خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار ریلمیاخبار گوشی موبایلراهنمای خرید

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

به عنوان یک پرچمدار، ریلمی X2 Pro با ویژگی‌های جالب توجه در زمینه عملکرد، باتری، صفحه نمایش و دوربین بسیار چشمگیر است. به علاوه، قیمت ارزان‌تر از سایر گوشی موبایل پرچم دار است که فقط ۵۵۵ دلار قیمت گوشی است.  به همین دلیل در ادامه تمام این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد.

طراحی:

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

طراحی X2 Pro مانند بسیاری از گوشی‌های همراه موجود کاملاً طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد اما قرار گرفتن آرم قلمرو به صورت افقی در سمت راست برآمدگی دوربین اصلی تا حدودی از لحاظ زیبایی‌شناسی به X2 Pro آسیب می‌زند.

اسلات کارت در X2 Pro فقط شامل ۲ شیار سیم کارت و بدون شکاف microSD است. یک تصمیم نسبتاً عجیب از سوی ریلمی است. خوشبختانه ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی ۲۵۶ گیگابایتی است که به نظر کافی می‌رسد. البته اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید و جز آن دسته هستید که تعداد زیادی عکس و فیلم با کیفیت بالا را ذخیره می‌کنید، شاید عدم وجود اسلات microSD مشکل ایجاد کند. برای کاربران عمومی این مسئله به دلیل ظرفیت حافظه داخلی مناسب، نباید مشکلی ایجاد کند.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

اندازه گوشی ریلمی X2 Pro بسیار بزرگ است و احساس می‌کند کمی سنگین است اما هنوز هم به اندازه کافی برای نگه داشتن با یک دست راحت است. هیچ دکمه فیزیکی اسکنر اثر انگشت X2 Pro وجود ندارد زیرا این گوشی از اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در صفحه استفاده می‌کند. اسکنر اثر انگشت این گوشی یک مدل نوری است که نسبت به مدل های اولتراسونیک از امنیت کمتری برخوردارست اما از سرعت مناسبی بهره می‌برد.

صفحه نمایش:

صفحه نمایش این گوشی ۶٫۵ اینچی است و از فناوری HDR10 ، طیف رنگ DCI-P3 و حداکثر میزان درخشندگی ۱۰۰۰ نیت برخوردارست. همه اینها در کنار برخورداری از پنل Super AMOLED باعث می‌شود X2 Pro بتواند تصاویر را با رنگ های روشن و جذاب به نمایش بگذارد. Gorilla Glass 5برای محافظت از صفحه نمایش استفاده شده است.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

وضوح صفحه نمایش ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل با نسبت صفحه نمایش ۲۰:۹ کاملاً بی نظیر است.صفحه نمایش X2 Pro از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، بدین معنی که می‌تواند انیمیشن‌ها را روان‌تر نمایش دهد زیرا تلفن‌های همراه امروزه اکثراً از نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز پشتیبانی می‌کنند. هنگامی که از این گوشی برای انجام بازی‌هایی که از نرخ رفرش بالا پشتیبانی می‌کنند یا نمایش انیمیشن‌ها با کیفیت بالا استفاده می‌کنید، این اثر بیشتر احساس خواهد شد.

جالب است که استفاده از صفحه نمایش ۹۰ هرتز یک اتفاق معمول نیست و در کلاس گوشی‌های پریمیوم مانند سامسونگ Galaxy Note10 + هنوز هم از صفحه نمایش با سرعت تجدید ۶۰Hz استفاده می‌کند.برای بلندگوهای موجود در قلمرو X2 از صدای فراگیر Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند و می‌تواند حجم نسبتاً بالایی تولید کند اما کیفیت صدا هنوز برای من استاندارد است.

سخت افزار و نرم افزار:

Realme X20 Pro از یک چیپست Snapdragon 855+ به همراه رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند. با وجود این دو مؤلفه، عملکرد اتوماتیک این گوشی بسیار سریع است. بازی های مختلفی مانند Call of Duty Mobile و Need for Speed ​​No Limits را بدون هیچ گونه مشکل اجرا می‌کند و همچنین هنگام بازی داغ نمی‌کند.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

از لحاظ نرم افزاری رابط ColorOS که در X2 Pro به کار رفته، ColorOS 6.1 که مبتنی بر اندروید ۹ است که البته تعدادی نقطه ضعف دارد از جمله: هیچ پشتیبانی از Night mode وجود ندارد و صفحه نمایش Smart Assistant که بصورت پیش فرض تبلیغات را نشان می‌دهد. خوشبختانه می‌توان این تبلیغات را خاموش کرد.

باتری:

با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، X2 Pro می‌تواند یک روز کامل را برای استفاده‌های مختلف دوام آورد. در برنامه تست PC Mark این تلفن فقط ۸ ساعت و ۱۶ دقیقه با سطح روشنایی صفحه ۵۰٪ دوام دارد که شاید دلیل آن سرعت تازه سازی زیاد باشد.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

تعجب آور این است که شارژ باتری بسیار واقعی X2 Pro بسیار سریع است و از  ۵٪ تا ۱۰۰٪ فقط ۳۰ دقیقه زمان می‌برد. این امر به دلیل فناوری ۵۰W SuperVOOC Flash Charge است.

دوربین:

در بخش دوربین ریلمی X2 Pro شاهد یک چینش چهارگانه در بخش پشتی و ۱ دوربین جلو هستیم. چینش دوربین پشتی از یک لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده، دوربین تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین پرتره تشکیل شده و برای دوربین جلو یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

عملکرد دوربین در بخش‌های مختلف با نمونه تصاویر:

دوربین اصلی قادر است در نورپردازی کافی تصاویر را به خوبی ثبت کند. جزئیات موجود در تصویر کاملاً حفظ شده و رنگ‌های بدست آمده خوب به نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید رنگ‌های عکس چشمگیر به نظر برسند، ویژگی Chromaboost در برنامه دوربین موجود است.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

اگرچه دوربین اصلی X2 Pro دارای رزولوشن ۶۴MP است، اما به طور پیش فرض این دوربین تصاویر را با وضوح ۱۶MP ضبط می‌کند. برای ثبت عکس‌های ۶۴MP، لازم است حالت Ultra 64 MP را در برنامه دوربین فعال کنید. حالت Ultra 64 MP در واقع عکس‌هایی ثبت می‌کند که کیفیت آن مشابه حالت ۱۶MP است اما می‌تواند جزئیات بیشتری را در تصویر ثبت نماید.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

حالت پرتره در برنامه دوربین با موفقیت عکس بوکه خوبی ثبت می‌کند. مرز بین جسم و پس زمینه مرتب به نظر می‌رسد.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

دوربین تله  قادر به  بزرگنمایی نوری ۵ برابر  و ۲۰ برابر بزرگنمایی دیجیتال است. عکس‌های این دوربین کاملاً خوب هستند و جزئیات عکس‌ها به هنگام زوم به وضوح قابل مشاهده است.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

دوربین با زاویه دید عریض قادر به ضبط تصاویر با نمای دید ۱۱۵ درجه است. کیفیت عکس‌های ثبت شده برای این نوع دوربین با این زاویه دید مناسب است اما نمی‌تواند به پای کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط دوربین اصلی این گوشی برسد.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

دوربین با زاویه دید گسترده در Real X2 Pro همچنین می تواند از طریق حالت Ultra Macro عکس‌های ماکرو بگیرد. با استفاده از این حالت می‌توان عکس یک شی را با فاصله نزدیک ۲٫۵ سانتی متر را گرفت.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

دوربین سلفی:

دوربین سلفی هم دارای عملکرد خوبی است تنها در پردازش مرز بین بدن و پس زمینه کمی ضعف دارد.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

مانند سایر گوشی‌های همراه، از حالت Nightscape برخوردارست که هدف آن گرفتن عکس های با کیفیت بهتر در شب است. در حقیقت، این حالت در  کل می‌تواند باعث بهبود کیفیت تصویر در بعضی از قسمت‌های عکس شود اما در سایر مناطق عکس تأثیر منفی دارد. برخی از قسمت‌های عکس محو به نظر می‌رسند.

نقد و بررسی ریلمی X2 Pro: پرچمداری ارزان قیمت

نتیجه گیری:

با قیمتی که ریلمی X2 Pro برای یک گوشی پرچمدار دارد برای خرید گوشی یک گزینه بسیار وسوسه‌انگیز است. عملکرد سریع، صفحه نمایش عالی و شارژ باتری فوق العاده سریع، ریلمی X2 Pro را شایسته‌ی نام گوشی رده بالا می‌کند. ضعف اصلی این گوشی در قسمت نرم افزاری است که می‌توان با به روزرسانی‌های بعدی توسط ریلمی برطرف کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن