خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایل

شیائومی ردمی ۸: دو قدم به جلو، یک قدم به عقب

اگر شما هم مانند ما احساس کنید که گویی شیائومی هر هفته یک تلفن جدید را معرفی می‌کند، در اشتباه نیستید Redmi 7 کمتر از شش ماه پیش شروع به کار کرد و کمپانی چینی در حال حاضر جانشین آن یعنی Redmi 8 را رونمایی کرده است.

شیائومی ردمی ۸: دو قدم به جلو، یک قدم به عقب

ردمی ۸ دارای صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی، پردازنده مرکزی Snapdragon 439، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با سنسور IMX363 سونی در بخش پشتی، دوربین سلفی ۸مگاپیکسلی  و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری است که از طریق USB-C شارژ می‌شود. اگر همه این ویژگی‌ها آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که این مدل تقریباً مشابه Redmi 8A است. با وجود این شباهت، تا اینجا می‌توانیم نتیجه بگیرم، این گوشی سه تفاوت اساسی با Redmi 8A دارد: شما از یک سنسور ثانویه ۲مگاپیکسل در پشت، یک سنسور اثر انگشت و حافظه ۶۴ و رم ۴ گیگایابت بهره خواهید بود. رم ۴ با حافظه ۶۴گیگابایتی این مدل با قیمت ۱۴۰ دلار در دسترس خواهد بود و برای ۵ میلیون کاربر اول که اقدام به خرید نمایند، شیائومی ردمی ۸ را با قیمت ۱۲۳ دلار عرضه می‌کند.

در مقایسه با ردمی ۸ ای برای بهرمندی از حافظه ذخیره سازی دوبرابر، ۱ گیگابایت حافظه رم بیشتر و سنسور اثر انگشت فقط ۱۵دلار دیگر پرداخت می‌کنید، یا به عبارت دیگر، ردمی ۸ باعث می‌شود ردمی ۸ ای منسوخ شده و واقعاً دلیلی برای خرید آن وجود نداشته باشد.

البته مطمئناً Redmi 8A یک گزینه ۲ گیگابایتی دارد که از ۹۰ دلار شروع می‌شود و برای کسانی که هزینه کمتری برای خرید گوشی شیائومی در نظر دارند گزینه بهتری است . البته اگر مخاطب حرفه‌ای اسمارتفون هستید به هر حال نباید در سال ۲۰۱۹ یک گوشی با ۲ گیگابایت رم بخرید.

تا اینجای کار معنای دو قدم به جلو و یک قدم به عقب را فهمیدیم:

دو قدم به جلو: شیائومی ردمی ۸؛ سنسور اثر انگشت را در اختیار شما قرار می‌دهد و تنها با پرداخت ۱۵ دلار نسبت Redmi 8A دو برابر بیشتر حافظه داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد، که در واقع آن را منسوخ می‌کند.

یک قدم به عقب: Redmi 8 از اسنپدراگون ۴۳۹ بهره می‌برد، یک حرکت رو به عقب از اسنپدراگون ۶۳۲ در Redmi 7 است.

حالا که می‌دانید Redmi 8 مدل مورد علاقه شما برای خرید گوشی است، بیایید به این مدل نگاهی کلی بیندازیم.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۶۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

طراحی:

شیائومی ردمی ۸: دو قدم به جلو، یک قدم به عقب

پنل پشتی این گوشی هوشمند از پلی‌کربنات ساخته شده که مانند شیشه طراحی شده و درخشش قابل توجهی نیز دارد. علاوه بر این از لحاظ طراحی در این قسمت یک محفظه دوربین مستطیل شکل را شاهد هستید که ماژول دوگانه دوربین، سنسور اثر انگشت و آرم Redmi را در خود جای داده است. همچنین در انتهای آن یک برچسب “طراحی شده توسط شیائومی” را می‌بینید و به طور کلی این مدل طراحی پنل پشت باعث می‌شود کاربر در مقایسه با مدل‌های قبلی احساس بهتری نسبت به ردمی ۸ داشته باشد.

باتری:

یک حرکت خوشایند شیائومی در این مدل استفاده از شارژ USB-C است. این مدل از باتری ۵۰۰۰mAh بهره می‌برد که به راحتی یک بار شارژ ،تا دو روز کامل دوام می‌آورد و دارای شارژ سریع ۱۸ واتی است.

گفته می‌شود، شارژر موجود در بسته‌بندی ۱۰ واتی بوده و برای استفاده از سرعت بیشتر و شارژ ۱۸ واتی، باید یک شارژر به صورت جداگانه خریداری کنید. با وجود داشتن باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری، سنگین بودن وزن آن زیاد احساس نمی‌شود و توزیع وزن نیز عالی است.

نمایشگر و سخت‌افزار:

شیائومی ردمی ۸: دو قدم به جلو، یک قدم به عقب

در بخش جلو آن می‌توانید یک پنل IPS LCD 6.2 اینچی با یک لایه Gorilla Glass 5 را شاهد باشید. نمایشگر دارای یک بریدگی قطره‌ای شکل بوده که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در آن جای داده شده، حاشیه‌ها و نسبت نمایشگر به بدنه خوب است و تنها در لبه پایینی حاشیه نسبتاً وسیعی وجود دارد که شیائومی آرم Redmi را در آن قرار داده است، احتمالاً برای یادآوری به مشتریان که این یک موبایل Realme نیست.

شیائومی ردمی ۸: دو قدم به جلو، یک قدم به عقب

در کنار درگاه شارژ، جک ۳٫۵ میلی‌متری وجود دارد و علاوه بر این، یک شکاف اختصاصی MicroSD را نیز در این بخش شاهد هستید.

همانطور که گفته شد ردمی ۸ پردازنده مرکزی Snapdragon 439 دارد. این انتخاب توسط Xiaomi شگفت‌آور است زیرا Redmi 7 که مدل پایین‌تر و نسل قبلی این گوشی محسوب می‌گردد دارای چیپست Snapdragon 632 است. از لحاظ نرم افزاری این دستگاه با سیستم عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 10.3 اجرا می‌شود.

در بخش سخت‌افزاری این گوشی شما یک پردازنده هشت هسته‌ای (چهار هسته با پرقدرت با فرکانس ۱٫۹۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم قدرت‌تر با فرکانس ۱٫۴۵ گیگاهرتز ) و یک پردازنده گرافیکی Adreno 505 دارید. از لحاظ سخت‌افزاری این محصول از نسل قبلی خود کندتر است. شیائومی ردمی ۸ را در نسخه اصلی ۳ گیگابایت رم ارائه می‌دهد که در مقابل ۲ گیگابایت Redmi 7 بیشتر است؛ بنابراین این امکان وجود دارد که سازنده برای جبران هزینه حاصل از استفاده از حافظه DRAM، چیپست ارزان‌تر Snapdragon را در این مدل تعبیه کرده است.

دوربین:

شیائومی ردمی ۸: دو قدم به جلو، یک قدم به عقبدر مورد دوربین شیائومی ردمی ۸ هم باید گفت که به دلیل استفاده از سنسور IMX363 سونی در لنز اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و به لطف وجود فوکوس خودکار لنز ۲ مگاپیکسلی، تصاویر خوبی را ضبط می‌کند. همچنین یک سنسور ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق هم وجود دارد.

به نظر می رسد، Redmi 8 پیشنهاد مناسبی برای خرید یک گوشی میان‌رده به شمار می‌رود. پنل نمایشگر دارای رنگ‌های مناسب و معقولی است، شما از باتری فوقالعاده قدرتمند و با دوام بهرمند می‌شوید و Snapdragon 439 باید در استفاده روزانه از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن