خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشیمقایسه گوشی های سامسونگمقایسه گوشی های شیائومی

مقایسه شیائومی می ۱۰ پرو و گلکسی اس ۲۰؛ دو پرچمدار قدرتمند دنیای موبایل

شیائومی با عرضه گوشی موبایل خود قابلیت A-game را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. در حالی که به نظر می‌رسد سامسونگ با عرضه سری اس بیشتر بر قابلیت‌های دوربین تأکید داشته است. سخت‌افزار مورد استفاده در هر یک از این دو پرچمدار مشخص است. شیائومی و سامسونگ تمرکز زیادی بر قابلیت‌های دوربین و طراحی باشکوه‌تر هر چه بیشتر محصولات ۲۰۲۰ خود داشته‌اند.

 

شیائومی می 10 پرو در مقابل اس 20

طراحی:

شیائومی می ۱۰ پرو پرچمدار بودن خود را با برخورداری از حداقل حاشیه ممکن و طراحی منحنی نمایشگر نشان داده است. عمده قسمت جلو شیائومی می ۱۰ پرو را نمایشگر تشکیل داده است. اندازه این نمایشگر ۶.۶۷ اینچ بوده و از پنل AMOLED بهره برده است. در پنل عقب ماژول دوربین و لوگو موبایل شیائومی خودنمایی می‌کند. پنل جذاب عقب نیز به صورت انحنا‌دار طراحی شده که در دست گرفتن آن را راحت‌تر کرده و ارگونومی آن را بالا برده است.

در مقابل گلکسی اس ۲۰ از یک طراحی نسبتاً کم‌نظیر در عین حال کاربردی بهره برده است. همانند شیائومی می ۱۰ پرو قسمت عمده پنل جلو آن را نمایشگر تشکیل داده و برای جای دادن دوربین سلفی نیز طراحی هول-پانچ را بکار گرفته است. استفاده از ماژول بزرگ برای دوربین‌ها به ترند طراحی گوشی موبایل تبدیل شده است. آیفون ۱۱ و پیکسل ۴ هر دو از ماژول‌های نسبتاً بزرگی برخوردار هستند. این امر برای گلکسی اس ۲۰ نیز اتفاق افتاده است؛ اما به دلیل استفاده از طراحی مستطیل شکل، بسیار بهتر به نظر می‌رسد. به طور کلی گلکسی اس ۲۰ به دلیل طراحی کم نظیر و جایگاه خردمندانه ناچ دوربین سلفی و همچنین طراحی دوربین‌های عقب از نظر طراحی برنده میدان است.

از نظر مواد سازنده نیز تفاوت چندانی با هم ندارند. بدنه هر دو از جنس شیشه گوریلاگلس ساخته شده؛ گرچه نسخه گوریلاگلس گلکسی اس ۲۰ بالاتر است. فریم هر دو هم از جنس آلومینیوم ساخته شده است.

نمایشگر:

galaxy s20

شیائومی می ۱۰ به یک نمایشگر ۶.۶۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز مجهز شده است. هول-پاچ آن که دربردارنده یک دوربین سلفی است که در گوشه سمت چپ نمایشگر جای داده شده است. شاید برخی از کاربران نمایشگر منحنی آن را دوست نداشته باشند؛ اما قطعاً از نظر زیبایی جلوه خاص و منحصر به فردی به این گوشی شیائومی داده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۴,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

در مقابل گلکسی اس ۲۰ از نظر نمایشگر، کمی کوچک‌تر بوده و از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی بهره برده است. از نظر شباهت نیز گفته می‌شود که هر دو این نمایشگر‌ها برای جای دادن دوربین سلفی از طراحی هول_پانچ بهره برده‌اند.

گرچه به نظر می‌رسد که این دو پرچمدار از نظر تئوری می‌توانند با هم رقابت کنند؛ اما نمایشگر گلکسی اس ۲۰ با رزولوشن و نرخ تازه‌سازی بالاتر برنده این رقابت خواهد بود. این ویژگی این نمایشگر را در مقابل نمایشگر شیائومی می ۱۰ پرو شارپ‌تر و روان‌تر کرده است.

برای اطلاع از قیمت گوشی های سامسونگ به سایت ۱۹ کالا مراجعه کنید

دوربین:

شاید بخواهید بدانید که دوربین این دو  پرچم‌دار به چه صورت است. گرچه هنوز صحبت پیرامون ارائه تجربه کاربری این دوربین‌ها زود است؛ اما از نظر تئوری نیز این دوربین‌ها تفاوت‌هایی باهم دارند.

مهترین تفاوت این دو، استفاده از  لنز‌های اصلی متفاوت است. شیائومی همانند سری می نوت ۱۰ خود در این گوشی نیز از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره برده است در حالی که سامسونگ با سیاستی متفاوت این لنز را برای مدل گلکسی اس ۲۰ اولترا در نظر گرفته و از لنز ۶۴ مگاپیکسلی بهره برده است. جای هیچ شکی نیست که قابلیت‌های تراشه پرقدرت اسنپدراگون ۸۵۶ به همراه این لنز عملکرد خارقالعاده‌ای را برای شیائومی می ۱۰ پرو به ارمغان خواهد آورد.

بهترین دوربین گوشی

امتیازی که دگزومارک به دوربین شیائومی می ۱۰ پرو اختصاص داده نیز این ادعا را به خوبی تأیید می‌کند، اما الگوریتم‌های نرم افزاری سامسونگ را نیز نباید نادیده گرفت. از نظر دوربین نیز شیائومی می ۱۰ پرو یک قدم جلو‌تر است، به این دلیل که بر خلاف سلفی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰، از سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره برده است.

سخت افزار:

بر اساس خبرهایی که تاکنون در رابطه با تراشه اگزینوس منتشر شده، ظاهرا ً این تراشه به قدرت تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ نخواهد رسید. نسخه‌های گلوبال s20 از تراشه اگزینوس استفاده کرده‌اند، از‌این‌رو ممکن است شیائومی می ۱۰ از نظر سخت‌افزاری نیز نسبت به گلکسی اس ۲۰ در جدول امتیازات بالاتر قرار گیرد.

برای اطلاع از قیمت گوشی s20 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

باتری:

باتری‌های بکار رفته در این دو پرچم‌دار مدعی نیز تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. باتری بکار رفته در شیائومی می ۱۰ پرو ظرفیتی برابر با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر داشته، در حالی که باتری گلکسی اس ۲۰، ۴۰۰۰ میلی آمپری است. از نظر نسخه فست شارژ نیز سامسونگ جهش قابل‌توجهی را نشان نمی‌دهد و از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵ وات استفاده کرده در حالی که تکنولوژی شارژ سریع شیائومی می ۱۰ پرو ۵۰ واتی است. شارژ بی‌سیم استفاده شده در پرچمدار ۲۰۲۰ شیائومی ۳۰ واتی بوده در حالی که سامسونگ از نسخه Fast Qi/PMA با ظرفیت ۱۵ وات بهره برده است.

در پایان می‌بایست گفت هر دو گوشی‌ موبایل به نسبت نسخه‌های قبلی خود جهش بسیار قابل‌توجه و چشمگیری دارند. تنها چند روز از معرفی این دو پرچمدار می‌گذرد؛ اما به طور کلی و از نظر تئوری دوربین شیائومی می ۱۰ پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مقابل کارت طلایی گلکسی اس ۲۰ نیز نمایشگر آن است. باتری شیائومی می ۱۰ پرو نیز مطمئناً عملکرد قابل‌توجهی را از خود نشان خواهد داد.

اگر برچسب قیمتی را در نظر بگیرید باز هم شیائومی برنده میان خواهد شد، چرا که توانسته با قیمتی بسیار کمتر از رقیب خود بهترین امکانات سخت‌افزاری ممکن را در گوشی‌های پرچمدار خود مورد استفاده قرار دهد. نظر شما در مورد این دو مدل چیست؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید.

برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی می ۱۰ پرو به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

امکانات:

اس 20

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

دوربین شیائومی می 10 پرو و گلکسی اس 20 چه تفاوت عمده ای با یکدیگر دارند؟

✔️ مهترین تفاوت این دو، استفاده از لنز‌های اصلی متفاوت است. شیائومی همانند سری می نوت ۱۰ خود در این گوشی نیز از لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره برده است در حالی که سامسونگ با سیاستی متفاوت این لنز را برای مدل گلکسی اس ۲۰ اولترا در نظر گرفته و از لنز ۶۴ مگاپیکسلی بهره برده است. امتیازی که دگزومارک به دوربین شیائومی می ۱۰ پرو اختصاص داده نیز این ادعا را به خوبی تأیید می‌کند، اما الگوریتم‌های نرم افزاری سامسونگ را نیز نباید نادیده گرفت. از نظر دوربین نیز شیائومی می ۱۰ پرو یک قدم جلو‌تر است، به این دلیل که بر خلاف سلفی ۱۰ مگاپیکسلی گلکسی اس ۲۰، از سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بهره برده است.

از نظر عملکرد باتری گوشی Mi 10 Pro و S20 چه تفاوتی دارند؟

✔️ باتری‌های بکار رفته در این دو پرچم‌دار مدعی نیز تفاوت‌های قابل‌توجهی دارد. باتری بکار رفته در شیائومی می ۱۰ پرو ظرفیتی برابر با ۴۵۰۰ میلی‌آمپر داشته، در حالی که باتری گلسی اس 20، ۴۰۰۰ میلی آمپری است. از نظر نسخه فست شارژ نیز سامسونگ جهش قابل‌توجهی را نشان نمی‌دهد و از تکنولوژی شارژ سریع ۲۵ وات استفاده کرده در حالی که تکنولوژی شارژ سریع شیائومی می ۱۰ پرو ۵۰ واتی است. شارژ بی‌سیم استفاده شده در پرچمدار ۲۰۲۰ شیائومی ۳۰ واتی بوده در حالی که سامسونگ از نسخه Fast Qi/PMA با ظرفیت ۱۵ وات بهره برده است.

ارزش خرید گوشی شیائومی می 10 پرو بیشترست یا گوشی سامسونگ گلکسی اس 20؟

✔️ هر دو گوشی‌ موبایل به نسبت نسخه‌های قبلی خود جهش بسیار قابل‌توجه و چشمگیری دارند. تنها چند روز از معرفی این دو پرچمدار می‌گذرد؛ اما به طور کلی و از نظر تئوری دوربین شیائومی می 10 پرو حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مقابل کارت طلایی گلکسی اس ۲۰ نیز نمایشگر آن است. باتری شیائومی می ۱۰ پرو نیز مطمئناً عملکرد قابل‌توجهی را از خود نشان خواهد داد. اگر برچسب قیمتی را در نظر بگیرید باز هم شیائومی برنده میان خواهد شد، چرا که توانسته با قیمتی بسیار کمتر از رقیب خود بهترین امکانات سخت‌افزاری ممکن را در گوشی‌های پرچمدار خود مورد استفاده قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن