خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار سامسونگاخبار گوشی موبایل

تأیید اختلال سنسور اثر انگشت روی نمایشگر گوشی‌های گلکسی

قبل از عرضه رسمی سامسونگ گلکسی اس ۱۱ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ ما امیدواریم که مشکل سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ برطرف شود. در اولین به روزرسانی که این گوشی دریافت کرد برخی از باگ‌های مربوط به عملکرد سنسور اثر انگشت برطرف شد؛ اما بازهم برخی از کاربران اختلالاتی را در این زمینه مشاهده کرده‌اند. کاربران هفته گذشته منتظر پچ دیگری بودند که این غول فناوری کره جنوبی این اشکال را رسماً تصدیق کرد. اکنون این شرکت در رابطه با مشکل سنسور اثر انگشت حرف‌هایی برای گفتن دارد. 

مشکل سنسوراثر انگشت گلسی ها رسما تایید شد

سامسونگ به طور رسمی از گزارشات مربوط به اختلال سنسور اثر انگشت خبر داد که نه تنها بر گلکسی اس ۱۰ بلکه در مدل‌های دیگر دارای سنسور اثر انگشت اولتراسونیک نیز تأثیر می‌گذارد. آنچه معمولاً اتفاق می‌افتد به این صورت است که حسگر روی صفحه بعد از شناسایی یک الگوی سه بعدی، قفل گوشی را باز می‌کند. چنین الگویی در محافظ‌های سیلیکونی ظاهر می‌شود. 

سامسونگ به کاربران گلکسی اس ۱۰، گلکسی اس ۱۰ پلاس، گلکسی اس ۱۰ ۵G، گلکسی نوت ۱۰، و  گلکسی نوت ۱۰ پلاس توصیه کرده است پوشش محافظ را به طور کلی از روی نمایشگر برداشته و تمام اثر انگشت‌های قبلی را پاک کرده و اثر انگشت خود را دوباره ثبت کنند. تا زمانی که یک پچ نرم‌افزاری منتشر نشود، نباید از گلس‌های محافظ صفحه‌نمایش جلویی استفاده کرد. حال سامسونگ در حال رفع اختلال مذکور بوده و گفته می‌شود که این هفته (هفته آخر اکتبر ۲۰۱۹) برطرف خواهد شد.

سامسونگ به سادگی می‌گوید، حداقل هنوز نمی‌توان از پوشش‌های صفحه برای گوشی استفاده کرد؛ اما ظاهراً اگر گلس صفحه‌نمایش را برش داده و قسمتی که حسگر اثر انگشت روی آن قرار گرفته را باز کنید هم کارساز خواهد بود.

این بیانه به این صورت است:

با توجه به گزارش‌های اخیر منتشر شده در راستای مشکل شناسایی اثر انگشت در برخی از دستگاه‌های Galaxy، می‌خواهیم اطلاعات زیر را به مشتریان خود اطلاع دهیم. این مسئله در رابطه با حسگرهای اثر انگشت اولتراسونیک به این صورت است که الگوهای ۳ بعدی ظاهر شده در برخی از مدل‌های محافظ سیلیکونی خاص را به عنوان اثر انگشت کاربر شناسایی می‌کند.

اگر در حال حاضر از کاورهای محافظ صفحه نمایش جلو استفاده می‌کنید، برای اطمینان از اسکن بهتر اثر انگشت، تا زمانی که دستگاه‌تان به روز رسانی نرم‌افزاری جدید را دریافت نکرده، از این نوع پوشش‌ها استفاده نکنید.

قرار است یک نسخه به روزرسانی نرم افزاری در اوایل هفته آینده منتشر شود و به محض اینکه به‌روزرسانی را دریافت کردید، حتماً اثر انگشت خود را در کل آن اسکن کرده، به طوری که تمام قسمت‌های اثر انگشت شما، از جمله مرکز و گوشه‌ها کاملاً اسکن شود.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

از صبر و شکیبایی شما متشکریم و ما تلاش خواهیم کرد تا به طور مداوم تجربیات محصول و خدمات را برای کاربران خود بهبود بخشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن