خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلاخبار هوآویراهنمای خرید

نقد و بررسی کامل هوآوی وای ۶اس/y6s

یکی از خطوط تولید گوشی هوآوی که تنوع زیادی دارد، خط تولید Y است. هر ساله این شرکت مدل‌های مختلفی را از این سری روانه بازار می‌کند.  از جمله این مدل‌ها می توان به هوآوی وای ۹ پرایم، هوآوی وای ۵ و هوآوی وای ۶ پرایم اشاره کرد. هوآوی در ماه ژانویه از یکی دیگر از گوشی‌های خود رونمایی کرده است. این دستگاه هوآوی وای ۶ اس نام داشته و بدون شک ویژگی‌های عالی بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. از جمله نقاط مثبت این گوشی می‌توان به طراحی جذاب، تراشه Helio P35 و باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپری اشاره کرد.

یکی از خطوط تولید هوآوی که تنوع زیادی دارد، خط تولید Y است. هر ساله این شرکت مدل‌های مختلفی را از این سری روانه بازار می‌کند.  از جمله این مدل‌ها می توان به هوآوی وای ۹ پرایم، هوآوی وای ۵ و هوآوی وای ۶ پرایم اشاره کرد. هوآوی در ماه ژانویه از یکی دیگر از گوشی‌های خود رونمایی کرده است. این دستگاه هوآوی وای ۶ اس نام داشته و بدون شک ویژگی‌های عالی بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. از جمله نقاط مثبت این گوشی می‌توان به طراحی جذاب، تراشه Helio P35 و باتری ۳۰۲۰ میلی‌آمپری اشاره کرد.

طراحی و ساخت:

ترکیب دورنگ استفاده بر روی بدنه آن مشابه به گوشی‌های گوگل پیکسل و هوآوی وای ۹ پرایم است که جلوه زیبایی به این گوشی مقرون‌به‌صرفه هوآوی بخشیده است. رنگی که هواوی برای آن در نظر گرفته آبی است و قسمت بالایی آن براق بوده و قسمت پایین آن به صورت مات طراحی شده است. وای ۶ اس را می‌توان یک گوشی باریک و سبک در نظر گرفت.  موبایل Y6s از جنس پلاستیک ساخته شده و استفاده از این مواد باعث شده که دستگاه به خوبی به دست چسبیده و در واقع ارگونومی آن را بالابرده است. با وجود اینکه در ساخت این گوشی از پلاستیک استفاده شده؛ اما باز هم از مقاومت قابل‌توجهی برخوردارست. سنسور اثر انگشت در وسط پنل عقب و متمایل به بالا واقع شده و شکل دایره‌ای دارد. دوربین نیز در قسمت چپ واقع شده و فلش در زیر آن  قرار دارد.

دکمه پاور و کلیدهای نتظیم صدا در لبه راست قرار گرفته و درگاه سیم کارت در لبه چپ واقع شده است. نمایشگر این گوشی مقرون‌به‌صرفه دارای لبه‌های باریکی بوده و از طراحی ناچ-استایل استفاده کرده است. مقدار لبه پایین بیشتر بوده و  لوگو هوآوی را در خود جای داده است. در جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و میکروفون حذف نویز صدا نیز در لبه بالا قرار گرفته است. اسپیکرها و پورت microUSB 2.0 در لپه پایین واقع شده‌اند.

نمایشگر:

Y6s از یک نمایشگر ۶.۰۹ اینچی بهره برده و کیفیت تصویر آن HD+ است؛ اما یک محدودیت داشته و فیلم و بازی‌ها را تنها با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل اجرا می‌کند؛ اما  این نکته را در نظر داشته باشید که این یک گوشی پایین‌رده بوده و انتظار زیادی نباید از آن داشت. این پنل دارای مجوز TÜV Rheinland بوده و توانایی مسدود کردن پرتو مضر نور آبی را دارد و در استفاده طولانی مدت چشم‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. تولید رنگ آن هم رضایت‌بخش بوده و جزئیات نیز کاملاً شارپ به نظر می‌رسند. صدای ارائه شده توسط بلندگوی Y6s به اندازه کافی بلند بوده و به طور کلی حداکثر فضای یک اتاق را پوشش خواهد داد. کیفیت صدا متوسط بوده اما زمانی که صدا را به بیشترین حد می‌رسانیم کیفیت صدا  افت نمی‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

نرم افزار:

گوشی وای ۶ اس با رابط کاربری EMUI 9.1 بر پایه اندروید ۹ Pie اجرا می‌شود. از جمله ویژگی‌های این رابط کاربری این است که می‌توان ژست‌های پیمایشی را تغییر داد. نرم‌افزارهای Google apps به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده است. همچنین این نسخه از چندین برنامه شخص ثالث نیز برخوردار است که برای برخی از کاربران می‌تواند مفید واقع شود.

سخت افزار:

وای ۶ اس یکی از مدل‌هاست که تراشه Mediatek MT6765 Helio P35 را به خدمت گرفته و از نظر مقدار حافظه ذخیره‌سازی نیز در دو نسخه ۳۲/۳ و ۶۴/۳ گیگابایتی عرضه شده است. قیمت گوشی وی ۶ اس ارزان است، پردازنده گرافیکی به خدمت گرفته شده نیز PowerVR GE8320 است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این گوشی پشتیبانی از کارت حافظه microSDXC اختصاصی است. امتیازی که بنچمارک آنتوتو به این گوشی هوآوی اختصاص داده تقریباً ۸۶.۳۵۲ است که با امتیاز گوشی‌های دیگری مثل گلکسی ای ۱۰ با امتیازی برابر با ۸۸۷۰۳ در یک خط قدرت قرار داشته و می‌توان عملکرد سخت‌افزاری این دو مدل را تقریباً مشابه در نظر گرفت.

 

در رابطه با عملکرد آن نیز خاطر نشان می‌شود که در وظایفی مثل رسانه‌های اجتماعی و وبگردی و کارهای متداول روزانه، این گوشی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است؛ اما اگر بخواهید که در رابطه با عملکرد بازی آن بدانید هم خاطر نشان می‌شود که بازی‌های سنگین گرافیکی مثل Mobile Legends وCall of Duty و Asphalt 9 به خوبی اجرا نشده و با افت فریم‌ریت مواجه می‌شوند. این گوشی از قابلیت نرم‌افزاری Face Unlock و سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کند و برای یک گوشی میان‌رده نیز هر دو عملکرد مطلوبی را از خود نشان داده‌اند.

دوربین:

همان طور که قبلاً نیز اشاره شد دوربین بکار رفته در این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی بوده و از یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی نیز بهره برده است. زمانی که از دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کنیم به صورت پیش‌فرض بر روی Beauty mode است و گزینه‌ای هم برای تغییر حالت استاندارد وجود ندارد. عکس‌های گرفته شده با دوربین سلفی وای ۶ اس جزئیات زیادی نداشته؛ اما برای اشتراک در شبکه‌های اجتماعی رضایت کاربر را جلب می کند.

دوربین اصلی آن در حضور نور طبیعی روز عکس‌های خوبی را ثبت کرده و به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت ثبت جزئیات و ارائه رنگ قابل‌قبولی را نشان می‌دهد؛ اما همانند بسیاری از گوشی‌های پایین‌رده این مدل نیز زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد عکس‌هایی را ثبت می‌کند که میزان نویز آن زیاد بوده و جزئیات به نحو قابل‌توجهی از بین رفته‌اند. این گوشی همچنین قادر به ثبت ویدئوهای Full HD با سرعت ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه بوده و Focus lock عملکرد خوبی داشته، اما تثبیت‌کننده تصویر وجود ندارد.

برای اطلاع از قیمت گوشی y6s به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

استفاده از برنامه‌های مبتنی بر موقعیت مکانی نیز عملکرد مناسبی دارند، زیرا در پین کردن مکان‌ها روی نقشه مشکلی وجود ندارد.  Y6s از قابلیت دو سیم کارت برخوردار بوده؛ اما دارای یک سینی سیم کارت هیبریدی است، به این معنی که می‌توانید از دو سیم‌کارت یا یک سیم‌کارت و یک microSD استفاده کنید. از دیگر قابلیت‌های ارتباطی وای ۶ اس می‌توان به WiFi و Bluetooth و GPS اشاره کرد. از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کند؛ اما می‌بایست یکی از جایگاه‌های سیم‌کارت را برای آن در نظر گرفت.

باتری:

باتری استفاده شده در آن ۳,۰۲۰ میلی‌آمپری بوده و در تست PCMark این گوشی توانسته است ۱۰ ساعت و ۲۴ ساعت دوام داشته باشد؛ اما خبری از شارژ سریع در این گوشی نیست.

به طور کلی گوشی هوآوی وای ۶ اس را می‌توان یک پایین‌رده در نظر گرفت که از صفحه‌نمایش و کیفیت صدای مناسب و یک تراشه قدرتمند در حوزه پایین‌رده‌ها برخوردار بوده و قادر است که به خوبی از پس کارهای متداول روزانه برآید؛ اما گوشی‌های دیگری نیز وجود دارد که با همین برچسب قیمت امکانات بهتری را حداقل از نظر دوربین در اختیار شما قرار می‌دهند، از جمله این گوشی‌ها می‌توان به گوشی‌های ریلمی ۵ و شیائومی ردمی ۸ اشاره کرد. اگر قصد خرید گوشی دارید این مدل ها را حتما بررسی کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸ رای

سوالات متداول

آیا کیفیت دوربین هوآوی وای 6 اس خوب است؟

✔️ دوربین اصلی هواوی y6sدر حضور نور طبیعی روز عکس‌های خوبی را ثبت کرده و به عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت ثبت جزئیات و ارائه رنگ قابل‌قبولی را نشان می‌دهد؛ اما همانند بسیاری از گوشی‌های پایین‌رده این مدل نیز زمانی که نور کافی وجود نداشته باشد عکس‌هایی را ثبت می‌کند که میزان نویز آن زیاد بوده و جزئیات به نحو قابل‌توجهی از بین رفته‌اند.

عملکرد گوشی وای 6 اس در اجرای بازی‌های سنگین و سایر عملکردها چگونه است؟

✔️ در وظایفی مثل رسانه‌های اجتماعی و وبگردی و کارهای متداول روزانه، این گوشی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است؛ اما اگر بخواهید که در رابطه با عملکرد بازی آن بدانید هم خاطر نشان می‌شود که بازی‌های سنگین گرافیکی مثل Mobile Legends و Call of Duty و Asphalt 9 به خوبی روی گوشی وای 6 اس اجرا نشده و با افت فریم‌ریت مواجه می‌شوند.

کیفیت نمایشگر گوشی y6s چگونه است؟

✔️ Y6s از یک نمایشگر ۶.۰۹ اینچی بهره برده و کیفیت تصویر آن HD+ است؛ اما یک محدودیت داشته و فیلم و بازی‌ها را تنها با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل اجرا می‌کند؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که این یک گوشی پایین‌رده بوده و انتظار زیادی نباید از آن داشت. این پنل دارای مجوز TÜV Rheinland بوده و توانایی مسدود کردن پرتو مضر نور آبی را دارد و در استفاده طولانی مدت چشم‌ها تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. تولید رنگ آن هم رضایت‌بخش بوده و جزئیات نیز کاملاً شارپ به نظر می‌رسند.

کیفیت صدای گوشی y6s چگونه است؟

✔️ صدای ارائه شده توسط بلندگوی Y6s به اندازه کافی بلند بوده و به طور کلی حداکثر فضای یک اتاق را پوشش خواهد داد. کیفیت صدا متوسط بوده اما زمانی که صدا را به بیشترین حد می‌رسانیم کیفیت صدا افت نمی‌کند.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. این گوشی از برق چند واتی پشتیبانی میکنه و شارژر چند ولتی و چند واتی مناسب این گوشی است؟

  2. نمبشه به عنوان پایین رعده بهش نگاه کرد
    چون گوشی خوبیه واقعا

    1. من اهنگ گذاشته بودم افتاد تو آب دراوردمش داشت میخوند بدون هیچ مشکلی کوچکترین مشکل کار میکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن