خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار تکنولوژیاخبار گوشی موبایل

سونی اکسپریا ۳؛ پرچم‌دار ۲۰۲۰ سونی

شایعه شده که سونی اکسپریا ۳ (یا شاید Xperia 1.1) گوشی پرچم‌دار بعدی این سازنده نام دارد.

شایعه شده که گوشی سونی اکسپریا ۳ (یا شاید Xperia 1.1) گوشی پرچم‌دار بعدی این سازنده نام دارد. احتمالاً Sony Xperia 3 در فوریه سال آینده در نمایشگاه تجاری IFA 2020 در بارسلونا رونمایی شود. به لطف تست معیار گیکبنچ، اطلاعاتی در مورد مشخصات جانشین اکسپریا ۱ مشخص شود. این گوشی با مدل PM-1310 در سایت گیکبنچ ظاهر شده شده و با پلتفرم موبایل Snapdragon 865 تغذیه خواهد شد. این پردازنده از فنآوری ساخت ۵ نانومتری بهره برده است. در سال ۲۰۲۰ اکثر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی در زیر بدنه خود این تراشه را به خدمت خواهند گرفت. اکسپریا ۳ به ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد شد که این دو برابر مقدار رم گوشی اکسپریا ۵ است.

سونی اکسپریا 3

از طرف دیگر، لیست گیکبنچ هیچ ارتباط آشکاری را با سونی نشان نمی‌دهد. با این حال، شماره مدل PM-1310 که در بالای لیست این سایت دیده می‌شود، دارای یک مرجع PM-1310-BV بوده که معمولاً در سرور Sony Mobile یافت می‌شود. به نظر می‌رسد شناسه OEM (تولید‌کننده تجهیزات اصلی) اکسپریا ۳ است. Xperia 1 دارای شناسه OEM PM-122X-BV بود. سونی اکسپریا ۳ احتمالاً در چهار نسخه مختلف با پشتیبانی از اتصال ۵G عرضه خواهد شد.

سونی انتظار دارد در طول سال مالی فعلی فقط ۳.۵ میلیون گوشی موبایل را به فروش رساند.

طبق خبرهای منتشر شده در ماه ژوئن، ظاهراً شرکت سونی در حال تولید مدلی است که در بردارنده ۶ دوربین در عقب و دو دوربین در جلو خواهد بود. در حال حاضر، رکورد بیشتر دوربین‌های عقب متعلق به نوکیا ۹ PureView بوده که پنچ دوربین دارد. هنوز اطلاعاتی پیرامون نحوه چیدمان ۶ دوربین این گوشی  سونی منتشر نشده است.

سونی اکسپریا 3

سونی به تازگی نتوانسته در صنعت گوشی‌های هوشمند نتیجه چشمگیری را کسب کند. به عنوان مثال، این تولیدکننده در ابتدا انتظار داشت که برای سال مالی منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۰، پنج میلیون گوشی را به بازار عرضه کند؛ اما پس از آن، سونی تخمین خود را با یک میلیون نسخه کاهش داد. سپس در سه ماهه سوم مشاهده شد که این شرکت از ماه ژوئیه تا سپتامبر فقط ۶۰۰۰۰۰ گوشی را تحویل داده است. در نتیجه، سونی اکنون معتقد است که تنها ۳.۵ میلیون گوشی را در طول سال مالی کنونی وارد بازار خواهد کرد.

اولین مدل اندرویدی ارائه شده توسط سونی Sony Ericsson Xperia X1 بود که در سال ۲۰۰۸ تولید شد.

سونی قبلاً در فناوری گوشی موبایل موفقیت جهانی داشت. این شرکت در سال ۲۰۰۸ با سونی اریکسون Xperia X1 وارد دوران مدرن ساخت گوشی‌های لمسی شد. اولین مدل اندرویدی ارائه شده توسط سونی Sony Ericsson Xperia X1 بود که در سال ۲۰۰۸ تولید شد.

بهترین سالی که سونی تاکنون در بازار گوشی های موبایل به سود قابل توجهی رسیده سال ۲۰۰۷ بود که در آن سونی ۱۰۳.۴ میلیون گوشی موبایل سونی را به بازار عرضه کرد. سال گذشته، تنها ۶.۵ میلیون دستگاه توسط شرکت سونی به فروش رسیده است. پیش‌بینی شده که رقم مذکور به ۳.۵ میلیون در سال مالی جاری برسد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

پرچمدار بعدی سونی

ممکن است تعجب کنید که چرا شرکتی که به قدرت تصویربرداری دیجیتالی مشهور است، نمی‌تواند گوشی‌های جذابی را تولید کند. با وجود اینکه سیستم دوربین عقب اکسپریا ۵ عالی به نظر می‌رسد؛ اما نشانی از فروش خوب این گوشی به چشم نمی‌خورد. مشکل سونی در اوایل سال گذشته توسط «کازی هیرای» رئیس سابق سونی بیان شد. مدیر اجرایی این شرکت گفت؛ «هدف سونی در ساخت گوشی، رقابت با شرکت های پیش رو مثل سامسونگ و اپل نیست، بلکه هدف آن تا پارادایم بعدی نظارت بر آنچه در صنعت ارتباطات اتفاق می‌افتد است. این امر تا حدودی توضیح می‌دهد که چرا سونی عمده تمرکز خود را بر تولید گوشی موبایل قرار نداده است»

در روزهای آتی اخبار بیشتری را از سونی اکسپریا ۳ منتشر خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن