خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

مقایسه ۳ گوشی جدید و جنجالی آیفون

و بالاخره بعد از یک سال شایعات و حدس و گمان های متعدد اپل محصولات جدیدش را در رویدادی که سالانه در ماه سپتامبر برگذار می شود معرفی کرد. این رویداد در محل برگزاری رویدادهای این شرکت در کالیفورنیا انجام گرفت، در این رویداد اپل واچ سری ۴، آیفون ایکس اس، و آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر معرفی شدند. آیفون ایکس آر مدل ارزان قیمت این سری گوشی های آیفون در نظر گرفته می شود و طراحی آن مشابه به XS است بوده از طرفی قیمت آن بسیار کمتر است.

 

اما در واقع قیمت آن باز هم از قیمت آیفون ایکس بالاتر است. XS و XS Max هر دو جانشین گوشی آیفون ایکس بوده و در سری پرچم داران گوشی های هوشمند قرار می گیرند. آیفون ایکس اس همانند آیفون ایکس به یک پنل ۵٫۸ اینچی مجهز شده اما ایکس اس مکس نسل بعدی نسخه های پلاس این برند به حساب می آید که از یک پنل ۶٫۵ اینچی استفاده کرده است. در ادامه به مقایسه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری این سه مدل گوشی آیفون خواهیم پرداخت.

مقایسه ۳ گوشی جدید و جنجالی آیفون

طراحی:

اولین چیزی که در طراحی این سه مدل به چشم می خورد این است که در طراحی پنل جلو آنها از آیفون ایکس تقلید شده و نمایشگر آنها بدون لبه است. هیچ یک از این مدل ها سنسور اثر انگشت Touch ID نداشته و برای باز کردن قفل و دسترسی به اپلیکیشن های شخصی بر Face ID متکی هستند در نتیجه همه از بریدگی صفحه نمایش برخوردار هستند. از نظر طراحی شباهت دیگری که دیده می شود، برخورداری از پنل شیشه ای عقب است از این رو امکان پشتیبانی از شارژ بی سیم Qi برای همه آنها فراهم شده و به علاوه از گواهینامه IP67 و IP68 مقاومت در برابر آب هم برخوردار هستند. نکته جالب این است که این بار شرکت اپل این امکانات را در هر سه مدل خود گنجانده است.

با وجود این شباهت ها این چند مدل تفاوت های چشمگیری هم دارند. آیفون XR در رنگ های متنوعی عرضه خواهد شد که شامل آبی مشکی، سفید، مرجانی، زرد و قرمز می شود. اما اگر iPhone XS و iPhone XS Max را مد نظر داشته باشید می بایست از میان رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی یکی را انتخاب کنید. مواد به کار رفته در ساخت هم متفاوت است. فریم آیفون ایکس آر آلومینیومی بوده در حالی که فریم آیفون ایکس اس و آیفون ایکس مکس هر دو از جنس استیل ساخته شده بنابراین براق تر بوده و پرداخت زیبا تری هم دارد. ابعاد این گوشی ها نیز با هم فرق می کند. همچنین خاطر نشان می شود که برای اولین بار اپل محصولی تولید کرده که از دو سیم کارت پشتیبانی می کند و آن نسخه ۶٫۵ اینچی آیفون است.

مقایسه ۳ گوشی جدید و جنجالی آیفون

ابعاد و وزن:

• آیفون ایکس آر: ۱۵۰٫۹× ۷۵٫۷ × ۸٫۳ میلی متر با وزن ۱۹۴ گرم

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

• آیفون ایکس اس مکس: ۱۵۷٫۵× ۷۷٫۴ × ۷٫۷ میلی متر با وزن ۲۰۸ گرم

• آیفون ایکس اس: ۱۴۳٫۶× ۷۰٫۹ × ۷٫۷ میلی متر با وزن ۱۷۷ میلی متر

مقایسه ۳ گوشی جدید و جنجالی آیفون

نمایشگر:

می توان گفت مهمترین تفاوت میان گوشی آیفون ایکس آر و آیفون ایکس اس نمایشگر آنها است. iPhone XR به یک صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی از نوع Liquid Retina LCD مجهز شده در حالی که XS از تکنولوژی Super Retina OLED بهره برده و در دو اندازه متفاوت ۵٫۸ و ۶٫۵ عرضه شده است. همان طور که می دانید پنل های OLED از جهت های بسیاری بهتر از پنل‌های LCD عمل می کنند. به طور کلی رنگ ها در این نوع پنل روشن تر و شاداب تر بوده و کانتراست بهتر است.

به لطف نمایش عالی و فوق العاده رنگ مشکی نمایشگرهای OLED محتوای HDR را بسیار بهتر از پنل های LCD نمایش می دهند. iOS 12 نسخه ای است که در هر سه مدل به کار گرفته است. این نسخه امکاناتی چون Screen Time را به ارمغان آورده و ناتیفیکیشن های بسیار بهتری دارد از طرفی دیگر سرعت و عملکرد آن هم ارتقاء پیدا کرده است.

دوربین:

دوربین بدون شک یکی از سوال برانگیزترین امکانات یک گوشی هوشمند به حساب می آید و برای اکثر کاربران حائز اهمیت است خصوصا اینکه بخواهید پول زیادی را به خرید آن اختصاص دهید. اپل این بار بر روی دوربین های خود تمرکز زیادی داشته و نسبت به ورژن های قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده اند.

مقایسه ۳ گوشی جدید و جنجالی آیفون

 

ایکس اس و ایکس اس مکس هر دو دارای دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی دوگانه هستند که یکی از این سنسورها دارای دیافراگم f/1.8 و سنسور زاویه باز آنها از دیافراگم f/2,4 استفاده کرده است. هر دو این سنسورها از ویژگی OIS برخوردار هستند. دوربین iPhone XR دقیقا مشابه به لنز استفاده شده در iPhone XS بوده اما تنها یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

هر سه از حالت Smart HDR برخوردار بوده که برای بهبود سایه روشن ها و سایه ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین عملکرد دوربین سلفی آنها نیز در مقایسه گوشی با قبل ارتقاء پیدا کرده است. از سنسور سریع تری استفاده شده و قادر هستند که در حالتی که عمق میدان تغییر می کند نیز پرتره های بسیار خوبی ثبت کنند.

نتیجه گیری:

به طور کلی آیفون در طراحی این مدل ها از طراحی آیفون ایکس استفاده کرده و توانسته است امکاناتی چون بریدگی و Face ID را با قیمت کمتری در دسترس کاربران خود قرار دهد. با برخورداری از پنل های OLED و فریم های استیل سری XS ارتقاء قابل توجهی دارند. نظر شما در مورد خرید گوشی های معرفی شده چیست؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن