خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزار
موضوعات داغ

نحوه ریکاوری عکس ‌های حذف شده از گوشی اندرویدی

اگر به‌دنبال راهی برای ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی اندروید هستید و می خواهید بدانید عکس های حذف شده را چگونه برگردانید از شما دعوت می‌کنیم تا در این مقاله آموزشی ریکاوری عکس همراه ما باشید که قرارست راحت‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها را نام ببریم.

بارها پیش آمده که به دلایل گوناگونی عکس‌های گوشی خود را حذف کرده‌ و مدتی بعد پشیمان شده‌ایم که در این حالت، یافتن روشی برای برگرداندن یا ریکاوری عکس های پاک شده کاریست که لازمست انجام دهیم. در چه صورتی ریکاوری صد‌در‌صد عکس امکانپذیرست و یا اینکه با چه روشی می‌توان تمام عکس های حذف شده را برگرداند؟ در گذشته برای برگرداندن عکس‌ های گوشی موبایل نیاز بود که دستگاه را روت کرده یا اینکه پروسه‌ای طولانی طی کنیم تا ریکاوری عکس موبایل انجام شود.
ریکاوری عکس
خوشبختانه هر چه زمان می‌گذرد برای کاربران اندرویدی دریچه‌های بیشتری گشوده می‌شود تا بتوانند به بازیابی عکسهای حذف شده از گالری اقدام کنند.
مدتیست که به لطف برخی از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، کاربران اندروید می‌توانند تنها طی چند مرحله عکس‌های پاک شده خود را برگردانند، اما سوال اصلی این است که چگونه عکسهای پاک شده موبایل را برگردانیم؟ فضای ابری، استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها از جمله راه‌هاییست که از طریق آن‌ها می‌توان به بازیابی عکس های پاک شده اقدام کرد. در ادامه این روش ها را به شما آموزش می‌دهیم.

ریکاوری عکس های پاک شده از طریق فضای ابری

اینکه عکس‌های گالری حذف شده‌اند، حتماً به این معنی نیست که دیگر راهی برای ریکاوری صددرصد عکس وجود ندارد. یکی از راه‌های ریکاوری عکس گوشی سامسونگ و برندهای دیگر استفاده از حساب ابریست. بد نیست در ابتدا سری به موارد حذف شده اخیر در گالری بزنید، اگر آنجا نبودند، روش‌های دیگر را امتحان کنید. به طور کلی چندین فضای ابری وجود دارد که بسته به مدل و برندی که در اختیار دارید می‌توانید از هر کدام از آنها که در ادامه نام می‌بریم، استفاده کنید.

۱- ریکاوری عکس و فیلم از Google Photos

در Google Photos چگونه عکسای حذف شده را برگردانیم ؟ یکی از راه‌های ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ و دستگاه‌های اندرویدی دیگر استفاده از Google Photos است. این برنامه از آنجایی که در بیشتر مواقع به صورت خودکار از عکس‌ها نسخه بکاپ تهیه می‌کند، بسیار محبوب بوده و به صورت پیش‌فرض بر روی تمام دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است.

این برنامه می‌تواند برای اشخاصی بسیار مفید واقع شود که فراموش می‌کنند از عکس‌های خود بکاپ بگیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در Google Photos عکس‌ها را حذف کنید، بازگردانی آنها تا ۶۰ روز امکان‌پذیرست و در برخی از نسخه‌های دیگر اندروید این مقدار ممکنست حتی به ۳۰ روز هم برسد.

برای ریکاوری عکس های پاک شده گالری از طریق Google Photos می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • برنامه را باز کنید.
  • مظابق تصویر زیر، در بخش کتابخانه به قسمت سطل آشغال بروید.

ریکاوری عکس های پاک شده

  • روی هر تصویری که می‌خواهید به مدت چند ثانیه دستتان را نگه داشته و سپس گزینه Restore را انتخاب کنید.
  • یا اینکه برای برگرداندن عکسهای پاک شده، بر روی سه نقطه ضربه زده و گزینه “Save to device” را انتخاب کنید.

ریکاوری صددرصد عکس

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

اگر قصد خرید گوشی جدیدی از برند سامسونگ دارید، می‌توانید برای دیدن محصولات متنوع این برند و بررسی تخصصی آنها، به صفحه قیمت گوشی سامسونگ نگاهی بیندازید.

۲- بازیابی عکسهای حذف شده از گالری با OneDrive

این برنامه دارای قابلیت بکاپ عکس به صورت خودکارست که کمک می‌کند با آپلود تصاویر به فضای ابری و حذف آن‌ها از گوشی، حافظه داخلی آزاد شود. عکس‌هایی که به فضای ابری OneDrive آپلود می‌شوند، می‌توانند از طریق هر دستگاهی بازگردانده شوند.

اگر این سوال شماست که از طریق این برنامه چگونه عکس های پاک شده را برگردانیم مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا وارد برنامه OneDrive شوید.
  2. عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. با ضربه زدن بر روی سه نقطه، بر روی “ذخیره” کلیک کنید.

۳- ریکاوری عکس های پاک شده گالری از طریق Google Drive

از سال ۲۰۱۹ به فضای ابری دستگاه‌های اندرویدی، Google Drive نیز اضافه شد؛ به عبارت دیگر کاربران اندرویدی توانستند از طریق راه دیگری هم به بازگردانی عکس های پاک شده اندروید اقدام کنند.

جهت بازیابی عکسهای پاک شده قدیمی از طریق این برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در دستگاه اندرویدی خود، وارد گوگل درایو شوید.
  2. بر روی تصاویر مورد نظرتان کلیک کنید.
  3. بعد از ضربه زدن بر روی سه نقطه عمودی، گزینه دانلود را انتخاب کنید.

اگر در گوگل درایو عکس‌هایتان را پاک کرده‌اید، تا ۳۰ روز می‌توانید آنها را برگردانید. برای این کار:

  1. وارد این برنامه شوید.
  2. در بخش منو، بر روی Trash ضربه بزتید.
  3. آن‌هایی که می‌خواهید را انتخاب کرده و روی Restore کلیک کنید.

بازیابی عکسهای حذف شده از گالری

از طریق این دو روش می‌توانید برای بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی دیگر استفاده کنید. اگر همچنان نتوانسته‌اید از طریق حساب ابری به عکس‌های پاک شده خود دسترسی پیدا کنید، بد نیست سری به مراحل بعدی زده و آن‌ها را هم امتحان کنید.

۴- ریکاوی عکس های پاک شده از طریق Dropbox

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید به حساب ابری خود وارد شوید، Dropbox است. این برنامه ریکاوری عکس های پاک شده را انجام می‌دهد. برای دسترسی به عکس‌های پاک شده این بخش، در ابتدا باید گزینه بکاپ خودکار را فعال کرده باشید. اگر این سؤال شماست که در Dropbox چگونه عکس های پاک شده را برگردانیم مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. برنامه را باز کنید.
  2. عکس مورد نظر را باز کرده و بر روی دانلود کلیک کنید.
  3. با کلیک بر روی “Save to device” آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

ریکاوری عکس و فیلم

اکثر فضاهای ابری به شما این امکان را می‌دهند تا به ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده بپردازید، پس اگر در این مرحله موفق نشدید، در ادامه به معرفی چند نرم‌افزار و برنامه برای بازگردانی عکس‌های حذف شده خواهیم پرداخت…

برنامه ریکاوری عکس های پاک شده

چگونه عکس هایی که حذف کردیم را برگردانیم؟ اگر در گوشی از سرویس پشتیبان ابری یا یک کارت‌حافظه استفاده نمی‌کنید، بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل و ریکاوری صددرصد عکس بسیار سخت‌تر می‌شود. با وجود ادعاهای برخی از برنامه‌های آنلاین، برنامه ریکاوری تمام عکس های حذف شده وجود ندارد و هیچ راهی برای اسکن کردن حافظه داخلی گوشی شما برای برگرداندن عکسهای پاک شده وجود ندارد، مگر اینکه گوشیتان را روت کنید. بنابراین اگر با نرم‌افزار و برنامه‌های زیر کارتان انجام نشذ، روت کردن آخرین راه برایتان خواهد بود.

اگر قصد خرید گوشی جدیدی دارید بهترست قیمت روز گوشی را به صورت لحظه‌ای در سایت ۱۹کالا بررسی کنید تا محصولات متنوع برندها را در آنجا ببینید.

۱- ریکاوری صددرصد عکس از طریق نرم افزار DroidKit

یکی از ساده‌ترین روش‌های ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی استفاده از نرم‌افزار DroidKit است. فرقی ندارد که به دنبال تصاویر پاک شده خود می‌گردید، یا حتی می‌خواهید فیلم‌ها و چت‌های قدیمی خود را برگردانید؛ این نرم‌افزار بهترین برنامه ریکاوری عکس خواهد بود. کار کردن با آن بسیار ساده است و خوشبختانه این فرآیند را هم بدون نیاز به روت کردن انجام می‌دهد.

این برنامه ریکاوری عکس های پاک شده برای تمام گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی قابل استفاده است و در کل، برای بازگردانی عکس‌ها، فیلم‌ها، پیام‌ها، مخاطبین، تماس‌ها، پوشه‌ها، کتاب‌ها، فایل اپلیکیشن‌ها و فایل‌های زیپ کاربردی خواهد بود.

ریکاوری عکس های پاک شده گالری

  1. اولین کاری که لارمست انجام دهید، اینست که نرم افزار را بر روی دستکتاپتان نصب کنید.
  2. بعداز نصب، آن را باز کرده و روی گزینه Quick Recovery from Device ضربه بزنید.
  3. مواردی که می‌خواهید اسکن شوند را انتخاب و روی Start کلیک کنید. به عنوان مثال، برای بازیابی عکسهای پاک شده قدیمی گزینه Photos را انتخاب کنید.
  4. گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر وصل کنید. صبر کنید که برنامه آن را تشخیص دهد و در ادامه روی Start بزنید.
  5. نرم‌افزار DroidKit شروع به اسکن کردن داده‌های موجود و حذف شده دستگاه اندرویدیتان خواهد کرد.
  6. می‌توانید موارد پیدا شده در این نرم‌افزار را ببینید و هر کدام که می‌خواهید را در دستگاه یا کامپیوتر ذخیره کنید.

این روش ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی رایگان و در عین حال هم بسیار ساده است؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن استفاده کنید. در ضمن اگر به دنبال راهی برای اسکن عکس با گوشی اندروید و آیفون هستید، به مقاله مربوطه مراجعه کنید، در آنجا بهترین و ساده‌ترین روش‌ها را آموزش داده‌ایم.

۲- ریکاوری عکس و فیلم با DiskDigger

برای بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل سامسونگ، DiskDigger Photo را از فروشگاه Play نصب کنید. این برنامه برای برگرداندن عکسهای پاک شده و فیلم رایگان است، فقط در صورت بازیابی انواع دیگر فایل‌ها، باید هزینه‌ای را بپردازید.

اگر احساس می‌کنید که رمز اینترنتتان را کاربران دیگری دارند و به همین دلیل هم سرعت آن کم شده، می‌توانید برای تغییر رمز وای فای مقاله مجزای ما را مظالعه کنید.

  • برنامه ریکاوری عکس را از لینک زیر دانلود و سپس راه اندازی کنید.
  • بعد از باز کردن برنامه، گزینه‌های Basic Scan و Full Scan را مشاهده خواهید کرد.
  •  از گزینه Full Scan استفاده کنید.
  • حافظه داخلی تلفن خود را پیدا کنید.
  • روی آن ضربه بزنید، سپس نوع پرونده مورد نظرتان را جستجو کنید (احتمالاً JPG و/یا PNG).
  • برنامه بلافاصله شروع به اسکن می‌کند و به شما دسته‌ای از تصاویر بند انگشتی را نشان می‌دهد. اینطور نیست فقط عکس‌های حذف شده را نشان دهد، بلکه هر تصویر در فضای داخلی تلفن شما به نمایش در خواهد آمد؛ بنابراین فرآیند کمی طول می‌کشد.
  • برای اعمال فیلتر و انتخاب کردن هم می‌توانید، روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. بر اساس حجم و تاریخی که عکس‌ها گرفته شده، تنظیمات را تغییر دهید.

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی

گاهی DiskDigger نمی‌تواند هر عکس حذف شده را پیدا کند. برای ریکاوری عکس های پاک شده گالری آنهایی را که می‌خواهید را انتخاب کرده و روی بازیابی ضربه بزنید.

  • محل ذخیره فایل را انتخاب کنید.
  • در نهایت می‌توانید آنها را در یک برنامه خاص ذخیره کنید، یا آنها را مستقیماً درون پوشه دوربین خود قرار دهید. برای این کار پوشه DCIM را انتخاب و بر روی OK ضربه بزنید.

ممکن است بخواهید علاوه بر عکس‌ها فایل‌های دیگری را نیز بازیابی کنید. برای این منظور اگر به‌دنبال اپلیکیشن‌های اندرویدی دیگری هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مقاله ریکاوری گوشی سری بزنید. در آنجا برنامه‌های بیشتری معرفی شده‌اند.

ریکاوری صددرصد عکس با کارت SD

کارت SD ترفندی برای برگرداندن تصاویر پاک شده گوشی تلفن همراه است، شما اگر از عکس‌های خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه نکنید، لازم است بدانید که چگونه عکس‌های حذف شده را از برنامه گالری خود بازیابی کنید. در این حالت شاید یکی از راه‌های ریکاوری عکسهای قدیمی این است که آنها را در کارت SD گوشی خود ذخیره کرده باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید عکس‌ها را برگردانید.

برای بازیابی عکس های پاک شده و ریکاوری عکس های پاک شده اندروید می‌توانید کارت SD خود را به لپ‌تاپ متصل کرده و از نرم‌افزار بازیابی استفاده کنید. برای انجام اینکار می‌توانید از نرم‌افزاری که در بخش بعد معرفی کرده‌ایم، استفاده کنید. فایل‌های حذف شده فقط تا زمانی که توسط داده‌های جدید جایگزین شوند، روی کارت حافظه باقی می‌مانند. بنابراین، به محض اینکه متوجه شدید عکس‌ها را به اشتباه پاک کرده‌اید، باید کارت خود را از گوشی خارج کرده تا خطر رونویسی آنها کاهش یابد.

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی رایگان

بهترین روش برای ریکاوری عکس های پاک شده گوشی که قدیمی هستند، استفاده از نرم‌افزار EaseUS است که برای بهترین گوشی های بازار و مدل‌های اقتصادی هم قابل استفاده است. در ادامه مراحل کار با آن را آموزش خواهیم داد.

نرم‌افزار EaseUS

بهترین برنامه ریکاوری عکس گوشی سامسونگ و ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی، نرم‌افزار ریکاوری عکس EaseUS Wizard Recovery است. می‌توانید آن را هم برای ویندوز و هم برای مک دانلود کنید. برای ریکاوری عکس های پاک شده اندرویدی ابتدا کارت حافظه خود را از طریق کارت‌خوان یا از طریق شکاف کارت SD به رایانه متصل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش دهیم چگونه عکسهای پاک شده گوشی را با این برنامه برگردانید.

برنامه ریکاوری عکس

  • برای بازیابی عکس های پاک شده ابتدا یک نرم‌افزار ریکاوری عکس از گوشی نصب کنید. می‌توانید این جادوگر بازیابی اطلاعات را نصب و اجرا کنید.
  • پس از راه‌اندازی، تمام درایوهای موجود را نشان می‌دهد که می‌توانید داده‌هایی را بازیابی کنید که شامل هارد دیسک و کارت حافظه است.
  • کارت‌حافظه را انتخاب کرده و بر روی Scan ضربه بزنید. این برنامه اکنون شروع به اسکن پرونده‌‌هایی می‌کند که می‌خواهید بازیابی کنید.
  • با نسخه رایگان می‌توانید حداکثر ۲ گیگابایت داده را بازیابی کنید.
  • بسته به اندازه کارت و میزان اطلاعات آن، اسکن می‌تواند تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد. اما لازم نیست منتظر بمانید که زمان تمام شود.
  • روی پیکان کشویی کنار Graphics کلیک کرده و jpg را انتخاب کنید (یا هر نوع فرمتی که تصاویر در گوشی ذخیره می‌شود). تمام تصاویری که می‌توانید بازیابی کنید، در پنجره اصلی نشان داده می‌شوند.
  • آنهایی که می‌خواهید را انتخاب کنید.
  • روی Recover Now کلیک کرده و مکانی را برای ذخیره عکس‌ها انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توانید آنها را در گوشی خود کپی کنید.

اگر برای برگرداندن عکس و فیلم پاک شده با کمبود حافظه مواجه شدید، بد نیست که به کم کردن حجم عکس هایی بپردازید که در حال حاضر فضای زیادی از دستگاه شما را اشغال کرده‌اند. به عنوان مثال، عکس‌هایی که با دوربین اصلی گرفته می‌شوند، حجم بیشتری دارند.

بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل بدون روت

برای اینکه در ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ و برندهای دیگر، نتیجه بهتری کسب کنید، در بیشتر مواقع نیازست که دستگاه خود را روت کنید، اما در اینجا ما برای شما روشی آورده‌ایم که نیازی به روت دستگاه اندرویدی خود نداشته باشید…

اگر تابه‌حال از دستگاه اندرویدی خود نسخه بکاپ دریافت کرده‌اید، بازیابی عکس های پاک شده اندروید از طریق این مرحله یک شانس خوب برای شماست. البته این نکنه را در نظر داشته باشید که موفقیت ریکاوری صددرصد عکس در این روش به نسخه اندروید و مدل دستگاهتان بستگی دارد.

  1. وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.
  2. به بخش اکانت رفته و اگر نیاز بود، پسوورد خود را وارد کنید.
  3. به دنبال گزینه “Backup and Restore” گشته و “Restore” را انتخاب کنید.

ریکاوری عکس های پاک شده در پوشه امن

اگر بی‌دلیل در پوشه‌امن گوشی ساموسنگتان تصاویر حذف می‌شوند و نمی‌دانید چکونه آنها را برگردانید، در این بخش به شما خواهیم گفت که برای ریکاوری عکس چه‌کاری باید انجام دهید. در حقیقت پوشه امن برای این ظراحی شده تا به صورت مطمئن‌تری فایل‌های مهم کاربران را نگهداری کند. با این حال، حتی گاهی اوقات در این برنامه هم ممکنست برخی از داده‌ها از دست بروند.

اولین و بهترین راه برای ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی در پوشه امن، چک کردن گوگل درایو، گوگل فوتو یا حتی اپلیکیشن مدیریت فایل‌ها در اندروید است. اگر گوشی اندرویدی شما از بکاپ گیری در فضای ابری پشتیبانی می‌کند، به احتمال زیاد عکس‌ها در همان‌جا یافت می‌شوند، اما با این حال، راه دیگری هم برای ریکاوری عکس های پاک شده در پوشه امن وجود دارد که از طریق مراحل زیر انجام می‌شود:

  1. اپلیکیشن Secure Folder یا پوشه امن را باز کنید.
  2. روی سه نقطه‌ای که در بالای صفحه و گوشه سمت راست قرار گرفته کلیک کنید.
  3. به بخش Settings یا تنظیمات بروید.
  4. روی گزینه Backup and restore بزنید.
  5. گزینه Restore را انتخاب کرده و هر آنچه می‌خواهید را انتخاب و در آخر روی Restore now کلیک کنید.

اگر گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانده‌اید، متاسفانه نمی‌توانید کاری انجام دهید، چراکه در این حالت تمام داده‌های ذخیره شده در پوشه امن حذف می‌شوند. اگر هم این پوشه در گلکسیتان کار نمی‌کند، آن را  در تنظیمات بروزرسانی کرده و اگر باز هم کار نکرد، cache آن را پاک کنید.

چگونه از حذف عکس‌ها در آینده جلوگیری کنیم؟

درست است که راه‌های زیادی برای برگرداندن عکس های پاک شده وجود دارد، اما همیشه هم نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؛ بنابراین حتی با داشتن بهترین برنامه ریکاوری عکس و انجام راه‌هایی که در این مقاله عنوان کرده‌ایم، بد نیست که شانس ریکاوری عکس‌ها را تاحدی افزایش دهیم تا بعدها با مشکلات دیگری مواجه نشویم.

  • پیش از اقدام به ریکاوری عکس و فیلم های پاک شده اندروید یک نسخه بکاپ کامل تهیه کنید.

اگر این کار را انجام دهید، در آینده هر زمان که بخواهید به ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی سامسونگ یا دستگاه‌های دیگر اقدام کنید، با مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر شما یک نسخه بکاپ کامل از دستگاه خود تهیه کنید، نه تنها عکس و فیلم‌ها، بلکه فایل‌های دیگر و اپلیکیشن‌ها را هم می‌توانید برگردانید.

  • پیش از برگرداندن عکس های پاک شده گوشی آن‌ها را در فضای ابری آپلود کنید.

در گوشی‌های اندرویدی فضای ابری متنوعی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای آپلود عکس‌هایتان انتخاب کنید. حتی برخی از آن‌ها پروسه بکاپ‌گیری را به صورت خودکار انجام می‌دهند.

  • از برخی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده کنید.

حتماً شنیده‌اید که برخی از افراد عکس‌های خود را در تلگرام ذخیره می‌کنند. در این برنامه شما هر زمان که وارد حساب خود شوید، می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید، مگر اینکه فایل‌ها را در این برنامه پاک کرده یا اینکه اکانت خود را به صورت دائم حذف کرده باشید؛ بنابراین بد نیست از همین الآن به این کار اقدام کرده و داده‌های مهم خود را در آنجا ذخیره کنید تا در آینده بتوانید برای ریکاوری عکسهای پاک شده از این راه هم استفاده کنید.

به‌طور کل، هر زمان که خواستید عکس‌های خود را در گالری حذف کنید، حتماً مطمئن شوید که این کارها را انجام داده‌اید، چراکه ممکنست بعداً از پاک کردن پشیمان شوید و هنگام ریکاوری عکسهای قدیمی نتوانید تمام آنچه را می‌خواستید به دستگاه خود بازگردانید. همچنین گاهی اوقات ممکنست در دستگاه شما به صورت ناخواسته مشکلی ایجاد شود که مجبور شوید آن را دوباره راه‌اندازی کنید که در این حالت حساب ابری شما می‌تواند کمک به‌سزایی کند.

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی رایگان

امیدواریم این مقاله بتواند در بازگرداندن عکسهای پاک شده به شما کمک کند تا بتوانید عکس‌های قدیمی خود را دوباره به گوشی برگردانید. اگر شما راه دیگری را می‌شناسید، حتماً در نظرها با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳۹۰ رای

سوالات متداول

آیا می‌توان عکس‌های حذف شده از گوشی را برگرداند؟ چگونه عکس حذف شده را برگردانیم

✔️ بله، روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد و ما سعی کردیم در مقاله نحوه ریکاوری عکس‌ های حذف شده از گوشی اندرویدی را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهیم، پس اگر به اشتباه عکسی را حذف کرده‌اید و یا بعد از پاک کردن تصاویر، از این کار پشیمان شده‌اید، مطالعه مقاله می‌تواند به شما کمک زیادی کند.

چگونه تصاویر پاک شده گوشی موبایل را از طریق فضای ابری ریکاوری کنیم؟

✔️ برای اینکه بتوانید عکسی را از فضای ابری خود به حافظه گوشی برگردانید، بایستی از قبل امکان استفاده از فضای ابری را فعال کرده باشید تا بعد از حذف عکس و با باز کردن فضای ابری بتوانید عکس را در حافظه گوشی خود ریکاوری کنید، نحوه بازگرداندن عکس از فضای ابری در هر گوشی و رابط کاربری متفاوت است، اما کلیت روش استفاده از آن در مقاله آورده شده است.حذف یک عکس از برنامه گالری شما به معنای حذف آن از فضای ابری نیست، بطور مثال در فضای ذخیره‌سازی اینستاگرام باقی می‌ماند، کافیست وارد برنامه cloud خود شوید و بار دیگر برای ریکاوری عکس های پاک شده از این روش استفاده کنید. برای آشنایی با نحوه ی ریکاوری عکس در Google Photos، به مقاله مراجعه کنید.

چه راهکاری برای بازگرداندن تصاویر قدیمی پاک شده ی گوشی وجود دارد؟

✔️ بهترین نرم‌افزار رایگان برای برگرداندن عکس های پاک شده گوشی برنامه ریکاوری عکس EaseUS Wizard Recovery است. می‌توانید آن را هم برای ویندوز و هم برای مک دانلود کنید. برای این امر باید ابتدا کارت حافظه خود را از طریق کارت خوان یا از طریق شکاف کارت SD به رایانه متصل کنید، سپس برنامه ی مذکور را نصب و اجرا کنید. این برنامه شروع به اسکن تمامی فایل ها جهت بازیابی داده ها می کند. برای آگاهی از جزئیات دقیق این امر به مقاله مراجعه کنید.

برنامه ی DiskDigger برای ریکاوری تصاویر پاک شده گوشی موبایل به چه صورت عمل می کند؟

✔️ برنامه ی DiskDigger جهت بازیابی تصاویر پاک شده گوشی بکار می رود که به صورت رایگان تصاویر و فیلم را ریکاوری می کند. این اپلیکیشن با استفاده از گزینه‌‌ی Full Scan حافظه داخلی را بررسی کرده و براساس انتخاب شما تصاویر و فیلم ها را بازیابی می کند. نهایتاً می توانید آنها را در یک برنامه خاص ذخیره کنید، یا آنها را مستقیماً درون پوشه دوربین خود قرار دهید. برای این کار می توانید پوشه DCIM را انتخاب کنید.

آیا اپلیکیشنی برای برگرداندن عکس‌های حذف شده وجود دارد؟

✔️ بله با کمک برنامه «DiskDigger» می‌توانید این کار را انجام دهید، اما فراموش نکنید که این برنامه تنها برای ریکاوری عکس و فیلم رایگان است و برای بازگرداندن باقی موارد بایستی هزینه اضافی پرداخت کنید. قدم به قدم نحوه استفاده از این برنامه در مقاله آورده شده است.

نوشته های مشابه

‫۲۵۸ نظرها

  1. خیلی خوب متونم عکسهای گمشده راپیدا کنم اگر پیدا شوازتون ممنون میشم

  2. سلام محترم گوشی سامسونگ A32قفل شده بود رمز شان فراموش کردم وقتی قفل شان را شکستاندم همه برنامه‌ها عکس ها و ویدئو پاک شده اکنون امکانش است عکس ها را دوباره برگردانیم؟

  3. سلام وقت بخیر ممنون بابت این مقاله عالی بنظرتون عکسی که سه سال پیش گرفتم از گوشی می‌توان برگردون؟ اگه بخوام گوشیم بفروشم میتونن عکس های سه یا چهار سال پیش برگردونن؟

    1. اگر بک اپ گرفته باشید اون هم به روش صحیح بله امکان داره

  4. سلام من عکسای پوشه امنم حذف شده نمیدونم واقعا چسکار کنم که برگرده این روش ها برای پوشه امن هم کارسازه؟

  5. سلام گوشی من هواوی هس میخوام بفروشم و نگران اینم که عکسای که گرفتم پاک کردم کسی که خریدار هست ریکاوریش کنه ایا با فلش کردن گوشی امکان بازگرداندن برای خریدار هست .چه روشی برای اینکه این کار انجام نشه هستش لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام،من‌عکساموبک‌آپ‌نگرفتم
      وپاک‌کردم‌وازسطل‌اشقال‌هم‌پاک‌کردم‌تمام‌روش‌های
      شماروانجام‌دادم‌ولی‌نمیشد
      لطفاکمک‌کنین‌که‌برگردونم‌خیلی‌نیازشون‌دارو

  6. سلام برای ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی رایگان چه برنامه ای پیشنهاد میدید ؟

  7. بازیابی عکس های پاک شده گوشی ایفون کدوم برنامه امنیت بالا تری داره ؟

    1. سلام،من‌عکساموبک‌آپ‌نگرفتم
      وپاک‌کردم‌وازسطل‌اشقال‌هم‌پاک‌کردم‌تمام‌روش‌های
      شماروانجام‌دادم‌ولی‌نمیشد
      لطفاکمک‌کنین‌که‌برگردونم‌خیلی‌نیازشون‌دارو

  8. سلام من عکسام قسمت شیریت فایل صندوق امانات پنهان کردم حافظه گوشیم پربوداشتباهی همون پوشه ازفایلهای شخصی پاک شدالان بایدچیکارکنم

    1. منم تو پوشه مخفی فایلهای شحصی خود ب خود حذف شدن ولی موندم …

  9. سلام من چند تا فیلم عکس بود ک تو محل ذخیره خوده گوشی رو حالت فشرده سازی زدم اون پوشه رو اشتباهی پاکش کردم اگه امکان بازیابیش هست لطفا راهنمایی کنید

  10. سلام گوشی من دزدیده شده پشتیبانی عکس ها هم فعال نبوده تو گوگل فوتو بارگیری نشده کلا اما ایمیل و پسوردش رو دارم چه طوری میتونم عکس هام رو برگردونم

  11. سلام من عکس و فیلم توسط برنامه ای به اسم Feem Lite پاک شده الان هرکاری کردم نتونستم دوباره برشون گردونم اگر کسی بلده منو راهنمایی کنید

  12. برنامه ریکاوری عکس های پاک شده که کارکردن باهاش ساده باشه چی پیشنهاد میدین؟

  13. بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل بدون روت هم میشه؟

  14. سلام
    عکسهای عقدم روی گوشی بوده برنامه شیر ایت پاک شده تورو خدا کمک کنید برگردونمشون دارم دیوونه میشم.

    1. دقیقا مال منم شیریت پاک کرده اگ پاسخی پیدا کردین حتما ب منم کمک کنین ممنون

  15. سلام.توروخداجوابموبدین.من یک عکسو حواسم نبود ویرایش کردم ذخیره شد بجای عکس اصلی.چیکار کنم عکس اصلی برگرده.

    1. نصب کردم ولی فقط عکسای گالری و چرت پرت آورد گل گیاه اصن اون عگسای پاک شده نبودند من دیروز ماکیدم هیچی نبود لطفا یه راهکار درست ک جواب بدع پیشنهاد بدید با تشکرررررر؟؟

  16. سلام
    من برنامه ای که در آخر مقاله بود را نصب کردم ولی عکس های پاک شده را نشان نداد.فقط عکس های توی گالری موجود بود را نشان داد.
    چرا !؟

  17. برای برگرداندن عکس های حذف شده از گوشی پوکو و تبلت لنوو از چه برنامه ای استفاده کنیم بهتر است؟

  18. سلام و عرض ادب من گوشیمو باز نشانی کارخانه زدم و همه فیلم و عکسام حذف شد یه راهی هست که بشه برش گردوند عکسا خیلی برام مهمن ممنون میشم راهنمایی کنید

  19. برای ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ از EaseUS استفاده کردم خیلی خوب بود

    1. سلام،ممنون همه عکس‌های‌من رو پیدا کرد اما چطور میتونم بیارم تو گالری

    1. نصب کردم ولی فقط عکسای گالری و چرت پرت آورد گل گیاه اصن اون عگسای پاک شده نبودند من دیروز ماکیدم هیچی نبود لطفا یه راهکار درست ک جواب بدع پیشنهاد بدید با تشکرررررر؟؟

  20. سلام برای برگردوندن فیلم های حذف شده چکار کنم؟؟
    چه برنامه ای نصب کنم؟
    لطفا یه برنامه خوب برای بازیابی فیلم های حذف شده معرفی کنید ممنون

  21. سلام خسته نباشید ببخشید من یه برنامه واسه اطلاعات قدیمیه گوشیم تا الان میخوام مثل مخاطبین عکس ویدئو و صوتی میشه لطفا یه برنامه خوب معرفی کنید ممنون میشم

  22. سلام خسته نباشید ببخشید من یه برنامه واسه اطلاعات قدیمیه گوشیم تا الان میخوام مثل مخاطبین عکس ویدئو و صوتی میشه لطفا یه برنامه خوب معرفی کنید ممنون با تشکر

  23. من به اشتباه کل عکس های گوشیم رو پاک کردم و چون مدل گوشیم قدیمی هست امکان برگردانن از سطل آشغال رو ندارم امکان بازیابی عکسها هست؟

  24. سلام من رم رو انداختم روی گوشی جدید، یهو اخطار زد، منم اشتباهی حذفشون کردم
    حالا جکار کنم

  25. سلام ریکاوری کردن زمان مشخصی داره؟ منظورم اینه ک تا چه مدت ریکاوری عکس ها و بقیه چیزارو بارا میاره

  26. چگونه عکسهای پاک شده موبایل را برگردانیم وقتی با گوگل سینک نبوده گوشیم ؟

    1. برای ریکاوری عکس از این برنامه استفاده کن EaseUS Wizard Recovery

  27. بازیابی عکسهای حذف شده از گالری فک نمیکردم امکان پذیر باشه

  28. همه ی عکسامو برگردوند الا این ۴تا که من تازه هم انداختم ۱ ساعت بعدشم پاک کردم . شانسه ها
    من این عکسارو از برنامه youcam make up گرفتم بنظرتون بخاطر این باشه؟

  29. من برنامه diskdigher رو نصب کردم ولی فقط عکسای تلگرام و اینا میاد من عکسای سه سال پیشمو میخواستم ولی فقط تاریخش زده شده و عکسا به صورت سیاه سفیدن چرا؟

    1. منم همین مشکل و دارم فقط اوناییکه جدیدا پا ک کردم و میاره شت

  30. من این برنامه رو دانلود کردم فقط عکسهایی که اخیرا تو تلگرام و اینترنت دیدم یا تو گالریم هستن و نشون میده عکسهای پاک شده قبلی رو نشون نمیده

  31. من عکاسام از پوشه bcim در مدیریت فایل حذف شده با هر برنامه ریکاوری امتحان کردم اما برگردوندن چیکار کنم

  32. من از پوشه dcim در قسمت مدیریت فایل عکاسام پاک شده حالا با هر برنامه ریکاوری امتحان کردم اما هیچ کدوم از عکس ها نیومدن میشه بگین چطور برگردونم

  33. ممنون که گفتید چگونه عکس پاک شده رو برگردونیم
    من فک میکردم هیچ راهی نداره.کاش زود تر از اینا این مطلبو دیده بودم

  34. برای بازیابی عکس های پاک شده اندروید کدوم راهکار سریع تره

    1. برای ریکاوری عکس های پاک شده گالری روش های خوبی رو پیشنهاد دادن حتما استفاده کن من از DiskDigger استفاده کردم

      1. سلام من این برنامرم دانلود کردم ولی عکسو فیلمای برنگشت امروز پاک شده

    2. سلام من این برنامرم دانلود کردم ولی برنگشت عکسها امروز پاک شده

  35. چطور عکس های حذف شده را برگردانیم و ریکاوری صددرصد عکس انجام بدیم مگه میشه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن