خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

استرس از آنچه فکر می‌کنید مخرب‌تر است!

مغز شما می تواند از استرس منقبض شود، اما شما این قدرت را دارید که جلوی آن را بگیرید. شاید شما هم این جمله را شنیده‌اید که “آنچه شما را نمی کشد شما را قوی‌تر می‌کند” این جمله برای ایجاد انگیزه بسیار مفیدست، اما وقتی صحبت از تأثیر استرس بر مغز می‌شود، این جمله اصلاً صحیح نیست. ممکن است زیر فشار استرس دوام نیاورید و استرس به معنای واقعی کلمه می‌تواند شما را ضعیف‌تر کند و مغز شما می‌تواند کوچک شود. اما با این وجود می‌توانید مانع از استرس بدن خود شوید.

استرس همیشه بد نیست به عنوان مثال، هنگامی که به مقداری انرژی اضافی نیاز داریم تا به ما کمک کند وقتی در یک رقابت هستیم اضطراب مفید است اما وقتی بیش از حد باشد واقعاً می‌تواند مغز شما را به روشی وحشتناک تغییر دهد. علاوه بر این اضطراب می‌تواند منجر به سردرد، معده درد، فشار خون بالا، درد قفسه سینه و بی‌خوابی شود.

آنچه شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند، بجز استرس!

یک مطالعه سال ۲۰۱۸ که در مجله Neurology منتشر شد، نشان داد افرادی که سطح استرس بالایی دارند، در تست‌های حافظه بدتر عمل کرده و مغز آنها از کسانی که سطح استرس کمتری دارند، کوچکتر شده است. در واقع بخشی از مغز که وظیفه حافظه و یادگیری را بر عهده دارد، در اثر اضطراب کوچک می‌شود. بنابراین هرچه استرس شما بیشتر باشد، احتمال اینکه اختلال حافظه داشته باشید و یادگیری موارد جدید دشوار شود، بیشترست.

یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این نوع اثرات می‌تواند ۱۰ تا ۲۰ سال بعد با با افزایش احتمال زوال عقل در ارتباط باشد. همچنین می‌تواند منجر به مشکلات روحی جدی مانند افسردگی شود.

 

راه حل‌های کاهش استرس:

فعالیت‌های هوازی:

آنچه شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند، بجز استرس!

انجام فعالیت‌های هوازی به صورت منظم می‌تواند عملکرد حافظه را بهبود ببخشد و سلامتی مغز را با افزایش سن حفظ کند. این فعالیت‌ها اندورفین‌ها را آزاد می‌کند، ماده شیمیایی‌ای که احساس مثبتی در بدن ایجاد می‌کند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۷۱۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۷۴۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۱,۹۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

 

به اندازه کافی خوابیدن:

آنچه شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند، بجز استرس!

بدن هنگام خواب بهبود می‌یابد و ترمیم می‌شود. اگر بی‌خوابی داشتید، خطرات پیرامون سلامتی شما افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند به اضطراب بیشتر منجر شود.

تماشای آنچه می‌خورید:

آنچه شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند، بجز استرس!

غذای خوب خوردن و نحوه مناسب میل کردن غذا می‌تواند بر روحیه شما و حتی بر میزان استرس شما تأثیر مثبت بگذارد. داشتن وعده‌های غذایی منظم که سالم هم هستند و باعث کاهش مصرف کافئین می‌شوند که به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

 

در کنار عزیزان خود باشید:

آنچه شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند، بجز استرس!

داشتن افرادی که پشتیبان و پناه انسان هستند، همیشه در مبارزه با استرس مفید است. معاشرت با دوستان و خانواده ، هورمون “احساس خوشی” به نام اکسی توسین تولید می‌کند که می‌تواند اضطراب را کاهش دهد.

آنچه شما را نکشد قوی‌ترتان می‌کند، بجز استرس!

علاوه بر موارد فوق استراحت کردن، تجربه یوگا و مدیتیشن، ماساژ درمانی و گذراندن بخشی از تایم در طبیعت همه راه های مقابله با استرس هستند. شما برای این مبارزه از چه سلاحی استفاده می‌کنید؟

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن