خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اپلیکیشن و نرم افزارفضا و نجوم

با این ۱۰ اپلیکیشن، موبایل خود را به رصدخانه تبدیل کنید

اخترشناسی تا پیش از این یک سرگرمی تا حدودی گران بود و به تلسکوپ و سایر تجهیزات نیاز داشت. اما امروزه با وجود گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌هایی هست که گوشی شما را به یک رصدخانه تبدیل می‌کنند. در ادامه ۱۹کالامگ مجموعه ای از ۱۰ برنامه برتر نجوم را برای اندروید و ios گردآوری کرده و به بررسی آنها پرداخته است.

 

۱- Sky Safari

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Sky Safari نه تنها به شما کمک می‌کند تا یک طرفدار نجوم مجهزتر شوید بلکه کافیست فقط دراز بکشید، استراحت کنید و به ستاره‌ها نگاه کنید.

این اپلیکیشن با ویژگی‌هایی مانند موسیقی پس‌زمینه آرامش بخش نهایت لذت از نجوم را برایتان فراهم می‌کند. مجهز بودن به یک موتور جستجوی قدرتمند دیگر ویژگی ممتاز آنست که می‌تواند به شما کمک کند فوراً هر جسم آسمانی را که به دنبال آن هستید را بیابید. همچنین یک نمایش زنده از آسمان را با حرکت دادن تلفن و با توجه به موقعیت مکانی شما در اختیارتان می‌گذارد.

خریدهای درون برنامه برای باز کردن ویژگی‌های بیشتر مانند نشان دادن اجرام آسمانی بیشتر و چشم‌اندازهای دیگر در دسترس هستند.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلود نسخه ios

۲- Star Walk 2

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Star Walk 2 یکی از زیباترین برنامه‌های نجوم است. برنامه با یک نمای زنده زیبا از آسمان باز می‌شود و موقعیت فعلی شما را منعکس می‌کند. نمایش زنده همچنین موسیقی پس‌زمینه آرامش‌بخش دارد. می‌توانید برای به دست آوردن توضیحی مختصر و همچنین تصویر مفصل از اجرام، روی آنها ضربه بزنید. ویژگی جستجو نیز عالی است و با جستجوی صوتی هم کار می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۰,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۴۳۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۲۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

خریدهای درون برنامه به شما امکان می‌دهند اشیاء آسمانی بیشتری را مشاهده کنید و همچنین تبلیغات را از نسخه رایگان حذف کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلود نسخه ios

۳- Star Chart

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Star Chart به شما سه حالت مختلف ارائه می‌دهد. اولین مورد، نمای پیش فرض آسمان است. ثانیاً، حالت اکتشافی دارد که به شما امکان می‌دهد در منظومه شمسی سیر و سیاحت کنید. حالت سوم “لحظه‌ها در زمان” نامیده می‌شود که به شما امکان می‌دهد نگاهی مجازی به وقایع گذشته  و مهم نجوم بیندازید.

برنامه استاندارد تمام ویژگی‌های اساسی مورد نیاز شما را دارد، از جمله پنل تنظیمات که به شما امکان می‌دهد نمای آسمان را شخصی‌سازی کنید. Star Chart با خرید درون برنامه‌ای گزینه‌های متعددی را برای شما فراهم می‌کند تا بیشتر به تجربه جالب خود اضافه کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلود نسخه ios

۴- Sky Map

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Sky Map یک نقشه بدون حاشیه از آسمان است. ساده و قابل اعتماد بوده و برای علاقه‌مندان به اخترشناسی که فقط به یک راهنمای ساده برای آسمان شب احتیاج دارند؛ ساخته شده است.  نمایش زنده می‌تواند به صورت خودکار تنظیم شود، در حین حرکت دادن دستگاه، در آسمان شب حرکت می‌کند. همچنین یک ویژگی سفر پنجاه و یک ساعته وجود دارد که می‌تواند ببیند آسمان در هر تاریخ و ساعت معینی چگونه است. Sky Map در ابتدا توسط گوگل توسعه داده شد اما اکنون به صورت اوپن سورس است.

لینک دانلود نسخه اندروید

۵- Stellarium Mobile

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

اگر به نجوم علاقه دارید، حتماً درباره استلاریوم شنیده‌اید. Stellarium Mobile ، برنامه محبوب Stellarium را به گوشی هوشمند شما منتقل می‌کند.

با انتخاب گزینه‌ای آنچه در آسمان ظاهر می‌شود، به شما نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید از مناظر مختلف استفاده کنید، که مقداری عطر و بوی واقعیت مجازی را به برنامه اضافه می‌کند.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلود نسخه ios

۶- Solar Walk 2

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Solar Walk 2 یک برنامه نجوم است که حول خورشید و منظومه شمسی است. این برنامه آسمان شب را از منظر مکانی که ما در آن هستیم نشان می دهد. شاید بهترین ویژگی Solar Walk 2 نوار زمان باشد که می‌توانید از آن برای مسافرت زمانی استفاده کنید تا ببینید چگونه اجرام آسمانی با گذشت زمان حرکت می‌کنند.

نسخه پرداخت درون برنامه آن همچنین با انبوهی از اجرام آسمانی دیگر همراه است تا آنها را نظاره کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلود نسخه ios

۷- Mobile Observatory 2

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Mobile Observatory 2 شاید جالب‌ترین و جذاب‌ترین برنامه در این لیست نباشد، اما اپلیکیشنی است که هر علاقه‌مند جدی نجوم باید از آن برخوردار باشند. این برنامه نجوم با ویژگی‌های زیادی همراه است و این باعث می شود تا رابط کاربری چندان جالب نباشد. رصدخانه موبایل همراه با منظره های مختلف آسمان، منظره منظومه شمسی و بخش‌های مختلفی که به اجرامی از جمله خورشید و ماه اختصاص داده شده است. در این برنامه بخشی رویدادها و گرفتگی‌ها نیز وجود دارد.

پرداخت درون برنامه‌ای باعث می‌شود که اپلیکیشن به صورت منظم بروز شود.

لینک دانلود نسخه  اندروید

۸- Sky View Free

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Sky View Free یک برنامه نجوم منحصر به فردست. به نظر می‌رسد ویژگی اصلی آن در مقایسه با سایر برنامه‌های موجود در این لیست؛ نمای آسمان شب در نگاه اول است. Sky View یک حالت واقعیت افزوده (AR) دارد که به شما امکان می‌دهد دوربین خود را به سمت آسمان بگیرید و اجرام آسمانی را شناسایی کنید.

Sky View Free همچنین گزینه‌هایی دارد که شما را قادر می‌سازد، مسیرهای اجرام را مشاهده کنید. کافیست به لوکیشن فعلی خود ضربه بزنید و نمای آسمان را براساس تاریخ و ساعت بررسی کنید.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلودنسخه  ios

۹- Star Tracker

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

Star Tracker یک اپلیکیشن بسیار اساسی برای علاقه‌مندان به اخترشناسی است و تمام آنچه که به آن نیاز دارند را به سهولت در اختیارشان قرار می‌دهد. نکته برجسته این اپلیکیشن ویژگی بزرگنمایی است که به طور خودکار روی جسم آسمانی که به آن اشاره شده؛ زوم می‌کند و تجربه دیدن همه جانبه‌ای به شما می‌دهد.

لینک دانلود نسخه اندروید
لینک دانلود نسخه ios

۱۰- SkyWiki

با این ۱۰ اپلیکیشن گوشی خود را به رصدخانه تبدیل کنید

SkyWiki یک اپلیکیشن خاص نجوم است که مانند یک دائره المعارف نجوم عمل می‌کند. شما می‌توانید یک نقشه آسمان را با گزینه تغییر سرعت زمان، مکث و چاپ دریافت کنید. با این حال، SkyWiki همچنین به یک بخش پراسکوپ مجهز شده که بینش دقیقی از موقعیت فعلی آسمانی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بخش‌هایی برای رویدادها و اخبار آسمانی در این برنامه وجود دارد.

لینک دانلود نسخه اندروید

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶۷ رای

سوالات متداول

برنامه Sky Safari چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

✔️ این اپلیکیشن با ویژگی‌هایی مانند موسیقی پس‌زمینه آرامش بخش نهایت لذت از نجوم را برایتان فراهم می‌کند. مجهز بودن به یک موتور جستجوی قدرتمند دیگر ویژگی ممتاز آنست که می‌تواند به شما کمک کند فوراً هر جسم آسمانی را که به دنبال آن هستید را بیابید. همچنین یک نمایش زنده از آسمان را با حرکت دادن تلفن و با توجه به موقعیت مکانی شما در اختیارتان می‌گذارد. لینک دانلود اندروید و ios این اپلیکیشن در مقاله موجود است.

اپلیکیشن Star Chart چه قابلیت‌هایی دارد؟

✔️ Star Chart به شما سه حالت مختلف ارائه می‌دهد. اولین مورد، نمای پیش فرض آسمان است. ثانیاً، حالت اکتشافی دارد که به شما امکان می‌دهد در منظومه شمسی سیر و سیاحت کنید. حالت سوم “لحظه‌ها در زمان” نامیده می‌شود که به شما امکان می‌دهد نگاهی مجازی به وقایع گذشته و مهم نجوم بیندازید. برنامه استاندارد تمام ویژگی‌های اساسی مورد نیاز شما را دارد، از جمله پنل تنظیمات که به شما امکان می‌دهد نمای آسمان را شخصی‌سازی کنید. Star Chart با خرید درون برنامه‌ای گزینه‌های متعددی را برای شما فراهم می‌کند تا بیشتر به تجربه جالب خود اضافه کنید. برای دانلود این برنامه مقاله را ببینید.

یک اپلیکیشن برای اخترشناسی با بزرگنمایی خوب معرفی کنید؟

✔️ Star Tracker یک اپلیکیشن بسیار اساسی برای علاقه‌مندان به اخترشناسی است و تمام آنچه که به آن نیاز دارند را به سهولت در اختیارشان قرار می‌دهد. نکته برجسته این اپلیکیشن ویژگی بزرگنمایی است که به طور خودکار روی جسم آسمانی که به آن اشاره شده؛ زوم می‌کند و تجربه دیدن همه جانبه‌ای به شما می‌دهد. لینک دانلود این اپلیکیشن در مقاله موجود است.

نوشته های مشابه

‫۱۰ نظرها

  1. برترین برنامه نجوم سلستیا است که سما به آن اشاره نکردید.

    1. ممنون به خاطر به اشتراک گذاشتن تجربتون بسیار هم عالییییییییییییییییی

  2. صورتهای فلکی اینا همه با اسامی لاتین هست متاسفانه
    برنامه ای که کلا صور فلکی با نام ایرانی باشه معرفی کنید لطفا

    1. توی بازار بزن فضا برنامهsolar system scope همه زبان های دنیا رو داره واقعا نمیدونم چرا تو این سایت معرفیش نکردن انصافا معرکه است

  3. ممنون از معرفی نرم افزار نجوم و رصد آسمان برای اندروید

    1. خواهش میکنم
      بله برنامه‌های مفید و کاربردی هستند برای علاقه‌مندان به آسمان شب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن