خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایلنقد و بررسی ویدیویی موبایلویدئو

سونی از سه مدل گوشی فوق‌العاده و عالی رسماً رونمایی کرد+ویدئو

در تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ شرکت سونی از دو مدل گوشی‌ سونی به نام اکسپریا ۱ مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲ رونمایی کرد. همراه این دو مدل گوشی موبایل رده پایین این شرکت به نام  Xperia L4 نیز معرفی شد. در ادامه به برخی از مشخصات این گوشی‌ها اشاره خواهیم کرد، همچنین شما می‌توانید تیزر مربوط به این گوشی‌ها را در ویدئو موجود مشاهده کنید.

اکسپریا ۱ مارک ۲:

گوشی Sony Xperia 1 II در واقع پرچمدار برند سونی در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود که از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کرده است. دوربین بکار رفته در این گوشی نیز چهارگانه بوده که از سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی بهره برده و یک سنسور حالت پرواز نیز برای ثبت عمق تصویر دربر دارد. دوربین سلفی آن نیز ۸ مگاپیکسلی است.

اما نقطه قوت آن را شاید بتوان نمایشگر آن در نظر گرفت. اکسپریا ۱مارک ۲ از یک پنل OLED بهره برده و رزولوشن آن ۱۶۴۴×۳۸۴۰ پیکسل است. تراکم فوق‌العاده ۶۴۳ پیکسل‌بر‌اینچ نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته این پنل نمایش محسوب می‌شود. علاوه بر موارد مذکور برای مقاومت در برابر خط‌وخش و ضربه نیز به محافظ گوریلاگلس ۶ مجهز شده است. این نمایشگر همچنین از تکنولوژی HDR BT.2020 و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بهره می‌برد. در رابطه با حافظه نیز خاطر نشان می‌شود که اکسپریا ۱ مارک ۲ در یک نسخه ۲۶۵/۸ گیگابایتی عرضه شده است. باتری آن ۴۰۰۰ میلی‌آمپری بوده و سنسور اثر انگشت هم در کنار آن تعبیه شده است.

گوشی های جدید سونی

اکسپریا ۱۰ مارک ۲:

Sony Xperia 10 II نیز از مدل‌های میان‌رده این برند محسوب می‌شود. تراشه بکار رفته در اکسپریا ۱۰ دو نیز اسنپدراگون ۶۶۵ بوده و از نظر حافظه نیز در یک نسخه ۱۲۸/۴ گیگابایتی عرضه شده است. سنسور اثر انگشت در این مدل هم در لبه کنار گوشی جای داده شده است. نمایشگر آن نیز OLED بوده و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۵۲۰ پیکسل را نیز ارائه داده است. تراکم پیکسلی ۴۵۷ پیکسل بر اینچ در قلمرو میان‌رده‌ها عملکردی فوق‌العاده محسوب می‌شود. 

دوربین اصلی آن سه‌گانه بوده که از لنز‌های ۱۲، ۸ و ۸ مگاپیکسلی بهره برده است. دوربین جلو آن نیز ۸ مگاپیکسلی است. باتری بکار رفته در گوشی اکسپریا ۱۰ مارک ۲ نیز ۳۶۰۰ میلی‌آمپری است و از فست شارژ ۱۸ وات پشتیبانی می‌کند. 

سونی اکسپریا ال ۴:

سونی اکسپریا ال ۴ نیز یکی دیگر از گوشی‌هایی بود که در این رویداد آنلاین پرده‌برداری شد. این مدل نیز جزء مدل‌های مقرون‌به‌صرفه این برند محسوب شده که از تراشه Helio P22 بهره برده و رم آن ۳ گیگابایتی است. باتری بکار رفته ۳۵۸۰ میلی‌آمپر بوده و دوربین آن سه‌گانه است. 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

سونی به نظر می‌رسد خیلی تحت تأثیر اعداد و ارقام افزایش مگاپیکسل قرار نگرفته و از همان سنسورهای قبلی بهره برده؛ اما می‌بایست دید که این لنزها در کنار الگوریتم‌های نرم‌افزاری می‌تواند با ارقام نجومی مگاپیکسل سایر برندها رقابت کند یا خیر؟ نظر خود را در مورد این برند با ۱۹کالامگ به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

‫۲ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن