خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

DxOMark؛ بهترین دوربین گوشی از هر نظر متعلق به کدام برند است؟

DxOMark همیشه یک منبع قابل اعتماد برای بررسی دوربین بوده است. در حال حاضر می‌توان این سایت را یکی از بهترین سایت‌هایی دانست که به بررسی و تحلیل برخی از جدیدترین مدل‌های گوشی موبایل معرفی شده در بازار می‌پردازند، در واقع دگزومارک نه تنها دستگاه‌های پرچمدار پریمیوم را مورد بررسی قرار می‌دهد بلکه تعدادی از گوشی‌های میان‌رده را هم تست می‌کند و سیستم دوربین عقب و سلفی آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. این بررسی‌ها به این منظور انجام می‌شوند تا به مصرف‌کنندگان در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کنند. DxOMark اخیراً لیستی جدید از “بهترین گوشی‌های موبایل از نظر دوربین” و بهترین دوربین گوشی از هر نظر را تهیه کرده است. در ادامه به معرفی بهترین دوربین گوشی از نظر dxomark میپردازیم.

در جدیدترین لیست منتشر شده در دگزومارک، به بهترین‌های موبایل از نظر دوربین اشاره شده است.

در لیستی که قبلاً در دگزومارک منتشر شده بود به بهترین‌های موبایل از نظر دوربین اشاره شده است. طبق این لیست‌های منتشر شده در دگزومارک اگر بخواهیم به گوشی‌هایی اشاره کنیم که از همه نظر بهترین عملکرد دوربین را داشته‌اند، می‌توانیم به مدل‌های هواوی میت ۳۰ پرو اشاره کنیم؛ اما اکنون مدل‌های جدیدی معرفی شده و بعد از معرفی مدل‌های جدید این جدول امتیاز بندی تغییر کرده است.

همان طور که گفته شد، حال پرچمداران زیادی معرفی شده‌اند و به دنبال آن لیست دگزومارک هم تغییر کرده است. در نظر داشته باشید لیستی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد بر اساس اطلاعات و بررسی‌هاییست که سایت دگزومارک در مورد بهترین دوربین گوشی موبایل انجام داده است. در ادامه خواهیم گفت که در میان گوشی‌های جدید معرفی شده کدام یک دارای بهترین دوربین خواهند بود. اگر بخواهید بدانید که در این لیست دوربین کدام گوشی از همه نظر برای عکاسی مناسب است بهترست ادامه متن را بخوانید.

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین دوربین گوشی حال حاضر

تا قبل از معرفی گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا این رکورد طبق روال هر سال در دست گوشی هوآوی میت ۴۰ پرو پلاس قرار داشت. این گوشی در این سایت امتیاز کلی ۱۳۹ را به دست آورد و با کمی اختلاف نسخه ارزان‌تر این مدل هم در مرتبه پایین‌تر قرار گرفت.

شیائومی می ۱۱ اولترا همان مدلیست که در حال حاضر بهترین دوربین موبایل را در بین گوشی‌های تست شده هم از نظر عملکرد شب، هم از نظر فیلمبرداری و هم از نظر زوم دارد.

در واقع شیائومی‌می۱۱اولترا همان مدلیست که در حال حاضر بهترین دوربین موبایل را هم از نظر عملکرد شب، هم از نظر فیلمبرداری و هم از نظر زوم در بین گوشی‌های تست شده دارد.

این گوشی در این بنچمارک توانسته، امتیاز کلی ۱۴۳ را به دست آورده است. در طی تست‌های انجام شده در این بنچمارک در تمام موقعیت‌های عکاسی این گوشی بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. عمکرد و ثبت جزئیات این گوشی در عکاسی روز عالیست و سطح جزئیاتی که ثبت می‌شوند نیز بسیار قابل‌توجه است. تعادل بین نویز و بافت به خوبی حفظ شده است.

بهترین دوربین گوشی از هر نظر

مقاله پیشنهادی: معرفی بهترین گوشی ها برای عکاسی در زمینه های مختلف

سال قبل Galaxy S20 Ulta لقب بهترین دوربین از نظر لنز اولتراواید را به دست آورد. جالب است بدانید که تا قبل از معرفی مدل های جدید گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G هم، که پرچمدار سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود عنوان بهترین گوشی از نظر بوکه و عکاسی پرتره را به دست آورد. اما به نظر می رسد که سامسونگ در این جدول امتیازبندی، موقعیت خود را نسبت به رقبا از دست داده است و برندهای هوآوی و شیائومی سکوی های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

امسال گل سر سبد گوشی های سامسونگ در این رده بندی، امتیاز کلی ۱۲۰ را به دست آوره است؛ اما ناگفته نماند که گرچه گوشی‌های زیادی جلوتر از این گوشی هستند اما بهترین عملکرد دوربین سلفی را از خود نشان داده است. پس اگر عاشق سلفی گرفتنید روی این گوشی حساب کنید.

این لیست نشان می‌دهد که هنوز هم رقابت سختی بین سامسونگ و هواوی و سایر شرکت های سازنده مدعی برقرارست، اما اکنون این تاج پادشاهی بر سر گوشی تراز اول شیائومیست. نکته جالب دیگر اینکه هر ساله با معرفی گوشی های جدید هوآوی از نظر دوربین گوشی‌های زیادی در این رقابت کنار زده می‌شوند.

اگر بخواهیم گوشی‌های تراز اول را از نظر دوربین را رده‌بندی کنیم می‌بایست گفت که بعد از نسخه اولترا گوشی‌های شیائومی گوشی‌های هوآوی قرار داشته و جالب‌تر اینکه گوشی آیفون ۱۲ پرو مکس در مرتبه هفتم این جایگاه قرار گرفته است.

آیا تجربه عکاسی با این گوشی‌ها را داشته‌اید؟ به نظر شما کدام گوشی‌ها بهترین دوربین گوشی را خواهند داشت و کدام یک رکوردار این لیست خواهند بود؟ نظرات خود را با ۱۹کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. هنوزم می ۱۱* اولترا از اس ۲۲* اولترا و اس ۲۳* اولترا در نتایج دکسومارک قویتره شیائومی گوشی می *۱۱ اولترا را طوری ساخته هنوز خودشم نمیتونه یکی بهتراز اون بسازه چون ۱۲* اس اولترا وحتی ۱۳ *اولترا هم کم آوردن. از سری آیفون *۱۳ و ۱۴ هم هنوز این غول ۲۰۲۱ قویتره .‌‌من قبلا آیفون ۱۳* پرومکس و سامسونگ اس *۲۲ اولترا رو تست کردم واقعا نمیتونن به شیائومی می* ۱۱ اولترا برسند. این درحالی هست که رقیب می* ۱۱ اولترا باید همرده های خودش مثل ۱۲* پرومکس یا اس ۲۱ *اولترا باید باشند. همین قدرت نماییش باعث شد یکی بخرم و خیلی خوشحالم بالاخره یه مدل گوشی رو خریدم و تونست راضیم کنه

  2. سلام
    به نظر من بهترین دوربین ها رو سامسونگ و اپل آیفون تولید می کنند و بعد از اون ها شیامی و هواوی.
    بین سامسونگ و اپل به نظر من آیفون به کوچولو بهتره مخصوصاً تو فیلم برداری با قابلیت جدید cinematic mode جدید و داخل عکس برداری photography style
    در کل آیفون قوی تر هست از نظر من.

  3. اونوقت آیفون ۱۳ پرومکس کجاس نمیخواین بگین شیائومی یا همون فیک آیفون از ایفون بالاتره

  4. سایت دیگزومارک سایت بین المللی مثه تست بنچمارک انتوتو که بین المللی عه اینقدر تعصبی نباشید ……..سامسونگ یه زمانی خوب بود الان اصلا ارزش خرید نداره

  5. اره کلا معلومه از هیچ برندی تبلیغ نمیکنید. اصلا ما اینجا هیچ کار مقایسه کارشناسی شده ای ندیدیم،دوتا گوشی انداختی وسط میگی اون بهتره این یه کم بهتره ،اون بیاد جای اینو میگیره. اینم شد مقایسه. دوربین یه بار مصرف هم خوب عکس میگیره ولی یه بار عکس میگیره. اینم بگید که دگزو کاری به کارایی گوشی در بلند مدت نداره،اینو بگید که اگه سامسونگو هوآوی و شیافومی،بعداز یه سال که آپدیت کنی دوربینش مرخص میشه. همانطور که شرقی ها ماشیناشون از غربی ها ضعیف تره. شک نکن توی حوزه گوشی هم فقط زرق برق اولیه دارن. اما نوکیا یا مثلا اپل گوشیه میپوکه ولی دوربینش مثه روز اول عکس میگیره. به جرئت میتونم بگم گوشی نوکیاn8 که البته سن شما به تاریخ عرضه اون قد نمیده، الانم از ۸۰درصد گوشیای سامسونگو چینی بهتر عکس میگیره در حالیکه این گوشی مال ۱۰ سال پیشه

    1. تعصبی نباشید لطفا ….. شما گوشی فروشی یا تبلیغ کن سامسونگ

  6. چه جمع بندی یکجانبه گرایی در آخر به نفع سامسونگ ارائه دادید طوری که هر آدم نادانی متوجه تبلیغ رندانه شما برای سامسونگ میشه

    1. با سلام ممنون که نظراتتون را با ما اشتراک می گذارید، سایت ما همه برندهای گوشی رو کار می کنه، پس دلیل نداره که یک برند خاص رو تبلیغ کنیم، و این مطلب و این آمار و این نتیجه‌گیری از منابع معتبر استخراج شده، و بر اساس تست های انجام شده از دگزومارک هست

      1. سلام وقت بخیر متوجه نمیشم که چرا سامسونگ. s.20. fe. 5g با اون دوربین محشرش الان حتی توی ۱۰۰ تای اول این لیست نیستش میشه ی توضیح مختصری راجبش بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن