خرید گوشی گیمینگ شیائومی
مقایسه گوشیمقایسه گوشی های شیائومیمقایسه گوشی های نوکیامقایسه گوشی های هواوینقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

ویدئو مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ با نوکیا ۶.۲، هوآوی وای ۹ پرایم و می ای ۳

این بار نیز تیم فنی تصمیم گرفته تا به مقایسه چهار گوشی از ۳ برند‌ مطرح هواوی شیائومی و گوشی نوکیا بپردازد.

راهبرد تیم فنی ۱۹کالا شناخت همه جانبه محصول از جمله گوشی موبایل به مشتری است. در این راستا همواره سعی می‌کند تا محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار را با هم مقایسه کند و نتیجه آن را در اختیار شما قرار دهد و به شما این امکان را بدهد که انتخاب بهتری داشته باشید.

نکته: همان طور که می‌دانید قیمت گوشی موبایل در بازار ایران متأثر از عوامل بسیاری مثل تفاوت ارز خریداری شده، کمبود برند یا یک مدل خاص و… همیشه متفاوت و در نوسان است، خاطر نشان می‌کنیم که انتخاب این موارد بر اساس قیمت پایه اعلام شده به دلار بوده است.

در واقع اگر قصد خرید گوشی تا ۲۰۰ دلار را داشته باشید این بررسی می‌تواند شما را برای یک انتخاب هوشمندانه یاری رساند. در این ویدئو شما شاهد مقایسه گوشی شیائومی می نوت ۸ با نوکیا ۶.۲، mi A3 و (۲۰۱۹) Y9 primeخواهید بود.

مقایسه از نظر طراحی:

ابتدا در این ویدئو شما شاهد مقایسه طراحی و متریال ساخت این مدل‌ها هستید. به نظر شما کدام یک از این چهار مدل عملکرد بهتری خواهد داشت؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم. مواد بکار رفته در ساخت فریم سه مدل هواوی وای ۹ پرایم (۲۰۱۹)، نوکیا ۶.۲ و ردمی نوت ۸ هر سه پلاستیک است؛ اما می ای ۳ کمی متفاوت‌تر عمل کرده و در ساخت بدنه از گوریلاگلس ۵ استفاده کرده است. 

باید بگم که هر ۴ مدل از نظر متریال عالی بوده و طراحی زیبایی دارند، گلس پنل پشت نوکیا ۶.۲ براق‌تر از بقیه به نظر می‌رسد و تقریباً بازتاب آن همانند بازتاب آینه به نظر می‌رسد که جلوه خاصی به این گوشی بخشیده است.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مقاله پیشنهادی: گوشی ارزان نوکیا

مقایسه از نظر نمایشگر:

از نظر نمایشگر هم باید گفت که هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد به این دلیل که به جای طراحی ناچ-استایل از دوربین پاپ‌آپ بهره برده است. به همین دلیل نمایشگر آن جذاب‌تر به نظر می‌‍رسد. بعد از بررسی و مقایسه گوشی‌ها از نظر طراحی ما باتری آنها را محک زده‌ایم که در ویدئو موجود شما شاهد نتیجه آن خواهید بود. شرایط استانداردی که برای مقایسه گوشی در نظر گرفته شده پخش یک ویدئو مشابه بر روی هر چهار مدل با میزان متوسط روشنایی و صدا بوده است. در مرحله بعد این مقایسه گوشی، عملکرد نمایشگر این گوشی‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر بخواهیم در مورد نمایشگر‌های این ۴ مدل نظر دهیم، نوکیا ۶.۲ و ردمی نوت ۸ تصویر بهتری را به نمایش گذاشته‌اند، نور صفحه نمایش Y9prime نسبت به بقیه کمتر بوده و بیشترین میزان نور و شارپنس صفحه متعلق به Mia3 بوده است؛ ولی متأسفانه این گوشی رزولوشن پایین‌تری هم نسبت به ۳ مدل دیگر دارد. اگر شما بخواهید بدانید که کدام یک از این مدل‌ها برنده‌ی این قسمت است باید ویدئو را مشاهده کنید، خودتان متوجه خواهید شد که نوکیا ۶.۲ قطعأ از این نظر بهتر عمل کرده است. در مرحله بعد مهمترین قسمت این گوشی‌ها از جمله دوربین، مقایسه شده است.

مقایسه گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ با هوآوی وای ۹ پرایم، نوکیا ۶.۲ و می ای ۳:

صادقانه باید گفت که اکثر گوشی‌ها در شرایط نوری ایده‌آل به خوبی عمل می‌کنند و حتی گوشی‌های ارزان قیمت نیز در این شرایط عکس‌های قابل‌قبولی را ارائه می‌دهند؛ اما در مواقعی که شرایط نوری کم است، نقطه قوت و ضعف یک گوشی مشخص می‌شود. از این رو تیم ما تصمیم گرفته که این چهار گوشی را در شرایط نوری کم و ضعیف محک بزند. 

در ابتدا به نوع لنز‌هایی که هر یک از این چهار مدل مورد استفاده قرار داده‌اند اشاره می‌کنیم:

شیائومی می ای ۳:

  • دوربین چهار‌گانه متشکل از لنز اصلی ۴۸  مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی
برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی mi a3 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

هواوی وای ۹ پرایم (۲۰۱۹)

  • دوربین اصلی سه‌گانه متشکل از لنز اصلی  ۱۶ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی پاپ‌آپ ۱۶ مگاپیکسلی

برای اطلاع از قیمت گوشی هواوی y9 prime 2019 به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

شیائومی ردمی نوت ۸:

  • دوربین اصلی چهارگانه متشکل از لنز اصلی  ۴۸ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
برای اطلاع از قیمت گوشی شیائومی نوت ۸ پرو به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

نوکیا ۶.۲:

  • دوربین اصلی  سه‌گانه متشکل از لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
برای اطلاع از قیمت گوشی نوکیا ۶.۲ به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

نتیجه کلی مقایسه دوربین گوشی های مذکور را در ویدئو موجود به خوبی مشاهده می‌کنید؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که در این مقایسه مدل‌هایی که از دیافراگم بهتری استفاده کرده‌اند در جذب نور موفق‌تر بوده در نتیجه، عکس های روشن تری را ثبت کرده‌اند.

بعد از تست و مقایسه گوشی‌ها از نظر دوربین اصلی، دوربین سلفی نیز مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. در این اینجا می ای ۳ عملکرد بهتری را نسبت به بقیه از خود نشان داده است. بعد از آن هواوی وای ۹ پرایم ۲۰۱۹ سلفی‌های بهتری را ثبت می‌کند؛ اما عملکرد خوب خود را مدیون بهینه‌سازی‌های نرم افزاریست و گوشی نوکیا ۶.۲ نیز نسبت به بقیه ضعیف‌تر عمل کرده که با توجه به لنز ۸ مگاپیکسلی عملکرد آن قابل توجیه است.

مقایسه از نظر عملکرد:

در مرحله بعدی مقایسه گوشی‌های شیائومی می نوت ۸ با نوکیا ۶.۲، می ای ۳ و هواوی وای ۹ پرایم، شما شاهد تست عملکرد این گوشی‌ها خواهید بود. اگر از جمله کاربرانی هستید که عملکرد سخت‌افزاری یک مدل گوشی برای شما در اولویت است، این قسمت ویدئو را از دست ندهید به این دلیل که یک دید کامل و همه جانبه را نسبت به عملکرد تراشه بکار رفته در آنها به شما خواهد داد.

برای تست عملکرد نیز تیم ما بازی کال.آف. دیوتی و بازی پابجی را بر روی همه این مدل‌ها اجرا کرده ، تا این مدل‎ها را از نظر گرافیک و عملکرد سخت‌افزاری مورد مقایسه قرار دهد. این دو بازی با نهایت تنظیمات گرافیکی بر روی این مدل‌ها اجرا شده است. نتیجه این تست خارق‌العادست و به خوبی یک دید کامل را نسبت به این مدل‌ها به شما می‌دهد؛ از‌این‌رو اگر ویدئو را تماشا کنید قطعاً می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

ما به عنوان یک مرجع موبایل در سطح کشور امیدواریم که توانسته باشیم سوالات شما پیرامون این مدل‌‌ها را پاسخ داده باشیم. ویدئو را تماشا کرده و نظرات خود را در مورد مقایسه گوشی شیائومی می نوت ۸ و سه مدل دیگر با کاربران مجله ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

نمایشگر گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ با نوکیا ۶.۲، هوآوی وای ۹ پرایم و می ای ۳ نسبت به یکدیگر چگونه‌اند؟

✔️ از نظر نمایشگر هم باید گفت که (2019) Y9 prime کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد به این دلیل که به جای طراحی ناچ-استایل از دوربین پاپ‌آپ بهره برده است. به همین دلیل نمایشگر آن جذاب‌تر به نظر می‌‍رسد. اگر بخواهیم در مورد نمایشگر‌های این ۴ مدل نظر دهیم، نوکیا ۶.۲ و ردمی نوت ۸ تصویر بهتری را به نمایش گذاشته‌اند، نور صفحه نمایش Y9prime نسبت به بقیه کمتر بوده و بیشترین میزان نور و شارپنس صفحه متعلق به Mia3 بوده است؛ ولی متأسفانه این گوشی رزولوشن پایین‌تری هم نسبت به ۳ مدل دیگر دارد.

عملکرد باتری کدام یک از گوشی های گوشی‌های redmi note 8، nokia 6/2، y9 prime و mi a3 بهترست؟

✔️ شیائومی نوت ۸ پرو از یک باتری 4000 میلی آمپری، گوشی نوکیا 6.2 یک باتری 3500 میلی آمپری، گوشی وای 9 پرایم باتری 4000 میلی آمپری و گوشی می ای 3 نیز یک باتری 4030 بهره می برند. برای بررسی عملکرد باتری همان طور که در ویدیو مشخص است یک ویدیو مشابه تحت شرایط استاندارد در تمام نسخه ها پخش شد؛ نتیجه بیانگر آنست که گوشی می ای 3 با 8 درصد کمترین و سه مدل دیگر با 16 درصد بیشترین میزان مصرف باتری را داشتند.

عملکرد گیمینگ گوشی‌های redmi note 8، nokia 6/2، y9 prime و mi a3 نسبت به یکدیگر چگونه است؟

✔️ در بررسی عملکرد گیمینگ گوشی های ذکر شده بازی کال.آف. دیوتی و بازی پابجی را بر روی همه این مدل‌ها اجرا شده که ردمی نوت 8 و شیائومی a3 بهترین و وای 9 پرایم کمترین میزان جزئیات گرافیکی را داشتند، در واقع وای 9 پرایم از کمترین تنظیمات گرافیکی و ردمی نوت 8 و می ای 3 هم از بیشترین تنظیمات گرافیکی بهره برده‌اند.

نوشته های مشابه

‫۲۴ نظرها

  1. سلام من ردمی نوت۸ دارم به نظرتون ارزش داره بفروشم y9prime بخرم

    1. سلام ، از پنل مقایسه گوشی استفاده کنید و این دو گوشی رو از چندین نظر مقایسه کنید.
      www.19kala/ac

  2. سلام من شیامی نوت ۸ دارم به نظرتون ارزش داره بفروشم y9prime بخرم

  3. مقایسه خوبی بود ولی از نظر cpu y9 از همه سرتر بود ولی گفتید ضعیفه

  4. با وجود اینکه طرفدار پرو پا قرص نوکیا عستم اما نوکیا ۶.۲ با تمام مزایایی که داره دوربینش زیاد هنگ میکنه که این خیلی آزاردهنده هست

  5. آقا یکی میگه نوکیا ۶.۲ سخت افزارش خوب نیست . از یک طرف اینجا میگن خوبه . خوب من عاشق نوکیا ۶.۲ هستم . به نظرتون با توجه به اینکه من گیمر کالاف هستم به نظرتون نوکیا ۶.۲ هنگ میکنه یا نه ؟؟؟( در حین بازی )
    و دوم اینکه آیا نوکیا ۶.۲ به مرور زمان کند میشود یا نه ؟؟؟
    خواهشا جواب دهید ممنونم

      1. سلام داداش من خودم سه ساله نوکیا۷پلاس دارم تا الان کند نشده
        پردازنده های اسنپ دراگون هیچوقت کند نمیشن و افت سرعت ندارن

    1. سلام داداش من خودم سه ساله نوکیا۷پلاس دارم تا الان کند نشده
      پردازنده های اسنپ دراگون هیچوقت کند نمیشن و افت سرعت ندارن

    2. من اگر به جای شما بودم شیائومی ردمی نوت ۸ رو انتخاب می‌کردم

  6. واقعا متاسفم که به هیچ عنوان تخصصی بررسی نشده،واشتباهات زیادی وجود داره،از دوستانی که این ویدیو رو ساختن خواهش میکنم یک سری به مقایسه های تخصصی تر در سایتهای خارجی هم نگاهی بندازن،به خصوص دوربین واقعا بی کیفیت وکم جزییات وای ۹ پرایم که فقط نور تصاویر رو اغراق امیز زیاد میکنه وهنگام زوم کردن وعکس کرفتن متوجه کیفیت بسیار پایینش خواهی شد،بنده خودم دستی در بررسی دارم و هر چهار گوشی رو مقایسه کردم به مدت دوماه به طور کامل وبا اطمینان رده بندی میکنم از هر جهت اولmi a3,دوredmi note 8,سه نوکیا ودر اخر وای ۹ پرایم،که فقط از نظر زیبایی بصری وای ۹ مقام اولو داره ولی بسیار خش پذیر ومستعد صدمه دیدنه به خاطر بدنه ضعیفش،بازم تشکر

    1. با سلام ممنونم که نظرات ارزشمند خودتون رو به اشتراک گذاشتید، به هر حال شما که تجربه مقایسه رو داشتید می‌دونید که برای هر مقایسه یه شرایط استاندارد تعریف میشه و طبق شرایط استانداری که برای این مقایسه در نظر گرفته شده، این نتیجه به دست آمده و اخر مقاله هم قید شده که شما هم می‌تونید نظر و تجربه کار با این گوشی‌ها را به اشتراک بذارید،

  7. کلا در مورد بنچمارک اشتباه عمل کردید بنچمارکmi a3یا اشتباه سنجیدین یا مقرضانه چون۱۷۵۰۰۰میباشد،وقتی چیپست با نوت۸ یکیه تازه اندروید وان هم هست چطور میشه ۱۳۸!!!!!من خودم هر دوگوشی رو دارم وبنچمارکmi a3از نوت ۸بیشتر و تا ۱۷۹هزار گرفتم،حتی در سایتهای معتبر هم ببینید وحتی سایت خودantutuبالاتر از نوت ۸ و۱۷۰هزار شده،اصلاح کنید لطفا

  8. خیلی عالی مقایسه کردید دور از تعصب دور از تبلیغات سایت ترنجی باید بیاد از شما یاد بگیره هرچی به نفع خودش و شرکت سامسونگ هستش رو پخش می‌کنه از انتقاد های درست و برعلیه سامسونگ موضع گیری می‌کنه بازم از اطلاعات و راهنمایی که کردید سپاسگزارم

  9. ببخشید فکر می کنم شیائومی ردمی نوت ۸ بدنه ای از گلس داره نه از پلاستیک

  10. سلام
    بسیار بسیار عالی، ممنون از مقایسه خوبتون کارم و راه انداخت

  11. عالی بود، ممنون
    کمک بزرگی به من کرد واقعا مردد بودم که چی باس بخرم دست گلتون درد نکنه

  12. من نمیدونستم گوشی موبایل آنقدر پارامتر های مختلفی برای مقایسه داره. ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن