خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

آنچه را که باید در مورد گوشی های آیفون ۲۰۱۸ بدانید

آیفون X مسیر جدیدی را در طراحی گوشی های هوشمند این شرکت نشان داد. نسل جدید خصیصه امنیتی بیومتریک، Face ID به اپل اجازه داد تا به طور کلی دکمه هوم را کنار گذاشته و به سمت طراحی تماماً صفحه نمایش گام بردارد. به جبران نبود دکمه هوم، دسته ای از حرکات پیمایشی جدید معرفی شدند که بر اساس Jonathan Ive در طی ۱۰ سال آینده هم از همین حرکات پیمایشی استفاده خواهد شد. در حالی که آیفون ایکس در مسیر جدیدی قرار گرفته است. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس، ارتقاء طراحی ۱۰ سال قبل تاکنون هستند. حال این امر نشان می دهد که به جای تولید دو دستگاه سه دستگاه با دو طراحی کاملا متفاوت تولید خواهد شد.

آنچه را که باید در مورد گوشی های آیفون ۲۰۱۸ بدانید

به همراه این دو مدل پرچم دار، مدل دیگری با اندازه ۶٫۱ اینچ و تراکم پیکسلی ۳۲۰-۳۳۰ پیکسل در اینچ تولید خواهد شد. نوع صفحه آن LCD بوده که این شرکت نام آن را Retina HD قرار داده است. بر اساس DigiTimes به منظور تجهیز آیفون ۶٫۱ اینچی به این نمایشگر اپل با شرکت ژاپنی Nichia همکاری دارد.

این شرکت تکنولوژی جدید نور پس زمینه LED را توسعه می دهد که نیاز به اتصالات کوتاه تری دارد این تکنولوژی تراشه ۰٫۳t LED نام دارد. همین اطلاعات اغلب اندازه حاشیه پایین صفحه جلو را تعریف می کنند. این نوع LED حاشیه سازگارتری را از همه جهت فراهم کرده اما پنلی که مدل ۶٫۱ اینچی به آن مجهز شده ممکن است نسبت به پرچم داران OLED لبه های کمی بزرگتر داشته باشد.

آنچه را که باید در مورد گوشی های آیفون ۲۰۱۸ بدانید

طراحی، ساخت:
همه مدل های آیفون مسیر طراحی آیفون ایکس را به کار خواهند برد. اپل در مدل های ۲۰۱۸ خصیصه Face ID را بزرگتر کرده و همه آنها از برش صفحه نمایش برخوردار بوده که برای تکنولوژی Face ID، سنسورها، میکروفن و بلندگو و دوربین جلو مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که آیفون ایکس اولین نسل Face ID را معرفی کرده انتظار نمی رود که تغییر زیادی در آن به وجود آید. گفته می شود که تغییراتی که در اندازه این محصول به وجود خواهد آمد ممکن است اندازه برش صفحه نمایش را کاهش دهد. از آنجایی که مدل های جدید اپل از شارژ بی سیم استفاده کرده بنابراین به بدنه شیشه ای مقاوم مجهز شده اما فریم، آنها از جنس استیل است.

 

آنچه را که باید در مورد گوشی های آیفون ۲۰۱۸ بدانید

پنل پشت مدل ۶٫۱ اینچی هم از جنس شیشه ساخته شده و برای فریم ها نیز از آلیاژ آلومینیوم استفاده شده است. شاید آنچه که اپل را از سایر رقبا متمایز می کند به کارگیری رنگ ها در میان فرآیند تولید شیشه باشد که منجر به تولید رنگ های بسیار جذابی می شود. آیفون ایکس تنها در رنگ نقره ای و خاکستری موجود بوده و نسخه قرمز آن هنوز عرضه نشده و نسخه طلایی نیز هنوز به عرضه نهایی نرسیده است. طبق گفته تحلیل گر معروف اپل، پرچم داران جدید اپل در نسخه طلایی هم عرضه می شوند حتی این تحلیل گر اشاره کرده که آیفون ۶٫۱ اینچی هم در رنگ های مختلفی عرضه می شود.

 

 

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۲,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

 

 

دوربین:
در این مورد می توان گفت که حداقل چیزی که انتظار می رود این است که پرچم داران جدید همانند آیفون ایکس به دوربین دوگانه مجهز شوند. از لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/۱٫۸، و لنز تله فوتو ƒ/۲٫۴ و تثبیت کننده تصویر نوری برخوردار بوده که با فلش Quad-LED True Tone همراه شده اند. اما مدل ۶٫۱ اینچی آیفون همانند آیفون ۸ تنها به یک لنز مجهز شده است.

سایت خبری Forbes بر اساس بک کاورهای شماتیک Ghostek گزارش داده که آیفون ۶٫۵ اینچی به همراه دوربین سه گانه عرضه می شود. اپل می تواند با استفاده از لنزهای سه گانه بزرگترین تغییر را گوشی پرچم دار خود ایجاد کند. این بار به منظور کاهش نویز عکس ها و افزایش دامنه داینمیک یک سنسور منوچورم (تک رنگ) را به لنز تله فوتو و زاویه باز اضافه خواهد شد.

 

تنها مدلی که تاکنون از دوربین سه گانه استفاده کرده پرچمدار پرطرف دار هوآوی یعنی پی ۲۰ پرو است. وقتی صحبت از اندازه پیکسلی به میان می آید اپل در این مورد همواره عملکردی محافظه کارانه داشته و از زمان عرضه آیفون ۶ اس از لنز ۱۲ مگاپیکسلی استفاده کرده است. حال اگر شرکت اپل تصمیم به افزایش اندازه مگاپیکسلی داشته باشد، سونی از تعدادی سنسور Exmore RS برخوردار بوده که برای این کار مناسب هستند. استفاده از این نوع لنز زمان کافی برای ISP و نیازهای محاسباتی را در اختیار اپل قرار می دهد.

حال ما می بایست اندازه پیکسلی تا ۱۶-۱۹ مگاپیکسل را انتظار داشته باشیم. قبلا گزارش شده که از سال ۲۰۱۹ اپل می تواند سنسور TrueDepth 3D جدیدی را به دوربین های اصلی خود وارد کرده تا AR را بهبود بخشد. جلوه های دوربین مانند حالت پرتره بهبود پیدا کرده و به شما اجازه می دهد که روی یک شی یک Animoji قرار دهید.

پردازنده A12 به همراه ۴ گیگابایت رم:
تصور بر این است که اپل نسل جدیدی پردازنده سری A خود را معرفی می کند. جای هیچ شکی نیست که دو پرچم دار سال ۲۰۱۸ با تراشه A12 عرضه خواهند شد. اما این سوال مطرح می شود که مدل ۶٫۱ اینچی آیفون، از چه پردازنده ای استفاده می کند؟ تراشه  Bionic A11 هنوز هم از نظر عملکرد عالی است و امید آن می رود که اپل به منظور کاهش هزینه ها از این پردازنده استفاده کند.

باتری و شارژ: 

احتمال دارد که اپل در پرچم داران امسال خود از تنظیمات باتری دوتایی استفاده کند همانند آنچه که در آیفون ایکس مشاهده شد. اما مدل ۶٫۱ اینچی به احتمال زیاد از یک باتری مجزا استفاده خواهد کرد. گزارش شده است که اپل این روزها در حال طراحی تراشه های مدیریت نیروی خود برای همه و یا برخی از موبایل های ۲۰۱۸ خود است به این منظور که وابستگی خود به Dialog Semiconductor را کم کند.

از طرفی دیگر، برخی منابع دیگر بیان کرده اند که این تراشه ها ممکن است تا سال ۲۰۱۹ رونمایی نشوند. حال اگر این تراشه ها به موقع آماده شود در آیفون ۵٫۸ اینچی و در آیفون ۶٫۵ اینچی مورد استفاده قرار گرفته و خصیصه هایی چون مدیریت طول عمر باتری و مصرف انرژی با قابلیت های نظارت نیرو را برای آنها به ارمغان می آورد. نظر شما در مورد خرید گوشی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن