خرید گوشی گیمینگ شیائومی
سبک زندگیعلم و دانش

۷ واقعیت باورنکردنی درباره بدن

باور کنید یا نه، حتی کوچکترین جزئیات سبک زندگی شما می‌تواند بر بدن و سلامت شما به طور کلی تأثیر بگذارد. ۱۹مگ، ۷ واقعیت باورنکردنی از بدن را گرد هم آورده که ممکن است باعث شود همه ما عادات خود را دوباره مرور کنیم و سلامت خود را بهبود ببخشیم!

با دو فنجان قهوه در روز، خود را از پزشک را دور نگه دارید.

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

براساس ژورنال پزشکی انگلیس، نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان قهوه در روز برای سلامتی ما مفیدست. شواهد موجود نشان می‌دهد مصرف قهوه  پیامدهای مثبتی برای سلامتی دارد. به نظر می‌رسد نوشیدن قهوه با اعتدال، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. همچنین بدن با قهوه از دیابت و زوال عقل محافظت می‌شود.

افراد خوش‌بین عمر طولانی‌تر دارند.

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

طبق مطالعات، خوش‌بین‌ها بیشتر از افراد بدبین زندگی می‌کنند. از آنجا که آنها تمایل به ورزش بیشتر و خوردن غذاهای سالم‌تر دارند، به احتمال زیاد بدن سالم‌تر، فشار خون مناسب و سطح کلسترول نرمالی دارند. داشتن نگرش مثبت نه تنها باعث می‌شود در زمان حال احساس بهتری داشته باشیم بلکه می‌تواند امید به زندگی را نیز افزایش دهد. علاوه بر این، افراد خوش‌بین روابط عاشقانه طولانی‌تری دارند. محققان همچنین دریافتند که احتمال ابتلا به بیماری در خوشبین‌ها ۱۰٪ کمترست. جالب است بدانید این افراد همچنین در مورد عمل جراحی یا بیماری، از سرعت بهبود بیشتری برخوردارند.

بدن ما برای کربوهیدرات ساخته شده است.

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

محققان ۴۶ گونه پستاندار را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که بدن انسان در واقع تکامل یافته است تا بتواند کربوهیدرات بیشتری را هضم کند. در واقع، انسان ها بیشتر ژن آمیلاز را دارند، آنزیمی که کربوهیدرات‌ها را تجزیه و انرژی تولید می‌کند. آمیلاز موجود در بزاق گسترده‌تر از آن است که قبلاً گمان می‌شد و به بدن ما اجازه می‌دهد بلافاصله نشاسته را به عنوان یک منبع انرژی بسیار خوشمزه تشخیص دهد.

بدن از رژیم گرفتن سود نمی‌برد.

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

فروش ویژه
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Redmi Note 13 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۷,۰۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت 256 رم 8 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۹,۴۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi 12 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت 128 رم 4 گیگابایت
قیمت ویژه: ۵,۵۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت
گوشی شیائومی  Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت 512 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۱۰,۷۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی Xiaomi Poco M6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت
گوشی شیائومی 13T ظرفیت 256 رم 12 گیگابایت
قیمت ویژه: ۲۳,۹۹۹,۰۰۰ تومان
گوشی شیائومی ۱۳T ظرفیت ۲۵۶ رم ۱۲ گیگابایت

شاید فکر کنید معادله ساده است: کالری کمتری نسبت به نیاز بدن بخورید و از شر چند کیلو وزن اضافه خلاص شوید. اما رژیم غذایی ممکن است به همین راحتی نباشد. یک مطالعه جدید نشان داده که محدودیت غذایی سفت و سخت باعث کاهش میزان سوخت و ساز بدن کم شود و بدن ما برای صرفه جویی در انرژی به حالت “بقا” برود. در حقیقت، رژیم غذایی ممکن است مضرتر از آنچه فکر می‌کنیم باشد زیرا بدن ما باهوش است و می‌تواند میزان مصرف انرژی ما را با توجه به میزان کالری مصرفی تنظیم کند. یعنی باید بدن خود را گوش کنیم و وقتی باید بخوریم و بخوریم و وقتی دیگر گرسنه نیستیم غذا خوردن را متوقف کنیم.

یادگیری یک زبان جدید مغز را جوان می‌کند.

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

فواید دو زبانه بودن امری غیرقابل انکار است. یادگیری یک زبان دوم در دوران بزرگسالی ممکن است در مقایسه با یادگیری یک کودک دشوار باشد اما تلاش برای بادگیری ارزش دارد. مسلط بودن به یک زبان دوم، علاوه بر اینکه یک مهارت مفید است، پیری مغز را کند می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که چگونه زبان دوم توانایی‌های شناختی ما را تقویت می‌کند و توجه و تمرکز ما را بهبود می‌بخشد. حتی ممکن است بروز بیماری آلزایمر را به تأخیر بیندازد.

مصرف جو دوسر ما را خوشحال تر می‌کند.

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

به تازگی، جو دوسر محبوب‌تر شده و به عنوان یک صبحانه مغذی مصرف می‌شود. بلغور جو دوسر اثرات مفیدی در روحیه ما نیز دارد. جو دوسر یک کربوهیدرات سالم است که تولید سروتونین را تحریک می‌کند. سروتونین یک ماده شیمیایی بوده که احساس خوشحالی و خوشبختی را به وجود می آورد . علاوه بر این، می‌تواند عضلات صورت را صاف کرده و به یک چرخه سالم خواب کمک کند. اگر بخواهیم میزان کالری روزانه خود را کاهش دهیم، جو دوسر نیز یک ماده عالی است. جو دوسر منبع قابل توجه انرژی است به خصوص اگر برای صبحانه خورده شود، می‌تواند فرد را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. افرادی که برای صبحانه جو دوسر مصرف می‌کنند، تمایل دارند که در طول بقیه روز وعده‌های غذایی را کم کالری مصرف کنند.

بستن چشمانتان به شما کمک می‌کند تا بهتر به خاطر بیاورید!

7 واقعیت باورنکردنی درباره بدن

مطالعات نشان می‌دهد که بستن چشم برای یادآوری، حافظه شما را تقویت می‌کند. بنابراین اگر فراموش کردید که کجا اتومبیل خود را پارک کرده‌اید یا کلیدهای خود را کجا گذاشته‌اید، ارزش دارد که برای لحظه‌ای چشمانتان را ببندید و دنیای بیرون را خاموش کنید. مسدود کردن عوامل بیرونی باعث می‌شود که مغز قدرت لازم را برای به خاطر آوردن به دست بیاورد. مطالعات نشان می‌دهد که بستن چشم حتی می‌تواند به فرد کمک کند تا وقایعی را که چندین سال قبل اتفاق افتاده به خاطر آورد. شاید برایتان جذاب باشد بدانید که حتی نیروهای پلیس از این ترفند برای شاهدان عینی هنگام بازجویی استفاده می‌کنند.

تعجب کردید؟ آیا برخی از عادت‌های خود را دوباره مرور کردید؟ شما درباره شگفتی‌ها بدن چه می‌دانید؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن