خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار شیائومیاخبار گوشی موبایلنقد و بررسی ویدیویی موبایل

دلایل مهم رشد سریع فروش و محبوبیت گوشی‌های شیائومی در دنیا!

چرا گوشی‌های شیائومی به سرعت به پرفروش‌ترین گوشی‌های دنیا تبدیل شدند? شیائومی نامیست که در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار در قشر کوچکی از جامعه چین شنیده شد، در آن سالها هوآوی در حال رشد بود و برندهایی مانند اچ تی سی، سونی، سامسونگ و… بازار را در دست داشتند و مطمئناً مدیران این برندهای نامدار و باسابقه حتی تصور این را هم نمی‌کردند که قرار است روزی سهم فروش خود در بازار را از دست بدهند و این سهم توسط شرکتی که نامش هم شناخته شده نبود، تصاحب شود.

ما می‌توانیم به جرأت بگوییم که برند شیائومی قاتل بی‌رحم برخی برندهای بازار موبایل بود. این شرکت با سابقه اندک خود توانست محصولات باکیفیتی را با قیمت مقرون‌به‌صرفه تولید کند که در هنگام خرید گوشی می‌توان آنها را به عنوان گزینه نهایی خرید مدنظر قرار داد. 

آیا گوشی شیائومی بخریم یا نه نه8

به طور کلی این برند با بکارگیری استراتژی خاص خود تغییر اساسی را در نحوه طراحی و فروش گوشی همراه ایجاد و گوشی‌های پرفروشی را تولید کرد. تنها پس از شیائومی بود که سایر تولیدکنندگان بزرگ مانند اپل و سامسونگ، به فکر تولید اسمارتفون‌های میان‌رده با قیمتی مقرون‌به‌صرفه افتادند. 

اما رمز موفقیت این شرکت چه بود؟

گوشی شیائومی

۱-روابط حسنه کوالکام و شیائومی

شاید بتوان از رابطه تجاری بسیار خوب شیائومی و کوالکام به عنوان یکی از دلایل اصلی قدرتمند شدن این برند نام برد. البته این منفعت دو طرفه بوده، زیرا با روی آوردن شرکت‌های اصلی در حوزه موبایل به تولید پردازنده‌های اختصاصی خود، مثل اگزینوس سامسونگ و کایرین هواوی، شرکت کوالکام نیاز به برندهایی مانند شیائومی را احساس می‌کرد.

همین موضوع باعث همکاری‌های بیشتر این غول تجاری با برند نوپایی چون شیائومی شد و در مقابل استفاده از پردازنده‌های پرقدرت این شرکت آمریکایی نیز باعث محبوبیت و اعتبار شیائومی شد.

گوشی شیائومی

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

نمونه‌ی بارز برای اثبات این ادعا مدل نه چندان محبوب mi 5C بود که با پردازنده اختصاصی شیائومی روانه بازار چین شد؛ اما مورد استقبال چندانی قرار نگرفت؛ پس از آن استفاده از پردازنده‌های اسنپدراگون تأثیر بسزایی در فروش شیائومی گذاشت.

۲-حمایت شرکت چاینا موبایل از این شرکت

حمایت شرکت چاینا موبایل (بزرگترین شرکت مخابراتی چین) از محصولات شیائومی نیز تأثیر بسزایی در محبوبیت این برند نوپا خصوصاً در بازار چین داشت. سهم بالایی از تولیدات گوشی شیائومی توسط این شرکت پخش شده و اعتبار و فروش بالایی را برایش رقم زد.

۳-سبک بازاریابی و فروش اختصاصی و خاص

شیائومی که در رقابت با غول‌هایی مانند سامسونگ و هوآوی نیاز به یک استراتژی بخصوص داشت، فعالیت خود را با یک استراتژی آغاز کرد و آن هم حذف تمامی واسطه‌ها بود. به همین دلیل محصولات خود را به صورت فروش مستقیم و اینترنتی به مصرف کننده نهایی عرضه کرد. می‌توان این استراتژی را بزرگترین دلیل فروش بالای این شرکت قلمداد کرد.

روند رو به رشد شرکت شیائومی

۴-پایین آوردن سود خالص شرکت به حداقل ممکن

شیائومی نه تنها واسطه‌ها را حذف کرد بلکه سود خود را نیز به حداقل رساند، به طوری که به نقل از بسیاری از منابع معتبر این سود، حدود ۵ درصد در بعضی مدلهاست و شاید بتوان همین موضوع را بزرگترین توجیه برای اختلاف چشمگیر قیمت مدل‌های این شرکت با رقبای همتای خود دانست.

۵-کیفیت بسیار بالا در کنار قیمت اقتصادی و همچنین پیشتاز در ارائه قوی‌ترین مشخصات سخت افزاری

نکته جالب در مورد شیائومی، کیفیت بالای محصولاتش در مقایسه با سامسونگ، هواوی و… است. به ویژه در چند سال اخیر این شرکت، یکی از پیشتازان در ارائه بالاترین آپشن‌های سخت‌افزاری مانند دوربین بوده است.

به عنوان مثال شیائومی در واقع اولین شرکتی بود که در سال۲۰۱۶ اولین گوشی بدون حاشیه دنیا را تولید کرد و یا در سال‌های اخیر دوربین‌های ۴۸, ۶۴ و ۱۰۸ مگاپیکسلی را در گوشی‌های خود بکار گرفت و آنها را در بین سازندگان موبایل باب کرد؛ تولید کنندگانی که سالها دوربین گوشی‌های میان‌رده ۱۳ و ۱۶ مگاپیکسلی خود را ارتقاء ندادند و این اعداد فقط ظرف یک تا دو سال توسط شیائومی به طرز چشمگیری افزایش یافت.

این نکته در واقع بهترین خصوصیت شرکت‌هایی مانند شیائومی است که غول‌های تولید موبایل جهان را وادار به سرعت بخشیدن به تکامل و پیشرفت در تکنولوژی خود کرد.‬‬‬‬.

گوشی موبایل شیائومی

نکته انتهایی:

در کنار تمام دلایل ذکر شده محصولات جانبی متنوع، شناخت دقیق بازارهای هدف و پوشش طیف وسیعی از سلایق و توجه به نیاز آنها را نیز می‌توان از رازهای موفقیت این برند قلمداد کرد. فروش بالای ردمی نوت ۷ در سال گذشته، استقبال از مدل‌هایی چون ردمی نوت ۸ و نوت ۸ پرو، محبوبیت می نوت ۱۰ و می ۹ تی پرو، گواهی برای اثبات محبوبیت و استقبال از این برند نه تنها در بازار چین بلکه در کل دنیاست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

نوشته های مشابه

‫۲۲ نظرها

  1. سلام من گوشی نوت هشت دارم خیلی ازش راضیم ولی بد ترین چیزی که شیائومی داره اینه که قطعاتش کم پیدا هست دو وقتی بخوای بفروشیش تا سه ماه باید همینجو این ور و اونور کنی تا شاید یکی ازت خریدش همینش بده

  2. سلام من میخوام ردمی نوت ۸پرو بخرم ولی میترسم آخر خیلی میگن خوب نیست واز این حرفها .حالا از اونایی که دارن می میخوام خواهش کنم بن چه جوری

  3. سلام دوستان، من هم mi9se گرفتم، فوق العاده ست، سایز بسیار مناسب و عالی در حد آیفون x ، خیلی راضی هستم.

  4. تو خریدش شک نکنین.درجه۱،اینم بگم اگه قصدخرید ازهربرندی رو دارید سراغ مدل های پرو برید که نقص های گوشی برطرف شده باشه ازهرنظر .. پیشنهاد من نسبت به قیمت نوت ۸پروووو.. اونم آبی

  5. ردمی نوت ۸پروووو ، ازهمه نظر ارضاتون میکنه بخصوص رنگ آبیش

  6. با سلام خدمت شما و تشکر بابت مقاله خوبتون،بنده چند ماهی هست mi9t pro گرفتم،این اولین گوشی من از این برند هستش،قبل از خرید خیلی میترسیدم ولی گفتم ک ب این برند ی فرصت بدم و بعد از چند ماه پشیمون ک هیچ خیییلی هم عاشقش شدم،پیشنهاد میکنم اگه در توانتون هست تهیه کنید،ی گوشی پرچمدار با قیمت میانرده با ارزش خرید خیلی خیلی بالا،ببخشید طولانی شد،با تشکر….

  7. سلام. سری نوت شیامی خوب هستن، ولی نمیدونم چرا کسی از مدل mi A3 و mi A2 حرفی نمیزنه ، واقعا هیچی کمتر از سری نوت ندارن، مخصوصا mi A3 که اندروید one هم هست،
    هیچ کدوم از گوشی های نوت اندروید one نیستن

  8. من دوسال پیش واسه خانومم نوت۵aگرفتم.وامسالم واسه خودم نوت۶پرو گرفتم.از همه نظر عالیه.

  9. سلام من شیاومی ردمی۸ دارم خیلی راضیم بخصوص باطریش عالیه

  10. سلام من شیاومی ردمی۸ دارم خیلی عالیه راضیم بخصوص باطریش عالیه

  11. سلام من ردمی۸ دارم خیلی عالیه راضیم بخصوص باطریش عالیه

  12. سلام، من ردمی نوت سون پرو دارم، بسیار گوشی خوبیه، پیشنهاد میکنم حتما یکیشو تهیه کنید. دعام میکنید.

  13. من می ۹لایت دارم خیلی راضی هستم دست شما درد نکنه.خسته نباشید.

  14. بی شک همینه که نوشتید
    مخصوصا تکون دادن دوربین های گوشی های همه برند ها
    نوت ۸ پرو دارم بسیار عالی هست

  15. سلام من ردمی آ۸ دارم نسبت به پولی که دادم خیلی گوشی باکیفیت دارم وراضی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن