خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی شیائومی می سی سی ۹: گوشی مخصوص عاشقان سلفی

19kala

به تازگی برند شیائومی با خرید شرکت Meitu که با اپلیکیشن‌های تخصصی و همچنین گوشی‌های هوشمند ویژه سلفی شناخته شده، دست به تولید اسمارتفون‌های سری Mi CC9 زده است. دو گوشی از این سری که اخیراً معرفی شده شیائومی می سی سی ۹ و شیائومی می سی سی ۹ ای نام دارند که تمرکز آنها بر دوربین سلفی بوده و به همین دلیل شیائومی آنها را گوشی میان رده ویژه جوانان معرفی کرده است. در مورد Mi CC9 می توان گفت برخورداری از چیپست قدرتمند، دوربین سلفی باکیفیت و طراحی خاص از برجسته‌ترین ویژگی‌های آنست که به صورت کامل در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

19kala

طراحی:

زمانیکه برندی با این اطمینان مدل گوشی خود را جوان پسند و برای جوانان معرفی کند، بدون شک همه‌ی انتظارات به این سمت سوق پیدا می‌کند که مخاطب با طراحی شکیل و ویژه‌ای روبرو خواهد شد و این اتفاق دقیقاً در این مدل‌ رخ داده است. در برخورد اول با جلوه‌‌ی رنگ و تنوع روبرو خواهید شد که عامل اصلی جذابیت آنست. این مدل در سه رنگ سفید، مشکی و آبی در دسترس بوده که همگی زیبا و چشم نواز هستند به ویژه این جذابیت در رنگ سفید که حالت صدفی دارد بیشتر به چشم می‌آید.

نکته‌ی قابل توجه دیگر اینکه این روزها ساخت پنل پشتی با انعکاس نور یکی از ترندهای طراحی به شمار می‌رود که شیائومی نیز به این مورد توجه ویژه داشته و نمود آن را می‌توان هم در این محصولات و هم برندهای دیگر نظیر سری نوا ۵ هوآوی به وضوح دید. در انتها اینکه پنل جلویی و پشتی این محصول شیشه ای بوده که توسط فریم فلزی به هم متصل شده اند. ابعاد این مدل با نمایشگر ۶٫۳۹ اینچی ۸٫۷ × ۷۴٫۵× ۱۵۶٫۸میلی متر و دارای وزن ۱۷۹ گرم است .

نکته: گمانه‌زنی می‌شود این مدل در رنگ‌های متنوع تری در آینده نزدیک عرضه شود.

19kala

صفحه نمایش:

نوع  طراحی نمایشگر این محصول waterdrop یا همان ناچ قطره‌ای شکل بوده، پنل نمایشگر نیز سوپر امولد است که از تکنولوژی‌های پیشرفته و مدرن به شمار آمده و استفاده از آن در یک گوشی نوید داشتن تصاویر شفاف با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰، غنای رنگی بالا، عمق مناسب تصاویر و طبیعی بودن آنهاست و البته باید افزود که زاویه دید گسترده‌ای را نیز برای کاربر به همراه می‌آورد که تجربه‌ی دلچسبی است. نمایشگر با گوریلا گلاس ۵ پوشیده شده که آسیب پذیری آن را در برابر خش و ضربه تا حد بسیار زیادی می‌کاهد. حسگر اثر انگشت مانند دیگر مدل‌ها در بخش پشتی نیست و زیر صفحه نمایش انتقال یافته است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

دوربین:

19kala

نقطه تمایز اصلی و یکی از بزرگترین مزایای خرید Xiaomi Mi CC9 داشتن یک گوشی با دوربین سلفی قدرتمندست که از فناوری میتو (Meitu) برای عکاسی بهره می‌برد. این حالت جدید عکاسی که به صورت کامل «Meitu Beauty for Selfie» نام دارد، در اصل برای زیباسازی عکس‌ها در نور کم خلق شده، شاید جالب باشد بدانید که ویدئویی از مقایسه دوربین سلفی این مدل و iphone XS در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در شرایط نور کم، حریف آمریکایی بدون چون و چرا این رقابت را به گوشی شیائومی باخته است.

بسیاری از کارشناسان و منتقدان صنعت موبایل معتقدند که بهترین دوربین سلفی حال حاضر صنعت موبایل در این مدل‌ها به کار رفته که همه می‌توانند با هزینه مناسب از این امکان فوق العاده بهره ببرند. در مورد مشخصات دوربین هم باید گفت که در بخش سلفی ۳۲ مگاپیکسل بوده، دوربین اصلی کیفیت ۴۸ مگاپیکسلی دارد و دو سنسور ۸ و ۲ مگاپیکسلی که وظیفه ثبت عمق و جزئیات را دارند آن را همراهی می‌کند. ضبط ویدئو نیز با سه کیفیت ۲۱۶۰ و ۱۰۸۰ پیکسلی ممکن گردیده است.

سخت افزار:

19kala

چیپست اسنپ دراگون ۷۱۰ که در سال ۲۰۱۸ توسط شرکت کوالکام رونمایی شد به عقیده کارشناسان فن بهترین تراشه‌ای است که در میان رده‌ها به کار رفته و به کار می‌رود زیرا نسبت به مدل‌های قبلی توان پردازشی بهتر، ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی به ویژه در مورد عکاسی و مصرف انرژی کمتری  را به همراه خواهد آورد.

این مدل با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی با رم ۶ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگبایت عرضه شده که به کمک Micro SD قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت را نیز دارد، البته تنها اشکال کار اینست که هنگام استفاده از حافظه جانبی باید قید سیم کارت دوم را بزنید زیرا درگاه این دو مشترک است. استفاده از انواع هدفون و هندزفری غیر بلوتوثی به کمک جک ۳٫۵ میلی متری برای مخاطب فراهم گردیده است.

نرم افزار:

در ابتدا باید گفت که وجه تمایز این مدل با بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار برخورداری از ایموجی‌های متحرک است که شیائومی اختصاصاً آنها را Mimoji نامیده از ویژگی‌های خاص آن می‌توان به کاراکترهای تیپیکال شرقی ، امکان ایجاد اتوماتیک میموجی به تعداد بسیار زیاد و متفاوت اشاره نمود.

19kala

 از لحاظ نرم افزاری این گوشی از اندروید پای و نسخه دهم رابط کاربری MIUI بهره‌مندست که از ویژگی‌های مهم این رابط کاربری در مقایسه با نسخه‌های قبلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

تغییر اسلایدر نور و صدا: علاوه بر دکمه کم و زیاد کردن صدا، اسلایدر آن هم بر روی صفحه نشان داده می‌شود تا با انگشت به راحتی قابل تنظیم باشد در مورد اسلایدر نور هم همینگونه است.

اجرای روان‌تر برنامه‌ها:  به کمک این رابط کاربری جابجایی بین برنامه‌ها، بالا آمدن و سرعتشان تا حد چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

باتری:

19kala

اگر جز افرادی هستید که به طور مدام از موبایل استفاده می‌کنید و قصد خرید گوشی شیائومی را دارید که شارژدهی مناسبی داشته باشد تا شما را از استفاده مدام از پاور بانک یا شارژر فندکی خلاص کند، بهترست در کنار دیگر ویژگی‌های مهم این مدل به باتری ۴۰۳۰ میلی آمپری می سی سی ۹ نیز توجه کنید که قابلیت فست شارژ یا همان شارژ سریع ۱۸ واتی را دارد.

جمع‌بندی:

خوش دست و زیبا بودن، برخورداری از دوربین با کیفیت در کنار پردازنده قوی، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۰ و تکنولوژی NFC در کنار مقرون به صرفه بودن از جمله دلایل محکم و مهمی هستند که به انتخاب این مدل برای خرید منجر خواهد شد.

نقاط قوت: دوربین سلفی قدرتمند حتی در محیط‌های کم نور-طراحی چشم نواز و جوان پسند-نرم افزار پر سرعت-چیپست قوی-برخورداری از تکنولوژی NFC-قابلیت شارژ سریع

نقاط ضعف: درگاه مشترک سیم کارت دوم و حافظه جانبی

نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن