شدن اندروید و اهمیت دادن به حفظ حریم شخصی است. البته برای اشتراک‌گذاری رمز وای‌فای، اندروید قبل از این کار برای اطمینان از صحت این کار، رمز یا اثر انگشت فرد را درخواست می‌کند.

۱۰- پشتیبانی از گوشی‌های تاشو

بله، گوگل در مورد پشتیبانی Android 10 از تلفن‌های تاشو سامسونگ Galaxy Fold و Huawei Mate X در اوایل سال جاری اعلام آمادگی کرد. اگرچه هنوز یک تلفن کاربردی وجود ندارد که بتوانید آن را بخرید، اما خوب است بدانید که وقتی آنها عرضه شوند، رابط کاربری مناسبی دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن