خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

با گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال آشنا شوید

رویداد گوگل هم بالاخره برگزار شد و دو گوشی موبایل پرچمدار و جدید این کمپانی به صورت رسمی رونمایی شدند. خانواده پیکسل در این رویداد میزبان دو عضو به نام‌های پیکسل ایکس و پیکسل ایکس ال شد. طبق اخبار قبلی نباید منتظر قابلیت‌های خاص برای این دو گوشی می‌بودیم اما گوگل ثابت کرد که هنوز هوشمدانه در این زمینه عمل می‌کند.

با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال آشنا شوید

مشخصات کلی  google pixel 4 و google pixel 4xl

گوگل پیکسل ۴ دارای وزن ۱۶۲ گرم بوده که از برادر پرچمدار خود کمی سبک‌تر است، گوگل پیکسل ۴ ایکس ال ۱۹۳ گرمی است. این دو گوشی هر دو در بخش پشتی و جلویی توسط گوریلا گلس ۵ پوشش داده شده که مقاومت آنها را بالا می‌برد.

هر دو این گوشی‌ها نیز  از گواهینامه IP68 بهره‌مند هستند که آنها در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم می‌کند. نمایشگر این دو مدل هر دو اولد است، اندازه آن در پیکسل۴، ۵٫۷ اینچ با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۲۸۰ بوده و در دیگر مدل اندازه نمایشگر ۶٫۳ اینچ با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۴۰ است.

از لحاظ نرم افزاری google pixel 4 و google pixel 4xl از اندروید ۱۰ برخوردارند. تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ وظیفه پردازش در این دو گوشی را برعهده دارد و پرداز گرافیکی را نیز بر عهده Adreno 640 است.

این دو گوشی هر دو از رم ۶ و حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت بهره می‌برند که اگر نیاز به حافظه بالا دارید بهتر است گزینه ۱۲۸ آن را تهیه کنید زیرا این حافظه ها قابل ارتقاء به کمک میکرو اس دی نیستند.

با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال آشنا شوید

از نظر کیفیت صدا هم باید گفت از اسپیکر استریو برخوردار بوده و با نسل جدید دستیار صوتی گوگل همراه هستند.

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۶,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۶۸۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C NFC ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

ظرفیت باتری در پیکسل ۴،  ۲٬۸۰۰ میلی‌آمپر بوده و پیکسل ۴ ایکس ال ۳۷۰۰ میلی متری بوده و هر دو  از شارژ سریع ۱۸ واتی  و قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.

در انتها باید گفت که  این گوشی‌ها به جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون مجهز نشده‌اند و باید قید استفاده از هدفون و هندزفری سیمی را زد.

مشخصات و ویژگی‌های جدید گوگل پگیکسل سری ۴

امکان ویژه موشن سنس :

با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال آشنا شوید

در دو گشی جدید گوگل سنسورهایی در حاشیه بالایی گوشی‌های جدید تدارک دیده شده است که Motion Sense نامگذاری شده و کنترل گوشی‌ها را با ژست‌های حرکتی را فراهم می‌کند. این قابلیت زیرمجموعه‌ی فناوری ویژه و جدید گوگل بوده که نام  Soli است.

شگفت انگیز است که رد و برقراری تماس، پخش موسیقی و باز کردن اعلان‌ها کارهایی است که با کمک این سنسورها و موشن سنس انجام می‌شود و البته می‌توانید آن را نیز غیرفعال نمایید.

فیس آی دی قدرتمند:

نکته دیگر اینکه گوگل به رقابت با فیس آدی اپل پرداخته و قابلیت اختصاصی خود برای تشخیص چهره را در این دو گوشی به کار برده است و ادعا کرده که این امکان در حال حاضر مشابهی در بین گوشی‌های هوشمند ندارد و این دو گوشی قدرتمندترین در این بخش هستند.

دوربین:

با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال آشنا شوید

در بخش دوربین گوگل فراتر از انتظارها ظاهر شده است و تغییرات جدید را اعمال نموده است. اولین نکته که به چشم می‎‌خورد بزرگتر شدن اندازه ماژول دوربین‌هاست. در این ماژل شاهد حضور دو دوربین هستیم. دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی است که از قابلیت فوکوس خودکار و لرزشگیربرخوردارست. دوربین دوم ۱۶ مگاپیکسلی است که قابلیت زوم دو برابری، ترکیبی از زوم اپتیکال و دیجیتال را به همراه دارد. همچنین این دو گوشی در پنل پشتی دارای فلش LED دوگانه هستند.

در بخش دوربین سلفی هم دو دوربین روبرو هستیم: دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی مدت پرواز(TOF 3D camera)

در بخش نرم افزاری دوربین‌ها نیز عکاسی در شب پیشرفت‌های چشمگیری داشته و ویژگی جدیدی که گوگل آن را +Live HDR را به دوربین اضافه کرده که در لحظه به شما نشان می‌دهد که عکس‌ها با فعال بودن حالت HDR چه کیفیتی دارند.

قیمت:

با گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال آشنا شوید

رنگبندی این محصولات شامل سفید، مشکی و نارنجی بوده که مدل معمولی با قیمت ۷۹۹ دلار و مدل ایکس ال با قیمت ۸۹۹ دلار عرضه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن