خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های هواوی

مقایسه هوآوی میت ۲۰ پرو و هوآوی میت ۲۰: دو پرچم دار منحصر به فرد هوآوی

دو گوشی میت ۲۰ پرو و میت ۲۰ دو مدل منحصر به فردی هستند که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ معرفی شده و حقیقتا نسبت به مدل هایی که این روزها در بازار موبایل وجود دارند از طراحی و امکانات متفاوتی برخوردار هستند.

مقایسه گوشی میت 20 و میت 20 پرو

از نظر طراحی خاطر نشان می شود که پنل پشت این دو پرچم دار کاملا یکسان است. هر دو آنها دارای یک پنل شیشه ای بوده و ماژول دوربین ها به صورت مربعی شکل طراحی شده و در قسمت وسط متمایل به بالای این پنل جای داده شده است. همانند Huawei P20 Pro دارای آپشن رنگی گرادیانت دو رنگ هستند اما از رو به رو تفاوت هایی با هم دارند. ۲۰ پرو همانند آیفون ایکس اس دارای بریدگی بزرگ و پهن بوده در مقابل بریدگی میت ۲۰ استاندارد به شکل یک قطره کوچک است.

به دلیل اینکه mate 20 pro به همان سنسورهایی مجهز شده که در گوشی آیفون ایکس اس هم به کار رفته و برای بهبود تشخیص چهره و نقشه برداری مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که میت ۲۰ تنها حاوی یک دوربین سلفی است در واقع تنظیمات بریدگی آن مشابه به گوشی وان پلاس ۶ تی است.

مقایسه هوآوی میت 20 و هوآوی میت 20 پرو

همچنین میت ۲۰ پرو از یک سنسور اثر انگشت روی صفحه پشتیبانی کرده اما سنسور اثر انگشت در نسخه استاندارد آن در پنل پشت و زیر ماژول دوربین ها قرار دارد. جدای از بریدگی های متفاوت، صفحه نمایش هوآوی mate 20 pro در دو طرف دارای انحنا بوده اما میت ۲۰ از یک نمایشگر مسطح استفاده کرده است.

مقایسه میت 20 و میت 20 پرو

هوآوی میت ۲۰ دارای جک ۳٫۵ میلی متری هدفون بوده درحالی میت ۲۰ پرو فاقد این امکان است. همچنین هوآوی میت ۲۰ پرو دارای گواهینامه IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و خاک بوده در مقابل میت ۲۰ پرو فاقد این گواهینامه است. در اینجا با کمال تعجب می بینید که نمایشگر نسخه استاندارد با اندازه ای برابر با ۶٫۵۳ بزرگتر از پنل ۶٫۳۹ اینچی هوآوی میت ۲۰ پرو است.

اما در اینجا نمایشگر بزرگتر به معنای کیفیت بهتر نیست، چرا که میت ۲۰ از پنل LCD استفاده کرده اما پنل استفاده شده در میت ۲۰ پرو Quad HD OLED بوده که رنگ های مشکی عمیق تر و کنتراست قابل توجهی را ارائه داده است. کیفیت پنل میت ۲۰ عالی بوده اما میت ۲۰ پرو یکی از بهترین نمایشگرهای موجود در بازار موبایل را دارد.

این پرچم داران هر دو، از دوربین های سه گانه بهره برده که طراحی هر دو به صورت مربعی شکل بوده که در وسط صفحه نمایش و تمایل به بالا قرار گرفته اند. هوآوی میت ۲۰ پرو دارای دوربین زاویه باز ۴۰ مگاپیکسلی بوده که با لنز ۸ مگاپیکسلی و لنز زاویه فوق باز ۲۰ مگاپیکسلی همراه شده است اما میت ۲۰ به یک لنز زاویه باز ۱۲ مگاپیکسلی به همراه لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی و لنز زاویه فوق باز ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده بنابراین کیفیت تصویر دوربین این دو هم تفاوت قابل توجهی با هم دارند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۵,۹۰۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۴۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

میت ۲۰ پرو ثبت جزئیات بهتری داشته و به لطف تثبیت کننده تصویر نوری عملکرد بهتری در هنگام شب خواهد داشت. همچنین میت ۲۰ دارای زوم اپتیکال دو برابر بوده اما میت ۲۰ پرو می تواند تا ۳ برابر زوم شود. دوربین سلفی هر دو یک لنز ۲۴ مگاپیکسلی است.

در هر صورت، mate 20 دارای دوربین عالی است اما میت ۲۰ پرو از یکی از بهترین تظیمات دوربین در بازار امروز گوشی های موبایل برخوردار است. مدل پرو همانند گوشی آیفون ایکس از اسکن چهره ۳D برخوردار بوده که امنیت بهتری را برای آن فراهم می آورد. از نظر ویژگی های سخت افزاری هم می توان گفت که هر دو به جدیدترین نسل پردازنده های ساخت شرکت هوآوی به نام Kirin 980 مجهز شده اند.

این پردازنده همانند پردازنده A12 Bionic آیفون ایکس اس با استفاده از فرآیند ساخت ۷ نانومتری ساخته شده که سرعت قابل توجهی را برای آنها به ارمغان آورده است. همچنین هر دو آنها از رابط کاربری EMUI 9.0 Huawei استفاده کرده و با آندرید Android 9 Pie اجرا می شوند.

مقایسه هواوی میت 20 و هوآوی میت 20 پرو

نسخه پرو دارای رم ۶ و ۸ گیگابایتی است در حالی که نسخه استاندارد از رم ۴ و ۶ گیگابایتی برخوردار است. از نظر حافظه هم گفته می شود که دو نسخه ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی از میت ۲۰ پرو و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی از میت ۲۰ عرضه شده است. از فرمت Nano Memory Card شرکت هوآوی برای افزایش حافظه هم پشتیبانی می کنند. هر دو مورد نیروی لازم برای گیمینگ، اجرای اپلیکیشن ها و عملکردهای چند وظیفه ای را برای شما فراهم می آورند.

میت ۲۰ پرو دارای یک باتری کمی بزرگتر نسبت به میت ۲۰ است این مدل دارای باتری ۴۲۰۰ میلی آمپری در حالی که باتری استفاده شده در میت ۲۰ ۴۰۰۰ میلی آمپری است اما این مقدار اضافی ظرفیت احتمالا برای رزولوشن بالاتر آن در نظر گرفته شده است. به طور میانگین آنها می توانند تا روز دوم هم دوام داشته باشند. هر دو از شارژ سریع پشتیبانی می کنند اما تنها نسخه پرو از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند.

شما می توانید با استفاده از پنل پیشرفته مقایسه گوشی در این سایت هر مدلی را که مد نظر داشته باشید به راحتی و در کمترین زمان ممکن مقایسه کنید.نظر شما در مورد خرید گوشی های معرفی شده چیست؟

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن