خرید گوشی گیمینگ شیائومی
اخبار گوشی موبایل

مهمترین رویدادهای حوزه موبایل در سال ۲۰۱۹

دنیای فناوری به ویژه در حوزه گوشی موبایل در سال جدید با اتفاقات و رویدادهای بسیار زیادی همراه بود رونمایی از تراشه‌های قدرتمند، پیشرفت‌های نرم افزاری و بسیاری موارد از این دست که برخی از آنها اثرات ماندگاری در این زمینه دارند. در این مقاله قصد داریم تا به مهمترین رویدادهای حوزه موبایل در سال ۲۰۱۹ بپردازیم.

گوشی‌های تاشو:

گوشی تاشوی موتورولا تا پایان 2019 در ویترین فروشگاهها

بخشی از اتفاقات در سال ۲۰۱۹ پیرامون رونمایی و معرفی گوشی‌های تاشو می‌چرخید. عرضه دو گوشی Galaxy Fold سامسونگ و هواوی  Mate X را نمی توان از نظر دور داشت و به عنوان اتفاقی جذاب قلمداد نکرد. گرچه در این راه هنوز جای پیشرفت وجود دارد. متورولا ریزر هم این فرآیند را تکمیل کرد و نشان داد که می‌توان گوشی تاشو در حد و اندازه‌های یک گوشی معمولی داشت.

پیشرفت در بخش طراحی و نمایشگر:

Honor View 20 آغاز روندی بود که در طراحی گوشی در سال ۲۰۱۹ حاکم شد، این گوشی اولین مورد از مدل نمایشگرهایی بود که حاکمیت هول پانچ را به جای شکاف‌های قدیمی حاکم کرد. نمایشگرهای فول اسکرین نیز قدم‌های خود را در این سال محکم‌تر کردند و به مدل ایده‌آل و مورد استفاده اکثر برندها تبدیل شدند.

نمایشگر‌ها همچنین در بخش نرخ تازه‌سازی نیز تحولات جدی را پشت سر گذاشتند و نمایشگرهایی که تا پیش از این در حوزه گوشی گیمینگ کاربرد داشت به بخش موبایل‌های عادی نیز راه یافت که به بررسی آنها به صورت مفصل در مقاله‌ی ” بهترین گوشی‌های دنیا با نمایشگر ۹۰ هرتز به بالا ” پرداختیم.

دوربین:

ما همچنین در این سال شاهد ورود دوربین ۴۸ مگاپیکسلی به بازار بودیم که سرآغاز یک روند برای عرضه گوشی‌هایی با  تعداد مگاپیکسلی نجومی بود. مراسم رونمایی از Mi Note 10 اولین گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی جهان  یکی از این رویدادهای قابل توجه در حوزه موبایل و در سال ۲۰۱۹ به شمار می‌رفت.

ایسوس Zenfone 6؛ یکی از جالب‌ترین گوشی‌های 2019 که کمتر می‌شناسید!

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

استفاده چشمگیر از دوربین‌های پاپ‌آپ که به لطف آن نمایشگرهای فوق اسکرین را نیز شاهد بودیم از پیشرفت‌های مهم در این سال بود و یکی از گوشی‌های ۲۰۱۹ که از این پیشرفت به صورت متفاوت و جالبی استفاده کرد؛ ایسوس Zenfone 6 بود؛ یکی از جالب‌ترین گوشی‌های ۲۰۱۹ که کمتر می‌شناسید!

دوربین سلفی دوگانه آن هم در غالب هول پانچ را نمی‌توان از نظر دور داشت و به عنوان یک اتفاق مهم از آن یاد نکرد به ویژه استفاده شیائومی از آن در گوشی ردمی K30.

همچنین در بخش نرم افزاری دوربین‌ها نیز شاهد تغییرات گسترده بودیم و هوش مصنوعی برای زیباسازی تصاویر ثبت شده به ترند و نقطه‌ای برای مانور برندها تبدیل شد. همچنین حالت عکاسی در شب نیز پیشرفت‌های بسیاری داشت و گوشی‌های جدید پیکسل و اپل در این مورد حرف اول را می‌زدند.

ضبط فیلم با کیفیت ۴K و ۸K و همچنین اسلومشن‌های باور نکردنی را نیز باید به لیست پیشرفت‌های نرم افزاری دوربین موبایل در سال ۲۰۱۹ اضافه کرد. قدرت زوم بالا نیز نکته‌ای است که نباید اشاره به آن را فراموش کرد و ریلمی ایکس ۲ پرو؛ رقیب تازه‌نفس پرچمداران!  یکی از گوشی‌های این سال با قدرت زوم بالا بود.

۵G:

گوشی 5g

موج دیگری که در سال ۲۰۱۹ فراگیر بود عرضه گوشی‌ با قابلیت اتصال ۵G به شمار می‌رفت؛ گرچه این امر برای هواوی دردسرساز شد و شروع تحریم‌ها و تهدید‌های آمریکا را برای این برند به ارمغان آورد. سامسونگ سیاست خاص دیگری را در پیش گرفت و برخلاف دیگر برندها که تنها گوشی‌های پرچمدار خود را با این قابلیت عرضه می‌کردند Samsung A90 5G را رونمایی کرد که اولین میان‌رده ۵G این برند بود.

باتری‌های عظیم و شارژهای پر سرعت شگفت‌انگیز:

باتری‌های ۵۰۰۰ میلی آمپری از گوشی‌های گیمینگ به گوشی‌های عادی و حتی میان‌رده کوچ کردند و  ما شاهد عرضه ۵ گوشی ارزان دنیا با باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری بودیم. فست شارژ‌های ۱۰ و ۱۸ واتی نیز به نوعی به خاطره پیوستند و اوپو از شارژ سریع ۶۵ واتی رونمایی کرد!

تراشه‌های قدرتمند و یکپارچه:

نمی‌توان به اکثر اتفاقات در این حوزه اشاره کرد و از بخش مهم در گوشی موبایل یعنی سخت افزار چشم‌پوشی کرد دو اتفاق مهم در سال ۲۰۱۹ در این بخش رخ داد:

  1. رونمایی از پردازنده Kirin 990؛ اولین تراشه یکپارچه ۵G
  2. رونمایی از اسنپدراگون ۸۶۵ با امکانات ویژه

استفاده گسترده از دارک مود، روی آوردن سامسونگ به بازار میان‌رده‌ها،گوشی‌های ارزان شیائومی و ریلمی، تلاش هواوی برای ساخت یک جایگزین خدمات گوگل و سیستم عامل اندروید گوشه‌ای دیگر از اتفاقات مهم موبایل در سال ۲۰۱۹ بودند.

نظر شما در مورد مهمترین رویدادهای حوزه موبایل در سال ۲۰۱۹ چیست به نظر شما به چه موارد دیگری می‌توان اشاره کرد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن