خرید گوشی گیمینگ شیائومی
راهنمای خرید

راهنمای خرید تلویزیون – نکات مهم در خرید تلویزیون

انتخاب تلویزیون مناسب در این روزها دغدغه بسیاری از افرادی هست که قصد دارند تلویزیون خود را عوض کنند و مدل جدیدی را خریداری کنند. در این مطلب قصد داریم که نکات مهم در خرید تلویزیون و راهنمای خرید تلویزیون را در اختیار شما قرار دهیم. به نظر شما برای خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ تلویزیون یکی از جادویی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین اختراعات بشر است که امروزه از انواع و اقسام طرح‌ها و مدل‌ها برخوردار شده و درست به اندازه دنیای گوشی‌های موبایل و یا خودروهای سواری به لحاظ کیفیت، پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و از فناوری‌ها و امکانات مختلفی برخوردارند.

راهنمای خرید تلویزیون

تلویزیون باید علاوه بر تکمیل دکوراسیون منزل شما، دارای کیفیت تصویر و امکانات مدرن نیز باشد. بسیاری از ما نمی‌دانیم که هنگام خرید تلویزیون باید به چه نکاتی توجه کنیم. از طرفی، اصطلاحات مختلفی در مورد آن نیز وجود دارد که بسیاری از ما معنای آن‌ها را نمی‌دانیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به سوال شما مبنی بر این که برای خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم، پاسخ دهیم و یک راهنمای جامع خرید تلویزیون به شما ارائه دهیم.

راهنمای خرید تلویزیون

 

تلویزیون‌های LED ، OLED و QLED یا …، تلویزیون‌های FHD ،۴K یا اصطلاحاتی از این قبیل به چه معناست؟ و در خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ حداکثر سایز مناسب تلویزیون که برای خانه ما مناسب است، چقدر است؟ آیا رزولوشن‌های بالاتر لزوماً برای ما کاربردی هستند؟ تکنولوژی صفحه نمایش چقدر هنگام خرید اهمیت دارد؟ آیا باید توجهی به ورودی‌های تلویزیون داشته باشیم؟ با ما همراه باشید تا با نکات خرید تلویزیون آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی: بهترین تلویزیون ایرانی کدام است؟

بررسی بودجه برای انتخاب تلویزیون

اولین نکته‌ای که پیش از خرید هر وسیله‌ای می‌بایست مد نظر قرار دهید قیمت محصول است. قبل از خرید تلویزیون بودجه خود را بررسی کنید. بدیهیست که برای خرید تلویزیون باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. البته قیمت تلویزیون به متغیرهای زیادی از جمله برند، امکانات و سایز بستگی دارد و با توجه به بودجه ای که دارید، پیشنهاد خرید تلویزیون های متفاوتی از طرف فروشنده به شما داده می‌شود.

از بین تمام تلویزیون های بازار که حرفی برای گفتن دارند، تلویزیون‌های سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک و فیلیپس از نام‌آشناترین، معتبرترین و باکیفیت‌ترین‌ها هستند. با این وجود برندهای دیگری هم هستند که اقتصادی‌تر عمل کرده و کیفیت و امکانات بالا را در کنار برچسب قیمتی مناسب در اختیار مشتری قرار می‌دهند که از آن جمله می‌توان به برندهای داخلی مثل جی‌پلاس، ایکس‌ویژن، بلست و تی‌سی‌ال اشاره کرد. پس از بررسی بودجه در نظر گرفته شده، باید دید که چه انتظارات دیگری از تلویزیون دارید. در ادامه به شما خواهیم گفت در خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مقاله پیشنهادی: بهترین مارک تلویزیون از کدام برند است ؟

انواع نمایشگر

اگر بخواهیم این ویژگی را از قدیم به جدید دسته بندی کنیم، این گونه خواهد بود که اولین تلویزیون‌ها، ال سی دی و ال ای دی بودند و بعد آن OLED روی کار آمد. البته کیو ال ای دی نیز هم اکنون در بعضی از تلویزیون‌ های سامسونگ در دسترس است. آشنایی با انواع نمایشگرها می‌تواند یکی از راه‌های راهنمایی برای خرید تلویزیون به شما باشد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

انواع نمایشگر

 

  • نمایشگر LED

تلویزیون‌های موجود در بازار که به ال ای دی معروف هستند، در حقیقت همان تلویزیون LCD هستند با این تفاوت که در LCD نور به وسیله کریستال مایع تولید می‌شود، اما در LED نور بوسیله پنل ال ای دی تولید می‌گردد.

  • نمایشگر QLED

QLED نیز برخلاف تبلیغات گسترده شرکت سامسونگ، تکنولوژی خیلی بالاتری نسبت به LED ندارد. فرق اصلی QLED با LED در استفاده از فناوری Quantum Dots است که در آن یک لایه از نانوکریستال به سیستم LED اضافه شده است. این نقاط، هنگام برخورد نور پس‌زمینه با آنها، روشن شده و باعث افزایش روشنایی و طیف رنگ تلویزیون می‌شوند و همین امر منجر به افزایش درخشندگی تصویر تلویزیون می‌گردد. در واقع تصویر جذاب‌تری را به نسبت شاهد خواهد بود.

  • نمایشگر OLED

در حال حاضر شرکت‌هایی مانند LG ،Sony و… تلویزیون‌ها OLED وارد بازار می‌کنند. در این تلویزیون‌ها به جای لایه‌های LCD و نور پس‌زمینه‌ی LED، لایه‌ا‌ی از LEDهای اورگانیک در پیکسل‌ها قرار دارد که می‌توانند به‌صورت مجزا نور تولید کند. در کل اگر قیمت برای شما مهم نیست، OLEDها از هر لحاظ بهتر از LEDها هستند.

 

از ویژگی‌های این نوع نمایشگر می‌توان به استفاده از میلیونها پیکسل روشنایی جداگانه برای ارائه تصویر بهتر، تضاد رنگی بالا به طوری که رنگ سیاه کاملاً طبیعی و پررنگ نشان داده می‌شود، کیفیت بی‌نظیر تصویر با وضوح و شفافیت بالا، ارائه بسیار زنده و طبیعی رنگ‌ها و عدم تغییر کیفیت تصویر از زوایای مختلف اشاره کرد. به طور کلی در انتخاب بهترین کیفیت تصویر باید به فاکتور‌هایی مثل کنتراست یا قابلیت نمایش دادن مشکی‌ترین رنگ ممکن، میزان اشباع رنگ که به صورت مستقیم تحت تأثیر میزان کنتراست است، وضوح تصویر، طیف رنگی، پردازشگر ویدئو، میزان نوردهی و رزولوشن تصویر توجه کرد.

مقاله پیشنهادی: بررسی بهترین تلویزیون منحنی

کیفیت صفحه نمایش در تلویزیون هوشمند

اگر اهل تکنولوژی باشید بی‌شک با کلمه رزولوشن آشنایی دارید و می‌دانید که اعداد و ارقام رزولوشن معرف کیفیت صفحه نمایش است و وضوح نمایشگر را مشخص می‌کند. نکات خرید تلویزیون هوشمند در واقع به رزولوشن آن برمی‌گردد و به معنای تعداد پیکسل‌های نمایشگر در سطوح افقی و عمودی است. در بهترین تلویزین عدد ۱۰۸۰ تعداد پیکسل در سطح عمودی و عدد ۱۹۲۰ تعداد پیکسل‌ها در سطح افقی را نشان می‌دهند که هر چه این ارقام بزرگتر باشند به معنای بهتر بودن نمایشگر است. امروزه بیشتر تلویزیون‌ها دارای کیفیت Full HD ،۴k و یا UHD هستند و شما در واقع باید بین این کیفیت‌ها انتخاب کنید. بهترین تلویزیون  

  • کیفیت فول اچ دی (Full HD)

فول اچ دی همان فرمت ۱۰۸۰ پیکسل است که به شما این امکان را می‌دهد تا کوچکترین جزئیات تصویر را هم ببینید. رزولوشن این کیفیت ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ است. نکته‌ای که در رابطه با این کیفیت باید به آن توجه داشته باشید اینست که استفاده از کابل HDMI ضروری است؛ در غیر این صورت کیفیت تصویر به شدت افت می‌کند.

  • کیفیت ۴k

کیفیت تصویر تلویزیون ۴K در مقایسه با فول اچ دی واقعاً یک شاهکار محسوب می‌شود. کیفیت و جزئیات ۴k تا ۴ برابر کیفیت فرمت ۱۰۸۰ پیکسلی است، علت نامگذاری این سطح از کیفیت هم همین موردست. نمایشگرهای ۴K بیشتر در محصولات پیشرفته‌تر و سینمای دیجیتال بکار برده می‌شوند، از این رو کیفیت تصویر k 4 بالاتر و گران‌تر است.

  • کیفیت اولترا اچ دی (UHD)

کیفیت تصویر تلویزیون UHD بیشتر در نمایشگر‌های خانگی و مصرف کننده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد پیکسل‌ها در اولترا اچ دی ۳۸۴۰ × ۲۱۶۰ است.

مقاله پیشنهادی: تفاوت ۴k با ۸k در تلویزیون ها چیست ؟
 

برای خرید تلویزیون به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

در ادامه این مقاله به صورت جزئی به نکات مهم خواهیم پرداخت و با بررسی سوالات متداولی که برای هر کسی ممکن است پیش آید، دغدغه‌های ذهنی شما را رفع  و انواع تلویزیون را بررسی خواهیم کرد.

هوشمند یا غیر هوشمند

در راهنمای خرید تلویزیون هوشمند باید اول بدانید چه قابلیت‌های اضافه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد؟ تلویزیون هوشمند دستگاهی است که می‌تواند به اینترنت متصل شود، سیستم عامل خاص خود را دارد و ویژگی‌هایی مانند پخش مستقیم فیلم و وبگردی را ارائه می‌دهد. بدیهیست که از نظر قیمت با مدل غیرهوشمند تفاوت زیادی دارد و اگر برایتان این قابلیت‌ها مهم نیست و تنها توقعتان از تلویزیون تماشای فیلم است بهترست هزینه زیادی را صرف خرید تلویزیون هوشمند نکنید.

فناوری HDR

HDR در واقع مخفف High Dynamic Range به معنای محدوده ی دینامیکی بالاست که کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد. تلویزیون‌های سازگار با HDR اکنون بسیار رایج شده‌اند. تقریباً همه تلویزیون‌های میان رده و پیشرفته دارای HDR هستند. آیا این فناوری جدید ارزش این همه هیاهوی تبلیغاتی را دارد؟

در دو کلمه: تا حد زیادی بله. HDR باعث می‌شود تا رنگ در تلویزیون به شکل واقعی نشان داده شود. بدونHDR ، تلویزیون نمی‌تواند رنگ‌های خاصی را به شکل واقعی تولید کند. کنتراست قوی در تصاویر باعث می‌شود تیره‌ترین رنگ مشکی و روشن‌ترین رنگ سفید به نمایش درآیند و ایجاد همین تضاد بالا و در سطح عالی منجر به وضوح بالاتر سایر رنگ‌ها می‌شود. واقعاً، آنچه HDR برای تلویزیون انجام می‌دهد بسیار حیرت انگیز است و ارزش خرید آن را بالا می‌برد.

فناوری HDR

 

سایز تلویزیون و مشاوره برای خرید تلویزیون مناسب با محیط شما

صرف نظر از عملکرد، اندازه صفحه نمایش از مهمترین فاکتورها هنگام خرید تلویزیون است. مناسب‌ترین گزینه در دنیای امروزی، با در نظر گرفتن قیمت، عملکرد و شرایط اتاق نشیمن چیزی بین ۵۵ تا ۶۵ اینچ است. سایز منسب تلویزیون را می‌بایست نسبت به متراژ سالنی که قرارست تلویزیون در آنجا قرار گیرد انتخاب کنید؛ برای اینکار یک راهکار ساده به شما ارائه می‌دهیم، چنانچه فاصله محل نشستن شما تا تلویزیون کمتر از ۲ متر است، تلویزیون‌های تا حداکثر ۴۸ اینچ برای شما مناسب هستند و برای متراژهای بین ۲ تا ۳ متر می‌توانید تلویزیون‌های ۴۸ تا ۵۵ اینچ را تهیه کنید و چنانچه بیش از ۳ متر باشد، می‌توانید تلویزیون‌های بیش از ۵۵ اینچ را نیزخریداری نمائید.

 

مقاله پیشنهادی: تلویزیون هوشمند چیست

کیفیت صدا

متأسفانه درساخت تلویزیون‌ها شرکت‌های سازنده چنانکه باید به این مورد توجه نداشته‌اند، اما برای جبران این موضوع این شرکت‌ها دست به طراحی و تولید سیستم‌های صوتی جداگانه‌ای تحت عنوان سینمای خانگی یا ساندبار برای تقویت صدای تلویزیون‌ها زدند. اگر صدا برای شما اهمیت خاصی دارد می‌توانید با استفاده از این لوازم جانبی آن را تقویت نمایید.

کیفیت صدا تلویزیون

اتصالات رایج در تلویزیون‌ها

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دستگاه‌های جانبی نظیر کنسول‌های بازی، پخش‌کننده‌های دی‌وی‌دی و سینماهای خانگی وجود درگاه‌های مختلف برای اتصالات امری ضروری محسوب می‌شود و از نکات مهم برای خرید تلویزیون محسوب می‌شود. برای وصل کردن لپ تاپ و یا دیگر گجت‌ها حتماً به درگاه HDMI نیاز پیدا می‌کنید. درگاه‌های HDMI، درگاه‌های همه فن حریفی هستند که تعداد آن‌ها اصولاً می‌باست مورد توجه قرار بگیرد.

اگر می‌خواهید تلویزیونتان را به مستقیماً به مودم وصل کنید تا از اینترنت استفاده کنید، بررسی کنید که آیا تلویزیون شما از درگاه LAN پشتیبانی می‌کند یا خیر؛ اما اگر اینترنت شبکه خانگی‌تان (WIFI) است؛ احتیاجی به اتصال مستقیم تلویزیون به اینترنت ندارید.

پورت مهم بعدی که باید آن را لحاظ کنید، درگاه USB است؛ شما برای اتصال دوربین عکاسی، هارد اکسترنال و فلش مموری به این پورت نیاز دارید. فراموش نکنید که فرمت محتواهایی که دانلود می‌کنید با فرمتی که تلویزیونتان پشتیبانی میکند، یکسان باشد. اگر هم از طرفداران اتصال بدون سیم دستگاه‌هایی مانند بلندگو، هدفون بلوتوثی، تلفن همراه و… به تلویزیون هستید، بلوتوث را از قلم نیندازید.

تلویزیون خمیده بخریم یا نه؟

تلویزیون‌های خمیده، ترند این سال‌های اخیر دنیای صوت و تصویر بوده‌اند. شعار کمپانی‌ها در دفاع از تلویزیون‌های خمیده (curved) این است که مهم نیست نسبت به تلویزیون خمیده‌تان کجا بنشینید، بلکه در هر صورت تجربه‌ای فراگیرتر هنگام تماشا کردن خواهید داشت.

از مزایای تلویزیون‌های خمیده می‌توان به افزایش درک بصری از عمق تصویر، نمایش بهتر کنتراست در مقایسه با تلویزیون‌های غیرخمیده و خستگی کمتر چشم اشاره کرد. در مقابل این نوع تلویزیون‌ها معایبی نظیر محدود کردن زاویه دید، خدمات پس از فروش محدود و کم دارند. یکی دیگر از مشکلات تلوبزیون‌های خمیده این است که هر چیزی که در اتاق شما روشن باشد (مخصوصاً منابع مستقیم نور مقابل تلویزیون) بازتاب آن روی صفحه خمیده تحریف یا کج می شود و یا از حالت طبیعی متفاوت می‌شود.

به طور کلی اگر قصد خرید تلویزیون با اندازه‌ای بزرگ (مثلا ۵۵ اینچ به بالا) را دارید سری هم به دنیای این خمیده‌ها بزنید؛ اما به طور کلی تلویزیون‌های مسطح همچنان انتخاب‌های پرطرفدارتری هستند.

تلویزیون خمیده

انتخاب برند تلویزیون

شاید در جواب سوال در خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم ؟ یکی از مهم‌ترین مسائل برند محصول است. در هنگام خرید تلویزیون، یکی از سخت‌ترین تصمیمات انتخاب برند تلویزیون است. امروزه شرکت‌های سازنده تلویزیون سخت درگیر رقابت با یکدیگر هستند. هر برندی سیاست‌های خاص خود را دارد و حالا سوال این است چگونه بهترین برند را بشناسیم؟

از برندهای مطرح در بازار ایران می‌توان به ال جی، سامسونگ،سونی، فیلیپس، پاناسونیک و.. اشاره کرد. از برندهای داخلی نیز می‌توان به برند جی پلاس، ایکس ویژن و… اشاره کرد.

 

تلویزیون جی پلاس

 

جی‌پلاس به عنوان برند جدیدی که وارد بازار ایران شده، تلاش می‌کند تا با قیمت‌های رقابتی و قابل قبول مشتریان خاص بازار را جذب کند. اگرچه قیمت تلویزیون هم در سال‌های اخیر روند صعودی داشته، اما محصولات این شرکت قیمت اقتصادی‌تری دارند و در مقایسه با رقبای خارجی کیفیت پایین‌تری هم ندارند. بنابراین خرید تلویزیون‌های این برند با توجه به قیمت قابل قبولی که دارند پیشنهاد می‌شود. ولی در واقع هیچ کدام از این برندها بر دیگری برتری مطلق ندارند و هر کدام مزایا و معایب خودشان را دارند و هیچ تلویزیون کاملی هم وجود ندارد، انتخاب تلویزیون بسته به اولویت‌بندی نیازهای شماست.

برای اطلاع از قیمت تلویزیون جی پلاس به سایت ۱۹کالا مراجعه کنید

مناسبترین تلویزیون برای شرایط من کدام است؟

در حالی که شما همیشه با پرداخت قیمت بالا برای تلویزیون ، جدیدترین ویژگی‌ها و بهترین قابلیت‌ها را خواهید داشت، بسیاری از خریداران این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا فکر می‌کنند تلویزیون‌های فعلی بسیار گران هستند. واقعیت این است که تلویزیون‌ها نه تنها هرگز بهترین نبوده اند‌، بلکه هیچ وقت هم چندان مقرون به صرفه نبوده‌اند.

بسیاری از افراد هنگام خرید تلویزیون فقط به اسم برند توجه می‌کنند، اما باید در نظر گرفت هر برندی تنوع محصولات زیادی دارد که در رده‌های مختلف امکاناتی و قیمتی دسته بندی می‌شوند. قبل از خرید تلویزیون و جدا از برند داخلی و یا خارجی ابتدا بودجه خود را تعیین کنید، سپس تصمیم بگیرید با توجه به سبک زندگی‌تان آیا تلویزیون هوشمند برای شما کارایی دارد و یا اینکه کافیست به مدل‌های غیر هوشمند اکتفا کنید.

کیفیت صدا، تصویر، اتصالات و… تا چه سطحی شما را راضی نگه می‌دارند؟ و در نهایت با توجه به محل نصب تلویزیون مورد نظر شما چه سایزی ایده‌آل است؟ وقتی به این سوالات پاسخ دادید تقریباً متوجه می‌شوید که باید به دنبال چه تلویزیونی بگردید و به راحتی می‌توانید مناسبترین تلویزیون را بین گزینه‌های موجود انتخاب نمایید.

  راهنمای خرید تلویزیون

در حالی که شما همیشه با پرداخت قیمت بالا برای تلویزیون ، جدیدترین ویژگی‌ها و بهترین قابلیت‌ها را خواهید داشت، بسیاری از خریداران این کار را انجام نمی‌دهند، زیرا فکر می‌کنند تلویزیون‌های فعلی بسیار گران هستند. واقعیت این است که تلویزیون‌ها نه تنها هرگز بهترین نبوده اند‌، بلکه هیچ وقت هم چندان مقرون به صرفه نبوده‌اند.

بسیاری از افراد هنگام خرید تلویزیون فقط به اسم برند توجه می‌کنند، اما باید در نظر گرفت هر برندی تنوع محصولات زیادی دارد که در رده‌های مختلف امکاناتی و قیمتی دسته بندی می‌شوند. قبل از خرید تلویزیون و جدا از برند داخلی و یا خارجی ابتدا بودجه خود را تعیین کنید، سپس تصمیم بگیرید با توجه به سبک زندگی‌تان آیا تلویزیون هوشمند برای شما کارایی دارد و یا اینکه کافیست به مدل‌های غیر هوشمند اکتفا کنید.

کیفیت صدا، تصویر، اتصالات و… تا چه سطحی شما را راضی نگه می‌دارند؟ و در نهایت با توجه به محل نصب تلویزیون مورد نظر شما چه سایزی ایده‌آل است؟ وقتی به این سوالات پاسخ دادید تقریباً متوجه می‌شوید که باید به دنبال چه تلویزیونی بگردید و به راحتی می‌توانید مناسبترین تلویزیون را بین گزینه‌های موجود انتخاب نمایید.

ما در مجله تخصصی ۱۹کالا ۲۰ مورد از  تلویزیون های موجود در بازار را به همراه مشخصات از تمام برندهای معتبر معرفی می‌کنیم تا بهتر بتوانید تلویزیون مورد نظر خود را انتخاب کنید.

مدلسایزنوع نمایشگرکیفیت تصویرهوشمند  
بلست مدل BTV-55KEA110B۵۵ اینچ LED۴K
تی سی ال مدل ۴۳D3000i۴۳ اینچLEDFull HDχ
تی سی ال مدل ۴۳S6500۴۳ اینچLEDFull HD
تی سی ال مدل ۴۹d3000i۴۹ اینچLEDFull HDχ
بلست مدل BTV-49FDC110B۴۹ اینچLEDFull HDχ
تی سی ال مدل ۵۰P65USL۵۰ اینچLED۴K
تی سی ال مدل ۵۵P65USL۵۵ اینچLED۴K
ایکس ویژن مدل ۵۵XT540۵۵ اینچLEDFull HDχ
ایکس ویژن مدل ۴۳XK580۴۳ اینچLEDFull HDχ
ایکس ویژن مدل ۴۹XK580۴۹ اینچLEDFull HDχ
تی سی ال مدل ۴۳D3000۴۳ اینچLEDFull HDχ
جی پلاس مدل GTV-43KH412N۴۳ اینچLEDFull HDχ
جی پلاس مدل GTV-50KH512N۵۰ اینچLEDFull HDχ
بلست مدل BTV-50KDA110B۵۰ اینچLED۴K
بلست مدل BTV-32HB110B۳۲ اینچLEDHDχ
تی سی ال مدل ۳۲D3000i۳۲ اینچLEDHDχ
بلست مدل BTV-49KDA110B۴۹ اینچE LED۴K
بلست مدل BTV-43FDC110B۴۳ اینچD LEDFull HDχ
ایکس ویژن مدل ۴۳XT745۴۳ اینچLEDFull HD
بلست مدل BTV-32HDC110B۳۲ اینچD LEDHDχ

راهنمای خرید تلویزیون ال ای دی

امروزه تلویزیون ال ای دی به دلیل هوشمند بودن و سبک‌تر و شیک بودن آن، جایگاه ویژه‌ای در بین مردم پیدا کرده است. برند‌هایی نظیر تلویزیون ال ای دی ال جی، تلویزیون ال ای دی سامسونگ و… از جمله تلویزیون های موجود در بازار هستند که طرفداران بسیار زیادی دارند. بهترین راهنمای خرید تلویزیون led همان مواردیست که به طورکلی در ابتدای متن به آن اشاره شد؛ اما چیزی که باید بدانید این است که این تلویزیون‌ها چه فرقی با تلویزیون‌های دیگر دارند و کیفیت آنها به چه صورت است.

در ادامه به مواردی در رابطه با راهنمای خرید ال ای دی اشاره خواهیم کرد:

ال ای دی فنآوری جدیدی نیست، در واقع ال ای دی‌ها همان تلویزیون‌های ال سی دی هستند که از فناوری ساخت متمایزی بهره برده‌اند. در واقع تلویزیون ال ای دی فقط یک تلویزیون LCD است که به جای چراغ های فلورسنت استاندارد کاتد سرد (یا CCFL) از دیودهای ساطع کننده نور (LED) استفاده می کنند.

 از دو نوع فناوری متفاوت در ساخت ال ای دی ها استفاده می‌شود.

در مورد اول صفحه پشت صفحه LED به طور کامل از لامپ‌های ال ای دی ساخته شده است؛ اما در مورد دوم برای اینکه مهندسان ساخت تلویزیون بتوانند پنل‌های نازک‌تری را تولید کنند باید لایه اضافه ال ای دی ها را حذف می‌کردند و به همین دلیل هم این لامپ ها به حاشیه نمایشگر منتقل شد و از طریق مسیرهای نوری نیز به مرکز نمایشگرها منتقل می‌شود که این نوع از رایج‌ترین نوع ال سی دی‌هاست. و در آخر اگر به درستی کیفیت تصویر ال ای دی‌ها را تنظیم نکنید هیچ فرقی با تلویزیون های معمولی نخواهند داشت. پس می‌توان موارد بالا را هم در پاسخ به این سوال که در هنگام خرید تلویزیون به چه نکاتی توجه کنیم در نظر داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون ال جی و راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

در هنگام انتخاب تلویزیون ال جی و سامسونگ که از برندهای بسیار معروف و پرآوازه ساخت تلویزیون هستند نیز همانند سایر برندها باید نکاتی که قبلاً به آن اشاره شد را در نظر داشته باشید. این شرکت‌ها هم همانند سایر برندهایی که اکنون در این بازار به فعالیت می پردازد، مدل های مختلفی را تولید و روانه بازار می‌کنند که با توجه به هزینه‌ای که می‌خواهید کنید و همچنین امکانات مورد استفاده و نیاز می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید تلویزیون هوشمند

مواردی که تا به اینجا اشاره شد مواردی هستند که می‌توانید برای خرید هر نوع تلویزیون مد نظر قرار دهید، اما در مورد انتخاب یک تلویزیون هوشمند کمی فرق می‌کند که در این مقاله به برخی نکات مهم هنگام خرید تلویزیون اشاره خواهیم کرد: برند اولین چیزیست که می‌بایست مد نظر داشته باشید برخی از برندها برچسب قیمتی گران‌تری به واسطه معروف بودن دارند، اما اگر برای خرید تلویزیون هوشمند بودجه کمتری را در نظر دارید بهترست برندهای کمتر شناخته شده را انتخاب کنید به این دلیل که این روزها رقابت بالاست و این قبیل سازندگان نیز سعی کرده‌اند که محصولات خود را به استاندارد های برندهای بیشتر شناخته شده برسانند و با قیمتی پایین‌تر توجه مشتریان را به خود جلب کنند.

دیگر نکات مهم و کلیدی در خرید تلویزیون که باید به آن توجه کنید، اندازه صفحه نمایش است. در واقع به مکانی بستگی دارد که تلویزیون را در آن‌جا قرار می دهید، اندازه فضا و تعداد افرادی که در یک زمان مشخص تلویزیون تماشا می‌کنند نیز حائز اهمیت است. می‌توان فاصله تا تخت، صندلی یا کاناپه از تلویزیون را اندازه‌گیری کرد تا اندازه تقریبی صفحه را پیدا کنید. همچنین در هنگام خرید این نوع تلویزیون‌ها مانند انواع غیر هوشمند آن باید به رزولوشن، رفرش ریت و … نیز توجه کرد؛ اما آنچه که اهمیت دارد توجه به امکانات هوشمند آن است. باید متناسب با نیاز خود یک مدل را انتخاب کنید تا مجبور نباشید در ازای قابلیت‌های غیرکاربردی هزینه زیادتری بپردازید.

در نظر داشته باشید که برخی از تلویزیون‌های هوشمند ممکن است از سیستم عامل اختصاصی خود شرکت سازنده استفاده کنند. به همین دلیل ممکن است در اجرای برخی از برنامه‌ها به مشکل بخورند، برای مثال برخی از سیستم عامل ها ممکن است از خدمات گوگل مثل «YouTube» پشتیبانی نکند. همچنین درمورد این نکته هم دقت کافی را داشته باشید یک نسخه سیستم عامل از سرعت لازم برخوردار باشد. بنابراین، به دقت بررسی کنید که آیا واقعاً تلویزیون Android است یا اکوسیستم خاص خود را دارد. اکثر تلویزیون های اندرویدی معمولاً پوسته سفارشی خود را دارند، مانند «Xiaomi» ،«OnePlus« و غیره.

همچنین در هنگام خرید موارد زیر را نیز مورد بررسی قرار دهید:
  • پشتیبانی از موتور جست و جو
  • دسترسی به app store که بتوانید هر برنامه‌ای را که می‌خواهید دانلود کنید.
  • پشتیبانی از قابلیت‌هایی مثل Miracast یا Chromecast برای بازتاب اطلاعات گوشی روی نمایشگر بزرگتر

بعد از بررسی تکنولوژی صدا و پورت‌ها، آخرین نکته مهمی که باید مورد بررسی قرار دهید قیمت است. در واقع باید ببینید به نسبت امکاناتی که دراختیار شما قرار می‌دهد ارزش خرید آن چه قدر است؟ یکی از راه‌های دست یافتن به این موضوع بررسی برندهای رقیب است و اخرین مورد خواندن نظرات کابران در فضای مجازی درباره‌ی آن محصول است.

راهنمای خرید تلویزیون سونی

شاید شما هم از خود بپرسید که تلویزیون سونی چه مزیتی نسبت به برندهای دیگر دارد؟ در این راهنمای خرید تلویزیون سونی می‌بایست گفت که در واقع نقطه قوت سونی استفاده از بهترین پنل‌ها برای ساخت نمایشگر است. به طور کلی این شرکت ژاپنی سه نوع پنل VA ،IPS، OLED را مورد استفاده قرار داده است. ویژگی دیگری که این برند پرقدرت ظاهر شده استفاده از موتورهای پردازش تصویر بسیار قویست. به طور کلی سه نوع موتور پردازش تصویر X۱ Extreme ،X۱ Ultimate، Cognitive Processor XR را مورد استفاده قرار می‌دهد. 

برای مشاهده جزئیات، نقد و بررسی و خرید هر یک از مدل‌های بالا به فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا مراجعه کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

سوالات متداول

چگونه متوجه شویم که چه تلویزیونی برای ما بهترین است؟

✔️ تیم تخصصی ما در مقاله بالا همه‌ی اطلاعات لازم از قبیل انواع نمایشگر، انواع تلویزیون و سایز مناسب تلویزیون نسبت به محیطی که دارید را با ذکر جزئیات توضیح داده است که با مراجعه به مقاله بالا و مطالعه آن به سادگی متوجه می‌شوید چه تلویزیونی برای شما بهترین است.

تلویزیون هوشمند با تلویزیون معمولی چه تفاوتی دارد؟

✔️ همان طور که از اسم آن مشخص است تلویزیون هوشمند قابلیت‌های هوشمندی مثل اتصال به اینترنت دارد. همچنین سیستم عامل خاص خود را دارد و ویژگی‌هایی مانند پخش مستقیم فیلم و وبگردی را ارائه می‌دهد. قابلیت‌های مهم دیگر آن اتصال مستقیم گوشی به آن و خاموش و روشن کردن آن به وسیله تلفن همراه است. بدیهیست که از نظر قیمت با مدل غیرهوشمند تفاوت زیادی دارد و اگر برایتان این قابلیت‌ها مهم نیست و تنها توقعتان از تلویزیون تماشای فیلم است بهترست هزینه زیادی را صرف خرید تلویزیون هوشمند نکنید.

چه سایز تلویزیونی مناسب استفاده در خانه‌های امروزی است؟

✔️ برای یردن بیشترین لذت از تماشای تلویزیون و همچنین محافظت از چشمان خود بهتر است سایزی انتخاب کنید که این دو شرط را داشته باشد. مناسب‌ترین گزینه در دنیای امروزی، با در نظر گرفتن قیمت، عملکرد و شرایط اتاق نشیمن چیزی بین 55 تا 65 اینچ است. سایز تلویزیون را می‌بایست نسبت به متراژ سالنی که قرارست تلویزیون در آنجا قرار گیرد انتخاب کنید؛ اگر فاصله محل نشستن شما تا تلویزیون کمتر از 2 متر باشد، تلویزیون‌های تا حداکثر 48 اینچ و برای متراژهای بین 2 تا 3 متر می‌توانید تلویزیون‌های 48 تا 55 اینچ را استفاده کنید و چنانچه بیش از 3 متر باشد، تلویزیون‌های بیشتر از 55 اینچ هم مناسب فضای شماست.

آیا مارک‌های ایرانی در مقایسه با برندهای معروف ارزش خرید دارند؟

✔️ این روزها برندهای ایرانی زیادی در بازار یافت می‌شوند که قابلیت‌های خوبی در کنار رزولوشن بالا و تفکیک رنگی مناسب به شما ارائه می‌دهند و حتی مدل هوشمند نیز از برندهای ایرانی چند وقتی است که تولید می‌شود. در مقایسه با مدل‌های معروف شرکت‌های پرآوازه دنیا شاید هنوز کم و کاستی‌هایی داشته باشند، ولی وقتی به قیمت آن نگاه می‌کنید، متوجه ارزش خرید بالای آن‌ها و صرف اقتصادی زیادی که دارند، خواهید شد که باعث می‌شود برندهای ایرانی را دست کم نگیرید.

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. سلام ممنون از مقاله عالیتون، من دنبال تلویزیون با قیمت مناسب میگردم، یه مطلبی توی مجله درباره تلویزیون های ایکس ویژن میخوندم نوشته بود بهترین برند ایرانی هست، خواستم بدونم شما پیشنهادش میکنید؟ یا پیشنهاد بهتری هم دارید؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  2. ممنون از توضیحات کاملتون، منم یه مقاله توی مجله خونده بودم برندهای تلویزیون هوشمند رو معرفی کرده بود، خواستم بدونم برای گیم کدوم تلویزیون مناسب تره؟ سامسونگ یا الجی یا دیوود؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. تبلیغ جی پلاس رو کردید
    ممنون
    آشغال ترین برند حال حاضر موجود در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن