خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلسخت افزار

ساخت پردازنده‌ی امنیتی سامسونگ برای امنیت بیشتر گوشی های اندروید!

پردازنده‌ی امنیتی گوشی چیست؟ اگر نگران امنیت گوشی اندروید خود هستید ؟ خبر خوب این است که سامسونگ برای حل این مشکل راه‌حلی دارد، سری گلکسی اس ۲۰ شرکت سامسونگ مجهز به یک پردازنده‌ی امنیتی اختصاصیست که از گوشی اندروید در برابر حملات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محافظت می‌کند تا تمام داده‌های کاربری را ایمن نگه دارد. اکنون این شرکت در حال طراحی یک پردازنده‌ی امنیتی نسل دوم با قابلیت محافظتی بیشتر و گواهینامه سطح بالاتری است.

پردازنده‌ی امنیتی هوشمند نسل دوم سامسونگ با امتیاز ۶

سطح امنیتی پردازنده‌ی Secure Element S3FV9RR ،شش ارزیابی شده است که در مقایسه با سطح امنیتی پردازنده‌ی نسل قبلی خود، یعنی پردازنده‌ی

S3K250AF که ۵ بوده، یک سطح بالاتر است. این پردازنده‌ی جدید، ایمن‌ترین پردازنده‌ی بکار رفته در موبایل تا این زمان به شمار می‌رود. امنیت پردازنده‌ی Secure Element S3FV9RR سامسونگ دو برابر مدل قبلی خود است. این پردازنده امنیتی همچنین از مجوز دستگاه، روت مبتنی بر سخت‌افزار(RoT) و مشخصه‌هایی برای امنیت بیشتر در روند بوت شدن نیز پشتیبانی می‌کند. هنگامی که یک گوشی به این تکنولوژی امنیتی جدید مجهز شود، زنجیره‌ای از trust فعال می‌شود که از طریق آن هر یک از سیستم عامل‌ها به طور متوالی با کلید‌های تأیید، تأیید اعتبارمی‌شوند.

ساخت پردازنده‌ی امنیتی سامسونگ برای امنیت بیشتر گوشی های اندروید
ساخت پردازنده‌ی امنیتی سامسونگ برای امنیت بیشتر گوشی های اندروید

هر گوشی که از پردازنده‌ی S3FV9RR و نرم‌افزار مرتبط استفاده کند، در برابر حملات مخرب و به روزرسانی‌های غیرمجاز محافظت می‌شود. این تراشه همچنین به طور مستقل از پردازنده اصلی دستگاه و با عملکرد امنیتی خاص خود کار می‌کند و این باعث می شود که این پردازنده‌ی نسل دوم سامسونگ به صورت یک قابلیت کلیدی مستقل و کاربردی عمل کند. ناگفته نماند که از آن نیز می‌توان در دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء یا IoT و حتی گوشی‌های هوشمند استفاده کرد.

سامسونگ ادعا می‌کند که پردازنده‌ی امنیتی S3FV9RR را با الزامات ماژول امنیتی سخت‌افزار مطابقت می‌دهد. بنابراین، برای انجام عملیات رمزنگاری نسخه جدید به سیستم‌عامل، به احتمال زیاد اندروید ۱۱ مورد نیاز است. همچنین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند می‌توانند با بهره‌گیری از این پردازنده اطمینان حاصل کنند که آیا گوشی‌های موبایل آنها از نرم‌افزار‌های غیر‌مجاز پشتیبانی می‌کند یا خیر.

سری گلکسی نوت ۲۰ احتمالاً از تراشه امنیتی S3FV9RR استفاده کند.

 

براساس گزارشات، این پردازنده‌ی امنیتی در سه ماهه سوم سال عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که احتمالاً این پردازنده به همراه گوشی‌های گلکسی سری نوت ۲۰ که قرارست در اوت ۲۰۲۰ رونمایی شود عرضه خواهد شد. از ‌این‌رو پیش بینی که بعد از galaxy s20  سری نوت این برند به این تراشه مجهز خواهد شد.

منبع: sammobile

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن