خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایلراهنمای خریدمقایسه گوشی های سامسونگ

مقایسه بهترین مدل های سری A سامسونگ؛ گلکسی ای ۸۰ و گلکسی ای ۷۰

سامسونگ در ماه آوریل ۲۰۱۹ دو گوشی از سری A را معرفی کرده است. این دو شامل گلکسی ای ۸۰ و گلکسی ای ۷۰ می شود. گوشی اول دوربین قابل چرخش و متحرک را به خدمت گرفته در مقابل در مدل دوم صفحه نمایش و باتری بزرگ خودنمایی می کند. در این مقاله قصد داریم که به برخی از شباهت ها و تفاوت های آنها نگاهی بیاندازیم. در ادامه خواهیم گفت که کدام یک از دو پرچم دار برای شما مناسب تر خواهد بود.

مقایسه گلکسی ای 70 و گلکسی ای 80

شباهت های بین Galaxy A80 و Galaxy A70:

بارزترین شباهت آنها برخورداری از نمایشگر ۶٫۷ با کیفیت تصویر Full HD+ از نوع Super AMOLED است. بنابراین هر دو می توانند تجربه بی نظیری را از مالتی مدیا را در اختیار کاربران خود قرار دهند. علاوه بر این، هم ای ۸۰ و هم ای ۷۰ در بردارنده فریم فلزی بوده در حالی که پنل پشت و جلو از شیشه ساخته شده است. همچنین سنسور اثر انگشت هم در هر دو آنها زیر صفحه نمایش قرار دارد. حافظه داخلی آنها ۱۲۸ گیگابایت بوده و تجربه نرم افزاری تقریباً یکسانی را هم ارائه خواهند داد.

مقایسه ای 80 و ای 70

تفاوت های گلکسی ای ۸۰ و گلکسی ای ۷۰:

طراحی:

Samsung Galaxy A80 از نمایشگر یکپارچه استفاده کرده که به لطف ماژول دوربین قابل چرخش آن حاصل شده است. زمانی که دکمه دوربین سلفی در نرم افزار دوربین فشار داده می شود این دوربین قادر است به صورت خودکار چرخیده و به عنوان دوربین جلو عمل می کند. Samsung Galaxy A70 از طراحی استاندارد این روزها بهره برده است. صفحه آن با بریدگی قطره ای ساخته شده که دورین سلفی را در خود جای داده است. همچنین دوربین سه گانه اصلی آن به صورت عمودی در گوشه سمت چپ پنل عقب قرار گرفته است.

صفحه نمایش:

  • Galaxy A80: طراحی New Infinity
  • Galaxy A70: طراحی Infinity U

در حالی که اندازه و رزولوشن نمایشگرها یکی است اما خود نمایشگرها از نظر طراحی متفاوت هستند. ای ۸۰ از پنل تمام صفحه و یکپارچه بهره برده است. سامسونگ این پنل را New Infinity نامگذاری کرده است. در مقابل ای ۷۰ بر روی نمایشگر خود یک برش بسیار کوچک قطره ای شکل داشته که در مرکز آن جای داده شده است. این پنل Infinity U نامیده شده است. از نظر کیفیت تصویر هر دو به یک صورت عمل کرده و از جمله ویژگی های این نوع پنل ها در مجموع ارائه رنگ و روشنایی عالی است.

اندازه:

  • Galaxy A80: 165.2 x 76.5 x 9.3 میلی متر
  • Galaxy A70: 164.3 x 76.7 x 7.9 میلی متر

از نظر اندازه تقریباً یکسان بوده تنها موردی که فرق دارد ضخامت آنها است. A80 به طور قابل توجهی ضخیم تر از A70 بوده و وزن بیشتری دارد. در مقابل ای ۷۰ سبک تر و باریک تر است. از این رو راحت تر در دست گرفته شده و ارگونومی تر است.

دوربین ها:

  • Galaxy A80: دوربین سه گانه قابل چرخش (۴۸+۸ مگاپیکسلی+ دوربین ثبت عمق ۳D Depth)
  • Galaxy A70: دوربین سه گانه ( ۳۲+۵+۸ مگاپیکسل)-دوربین جلو ۳۲ مگاپیکسلی

شاید مهمترین تفاوت ها مربوط به دوربین ها باشد. از جمله نقاط قوت طراحی به کار گرفته شده برای ماژول دوربین ها در ای ۸۰ این است که می توان از همان لنزها و رزولوشن دروبین عقب برای دوربین سلفی هم استفاده کرد. دوربین ای ۷۰ هم در بردارنده سه لنز بوده اما طراحی آن کاملاً با ای ۸۰ فرق می کند. علاوه بر سنسور اصلی از یک سنسور واید هم برخوردار است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

ای ۷۰ علاوه بر سنسور اصلی از یک لنز اولترا واید و یک سنسور عمق نیز بهره برده اما دوربین سلفی آن تنها در بردارنده یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی است. سنسور سوم در ای ۸۰ از نوع TOF 3D است که با محاسبه مدت زمان فاصله تا اشیاء عمق آنها را اندازه گیری می کند و بهتر از سنسور های عمق معمولی عمل می کند اما لنز سوم در ای ۷۰ یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی معمولی است.

باتری:

  • Galaxy A80: 3700 میلی آمپر
  • Galaxy A70: 4500 میلی آمپر​

گلکسی ای ۸۰ نسبت به ای ۷۰ باتری کوچکتری دارد اما از برخی از قابلیت های نرم افزاری هوش مصنوعی برخوردار بوده که مصرف باتری را کاهش خواهد داد. هر دو مدل از شارژ سریع ۲۵ واتی هم پشتیبانی می کند. ای ۷۰ دارای یک باتری بسیار بزرگ است. اما آنها از شارژ وایرلس پشتیبانی نمی کنند.

پردازنده:

  • Galaxy A80: Qualcomm Snapdragon 730
  • Galaxy A70: Qualcomm Snapdragon 675

یکی دیگر از تفاوت های مهم این دو قدرت تراشه ای است که در آنها به کار رفته است. گلکسی ای ۸۰ از پردازنده کمی پیشرفته تر برخوردار بوده از این رو می تواند هم سریع تر و قدرتمند تر از ای ۷۰ عمل کند. در واقع این همان پردازنده ای است که در اولین پرچمدار سری ردمی یعنی ردمی کی ۲۰ هم به کار رفته است. تراشه Snapdragon 675 به منظور بهبود عملکرد پردازنده، هسته های Kryo بهتری را به خدمت گرفته است.

به طور کلی Kryo 460 حتی قوی تر از این هسته در Snapdragon 710 است اما پردازنده گرافیکی آن کمی نسبت به Snapdragon 710، عملکرد ضعیف تری دارد. در واقع این همان پردازنده ای است که در گلکسی ام ۴۰ و موتورولا موتو زد ۴، سامسونگ گلکسی ای ۶۰ و ردمی نوت ۷ پرو نیز به خدمت گرفته شده است.

در مقایسه با پرچم دارانی چون سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و می توان گفت که برای مثال امتیازی که بنچمارک آنتوتو به آن اختصاص داده به طور میانگین ۳۲۶٫۱۸۶ است این در حالی است که امتیاز این بنچمارک برای ای ۷۰ برابر با ۱۷۰٫۹۷۹ و برای ای ۸۰ برابر با ۲۰۴٫۳۰۱ است.

  • سامسونگ گلکسی اس ۱۰: ۳۲۶٫۱۸۶
  • سامسونگ گلکسی ای ۸۰: ۲۰۴٫۳۰۱
  • سامسونگ گلکسی ای ۷۰: ۱۷۰٫۹۷۹

19kala

سایر مشخصات سخت افزاری: 

  • Galaxy A80: عدم پشتیبانی از کارت حافظه microSD و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون
  • Galaxy A70: پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا ۵۱۲ مگابایت و پشتیبانی از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون

علاوه بر مواردی که در بالا اشاره شد این مدل تنها در یک نسخه ۱۲۸/۸ گیگابایتی عرضه شده است. ای ۷۰ در دو نسخه یکی با رم ۶ و دیگری با رم ۸ گیگابایتی عرضه شده اما حافظه هر دو ۱۲۸ گیگابایت است.

رنگ بندی:

  • گلکسی ای ۸۰: سفید مشکی طلایی
  • گلکسی ای ۷۰: مشکی، آبی، مرجانی و سفید​​

نتیجه گیری:

بدون شک از نظر طراحی ای ۸۰ یکی از جالب ترین و جذاب ترین مدل ها را در این سری دارد اما این بدان معنا نیست که می تواند برای همه سلیقه ها مناسب باشد. می بایست دید که این مدل در عمل چه عملکردی را از خود نشان خواهد داد. در حالی که a70 دارای نمایشگر و باتری بزرگ است. از جک ۳٫۵ میلی متری هدفون پشتیبانی کرده، از این رو بدون نیاز به مبدل می توان از تمام مدل های هدفون و هندزفری سیمی استفاده کرد. همچنین از microSD نیز پشتیبانی می کند و استفاده از درگاه اختصاصی برای آن به این معناست که همزمان می توان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی استفاده کرد. از مقدار رم کافی برخوردار بوده و قیمت گوشی به نسبت کمتری نیز نسبت به ای ۸۰ دارد بنابراین یکی از آپشن های بسیار خوب در نظر گرفته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن