خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار آیفوناخبار گوشی موبایل

دوربین آیفون ۱۴ (ارتقاء چشمگیر آن سورپرایز امسال اپل برای عکاسان حرفه‌ای)

دوربین آیفون ۱۴ چه قدر ارتقاء خواهد داشت و از چه لنزهایی استفاده خواهد کرد؟ طبق روال هر سال انتظار می‌رود اپل از سری ۱۴ گوشی‌های خود در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ رونمایی کند. ظاهراً برای اولین بارست که ما شاهد اختلاف زیادی بین نسخه‌های پرو و غیر پرو خواهیم بود. بر اساس شایعات منتشر شده تاکنون این نسخه‌ها نه تنها از نظر تراشه بلکه از نظر سنسورهای دوربین نیز متفاوت خواهند بود. در این مقاله به جزئیاتی پیرامون دوربین ایفون ۱۴ خواهیم پرداخت…

قبل از اشاره به جزئیاتی پیرامون دوربین آیفون ۱۴ به چند نکته در رابطه با این نسخه‌ها اشاره می‌کنیم. امسال تعدادی از این مدل‌ها با طراحی‌های خاص نیز تولید خواهد شد که منحصراً مربوط به نسخه‌های پرو خواهند بود.

دوربین آیفون ۱۴

در رابطه با دوربین آیفون ۱۴ چندین شایعه وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد. ظاهراً برای اولین بار قرارست در دوربین آیفون ۱۴ شاهد یک جهش در رزولوشن تصاویر باشیم؛ همچنین درست مثل دو سال قبل این بار هم ماژول حجیم‌تر خواهد بود تا بتواند لنزهای بزرگتری را در خود جای دهد.

داغ‌ترین خبری و شایعه ای که در رابطه با دوربین آیفون ۱۴ پیرامون یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی می‌چرخد، این طور که به نظر می‌رسد قرارست که این گوشی‌ها به سنسور یا سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شوند.

اگر این تئوری درست باشد این گوشی‌ها قادر خواهند بود با کیفیت ۴۸ مگاپیکسل هم فیلمبرداری کنند که واقعا خارق‌العاده خواهند بود؛ از این رو می‌توان انتظار داشت که یک عکس دوربین ایفون ۱۴ و یا یک فیلم ثبت شده با آن بتواند با دوربین‌های حرفه‌ای برابری کنند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۴,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۸,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۳۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۵۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

جالب است بدانید که کالاهای مصرفی زیادی نیستند که بتوانند با کیفیت ۸k فیلم‌برداری کنند، اما تقریبا به مدت ۲ سال است که دوربین گوشی‌های اندرویدی می‌توانند با این کیفیت فیلمبرداری کنند. اگر اپل بخواهد آیفون‌هایش همچنان به عنوان دوربین‌های ویدئویی قابل حمل مورد توجه قرار گیرند، احتمالاً تصمیم خواهد گرفت که هر چه زودتر از این تکنولوژی استفاده کند.

نتیجتاً اگر اپل از این سنسور در دوربین ایفون ۱۴ استفاده کند می‌تواند در رابطه با عملکرد دوربین در نور کم به دستآورد بسیار بزرگی برسد. این مهم می‌تواند با ترکیب ۴۸ مگاپیکسل به ۴ گروه و ارائه عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی به دست آید.

دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس

با وجود جذاب بودن این خبر برای عاشقان عکاسی با موبایل شایعاتی نیز وجود دارد مبنی بر اینکه مدل‌های دیگر به غیر از پرو، همچنان از سنسور ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کنند. همچنین این انتظار می‌رود که i-notch جدیدی را شاهد باشیم. امسال در مقایسه با سال قبل، دوربین سلفی از یک دیافراگم بزرگ‌تر استفاده کرده و همچنین به جای فوکوس ثابت از فوکوس خودکار بهره می‌برد که کیفیت عکس‌های سلفی دوربین گوشی آیفون ۱۴ را خصوصاً در نور کم ارتقاء خواهد داد.

آیفون ۱۴ چند دوربین دارد ؟

طبق روال سال‌های گذشته، انتظار می‌رود که اپل به غیر از مدل پرو در سایر مدل‌ها همان ترکیب لنزهای قبلی یا به اصطلاح همان فرمول اثبات شده خود را بکار ببرد، اما امسال در مدل‌های پرو قرارست که یک لنز سه‌گانه به همراه یک لنز LiDAR دیگر مورد استفاده قرار گیرد که در نوع خود بی‌نظیر و جذاب خواهد بود.

بنابر این شایعات، انتظار می‌رود دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس (نامی که فعلا وجود دارد) و نسخه استاندارد سری ۱۴ از دو لنز واید و اولتراواید بهره برند، اما نسخه‌ی پرو و پرو مکس دارای سنسورهای واید، اولتراواید بوده و یک لنز تله فوتو برای عکاسی پرتره را نیز در برداشته در حالیکه به زوم اپتیکال نیز مجهز خواهند شد.

دوربین ایفون ۱۴ به نسبت نسخه قبلی چه ارتقایی خواهد داشت؟

اولین تفاوت استفاده از همان لنز ۴۸ مگاپیکسلی است که پیش از این در مورد آن صحبت شد. سال‌هاست که اپل به سنسور دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی آیفون‌های خود چسبیده و از آن استفاده کرده است، اما اندازه سنسور بزرگ‌تر شده و این مورد  باعث بزرگتر شدن پیکسل‌ها می‌شد و در دوربین سری آیفون ۱۳ به اوج خود رسید که واقعاً عملکرد آن در جمع‌آوری نور و ثبت رنگ‌های زنده بسیار شگفت‌انگیزست، با این حال، تحلیلگران و صاحب نظران بر این امر اجماع دارند که سری آیفون ۱۴ امسال جهش بزرگی خواهد داشت.

انتظار می‌رود دوربین‌ها به سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شوند و به یاد داشته باشید، ما در اینجا درباره دوربین اصلی صحبت می‌کنیم یعنی همان دوربینی که در تمام آیفون‌ها وجود دارد، بنابراین، اگر گذشته اپل را در نظر بگریم می‌توان چنین نتیجه گرفت که این سنسور اصلی در تمام ۴ مدل گوشی‌های ایفون مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در نظر داشته باشید که تمام مواردی که گفته شد با این شایعه در تضاد است که می‌گوید امسال نیز اپل از همان سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی خود استفاده خواهد کرد؛ اما آنچه که توافق نظر بیشتری در رابطه با آن وجود دارد و محتمل‌ترست این است که ایفون در مدل‌های پرو از لنز ۴۸ استفاده خواهد کرد و مدل استاندارد و مکس از همان لنز ۱۲ برخوردار خواهند شد.

فیلمبرداری ۸K

در واقع وقتی صحبت از ارتقاء دوربین ایفون ۱۴ در میان است می‌توان گفت که با چیزی بیش از یک جهش در رزولوشن مواجه هستیم، اگر این شایعات حقیقت داشته باشد، امسال اپل بر محدودیت‌های ثبت ویدئو ۸k نائل خواهد آمد.

آیفون‌ها در حال حاضر از نظر کیفیت ویدئو پادشاه گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند و اپل احتمالاً نمی‌خواهد اجازه دهد این شهرت از بین برود. بنابراین، کوپرتینویی‌ها خود را آماده می‌کنند که برای یک سال دیگر جایگاه و تخت پادشاهی خود را در این قلمرو مستحکم کنند.

قابلیت نایت مود بهتر

البته، داشتن پیکسل‌های بیشتر روی حسگر به معنی کوچک‌تر شدن آنهاست، بنابراین نگرانی‌هایی در مورد قابلیت‌های جمع‌آوری نور ایجاد می‌شود، که می‌تواند بر عملکرد دوربین آن در نور کم اثر گذارد.

دوربین سلفی با فوکوس خودکار

بنا بر گزارش‌های رسیده، ارتقای بزرگ دیگری به دوربین‌های سلفی مدل‌ آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد رسید. برای اولین بار، اپل یک دوربین جلو با فوکوس خودکار با دیافراگم بازتر F1.9 معرفی می‌کند. دیافراگم باز اجازه می‌دهد تا نور بیشتری وارد شود، اما از آنجاییکه تاری بیشتری را در اشیاء خارج از فوکوس ایجاد می‌کند که به نوبه خود فوکوس خودکار را می‌طلبد. این در حالیست که در سری آیفون ۱۳ از دوربین‌های جلویی با فوکوس ثابت با دیافراگم F2.2 استفاده شده است.

کیفیت دوربین آیفون ۱۴

گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که دوربین‌های سلفی توسط ال‌جی اینوتک ساخته می‌شوند، زیرا اپل اخیراً تامین‌کننده‌ای که کوپرتینویی‌ها از آن راضی نبوده را کنار گذاشته است. در مورد وضوح سنسورهای جلو، ما هنوز اطلاعاتی نداریم.

شما هم می‌توانید کیفیت دوربین آیفون ۱۴ را پیش‌بینی کرده و نظرتان را در رابطه با دوربین ایفون ۱۴ با ما به اشتراک گذارید.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

نوشته های مشابه

‫۴ نظرها

  1. ویژگی های دوربین ایفون ۱۴ پرومکس هم مشابه دوربین آیفون ۱۴ هستش ؟

    1. کیفیت دوربین آیفون ۱۴ پرو مکس مسلما خیلی بهتره ، و از وضوح تصویر بهتری برخورداره.

    1. اگر از سنسور جدید استفاده کنه قطعا در کنار الگوریتم های نرم افزاری و تراشه پرقدرتش از برخی جهت ها رقیب دوربین های حرفه ای خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن