خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۷ ترفند روانشناختی برای رها شدن از موقعیت‌های ناخوشایند

برای خلاص شدن از شر موقعیت‌های ناخوشایند، کافیست به نشانه‌هایی از آنچه در اطراف شما اتفاق می افتد توجه کنید. ما در ۱۹کالامگ به دنبال ترفندهایی بودیم تا به این نشانه‌ها واقف شده و بتوانید جو مناسبی را بوجود بیاورد. در اینجا ۷ ترفند روانشناسی ارائه شده، بنابراین ادامه مطلب را از دست ندهید.

۱- مقابله با افراد پر حرف:

اگر با شخصی مواجه هستید که زیاد صحبت می‌کند، در واقع هیچ روش مودبانه‌ای برای بیان این مشکل وجود ندارد. بنابراین می‌توانید این ترفند روانشناسی را امتحان کنید. کافی است هر آنچه را که در دست دارید البته به جز گوشی موبایل، روی زمین رها کنید. این کار باعث می‌شود فرد درک کند که مدتهاست که صحبت می‌کند و به احتمال زیاد این کار را متوقف می‌کند.

۲- جلوگیری از پرخوری عصبی:

7 ترفند روانشناختی برای رها شدن از موقعیت‌های ناخوشایند

اگر احساس عصبانیت کرده و مغزتان شما را متقاعد می‌کند که با غذا خوردن این مشکل حل می‌شود، یک ترفند‌ روانشناسی این است که با جویدن آدامس، می‌توانید مغز خود را آرام نموده و احساس عصبانیت خود را کم کنید. می‌توانید در حین مکالمه عصبی، قبل از مصاحبه یا در لحظات استرس زا نیز از این روش استفاده کنید.

۳- مواجه با افراد عصبی:

7 ترفند روانشناختی برای رها شدن از موقعیت‌های ناخوشایند

اگر در محل کار خود با افراد عصبی مواجهید، به طور مثال اگر شما مشتریان عصبانی دارید، به جای بحث و بالا بردن صدا یا سعی در متقاعد کردن طرف ، بهترین ترفند روانشناسی این است که جایی بایستید که فرد خود را در آینه ببیند. افراد چهره عصبی خود را دوست ندارند و در مواجه با آن سعی می‌کنند آرامتر شوند.

۴- جلوگیری از تکرار بخشی از آهنگ در ذهن:

7 ترفند روانشناختی برای رها شدن از موقعیت‌های ناخوشایند

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت 128 رم 6 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi 13C ظرفیت ۱۲۸ رم ۶ گیگابایت
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۶,۶۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro 5G ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۸۲۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

گاهی پیش می‌آید که آهنگی در ذهن شما تکرار شده و اذیت می‌شوید. زیرا شما تمایل به تکرار قسمتی از آهنگ خواهید داشت. ترفند روانشناسی این است که با آواز خواندن بخش دیگری از آهنگ با صدای بلند باعث می‌شود این قسمت از حافظه شما پاک شود و تکرار آن متوقف گردد.

۵- جلوگیری از درگیری:

7 ترفند روانشناختی برای رها شدن از موقعیت‌های ناخوشایند

اگر انتظار درگیری دارید بخصوص وقتی مجبور هستید با شخصی برای اهداف تجاری مذاکره کنید، این ترفند روانشناسی مفید خواهد بود؛ درست در کنار او بنشینید! احساس عصبانیت یا فریاد زدن با کسی که از نظر جسمی به فرد نزدیک است اغلب پیش نمی‌آید و حالت خوشایندی هم ندارد.

۶- درک احساس یک جمع نسبت به شما:

7 ترفند روانشناختی برای رها شدن از موقعیت‌های ناخوشایند

اگر تازه وارد یک گروه شده‌اید، طبیعی است که از نحوه احساس آنها نسبت خود مطمئن نباشید. با این وجود می‌توانید زبان بدن آنها را بررسی کنید. اگر آنها به شما علاقه‌مند باشند، پاهای آنها به سمت شما قرار خواهد گرفت، نه فقط سر آنها. با توجه به اینکه آیا آنها پای خود را از شما دور کرده‌اند یا خیر می‌توانید درک کنید که آیا حضور شما استقبال می‌شود یا نه. توجه به این نکته هم از نظر عاشقانه و هم از نظر اجتماعی مفید است.

۷- جلوگیری از فرار افراد برای پاسخگویی:

راه حل ارتباط با افراد

چنانچه در یک بحث پاسخی را که می‌خواهید دریافت نکردید، ممکن است مدتی طول بکشد تا پاسخی را که بلافاصله به آن نیاز دارید دریافت کنید بخصوص اگر فرد قصد فرار از پاسخگویی را داشته باشد. ساکت باشید، چشم در چشم به فرد نگاه کنید و هیچ صبحتی نکنید. در اغلب موارد فرد مجبور خواهد شد جواب شما را بدهد.

شما نیز از این ترفندها استفاده می‌کنید و آیا نتیجه مطلوب را به دست آورده‌اید؟ تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن