خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

توصیه‌هایی برای مراقبت از پوست دست و صورت در زمان شیوع کرونا!

مراقبت از پوست دست و صورت در دوران شیوع کرونا چیزی است که این روزها همه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی خوب دغدغه بسیاری از افراد خصوصاً خانم‌هاست چرا که داشتن یک پوست سالم می‌تواند بزرگترین سرمایه یک نفر به حساب ‌آید؛ اما چگونه می‌توان به خوبی از پوست خود مراقبت کرد و مواد آرایشی و یا مواد بهداشتی که برای مراقبت از پوست استفاده می‌شوند تا چه میزان در سلامت پوست تأثیر‌گذار خواهند بود؟ و چه نوع محصولاتی را می‌بایست برای مراقبت و زیبایی پوست انتخاب کرد.

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در دوران شیوع کرونا چیزی است که این روزها همه باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. از چه لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنیم.

 

از همان ابتدای بیماری همه‌گیر کروناویروس، توصیه به شستن بیشتر دست‌ها و به روش صحیح، به عنوان یکی از مهمترین روش‌های جلوگیری از انتقال ویروس، به درستی مورد استفاده قرار گرفت.

 

از همان ابتدای بیماری همه‌گیر کروناویروس، توصیه به شستن بیشتر دست‌ها و به روش صحیح، به عنوان یکی از مهمترین روش‌های جلوگیری از انتقال ویروس، به درستی مورد استفاده قرار گرفت. از‌این‌رو لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی این روزها از درجه اهمیت بیشتری برخوردار هستند. استفاده از ژل شست و‌‎شوی دست و استفاده از الکل در این شرایط به عنوان مواد ضد عفونی کننده دست توصیه می‌شود.

شستن مکرر دست‌ها می‌تواند بسیار کارساز باشد؛ چرا که از انتقال این ویروس جلوگیری می‌کند؛ اما مرحله مهم دیگری هم بعد از آن وجود دارد که توجه زیادی به آن نشده است. زمانی که پوست خود را به صورت مکرر با لوازم بهداشتی مثل صابون‌ها شست و شو دهید، طبیعی است که با خشکی و پوسته پوسته شدن روبه‌رو خواهید شد که این امر ممکن است برای بسیاری از افراد خوشایند نبوده و از طرفی عواقبی را نیز در پی داشته باشد.

بهترین توصیه برای مراقبت از پوست دست و صورت مرطوب نگه داشتن آن است، این کار باعث می‌شود تا از بروز ترک خوردگی و آسیب‌های پوستی جلوگیری کنید به این دلیل که این امر می‌تواند حساسیت بیشتری به COVID-19 ایجاد کند. اگر بعد از هر بار شست و شو با شوینده‌های الکی و یا صابونی پوست خود را مرطوب نگه ندارید و سپس مجدد شروع به شستن مکرر دست‌ها و صورت کنید، می‌تواند شما را به صورت غیرمستقیم در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۸۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۷۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

امروزه بسیاری از لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی حاوی مواد مرطوب کننده هستند. یکی دیگر از عوامل خطر احتمالی، خشکی قسمتی از پوست است که شما در نتیجه پوشیدن ماسک صورت تجربه خواهید کرد و این امر نیز می‌تواند توصیه مهم دیگر «به صورت خود دست نزنید» را نیز سخت‌تر کند. ۱۹کالا به نقل از برخی از متخصصان پوست در سراسر دنیا توصیه‌هایی برای شما دارد.

 

برخی از متخصصان مراقبت از پوست و مو خاطر نشان کرده‌اند که شستن مکرر دست و صورت می‌تواند باعث از بین رفتن چربی طبیعی به نام سبوم پوست شود

برخی از متخصصان مراقبت از پوست و مو خاطر نشان کرده‌اند که شستن مکرر دست و صورت می‌تواند باعث از بین رفتن چربی طبیعی به نام سبوم پوست شود. چربی طبیعی پوست می‌تواند همانند سدی مقاوم در برابر عوامل بیرونی آسیب‌زا به پوست عمل کند و این امر می‌تواند برای افرادی که در این دوران مجبورند وقت بیشتری را در محیط‌های بیرون بگذرانند، از اهمیت بیشتری برخوردارست.

از آن جایی که این افراد وقت بیشتری را در محیط‌های بیرون سپری می‌کنند، مجبورند بیشتر دست و صورت خود را با مواد بهداشتی شست‌و‌شو دهند و در این افراد خشکی و پوسته پوسته شدن بیشتر مشاهده می‌شود، در کل هوای بهار و وجود آلرژن‌ها در هوا نیز بر این امر دامن می‌زند. ممکن است با خشک شدن، پوست تحریک شده و خارش ایجاد شود و به دنبال آن ترک خوردگی در پوست ایجاد شود.

 

این متخصصان همچنین اظهار داشته‌اند که در نتیجه التهاب و خارش ترک ایجاد شده و در نتیجه صد حفاظتی طبیعی پوست از بین خواهد رفت.

 

این متخصصان همچنین اظهار داشته‌اند که در نتیجه التهاب و خارش، ترک ایجاد شده و در نتیجه سد حفاظتی طبیعی پوست از بین خواهد رفت. این امر شما را نسبت به عفونت‌های پوستی و سایر میکروب‌ها و یا حتی ویروس‌ها حساس‌تر خواهد کرد. از آنجایی که ماسک‌های پارچه‌ای رطوبت را در خود نگه می‌دارند پوست می‌تواند تحریک شود و همچنین از آنجایی که مجبور هستید ماسک را بر روی صورت خود ببندید به پوست صورت فشار آمده و این امر قرمزی و حساسیت را افزایش می‌دهد. بعد از برداشتن ماسک ابتدا دست خود را شسته و سپس صورتتان را شست و شو دهید این امر از انتقال ویروس کرونا به دهان، بینی و چشم جلوگیری می‌کند.

به طور کلی، یک کرم حاوی روغن، حفاظت بیشتری نسبت به یک کرم ‌ آبرسان دارد، بنابراین این نوع کرم‌های مرطوب کننده پوست را مرطوب‌‍تر کرده و محافظت بیشتری ایجاد می‌کنند، از‌این‌رو در این دوران برای مراقبت از پوست بیشتر توصیه می‌شوند؛ اما این موضوع در مورد لوازم آرایشی کمی فرق می‌کند و همواره متخصصان پوست توصیه می‌کنند که از نوع عاری از روغن آنها استفاده شود. همچنین توصیه می‌شود که از لوازم آرایشی و لوازم بهداشتی بدون عطر و ضد حساسیت استفاده کنید خصوصاً زمانی که مجبور هستید بیشتر از آنها استفاده کنید.

 

همچنین متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌‍‌کنند از مواد آرایشی مناسبی استفاده کنید

مراقبت از پوست

همچنین متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌‍کنند از مواد آرایشی مناسبی استفاده کنید، به علاوه هنگام شب نیز روتین پوستی خود را طوری انجام دهید که در زمان خواب رطوبت بیشتری به پوست شما برسد. برای مثال انتخاب یک کرم مرطوب کننده عالی می‌تواند در این زمینه بسیار موثر واقع شود. برای داشتن یک روتین خوب، قدم اول استفاده از یک پاک کننده آرایش خوب یرای پاک کردن صورت از لوازم آرایشی و آلودگی‌هاست که در طول روز بر روی پوست شما انباشته شده است. مثلاً تونیک پاک‌کننده صورت حاوی عصاره‌های گیاهی هیدرودرم بوده که به نسبت قیمتی که دارد می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما به ارمغان بیاورد.

بعد از آن شما می‌بایست برای مراقبت از پوست خود از یک مرطوب کننده استفاده کنید که متخصصان توصیه می‌کنند از یک نرم کننده و آبرسان با خاصیت التیام بخشی پوست استفاده کنید. اگر پوست شما خیلی خشک نیست همین دو مرحله کفایت می‌کند؛ اما اگر پوست خیلی خشکی دارید توصیه می‌شود از وازلین و یا لوازم آرایشی و یا بهداشتی با پایه موم زنبور عسل استفاده کنید. این نوع مواد آرایشی می‌توانند باعث بازسازی پوست شما شوند و در مراقبت از پوست موثر هستند. 

 

فقط توصیه می‌شود که این روتین را قبل از استفاده از ماسک انجام ندهید؛

همچنین می‌توانید این مراحل را در هر مقطع روز انجام دهید. فقط توصیه می‌شود که این روتین را قبل از استفاده از ماسک انجام ندهید؛ به این دلیل که استفاده از لایه‌های ضخیمی از مرطوب‌کننده‌ها تأثیر ماسک را کم می‌کند. با شیوع روز‌افزون ویروس کرونا در سراسر جهان، شستن مکرر دست‌ها یک الزام به شمار می‌رود. به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از مواد صابونی و ضدعفونی کننده‌ها برای کاهش انتشار ویروس عوارض جانبی متعددی نیز به همراه دارند. خشکی، ترک و التهاب پوست از جمله این عوارض هستند. توصیه می‌شود که به جای صابون از پن شست و شوی صورت استفاده شود. 

در این‌جا به چند نکته در مورد مراقبت از پوست و استفاده از لوازم بهداشتی و لوازم آرایشی در دوران بحران کرونا که متخصصان پوست آن را پیشنهاد کرده‌اند، اشاره می‌کنیم:

از یک محلول ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.

به جای استفاده از صابون‌ از لوازم بهداشتی و پاک‌کننده‌های حاوی مرطوب‌کننده استفاده کنید. به خصوص زمانی که از اگزما و ناراحتی‌های پوستی رنج می‌برید. به دنبال لوازم آرایشی و بهداشتی باشید که در ترکیبات خود آلوئه‌ورا و شی باتر (مثل کرم مرطوب کننده حاوی ژل آلوئه ورا و روغن جوانه گندم آردن ۱۵۰ گرم) دارند.

دستکش بپوشید.

طبق نظر متخصصان پوست، استفاده از دستکش لایه‌ی محافظ دیگری را به پوست شما اضافه می‌کند. توجه داشته باشید که دستکش‌های یکبار مصرف پلاستیکی را نمی‌توان برای مدت طولانی استفاده کرد؛ چرا که پوشیدن آن‌ها باعث تعریق پوست و در نتیجه تحریکات پوستی می‌شود. قبل از خواب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید و دستکش پنبه‌ای بپوشید، این کار باعث بازسازی و تغذیه پوست شما می‌شود.

دستتان را به طور صحیح خشک کنید.

خشک کردن دست نیز راهی مهم برای کاهش انتقال ویروس‌ها و باکتری‌هاست. استفاده از دستمال به مراتب بهداشتی‌تر از خشک‌کن‌های برقی است. حوله‌های پارچه‌ای نیز زود‌به‌زود باید تعویض و شسته شوند، مخصوصا اگر چند نفر از آن استفاده می‌کنند.

از متخصص کمک بگیرید.

اگر پوستتان ملتهب و متورم و دردناک شده و با وجود مراقبت‌های پوستی و استفاده از لوازم بهداشتی هیچ اثری از بهبودی نمی‌بینید به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ شاید مشکل شما آلرژی و یا اگزمای شدید باشد. همچنین در این دوران کمتر از مواد آرایشی استفاده کنید و حتماً بعد از هر بار شست و شو با مواد شوینده دست‌ها و صورت خود را مرطوب کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن